Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-09 21:28
Inleiding:

Ik ben na ruim 7 jaar trouwens dienst moet ik van mijn huidige receiver de sony str-740 afscheid nemen en is het tijd voor een nieuwe receiver + een 5.1 surround set.

Budget:

Laat ik beginnen met mijn budget. Ik had eerst 500 a 600 euro in gedachten voor een alles in een setje, maar na de conclusie dat ik beter voor losse componenten kan gaan heb ik het budget verhoogt naar 800 a 900 euro maximaal.

Eisen:

- Liefst beide componenten (receiver & boxen) van een merk.
- Surroundset moe minimaal 5.1 zijn.
- Zuilluidsprekers met een modern en strak design.
- Actieve subwoofer.
- Receiver moet minaal 1 optische aansluiting hebben, maar het liefst 3 aansluitingen.
- Receiver met HDMI aansluiting en 1080P upscaling.

Keuze:

Na veel onderzoek ben ik uit gekomen op onderstaande twee setjes. Ik was eerst helemaal verkocht aan de Sony HTP-BD35SF, maar helaas beschikt deze set niet over een actieve subwoofer wat ik wel zeer graag wil hebben.
Na veel onderzoek na de ‘’alles in een home cinema’’ setjes ben ik tot de conclusie gekomen dat ik beter voor een losse combinatie kan gaan van receiver + een goed setje 5.1 surrround boxen, maar na veel onderzoek zie ik door de bomen het bos niet meer eigenlijk….
Uiteindelijk ben ik uitgekomen op de onderstaande combinatie van receiver + 5.1 surround boxen.

Receiver:

Pioneer VSX-1018AH

Het was een hele moeilijk keuze, maar uiteindelijk is het oog op de pioneer gevallen, dit mede omdat ik receiver en boxen van een merk wilde hebben. Deze receiver is naar mijn mening volledig voorbereid op de toekomst en heeft alles wat aan mijn eisen voldoet. Het grootste struikelblok is de prijs, maar ja daar is over heen te komen…..

Boxen:

Pioneer S-V410

Ik heb veel op internet gezocht en veel gevonden, maar om binnen mijn budget (wat toch al dik over de grens heen gaat) te blijven heb ik de keuze laten vallen op deze set. Deze set boxen heeft eigenlijk alles wat ik zoek, het zijn zuilluidsprekers, mooi strak en slank design en er zit en actieve subwoofer bij.

Vragen die ik nog heb betreffende deze keuze:

- Kun je op een 7.1 receiver wel gebruik maken van een 5.1 surroudn setje of is dat niet verstandig?

- Het pioneer 5.1 surround set stamt al van 2004, is dat niet een beetje achterhaald of kan ik daar rustig voor gaan gezien de goede naam van pioneer?

- De receiver geeft per kanaal 150 wat uit en het 5.1 geluidssetje kan maar 100wat per box aan, kan dat wel of kan ik dan de bozen opblazen? Wat zijn de voor en nadelen?

- Het is voor mij niet duidelijk of deze receiver nu wel of niet een 1080P upscaling functie heeft? Zo ja, hoe presteert Pioneer hier op?

Verder zijn natuurlijk alle tips welkom….

Alvast bedankt voor jullie input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:44
Verder zijn natuurlijk alle tips welkom….
Het voordeel van losse componenten is dat je juist niet receiver en speakers van hetzelfde merk hoeft te nemen, dan is de keuze namelijk veel groter. Als ik je lijst zo zie kun je het beste gewoon een standaard BCC achtige winkel binnenlopen en daar iets halen. Dat voldoet namelijk aan al je eisen en nog voor een relatief goede prijs ook. Wil je toch wat verder gaan dan de standaard sets, ga dan hier en daar luisteren naar speakersets en haal van de rest van het geld een receiver welke de nodige inputs heeft. Ongeacht welk merk speakerset.

Verder:
- 5.1 werkt ook zonder verlies op een 7.1 receiver.
- Ouderdom van speakers maakt niet uit, een paar jaar is niks.
- Vermogens moet je niet op letten, ieder speakerset binnen jouw budget/wensen past op iedere receiver binnen jouw budget/wensen. Ook een 300W speaker op een 60W versterker en andersom ook. Het is niet speciaal op elkaar afgestemd, ze gebruiken allemaal de goedkoopste componenten welke er te vinden zijn, wel nog degelijk klinkend en overeenkomend met hun marketing strategie (een speaker is voor 1 euro al te maken, maar klinkt natuurlijk niet, en een versterker met 5W piek uitgangsvermogen verkoopt ook niet)

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
ShittyOldMan schreef op zondag 22 maart 2009 @ 01:44:
[...]

Het voordeel van losse componenten is dat je juist niet receiver en speakers van hetzelfde merk hoeft te nemen, dan is de keuze namelijk veel groter. Als ik je lijst zo zie kun je het beste gewoon een standaard BCC achtige winkel binnenlopen en daar iets halen. Dat voldoet namelijk aan al je eisen en nog voor een relatief goede prijs ook. Wil je toch wat verder gaan dan de standaard sets, ga dan hier en daar luisteren naar speakersets en haal van de rest van het geld een receiver welke de nodige inputs heeft. Ongeacht welk merk speakerset.

Verder:
- 5.1 werkt ook zonder verlies op een 7.1 receiver.
- Ouderdom van speakers maakt niet uit, een paar jaar is niks.
- Vermogens moet je niet op letten, ieder speakerset binnen jouw budget/wensen past op iedere receiver binnen jouw budget/wensen. Ook een 300W speaker op een 60W versterker en andersom ook. Het is niet speciaal op elkaar afgestemd, ze gebruiken allemaal de goedkoopste componenten welke er te vinden zijn, wel nog degelijk klinkend en overeenkomend met hun marketing strategie (een speaker is voor 1 euro al te maken, maar klinkt natuurlijk niet, en een versterker met 5W piek uitgangsvermogen verkoopt ook niet)
Bedankt voor je reactie!

Ik snap dat je bij losse componenten juist kunt kiezen voor andere merken, maar vindtoch als je alels van een merk koopt dat het geheel mooie is.

Waarom verwijs je mij direct naar de standaard setjes? Ik wil juist wat meer power en meer aansluitmogelijkheden. In combinatie met zuilluidsprekers en een actieve subwoofer kom ik toch echt uit op losse componenten, dus om nou direct te zeggen dat een standaard setje aan mijn eisen voldoet vind ik wel erg kort door de bocht. Ik heb tenslotte alle mogelijkheden bekeken, maar ben onbekend met de mogelijkheden van losse componenten, dus daarom ben ik hier een topic gestart.

Bedankt voor de antwoorden op mijn vragen, dit is mij nu helemaal duidelijk.

Wel nog een paar nieuwe vragen.

- Ik lees heel veel commentaar op het frequentiebereik (Herz) van de speaker set, die is namelijk 150 - 20,000 Hz. Moet ik daar nog op letten? Zo ja, waar moet ik op letten dan? Wat is waarneembaar door ons gehoor?

- Heb ik met min setje met dit frequentiebereik van 150 - 20,000 Hz meer last dat mijn subwoofer meer opvangt of zal dat wel loslopen?

- Zijn er nog meer goede zuilluidsprekers te koop met mijn budget van maximaal 500 euro? Ik kan er niet veel vinden namelijk.... Moet trouwens wel mooi strak design hebben, dus niet van die grote lompe zuilen.....

- Als je er vanuit gaat dat ik niet heel kieskeurig ben wat betreft geluid en ik hou ook wel bij een film van lekker vol en warm geluid, maar ik dan met deze combi een goede keuze?

Ik wacht jullie reacties af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
Ik raadde je aan naar de standaard sets te kijken omdat de Pioneer set waar je zelf mee komt vergelijkbaar is met de standaard sets. Enige is dat je nu iets van 25 apparaten kunt aansluiten op de receiver in plaats van ongeveer 5.
Wat betreft meer power, het meeste energie zit in het laag. Deze speakers kunnen dat niet eens weergeven, dat moet je doorsturen naar de subwoofer en deze heeft een eigen versterker. Met andere woorden, deze receiver is eigenlijk te veel voor de speakerset. Wil je echt voordeel halen met losse componenten, dan moet je op zoek gaan naar betere speakers. Dat is echter over het algemeen duurder, een ander merk en minder design, precies de dingen die je niet wilt. Vandaar mijn advies te kijken naar de standaard sets, en dan de uitgebreidere modellen met wat meer aansluit mogelijkheden. Losse componenten met meer power, design en een degelijke prijs is misschien best mogelijk, maar laat dan in ieder geval het idee varen dat receiver en speakers van hetzelfde merk moet zijn, anders kom je gewoon niet ver. Bedenk ook dat de enige overeenkomst tussen merk receiver en speakers het logo is dat er op is geplakt. Verder niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Ja, ik kan niet anders concluderen dan dat je helemaal gelijk hebt! Bedankt voor deze toelichting.

Heb jij goede suggesties dan wat betreft de speakers? Misschien wat sites waar ik het e.e.a. kan uitzoeken....

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
Ik zou gewoon een keer naar een winkel als Correct in Rotterdam gaan. Daar heb je alle soorten sets. Het gaat er om dat je de verschillen kunt horen, als je dat eenmaal weet is de keuze veel makkelijker. Luister ook naar andere sets, wellicht kom je wel een set tegen welke 100,- boven budget valt, of er niet zo elegant uitziet, maar echt waanzinnig veel beter klinkt. Het duurste is lang niet altijd het beste. En koop ook geen dure kabels van 100,- euro, besteed dat liever aan de componenten (ongeacht wat de verkoper je verteld).
Persoonlijk zou ik kijken naar een simpele receiver, met 5 dezelfde boekenplank speakers van een degelijk hifi merk (maar niet van die superkleine melkpakjes) en een subwoofer. Voorkeuren voor merken heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Rotterdam is een beetje uit de richting voor mij, maar begrijp wat je bedoeld.... Ik ga binnenkort maar eens goed luisteren in een goede elektronica zaak...

Nog even terugkomend op een standaard setje, dat word niet wat omdat ik geen setje kan vinden met een actieve subwoofer en zuilluidsprekers.

Ik wilde eerst voor de Sony HTP-BD35SF gaan, maar deze heeft geen actieve subwoofer... De rest was precies wat ik zocht, dus was wel teleurgesteld dat een merk als Sony daar geen actieve subwoofer bij doet.....

Ik zie trouwens steeds minder actieve subwoofers bij de standaard setjes of beter gezegd bijna helemaal niet... Lijkt wel of de de merken de componenten belangrijke vinden, dan de speaker....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over de versterker kan ik je wel vertellen dat het een super apparaat is, had eerst JBL speakers en dat klonk prima, heb nu Wharfedale en dat klinkt ook lekker op deze versterker. Maargoed iedereen heeft dan weer een eigen smaak natuurlijk.... de Denon 1909 is misschien ook wel wat voor je? Vind Denon zelf iets fijner klinken vaak....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2009 @ 17:08:
Over de versterker kan ik je wel vertellen dat het een super apparaat is, had eerst JBL speakers en dat klonk prima, heb nu Wharfedale en dat klinkt ook lekker op deze versterker. Maargoed iedereen heeft dan weer een eigen smaak natuurlijk.... de Denon 1909 is misschien ook wel wat voor je? Vind Denon zelf iets fijner klinken vaak....
Bedankt voor je reactie.

Welke JBL speakers heb je dan? Heb een 5.1 of 7.1 setje er achter hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:54

Investig8or

What goes up, could come down

Ik heb bij FOKA in Rotterdam die Pioneer speakers zien staan (waren helaas niet aangesloten), het viel mij eerlijk gezegd wat tegen. De andere set die ik overwoog stond er naast (Canton Movie CD-1000) en die heb ik uitgebreid beluisterd met eigen cd's / dvd's. Dat kan ik je dan ook aanraden, probeer met eigen muziek de speakers (het liefst de gehele set) te beluisteren! Ik heb uiteindelijk de Canton meegenomen omdat deze voor mij goed klinken en ik vond de Pioneer wat plastic achtig aandoen terwijl de Canton aluminium is. De Canton heeft slechts 2 zuilen, de surround speakers zijn kleine maar zware speakertjes.

De receiver heb ik ook overwogen maar ik hoorde dat Pioneer wat "harder" klinkt (dance voorkeur werd mij vertelt), voor mij was dat een reden om niet voor Pioneer te gaan nadat ik dat zelf gehoord had. Dus nogaals: luisteren is enorm belangrijk!

Daarbij denk ik dat er niet zozeer slechte speakers/receivers zijn in je prijsklasse, maar hangt het op persoonlijke voorkeur qua klank, aansluitingen en design.

Idiocracy: it is real!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vjenne-ICT schreef op zondag 22 maart 2009 @ 17:26:
[...]

Bedankt voor je reactie.

Welke JBL speakers heb je dan? Heb een 5.1 of 7.1 setje er achter hangen?
5.1 fronts op bi wire, het maakt niet uit hoeveel speakers je aansluit je kan aangeven wat er aangesloten is en wat niet, dit geld voor alles versterkers. Alleen wil je surround moet je toch minimaal 5.1 hebben (5.0...)

Ik had Northbridge serie erop maar goed dit is wat boven buget waarschijnlijk.... bij Correct.nl moet je even kijken wat er binnen je buget valt. Ze hebben mooie prijzen daar....(en een online shop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Allemaal bedankt voor de reacties.

Ben onderstaande setje nog tegen gekomen, maar alleen ver boven budget....

JBL CS-1500/230

Die Canton Movie CD-1000 set ziet er ook goed uit. Kun je mij daar nog wat meer over vertellen....

Helaas is Rotterdam niet zo makkelijk voor mij omdat ik uit het oosten van het land kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind het ook redelijke rommel voor het geld eerlijk gezegt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:10

Twazerty

AVCHDCoder developer

Output Power per Channel 150W
Power Consumption (in use / standby) 410W
8)7 Te erg voor woorden. 7x150W = 1050W terwijl het maximaal opgenomen vermogen 410W is. Werkelijk vermogen ligt eerder rond de 30 Watt per kanaal. Nog steeds veel imho.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat het om audio en HiFi of over films kijken?

Niet dat het mij uitmaakt, maar daar zit wel een groot verschil in voor de keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2009 @ 20:42:
Gaat het om audio en HiFi of over films kijken?

Niet dat het mij uitmaakt, maar daar zit wel een groot verschil in voor de keuze.
Het gaat om TV/Film kijken. Muziek ga ik vrij wel niet luisteren met deze set....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or

Investig8or

Vjenne-ICT schreef op zondag 22 maart 2009 @ 19:13:
Allemaal bedankt voor de reacties.

Ben onderstaande setje nog tegen gekomen, maar alleen ver boven budget....

JBL CS-1500/230

Die Canton Movie CD-1000 set ziet er ook goed uit. Kun je mij daar nog wat meer over vertellen....

Helaas is Rotterdam niet zo makkelijk voor mij omdat ik uit het oosten van het land kom.
Wat wil je erover weten?

Je hebt vast winkels in het oosten van het land waar ze ook speakers aangesloten hebben? Cd's mee en een dagje winkels afgaan en luisteren werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Investig8or schreef op zondag 22 maart 2009 @ 21:43:
[...]
igen
Wat wil je erover weten?

Je hebt vast winkels in het oosten van het land waar ze ook speakers aangesloten hebben? Cd's mee en een dagje winkels afgaan en luisteren werkt prima :)
Ja, ik ga zeker een dag er voor uit trekken om te luisteren.

Eigenlijk wil ik wel wat meer weten over de Pioneer S-V410. Is het echt een setje wat echt plastic achtig aan voelt...? Hoe was je verdere indruk?

Heb je de JBL CS-1500 ook zien staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Vjenne-ICT schreef op zondag 22 maart 2009 @ 14:09:
- Ik lees heel veel commentaar op het frequentiebereik (Herz) van de speaker set, die is namelijk 150 - 20,000 Hz. Moet ik daar nog op letten? Zo ja, waar moet ik op letten dan? Wat is waarneembaar door ons gehoor?
Tja... wat is waarneembaar. Een gebrek aan laag is erger als een gebrek aan hoog. 150hz laag is heel erg hoog naar mijn zin. Dan moet de subwoofer een bovengrens hebben van 200hz ofzo hebben waardoor die weer minder laag kan gaan.

Maar wil je laag gaan dan kost het geld en dan moet je concessies maken: 2.1 of 5.1 :)
Maar ik zou eerst gaan luisteren naar een setje en vooral niet boven je budget gaan luisteren :)
Ik heb gekozen voor 2.0 ipv 5.1 omdat ik het geluid van 2.0 veel beter vond van de 5.1.

[ Voor 5% gewijzigd door Chevy454 op 23-03-2009 00:21 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:10

Twazerty

AVCHDCoder developer

Chevy454 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 00:20:
[...]

Tja... wat is waarneembaar. Een gebrek aan laag is erger als een gebrek aan hoog. 150hz laag is heel erg hoog naar mijn zin. Dan moet de subwoofer een bovengrens hebben van 200hz ofzo hebben waardoor die weer minder laag kan gaan.

Maar wil je laag gaan dan kost het geld en dan moet je concessies maken: 2.1 of 5.1 :)
Maar ik zou eerst gaan luisteren naar een setje en vooral niet boven je budget gaan luisteren :)
Ik heb gekozen voor 2.0 ipv 5.1 omdat ik het geluid van 2.0 veel beter vond van de 5.1.
5ch stereo klink veel beter imho. Linksachter word tevens links neer gezet zo ook met rechts. Zo heb je voor en achter exact hetzelfde en het midden word gevuld met links en rechts. Klink echt mooi. 5ch stereo heeft de HK

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Twazerty schreef op maandag 23 maart 2009 @ 00:27:
5ch stereo klink veel beter imho
Dat klopt maar dan moet je ook de hele frequentie kunnen laten horen. En bij die satelliet setjes mis je meestal een gebied (hetzij laag hetzij middengebied). Daarom dat ik liever voor 2 zuilen zou gaan die het hele spectrum kunnen weergeven :)

Maar het is maar net wat je gebruik is: voor films valt het minder op, bij muziek is het verschrikkelijk. En daarom dat ik voor 2.0 ben gegaan (dit was een cadeau). Maar gelukkig heb ik een echte 5.1 opstelling met zuilen :)

Daarom dat je ook niet boven je budget moet gaan luisteren: Als je iets vind wat goed is voor jouw eisen: perfect. Als je naar een hogere klasse gaat dan merk je het verschil omdat daar het geluidsbeeld (frequentie) beter in elkaar zit.
ShittyOldMan schreef op zondag 22 maart 2009 @ 16:13:
Persoonlijk zou ik kijken naar een simpele receiver, met 5 dezelfde boekenplank speakers van een degelijk hifi merk (maar niet van die superkleine melkpakjes) en een subwoofer.
Mijn idee :) Een beetje fatsoenlijke speakers en geen satelliet speakers welke enkel hoog kunnen gaan. Een boekplank gaat meestal tot 45Hz laag. Dat is een stuk lager als die melkpakjes.

[ Voor 47% gewijzigd door Chevy454 op 23-03-2009 01:05 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or

Investig8or

Vjenne-ICT schreef op maandag 23 maart 2009 @ 00:06:
[...]

Ja, ik ga zeker een dag er voor uit trekken om te luisteren.

Eigenlijk wil ik wel wat meer weten over de Pioneer S-V410. Is het echt een setje wat echt plastic achtig aan voelt...? Hoe was je verdere indruk?

Heb je de JBL CS-1500 ook zien staan?
Nou, ik heb een zuil van beide sets even opgetild en de zuil van de Canton was toch behoorlijk zwaarder. Misschien zegt dat voor de kwaliteit van het geluid niet zo veel, maar ik vond het wel degelijker. De uitleg erbij was dat het aluminium minder resoneert, de verkoper liet daarna even een HK set voelen en die was van plastic. Of ik het zou merken, geen idee, maar ik kocht die set meer op gevoel. Het klonk goed, zag er mooi uit en de prijs was binnen bereik.

Daarbij is de ondergrens van de frequentie van die Pioneer vrij hoog, bij de Canton is dat 50Hz. Een instelling die ik heb gevonden m.b.t. het instellen van de crossover frequentie is 2 keer die ondergrens, bij de Canton dus 100Hz. Bij de Pioneer set zou dat 300Hz zijn en ik vraag me af of de sub dat haalt (geen idee of die 2 keer regel wel goed is, het klinkt wel aardig iig).

Die JBL set heb ik niet zien staan, maar die ligt ook aardig boven mijn budget (zie net ook dat mijn Canton set bij FOKA duurder is geworden, was mijn timing een keer goed :P ).

Maar je moet even zoeken in je buurt waar die JBL, Pioneer en anderen (eventueel die Canton) staan. Plaatjes op internet zeggen erg weinig, als je zo'n setje voor je hebt zie je het gauw genoeg.

Neem er genoeg tijd voor, je zit tenslotte nog wel een tijd met die set opgescheept. Dan kun je maar beter iets kiezen waar je echt tevreden mee bent!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met mijn werk gooien we veel van die `JBLs de containers in, echt wel plastic ''rommel'' voor dat geld kan je echt beter leuke boekenplank speakers opzoeken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invictus66
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:39
Ik denk dat je vooral eerst een moet nadenken over wat je nu wil spenderen. Je spreekt over 800 à 900 en stelt dan een receiver voor van bijna 800 euro en jbl speakers van 1000 euro. Ik kan best een leuk setje boxen zoeken voor 1000 euro, maar dan zit je al boven je budget en heb je nog geen receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is nou je maximale buget? Voor alles samen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Iedereen weer bedankt voor de uitgebreide reacties!

Laat ik eerst antwoord geven op het budget. Ik wou eerst niet meer dan 600 euro uitgeven, maar naar goed uitzoek werk en de setjes heb aanschouwd ben ik er achtergekomen dat ik dan niet veel waar voor mijn geld krijg.
Ik heb het budget dan ook verhoogd naar 1100 euro, maar er is eventueel ruimte tot maximaal 1500 euro.....

Ik zal ook nog even mijn (aangepaste) eisen opsommen:

- Surroundset moet minimaal 5.1 zijn, maar mag ook 7.1 zijn.
- 4 Zuilluidsprekers met een modern en strak design, dus geen grote logge zuilen.
- Actieve subwoofer.
- Receiver moet een vol en warm geluid kunnen leveren, hou wel van een zware bas tijden film kijken.
- Receiver met het liefst 3 optische aansluitingen.
- Receiver met het liefst 3 HDMI aansluitingen.
- Receiver met 1080P upscaling.

Nogmaals ik ben redelijk leek op dit gebied, maar heb na veel onderzoek al wel veel geleerd, maar zie nog steeds door de bomen het bos niet meer.... Het aanbod is tenslotte ook zo groot....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Niemand meer advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:29
Die specs kan je toch gewoon intikken op kieskeurig? dan komt er vanzelf een geschikte receiver uit rollen. Wat betreft audio zou ik toch gewoon aanraden om te gaan luisteren.

[ Voor 22% gewijzigd door Ramon op 02-04-2009 22:35 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Pagina: 1