Toon posts:

Hulp nodig bij een compleet PC-systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 258 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een nieuwe pc samenstellen en heb hier en daar eerst wat informatie ingewonnen en zo mijn pc samengesteld. Maar nu wil ik jullie advies of het een goed systeem is en wat ik eventueel moet veranderen voor betere prestaties etc.
Ik wil er wel games op spelen (niet vaak, maar wel dat het kan) en voor de rest gewoon de alledaagse dingen zoals internetten, mailen, muziek luisteren en mixen, dvd's kijken etc.

Hier de spec's van het systeem:
  • Moederbord - Asus Intel Asus P5Q Pro
  • Videokaart - VGA Asus EN9600GT/HTDI 512MB PCI-E
  • Processor - Intel Core 2 Quad Q8300 (2.5GH/1333Mhz/4MB)
  • Harddisk - Samsung HD 640GB SATA-2 7200rpm 16MB
  • NEC DVD+R/-R/RW brander AD-7203S S-ATA LF Zwart
  • Werkgeheugen - Kingston HyperX 2x2048MB DDR2 800
  • Voeding - Coolermaster 520Watt PSU Real Power M520
  • Besturingssysteem - Microsoft Windows Vista Premium 64-bit
Er is mij verteld bij een computerzaak dat het slim is om nog een CPU koeler erbij te installeren. Is dit nodig en wat voor soort etc. zou ik dan moeten halen?

Ik hoop hiebij genoeg te hebben gezegd. Alles komt in een Midi-Tower en als ik iets vergeten ben of dat er nog extra zaken bij komen voor dit systeem die er zeker bij horen dan hoor ik dat graag.

Groeten,
Michael

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05-2025
Hiervoor is er een specifieke topic die constant gebruikt wordt dus best dat je daar een vraag stelt, verwacht je wel aan denigrerende taal van een wannabee intellectual indien je niet _/-\o_ bent ...

Anyway, als je gaat overklokken kan je best een CPU koeler halen die ervoor bedoelt is om te OC, anders zal de koeler die erbij geleverd wordt (stock) wel voldoen.
Ben AMD minded maar lijkt me goed systeem te zijn, best stel je het systeem via pricewatch samen en genereer code (staat net onder je lijst) zodat je die kan pasten in je topic, dan kan iedereen gelijk naar de juiste items gaan en is het overzichtelijker.

[BBG Aanschaf] High-end gamesysteem maart 2009

[ Voor 67% gewijzigd door Graviton12 op 21-03-2009 18:58 ]

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:15
Als koeling, ik denk dat een Normale koeler gewoon voldoet, maar zelf wat ondernemen kan geen kwaad, zoek revieuws op over koelers. misschien je 9600GT vervangen door een Ati 4870 / 4850 oid.

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05-2025
stijnovinchi schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 19:01:
Als koeling, ik denk dat een Normale koeler gewoon voldoet, maar zelf wat ondernemen kan geen kwaad, zoek revieuws op over koelers. misschien je 9600GT vervangen door een Ati 4870 / 4850 oid.
Dacht hetzelfde maar aangezien hij maar af en toe wil gamen (het moet mogelijk zijn) en vooral voor internetten/Word wil gebruiken ...
Mss idd een 4850 of zelfs een 3870/4670 :)
Eventueel voor een duo core gaan ipv quad, lijkt me beetje overkill voor wat je ermee gaat doen.
Meeste games hebben nog altijd niet zoveel profijt van 2 extra cores dus zou je geld in de knip kunnen houden + je grafische kaart kan best in verhouding zijn met je cpu .
8300 staat niet in de pricewatch maar zou iets van een 190 euro moeten kosten, imo zou ik gaan voor een pricewatch: Intel Core 2 Duo E8400 scheelt toch al snel 40-50 euro.

[ Voor 35% gewijzigd door Graviton12 op 21-03-2009 19:54 ]

Dit topic is gesloten.