Ik ben er sinds kort uit wat voor moederbord ik wil voor mijn i7 processor, alleen er is me iets niet duidelijk: ik heb 2 videokaarten van nVidia die ik in SLi wil draaien, maar mijn budget geeft mij niet de ruimte voor een super duur moederbord. Afijn, mijn keuze is gevallen op de MSI X58 Pro. Het probleem is echter dat de standaart versie alleen maar Crossfire ondersteund (waarschijnlijk dat die daarom ook zo goedkoop is) en er is eerst een MSI X58 Pro SLi versie in de winkels geweest die dus wel SLi ondersteund, maar die kan ik nergens meer vinden (Ja, hij staat wel in de pricewatch maar als je dan op de link van een willekeurige winkel klikt kom je uit op de normale non-SLi versie). Is het mogelijk om de bios van het moederbord te flashen zodat hij SLi ondersteund, of moet ik toch een duurder moederbord kopen?
Als de moederborden identiek zijn dan kan dat verder prima, het stond van de week nog op de FP nieuws: Sli-ondersteuning op non-sli-moederbord uit de doeken gedaan
Maar vergeet niet dat het risicos meebrengt en dat je garantie dan volledig vervalt!
Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)
Een mislukte BIOS-flash en een gefrituurd moederbord waar je niets meer aan hebt.
Mocht het een Gigabyte mobo zijn, dan heb je iig Virtual DualBIOS, dat scheelt wel een stuk.
Mocht het een Gigabyte mobo zijn, dan heb je iig Virtual DualBIOS, dat scheelt wel een stuk.
Spijtig genoeg zijn er precies geen SLI bordjes die het zonder een BIOS flash aankunnen onder de 250-275 € (toch niet in de Pricewatch hier).
Dus ofwel wachten tot er nieuwe mobos uitkomen in die prijs range ofwel duurder nu kopen, heb je al eens gekeken op webshops voor mobos die nog niet in de pricewatch staan?
Dus ofwel wachten tot er nieuwe mobos uitkomen in die prijs range ofwel duurder nu kopen, heb je al eens gekeken op webshops voor mobos die nog niet in de pricewatch staan?
Onzin: pricewatch: Gigabyte GA-EX58-UD4PGraviton12 schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 21:58:
Spijtig genoeg zijn er precies geen SLI bordjes die het zonder een BIOS flash aankunnen onder de 250-275 € (toch niet in de Pricewatch hier).
213 euro als goedkoopste winkel.
Ik heb met een beetje zoeken dit:http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1339159topic gevonden, is het ook mogelijk om dan gewoon de bios te downloaden van de SLi versie en die dan gewoon via een USB stickie te laden? Niet dus.
[ Voor 3% gewijzigd door MPeek op 22-03-2009 00:44 ]
Die kwam niet in de search list te staan als ik zocht op SLI ...
Ik heb ook niet op het forum gezocht, maar via Google en dan als zoekopdracht: "MSI X58 Pro SLi Flash". Verder heb ik op het internet weinig gevonden over het flashen van dit mobo.
misschien een grote kick, maar je kan nu de Bios Flashen naar 8.X en dan wordt SLI ondersteund door MSI x58 Pro.
Ik heb het zelf ook gedaan omdat ik in Sli wil draaien.
Heb al 2 kaarten en als het goed is komt vandaag dan wel morgen binnen.
Ik heb het zelf ook gedaan omdat ik in Sli wil draaien.
Heb al 2 kaarten en als het goed is komt vandaag dan wel morgen binnen.
http://youtube.com/c/Mikesgameworld | Blizzard addict | Gamer pur sang
Pagina: 1