Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prime9391
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-05 12:45
Beste tweakers,

Ik heb een aantal weken een nieuw systeem geassembleerd.
Daarbij heb ik gekozen voor het x58 platinum moederbord van MSI.
Echter had ik gelezen dat alle x58 borden sli en crossfire ondersteuning hadden, dus heb hier expres niet op gelet. Maar nu blijkt dat mijn moederbord geen sli ondersteuning heeft en dat er een aparte editie is die het wel heeft: nl. de x58 platinum sli edition. Praktisch zijn het echter dezelfde borden naar mijn weten. Dus nu mijn vraag. Is het mogelijk om met een bios flash alsnog sli ondersteuning te krijgen?
Een aantal engelse fora zeggen van wel, maar is er misschien iemand die hier praktijk ervaring mee heeft?
Ook in dit topic word eigenlijk gezegd dat het eigenlijk maar een stukje code is in de bios:

Core i7 920| 3x 1Gb Corsair xms| msi x58 platinum| xfx gtx 260| 2x 1000 gb Samsung Spinpoint|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
Ik zou zeggen, probeer het eens. Als het (nagenoeg) dezelfde borden zijn, zou er toch weinig mis kunnen gaan met flashen?

Een Asus P5E is bijvoorbeeld ook heel goed naar een Maximus Formula / Rampage Formula te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prime9391
Ik zal eerst eens even deze vraag naar msi gaan mailen, kijken wat zij er van vinden.
Uiteraard is het proberen van flashen mogelijk. En het is al helemaal gemakkelijk omdat ik de bios van een usb mag laden en zo dus mijn bios chip met rust laat. :9~
Maar of ik dan daadwerkelijk sli heb is de vraag. Ik zou wel een extra kaart er bij kunnen kopen, maar dan loop ik het risico dat het niet werkt. Dit was ook de reden waarom ik vroeg naar iemand met praktijkervaring O-)

Core i7 920| 3x 1Gb Corsair xms| msi x58 platinum| xfx gtx 260| 2x 1000 gb Samsung Spinpoint|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
MSI zal daar niet op antwoorden of indien ze wel antwoorden, het gewoon ontkennen :P Er is namelijk geen licentie op de SLI techniek aangeschaft voor dat moederbord dus mag hij geen SLI ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

prime9391 schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 22:05:
Uiteraard is het proberen van flashen mogelijk. En het is al helemaal gemakkelijk omdat ik de bios van een usb mag laden en zo dus mijn bios chip met rust laat. :9~
Kan de X58 platinum een bios vanaf USB laden (zonder daadwerkelijk te flashen)?
Ik heb het bordje liggen, maar die optie ben ik nog nergens tegengekomen. Volgens mij moet je toch echt gewoon flashen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prime9391
Terw_Dan schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 10:42:
[...]

Kan de X58 platinum een bios vanaf USB laden (zonder daadwerkelijk te flashen)?
Ik heb het bordje liggen, maar die optie ben ik nog nergens tegengekomen. Volgens mij moet je toch echt gewoon flashen hoor.
Toch maar eventjes wat beter kijken:)
http://www.overclock3d.ne.../2008/12/19164446583l.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rollo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-09 14:11
Dan zou ik het gewoon proberen vanaf die usb stick, wat heb je te verliezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

Beter zoeken
Beter lezen, en dan vragen stellen.

http://www.xtremesystems....hp?p=3686180&postcount=58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prime9391
peugeot106xsi schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 15:36:
Dan zou ik het gewoon proberen vanaf die usb stick, wat heb je te verliezen?
Dat ik geen tweede videokaart wil/durf aanschaffen om de sli mogelijkheid te testen. Maar ik zal het vanavond eens proberen om de het bios werkend te krijgen :)

[ Voor 12% gewijzigd door prime9391 op 04-03-2009 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prime9391
Deze jongen heeft zelf ook niet getest met een 2e videokaart. Bios is blijkbaar te flashen, echter meen ik mij te herinneren dat sli in het verleden een aparte chip vereiste. |:( Maar of dit nou nog steeds zo is weet ik niet, anders zit ik met een hardwarematige beperking zo straks.

[ Voor 12% gewijzigd door prime9391 op 04-03-2009 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat is de biosupdaten, maar daar ging het hier niet over. Het ging over een bios laden vanaf USB en op die manier de bioschip met rust laten. Dat is iets wat je op deze manier dus totaal niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keejoz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-08 15:53
Terw_Dan schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 23:36:
[...]

Dat is de biosupdaten, maar daar ging het hier niet over. Het ging over een bios laden vanaf USB en op die manier de bioschip met rust laten. Dat is iets wat je op deze manier dus totaal niet doet.
"BIOS Update or Boot 2nd BIOS From USB Drive"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-09 21:11
Het lijkt mij altijd het proberen waard... Of kleeft zelfs aan zoiets toch een bepaald risico?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Als je een BIOS file kunt laden van een USB stick zonder hem te flashen dan lijkt het mij geheel risicovrij te zijn. Grote kans dat het werkt ook. Kijk maar eens hier: nieuws: Sli-ondersteuning op non-sli-moederbord uit de doeken gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sizomu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-09 12:53

Sizomu

IT Support & PC Repair

ik kwam deze topic tegen en ik heb iets belangrijks:

dit is een mail reactie van iemand bij MSI..op de vraag of het kon.... (fragment uit de mail gesprekken.

..........." Heel groot is de risico niet maar er zal altijd risico zijn, vandaar de vermelding. Een echte computerzaak zou je hierbij prima kunnen helpen.
De bios tussen de X58 Platinum en de Platinum SLI is exact hetzelfde behalve de SLI licentie. Stabiliteit problemen zal je dus niet tegen komen" ....................

voor mij is het duidelijk.. ik ga later als ik mijn 2e EVGA GTX285 aanschaf.. die Bios update maken...

mvg,

Sizomu

www.sizomu.com

Pagina: 1