Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] probleem met opstarten

Pagina: 1
Acties:

• sQuare8
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11 15:30
Hallo,

ik wilde daarnet mijn pc opzetten en hij start nog op tot bureaublad etc, maar eens hij teogei opgestart is kan je wel nog de muis bewegen, maar niet klikken. ook de werkbalk kan je niets meer aanklikken en bewegen de icoontjes niet meer. crtl alt del werkt ook niet, net zoals alt f4. zou dit iets temaken kunne hebben met het instaleren van eset nod32? of weet gwn iemand hoe ik dat probleem zou kunnen verhelpen?
grts

--- momenteel kan ik niet aan de defecte pc...
----- edit : veilige modus duwde ik op f8 , maar zoals er in de faq staat kreeg ik een scherm met mijn hdd en floppy disk etc op, ik heb elke x een andere geselecteerd en elke keer starte hij gwn op, bij ene gaf hij een melding dat er een bestand miste, en bij de andere kreeg ik gwn zwart scherm met een wit streepje links onderaan

[ Voor 25% gewijzigd door sQuare8 op 19-03-2009 18:48 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wat heb je allemaal geprobeerd (iig niet de spellingscontrole in je browser ;))

Oftewel:
• Gebeurt dit ook in safe-mode?
• Is je keyboard / muis combinatie niet stuk?
• Heb je alleen iets geïnstalleerd de laatste keer dat het wel werkte, of nog wat andere dingen uitgevoerd?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• sQuare8
ik heb gisteren ESET nod 32 geïnstalleerd, hierna deed hij al gek, bleef om de halve minuut 10tal seconden hangen... maar toen dacht ik dat het ergens anders aan lag en heb hem uitgezet (was s nachts..) veilige modus heb ik hierboven uitgelegd, en nee, muis of toetsenbord is niet kapot. omdat als hij nog aan het opstarten is maar je het bureaublad al ziet , je nog met de muis kan klikken etc ...
al dank om zo snel te reageren
grts

edit
mcaffee en avast zijn ook geïnstalleerd

[ Voor 5% gewijzigd door sQuare8 op 19-03-2009 19:20 ]

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Safe Mode opstarten kan je ook met msconfig, dacht ik.
En gebruik max. één Virusscanner, geen 3, niet moeilijk dat je PC protesteert :)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• XtremeNova
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-07 10:02

XtremeNova

Alfa 145 Qv

sQuare8 schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 18:52:
... ESET nod 32 ...

edit
mcaffee en avast zijn ook geïnstalleerd
Dus mag ik concluderen dat je 3 virusscanners tegelijkertijd hebt draaien?
Dan is dat je probleem. 1 zou genoeg moeten zijn, als je ze niet vertrouwt moet je ze misschien af en toe afwisselen. Maar dat is nou ook niet echt aan te raden.

Bij de laatste test die ik heb gezien (http://www.av-comparatives.org) is NOD32 een goede keus. Dus probeer die andere 2 te verwijderen.

I like it red, with 150 bhp..

• sQuare8
mmm,maar hoe kan ik ze verwijderen als mijn pc blijft hangen?
via veilige modus, oké , maar als ik daar niet in kom?
Merci voor de snelle reacties

• Petervanakelyen
sQuare8 schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 19:37:
mmm,maar hoe kan ik ze verwijderen als mijn pc blijft hangen?
via veilige modus, oké , maar als ik daar niet in kom?
Merci voor de snelle reacties
Druk op F8, selecteer je HDD, druk op enter, en dan onmiddelijk terug op F8.
Dan zou hij normaal in Safe Mode moeten opstarten.

Bij jouw PC krijg je waarschijnlijk het Boot Menu bij drukken op F8, hangt af van BIOS tot BIOS.

• sQuare8
neen, als ik op F8 druk, kom ik niet in de bios terrecht. er komt dan gwn een soort kader met de vraag met welk "device" ik wil opstarten. dan is er een opsomming van Floppy, externe hdd, andere 2 hdd etc. ik zal zo meteen als ik thuis ben nog eens proberen. grts

• XtremeNova
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-07 10:02

XtremeNova

Alfa 145 Qv

Je komt in de keuze van het opstart apparaat van je BIOS terecht.
Kies dan de harde schijf (HDD waarschijnlijk, met merk Maxtor, Westerd Digital, Samsung, etc.)
Druk nadat je op enter hebt gedrukt direct weer op F8 om daarna in het opstart menu van XP te komen.

I like it red, with 150 bhp..

• sQuare8
Oké, dat zal ik proberen.
Alvast bedankt!
mvg

• sQuare8
Hallo,
het is me dus gelukt.
ik verwijderde avast en mcaffee en pc werkt opneiuw redelijk normaal.
wil jullie bedanken!
ik kan alleen neit op msn maar dta is geen ramp

mvg

• Petervanakelyen
sQuare8 schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 19:44:
neen, als ik op F8 druk, kom ik niet in de bios terrecht. er komt dan gwn een soort kader met de vraag met welk "device" ik wil opstarten. dan is er een opsomming van Floppy, externe hdd, andere 2 hdd etc. ik zal zo meteen als ik thuis ben nog eens proberen. grts
Heb je eigenlijk wel gelezen wat ik heb geschreven ?
Petervanakelyen schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 19:40:
[...]

Druk op F8, selecteer je HDD, druk op enter, en dan onmiddelijk terug op F8.
Dan zou hij normaal in Safe Mode moeten opstarten.

Bij jouw PC krijg je waarschijnlijk het Boot Menu bij drukken op F8, hangt af van BIOS tot BIOS.
sQuare8 schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 21:55:
Hallo,
het is me dus gelukt.
ik verwijderde avast en mcaffee en pc werkt opneiuw redelijk normaal.
wil jullie bedanken!
ik kan alleen neit op msn maar dta is geen ramp

mvg
Probeer eens een herinstallatie van MSN, gebruik eens de nieuwste versie, of Google eens op de foutcode...

• sQuare8
herinstallatie heb ik geprobeerd, zonder resultaat. Ik had al de nieuwste versie van MSN. De fout melding is dat er geen verbinding met de service kan gemaakt worden, en als ik dan op "probleem oplossen" druk, komt overal een groen vinkje dat het in orde is.. als ik via msn naar opties en dan verbinding ga, staat er bij verbindingsstatus "je hebt momenteel geen verbinding met de .net service"
fout 80072745
het probleem is ook niet dat NOD32 het blokkeert ..

grts

edit 2: opgelost door=>Advanced Setup -> Protocol Filtering -> Click the “HTTP and POP3 Ports” option.

[ Voor 22% gewijzigd door sQuare8 op 20-03-2009 17:22 ]

• sQuare8
Hallo,
het heeft even goed gegaan, maar nu zijn er alweer opnieuw problemen. dit probleem had ik ongeveer een maand geleden ook. Pc start op tot bureaublad, daarna valt het scherm uit en start hij opnieuw op. Ik heb hem vorige x binnen gedaan bij de computer zaak en zij zeiden dat het iets te maken had met mijn beeldkaart. Weet iemand hier raad mee?

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-11 12:38
Of de goede drivers voor je beeldschermadapter downloaden.Of een nieuwe vga kaart kopen

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

De Windows Clients - FAQ bevat een aantal zaken (heropstarten, BSOD guide) waar je mee aan de slag kan.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• sQuare8
alt-92 schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 21:33:
[...]

De Windows Clients - FAQ bevat een aantal zaken (heropstarten, BSOD guide) waar je mee aan de slag kan.
deed ik al ... en ik krijg geen bsod ...
erg vervelend in deze tijd dat pc niet gaat

• Petervanakelyen
sQuare8 schreef op zondag 22 maart 2009 @ 16:16:
[...]

deed ik al ... en ik krijg geen bsod ...
erg vervelend in deze tijd dat pc niet gaat
Wel, ik zou, als ik jou was, Windows XP eens opnieuw installeren, of dat laten doen.
Download dan ineens de nieuwste drivers voor chipset, grafische kaart, etc.

Je krijgt trouwens wél een BSOD, maar je PC herstart zo snel dat je hem niet ziet...
Start de PC eens op met F8 en dan kies je 'Automatisch herstarten bij fout uitzetten' en start je verder.

Noteer dan alle foutmeldingen...

• sQuare8
Petervanakelyen schreef op zondag 22 maart 2009 @ 18:37:
[...]

Wel, ik zou, als ik jou was, Windows XP eens opnieuw installeren, of dat laten doen.
Download dan ineens de nieuwste drivers voor chipset, grafische kaart, etc.

Je krijgt trouwens wél een BSOD, maar je PC herstart zo snel dat je hem niet ziet...
Start de PC eens op met F8 en dan kies je 'Automatisch herstarten bij fout uitzetten' en start je verder.

Noteer dan alle foutmeldingen...
ik heb het allemaal geprobeerd... helaas, zonder resultaat. Nu kan ik zelf niet meer opstarten in veilige modus, het scherm word ineens zwart en daarna doet het niets meer. Hij is ook al 4-5 jaar oud, en ik denk dat het tijd is om hem te vervangen.
grts

• Petervanakelyen
sQuare8 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 16:54:
[...]

ik heb het allemaal geprobeerd... helaas, zonder resultaat. Nu kan ik zelf niet meer opstarten in veilige modus, het scherm word ineens zwart en daarna doet het niets meer. Hij is ook al 4-5 jaar oud, en ik denk dat het tijd is om hem te vervangen.
grts
Herinstalleren werkt ook niet ?
Format C:\ en opnieuw beginnen ?

Dat lijkt me sterk, tenzij je hardware brak is...

• sQuare8
Petervanakelyen schreef op maandag 23 maart 2009 @ 16:59:
[...]

Herinstalleren werkt ook niet ?
Format C:\ en opnieuw beginnen ?

Dat lijkt me sterk, tenzij je hardware brak is...
herinstallatie heb ik nog niet gedaan. ik heb geen windows cd. computer winkel heeft hem bijgehouden, maar kon er wel leuke 100euro voor betalen. nog een idee hoe ik mijn gegevens van mijn hdd evt naar mijn externe zou kunne kopieren?
Pagina: 1