Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-06-2021
Dag allen,

Ik zit nu met een intel c2d E6600 (2.4GHz) die ik oc'ed heb naar 3.0GHz.
Ik ben nu aan het twijfelen om een intel c2d E7400 (2.8GHz) te kopen en op te voeren naar laten we zeggen 3.5-4 GHz. Zal ik hier veel preformance uit halen? of zal dit eerder een marginaal klein verschil opleveren?
Wat de HD4850 in de titel wilt zeggen is, ik heb hem al eens oc'ed met asus smartdoctor maar gaat dit ook anders?

Greetz

Drive it like you stole it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 22:02
Het hangt er vanaf op welke performancewinst jij doelt.

CPU afhankelijke games zullen wel meer profijt van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
Ik heb games in het achterhoofd ja, maar daar ik ook veel met vista werk zou ik ook daar winst uit willen halen.
Maar hoofddoel is games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

mcsluis bedoeld volgens mij dat de winst vooral per game verschilt. Sommige games zijn erg zwaar voor de videokaart, dan zal een snellere processor weinig uitmaken. Games die de cpu erg belastten hebben wel meer profijt van een overclock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:34

Mystikal

It never hurts to help!

jdm8 schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 16:29:
mcsluis bedoeld volgens mij dat de winst vooral per game verschilt. Sommige games zijn erg zwaar voor de videokaart, dan zal een snellere processor weinig uitmaken. Games die de cpu erg belastten hebben wel meer profijt van een overclock.
Voor een noob als mijzelf. Bij wat voor type games moet ik bij de eerste en tweede mogelijkheid aan denken?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
Mystikal schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 16:31:
[...]

Voor een noob als mijzelf. Bij wat voor type games moet ik bij de eerste en tweede mogelijkheid aan denken?
Gpu games zoals crysis denk ik en Cpu meer gelijk GTA IV als hij het zo bedoelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Inderdaad.
Spaiker schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 16:20:
Dag allen,

Ik zit nu met een intel c2d E6600 (2.4GHz) die ik oc'ed heb naar 3.0GHz.
Ik ben nu aan het twijfelen om een intel c2d E7400 (2.8GHz) te kopen en op te voeren naar laten we zeggen 3.5-4 GHz. Zal ik hier veel preformance uit halen? of zal dit eerder een marginaal klein verschil opleveren?
Wat de HD4850 in de titel wilt zeggen is, ik heb hem al eens oc'ed met asus smartdoctor maar gaat dit ook anders?

Greetz
Je kan beter doorsparen en een redelijke quadcore halen. Of je moet een milieujunkie zijn en wat wattjes willen besparen. HD4850 OC'en zal niet anders worden met een nieuwe CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
Dat weet ik, maar ik vroeg me af of ik de HD4850 ook kan oc'en op een andere manier dan via smartdoctor?
edit1: en ben geen milieujunkie maar fps-junkie :D

[ Voor 20% gewijzigd door Spaiker op 19-03-2009 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:33
E6600 > E7400
Volgensmij zal dat niet een goed merkbare boost geven. In games zal je het sowieso niet merken. Bij games is nagenoeg altijd de videokaart de bottleneck. Ik weet niet of je gewoonlijk veel cpu-intensieve taken uitvoert en ik weet niet hoe groot je portemonnee is, maar ik vindt €120 (pricewatch + verzenden) nogal een redelijk bedrag en zou het persoonlijk liever in een andere upgrade steken... Ik zou het niet dus.

Wat betreft je videokaart overclocken. Daar kan je meer dan genoeg info over vinden in andere topics en anders heb je altijd nog google tot je beschikking. Maar de winst van overclocken gaat ook maar over procenten (er zijn uitzonderingen :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
das waar, ik heb al oc'ed maar heb een singleslot koeler, die een pokkeherrie maakt als ie maar op 50% draait :s
(singleslot bij hd4850)
sorry voor het taalgebruik :)
maar ik ken iemand die zijne wegdoet, ik verkoop mijne cpu ook door dan en het komt erop neer dat ik maar een bedrag van €20 zou betalen...

[ Voor 4% gewijzigd door Spaiker op 19-03-2009 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Alsnog niet de upgrade waard. Je zal het niet echt gaan merken.

Pak ATi Tray Tools voor fancontrol en overklokken. Voor de rest... tutorials genoeg op GoT en Google ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
en toekomstgericht kijken dan? ik wil nog minstens 1.5 jaar met mijn pc rondkomen en dan overstappen op de dan huidige generatie. de E6600 is immers al relatief oud. Kom ik dan niet langer toe met de E7400?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Verschil zal er maar weinig zijn, en je zal hem wat verder kunnen overclocken dan de E6600. Indien je E6600 een beetje goede overclocker is lijkt het mij een betere investering om voor 20 tot 30 euro een goede CPU fan te halen en hem verder te overclocken. Naar mijn weten kan een E6600 die goed overclockt makkelijk 3.6Ghz halen op een goede luchtkoeler. Maar dit verschilt erg per CPU, het blijft belangrijk om je temperatuur in de gaten te houden. en het blijft natuurlijk een risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdm8

jdm8

Kun je direct ook een andere koeler voor je videokaart kopen zodat je geen last meer hebt van de herrie, en die verder kan overclocken. Dat levert waarschijnlijk meer winst op. Koop bijvoorbeeld een Arctic accelero S1 en ga lekker overclocken met Rivatuner of andere programma's. Google weet wel welke. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
Nog verder overclocken ga ik men voedingkje dat al kapot is niet aandoen :) maar dat is voor een ander forum...
Hartelijk dank voor alle tips en comments, kan ik dit topic sluiten of moet een moderator dit doen?

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdm8

jdm8

Sluiten is niet nodig ;) Offtopic: Ik zou niet durven om een systeem te laten draaien op een kapotte voeding :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
jdm8 schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 19:40:
Sluiten is niet nodig ;) Offtopic: Ik zou niet durven om een systeem te laten draaien op een kapotte voeding :o
kapot is ie niet, geeft alleen teveel stroom op de 12V lijn maar dit valt nog binnen de marges... ;) Ik ga em bij de winkel binnendoen, dan krijg ik wss een nieuwe voeding :D

Pagina: 1