Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een probleem met mij DDR2 geheugen. Ik heb namelijk één nieuw blokje geheugen aangeschaft en ik had al twee blokjes van beide één gig erin zitten. Ik heb het nieuwe blokje in beide dimm slots geprobeerd, maar de de nieuwe twee gig wordt helaas niet herkend.

Ik heb een PC met:
P5NSLI
E8400
8800GTS
Vista normaal (komt misschien later x64 in)

Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen, want het zou fijn zijn als ik wat meer RAM heb.

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:58
Kun je even de specificaties van je RAM reepjes posten, en de instellingen in de BIOS die je hebt gebruikt? Verder raad ik je aan even wat met de reepjes en beschikbare sloten te spelen :)

Specs

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Heb je vantevoren gecontroleerd op de website van Asus of het nieuwe geheugen ondersteund wordt? Je zal niet de eerste zijn die met incompatible geheugen zit.

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Welk merk/type heb je? Voor hetzelfde heb jij 800mhz geheugen, terwijl je bord maar tot 667 gaat. Dat ook gecontroleerd?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al wat heen en weer gespeeld, maar nog zonder succes. De BIOS instellingen heb ik helaas geen verstand van.

Maar de reepjes zijn:
De twee oude: 1gig DDR2 - 800 (PC2 - 6400) van G.E.I.L
De nieuwe : 2gig DDR2 - 800 (PC6400) van Kingston

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Welke serie? Staat als het goed is op de reepjes zelf, en anders de doos.

Verwijderd

Topicstarter
De Kingston is:
KVR800D2N6/29

De G.E.I.L:
GX22GB6400DC

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-05 09:57

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Posted:9/2/2008 1:29:00 AM # 1

Hi!

I´m about to buy two 2Gb memory modules from Kingston (KVR800D2N6/2G or KVR800D2N5/2G), and want to know if these modules work well with this mobo. Works?

None of this modules are in the QVL, so, is this mobo compatible with it?

Thanks!
Van een Asus forum geplukt.... bron: Linkje

De enige reactie: stuur een mail aan Kingston en vraag het ze...

[ Voor 5% gewijzigd door AllSeeyinEye op 19-03-2009 16:49 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Allebei ValueRAM-series dus.

Edit: kijk eens aan wat betreft recommended RAM!

http://usa.asus.com/100/download/products/1311/1311_10.pdf

Succes ;)

[ Voor 69% gewijzigd door Jejking op 19-03-2009 16:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeerd alleen het Kingston blokje te installeren en dat resulteerde in het of een hele harde piep of helemaal niks. Dus helaas werkt het blokje gewoon niet. :( Nou ja gelukkig kost geheugen tegenwoordig niet zoveel, dus heb niet veel verloren.

In ieder geval bedankt voor jullie hulp.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2009 16:53 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hoogstwaarschijnlijk werkt de DIMM wel, maar niet op dit moederbord :o

Zoals je in de FAQ van dit subforum had kunnen lezen is het allerminst zeker dat ieder willekeurige module op ieder willekeurig moederbord gaat werken, en zijn uitgerekend Asus moederborden notoir kieskeurig. Daarom hebben moederbordfabrikanten QVL-lijsten waarin je kunt lezen wat werkend getest is met zo'n bord.

Allicht kun je deze DIMM nog doorverkopen (betere kans dan RMA proberen te krijgen als er niets mis is met de DIMM zelf) en dan een DIMM kopen dat wel op de QVL voor dit bord staat.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1