Acties:
  • 0 Henk 'm!

• volley
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07-2020
Beste mensen,

Ik heb een week geleden de gloednieuwe camera IXUS 100IS gekocht. Deze heeft 12,1 MPixel en kan opnemen in HD 720p.
Maar wat is de kwaliteit slecht zeg! Het is heel korrelig en onscherp. Soms zie je zelfs cirkeltjes op de foto alsof er water op zit. Het lijkt wel alsof ik de plastic van de lens nog niet heb afgehaald.
Ben ik nou dom of ligt het toch aan het apparaat. Ik vind dit heel jammer want mijn ixus 3MP van 5 jaar geleden is 2x beter. Als ik de reviews lees op inet dan moet er wel iets aan de hand zijn. Of zijn mijn eisen te hoog.

Ik ga nu onderzoeken hoe ik het beste 2megabyte foto kan uploaden zodat ik een voorbeeld aan jullie kan laten zien. iemand tips?

Bij voorbaat dank,

Volley

edit via hotmail kunnen jullie de foto's zien ik heb er 2 opgezet

Afbeeldingslocatie: http://g6h9tq.bay.livefilestore.com/y1p0HUDfezAK6DWvdJ0822raNHT7wcrfLrOZSHxW9Ea8X3JlkvujpVmaqoKVSN8ku_t3NtHZ5314bnvZ1pO7P4Ecw/001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://g6h9tq.bay.livefilestore.com/y1pWZHs9E-LcFWO7c86SakO69p8j9Jbq-aJ9cXXrrxmo6_-To6PeuGC-OM-lZMeeIg5jAuFJ6kM-ok/007.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door volley op 19-03-2009 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:57
In wat voor modus en met wat voor instellingen (iso-waarde bijvoorbeeld) maak je foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• volley
Het mooie aan de ixus 100is is dat hij alles volautomatisch doet. Dus ik neem aan dat hij dan fatsoenlijke (ik verwacht geen perfecte) foto's maakt. Ik ben geen expert en wil gewoon snel en makkelijk leuke foto's. meer hoef ik (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
volley schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 13:28:
Het mooie aan de ixus 100is is dat hij alles volautomatisch doet. Dus ik neem aan dat hij dan fatsoenlijke (ik verwacht geen perfecte) foto's maakt. Ik ben geen expert en wil gewoon snel en makkelijk leuke foto's. meer hoef ik (nog) niet.
Ik heb zelf een Ixus800IS en daarbij gaat ISO niet geheel automatisch, je kan namelijk alsnog kiezen voor high of low instellingen, als dat bij de Ixus 100is ook zo werkt zou je daar dus eens naar kunnen kijken.

Je moet je vriendin (neem ik aan) toch eens aan andere make-up helpen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:38
De exif waarden van je bovenste foto zijn:
Camera Make: Canon
Camera Model: Canon DIGITAL IXUS 100 IS
Image Date: 2009:03:17 07:57:12
Flash Used: Yes (Auto, red eye reduction mode)
Focal Length: 5.9mm
CCD Width: 4.65mm
Exposure Time: 0.067 s (1/15)
Aperture: f/3.2
ISO equiv: 400
White Balance: Auto
Metering Mode: Matrix
Hier zie je dus dat hij iso 400 pakt, gezien het feit dat de IXUS een erge kleine camera is en je 12 MP hebt, is dat de verklaring voor de hoeveelheid ruis.

Meestal kun je in de instellingen het automatisch verhogen van de iso waarde wel uitzetten, of soms kun je deze op een max instellen van bijv. 200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• volley
WHao hoe ben je achter deze gegevens gekomen?
--Niels-- schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 13:35:
De exif waarden van je bovenste foto zijn:

[...]

Hier zie je dus dat hij iso 400 pakt, gezien het feit dat de IXUS een erge kleine camera is en je 12 MP hebt, is dat de verklaring voor de hoeveelheid ruis.

Meestal kun je in de instellingen het automatisch verhogen van de iso waarde wel uitzetten, of soms kun je deze op een max instellen van bijv. 200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:58
volley schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 13:38:

[...]
zie:
Wikipedia: Exchangeable image file format

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:38
volley schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 13:38:

[...]
Ik het de FxIF add-on in Firefox geïnstalleerd, dan kun je deze gegevens in het eigenschappenvenster van je foto zien, maar veel fotobeheerprogramma's laten deze gegeven ook zien, bijv. de Zoombrowser software die je van Canon krijgt, Adobe Ligthroom, en neem aan dat Picasa het ook wel laat zien.

Op deze website heeft iemand met jouw camera met verschillende iso waarden de zelfde foto gemaakt. Vanaf iso 400 ga je, als je op 100% inzoomt, duidelijk ruis op de boeken zien, maar als niet zo ver inzoomt, geeft het nog wel een acceptabel beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• volley
Heb naar de instellingen gekeken.In de automatische stand kun je niks veranderen behalve de grootte en de resolutie. In de handmatige stand kun je van 80 -1600 ISO kiezen. Maar komop zeg, het kan toch niet zo zijn dat hij slechtere foto's maakt dan mijn oude ixus van 5jr geleden. Als dit zo blijft doe ik hem direct weg. Maar nog steeds geloof ik het niet dat het aan de camera ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-03 22:01

swampy

Coconut + Swallow = ?

12MP in een ultra compact?

Weet je megapixels hebben weinig te maken met kwaliteit, het is de lens, de behuizing en natuurlijk wat de camera er van kan maken. Nu de foto's zijn best aardig niet perfect nee maar voor een ultra compact best aardig!

Kan je de EXIF gegevens van de foto's plaatsen zodat we de ISO, sluitertijd, Focus, Aperture etc kunnen zien. Dat soort gegevens zijn goud waard namelijk. (onder windows XP en Vista kun je gewoon rechtermuisklik/eigenschappen doen dan is er een tabje met de EXIF gegevens)

Ik kan je al wat tips geven, zet digitale zoom uit want je kan zelf beter croppen. Koop een boek over digitale fotografie (Het Handboek Digitale fotografie van Doug Harman is een aardige) zodat je begrijpt wat er gebeurt. Want ik kan je een 5000 euro dure combinatie in je handen duwen en zeggen "maak een paar prachtige portret foto's" maar geloof me zonder enige basis kennis kan je dat niet!

Ik heb zelf nog een simpel model 3.2 "click and shoot" model en wat zal ik zeggen ik zit nu op een cursus fotografie, waarbij ja een DSLR een beetje toch wel de standaard is. En wat de leraar ook zegt het gaat erom hoe jij de foto maakt. En hoe jij met het toestel kan omgaan. Ook is het gewoon zo dat in de compact en ultra compact wereld het zo is dat ze grotendeels automatisch "de beste foto" proberen te maken. Maar wat is de beste foto? Misschien wil je wel niet alles gedetailleerd! Dat is wat ultra compact cameras doen die maken alles zo gedetailleerd mogelijk omdat voor vakantie kiekjes en vrienden kiekjes dat werkt.

Maar probeer een foto te maken waar het donkerder is (en geloof me het is al snel donker voor zulke camera's ) dan krijg je al snel gekloot met een hoge ISO ( hoge gevoeligheid maar helaas ook ruis ) of lange sluitertijden (alles boven de 1/60ste is eigenlijk te langzaam behalve als je een statief gebruikt of ergens op kan leunen. Dit geld voor DSLR's want ja een ultra compact zal al snel 1/2 of 1/6 aangeven). Dat is gewoon een limitatie in die camera's!

Op de vraag "waarom zijn mijn foto's niet zo mooi" weet je daar zijn zoveel mogelijk antwoorden op. In dit geval hoge ISO omdat de lichtsituatie ongunstig is. Dat ik kan je dat boek of misschien een fotocursus bij de volksuniversiteit echt aanraden.

Nu je camera is niet slecht hij doet zijn best om een aardige te maken. Je kan misschien handmatig nog wat instellingen maken zoals bijvoorbeeld als je weet dat licht een probleem is de camera toch forceren een lagere ISO te nemen om ruis te overkomen. Dit verhoogt je sluitertijd wel dus vind jezelf een stabiele plaats!

Om het verhaal kort te maken ik raadt een fotocursus aan bij bijvoorbeeld de volksuniversiteit. Het hoeft niet duur te zijn! Als je maar de basis beginselen leert en idee-en om een mooie interessante foto te maken. Speel met de camera leer wat je camera kan en wat je camera niet zo goed kan!

Nu voor de foto's zoals je laat zien, als ik een "mwah" foto heb dan wil ik wel eens de foto zwart wit maken or sepia. Of wat kleuren eruit filteren, hou je van mozaiek? Maak er een mozaiek wenstkaart van!

Accepteer wat je hier hebt, redelijke foto's niet donderend. Goed genoeg voor familie kiekjes!
volley schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 13:49:
Heb naar de instellingen gekeken.In de automatische stand kun je niks veranderen behalve de grootte en de resolutie. In de handmatige stand kun je van 80 -1600 ISO kiezen. Maar komop zeg, het kan toch niet zo zijn dat hij slechtere foto's maakt dan mijn oude ixus van 5jr geleden. Als dit zo blijft doe ik hem direct weg. Maar nog steeds geloof ik het niet dat het aan de camera ligt.
Murkey are the paths of numbers
Wat is hierop te zeggen, er zijn review websites..waar je zelfs ook nog foto's kan bekijken die er ermee gemaakt zijn. Geef me een minuut! Erm nope ziet er niet naar uit dat dit specifiek model een galerij al heeft!

[ Voor 31% gewijzigd door swampy op 19-03-2009 14:17 ]

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76287

In je eerste foto zitten orbs. In je tweede foto zie ik niets bijzonders. De kwaliteit is matig, maar veel meer kan je ook niet verwachten met zoveel megapixels in een hele kleine sensor op ISO 400. Probeer eens wat foto's te maken op een zo laag mogelijke ISO waarde en laat die 1:1 zien (bijvoorbeeld een klein stukje 1:1, dus niet de hele foto resizen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• volley
Bedankt allemaal voor jullie nuttige tips!
Ik heb al wat extra foto's genomen van het buitenlucht. Ik denk niet dat het meerwaarde heeft om deze te posten, want het klopt wat jullie zeggen. Deze schiet hij met 160/80 ISO en ze zijn veel scherper.
Alleen ben ik nog steeds ontevreden omdat ik juist zon compacte camera heb gekocht voor uitgaansleven, cafeetjes etc. Om nou een spiegelreflexcamera mee te nemen naar kroegjes, vind ik ook geen goed idee.

Zou het niet mogelijk zijn via firmware de IXUS zo te veranderen dat hij maar maximaal 200 ISO kan schieten? Dan ben ik wel tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
Druk eens op het knopje boven func.set (dus op de bovenkant van de buitenste schijf als je snapt wat ik bedoel). Ik krijg (met mijn 800is weliswaar) dan in automatische mode de keuze tussen iso-high en iso-low, zet die eens op iso-low. Zelf gebruik ik overigens niet de volautomatische mode, maar de semi-automatische mode. Hierin kan je net even wat meer instellen, zoals het vastleggen van de iso op een bepaalde waarde. Of de 100is deze mogelijkheid ook bied durf ik echter niet te zeggen.

Edit:
Als ik dit plaatje bekijk heb jij helaas niet de semi-automatische mode die ik wel heb. Jij kan zo te zien alleen kiezen tussen foto's bekijken, foto's maken en filmpjes maken.
Afbeeldingslocatie: http://www.it.com.cn/dc/image/2009/02/24/17/090224_canon_100is_2.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Invisible_man op 19-03-2009 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• volley
Hierbij de EXIF van de eerste foto die ik heb gemaakt

Filename : 001.JPG
JFIF_APP1 : Exif
JFIF_APP1 : http
Main Information
ImageDescription :
Make : Canon
Model : Canon DIGITAL IXUS 100 IS
Orientation : left-hand side
XResolution : 180/1
YResolution : 180/1
ResolutionUnit : Inch
Software : Microsoft Windows Photo Gallery 6.0.6001.18000
DateTime : 2009:03:19 12:48:49
YCbCrPositioning : co-sited
ExifInfoOffset : 2366
Unknown (EA1C)7,2060 : 2060 Bytes
Sub Information
ExposureTime : 1/15Sec
FNumber : F3,2
ISOSpeedRatings : 400
ExifVersion : 0221
DateTimeOriginal : 2009:03:17 07:57:12
DateTimeDigitized : 2009:03:17 07:57:12
ComponentConfiguration : YCbCr
CompressedBitsPerPixel : 3/1 (bit/pixel)
ShutterSpeedValue : 1/15Sec
ApertureValue : F3,2
ExposureBiasValue : EV0,0
MaxApertureValue : F3,2
MeteringMode : Division
Flash : Fired(Auto/red-eye)
FocalLength : 5,90(mm)
MakerNote : Canon Format : 2254Bytes (Offset:4944)
UserComment :
FlashPixVersion : 0100
ColorSpace : sRGB
ExifImageWidth : 3000
ExifImageHeight : 4000
ExifInteroperabilityOffset : 7462
FocalPlaneXResolution : 4000000/244
FocalPlaneYResolution : 3000000/183
FocalPlaneResolutionUnit : Meter
SensingMethod : OneChipColorArea sensor
FileSource : DSC
CustomRendered : Normal process
ExposureMode : Auto
WhiteBalance : Auto
DigitalZoomRatio : 4000/4000
SceneCaptureType : Standard
Unknown (EA1D)9,1 :
ExifR98
ExifR : R98
Version : 0100
Unknown (4097) : 4000
Unknown (4098) : 3000
Thumbnail Information
Compression : OLDJPEG
XResolution : 1/96
YResolution : 1/96
JPEGInterchangeFormat : 7634
JPEGInterchangeFormatLength : 4282

Deze is van een buitenfoto waar ik echt mee tevreden ben|!

Filename : 003.JPG
JFIF_APP1 : Exif
JFIF_APP1 : http
Main Information
ImageDescription :
Make : Canon
Orientation : left-hand side
XResolution : 180/1
YResolution : 180/1
DateTime : 2009:03:13 13:20:05
YCbCrPositioning : co-sited
ExifInfoOffset : 2306
Sub Information
ExposureTime : 1/160Sec
ISOSpeedRatings : 100
ExifVersion : 0221
DateTimeOriginal : 2009:03:13 13:20:05
DateTimeDigitized : 2009:03:13 13:20:05
ComponentConfiguration : YCbCr
CompressedBitsPerPixel : 3/1 (bit/pixel)
ShutterSpeedValue : 1/159Sec
ApertureValue : F3,2
ExposureBiasValue : EV0,0
MaxApertureValue : F3,2
MeteringMode : Division
Flash : Not fired(Auto)
FocalLength : 5,90(mm)
MakerNote : Canon Format : 2254Bytes (Offset:4884)
UserComment :
FlashPixVersion : 0100
ColorSpace : sRGB
ExifImageWidth : 4000
ExifImageHeight : 3000
ExifInteroperabilityOffset : 7402
FocalPlaneXResolution : 4000000/244
FocalPlaneYResolution : 3000000/183
FocalPlaneResolutionUnit : Meter
SensingMethod : OneChipColorArea sensor
FileSource : DSC
CustomRendered : Normal process
ExposureMode : Auto
WhiteBalance : Auto
DigitalZoomRatio : 4000/4000
SceneCaptureType : Standard
Unknown (EA1D)9,1 :
ExifR98
ExifR : R98
Version : 0100
Unknown (4097) : 4000
Unknown (4098) : 3000
Thumbnail Information
Compression : OLDJPEG
XResolution : 1/96
YResolution : 1/96
JPEGInterchangeFormat : 7574
JPEGInterchangeFormatLength : 5365

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• volley
Zou het ook helpen als je het reduceert naar 5MP? of blijf ik dan de ruis houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Volg Invisible's advies zou ik zeggen en zorg dat je stabiel staat. Let op het zullen lange sluitertijden zijn dus kan op beweging is groot.

Hier een handige website :) http://www.dpreview.com/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

[quote]volley schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 14:18:
Hierbij de EXIF van de eerste foto die ik heb gemaakt

Sub Information
ExposureTime : 1/15Sec
ISOSpeedRatings : 400

Exposure, FNumber en ISO zijn de belangrijke gegevens :) Well duidelijk is het niet!

Okay volgende foto

ExposureTime : 1/160Sec
ISOSpeedRatings : 100

Beter, lage sluitertijd (dus geen beweging) en lage ISO rating!
volley schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 14:22:
Zou het ook helpen als je het reduceert naar 5MP? of blijf ik dan de ruis houden.
Helaas nee, alleen de ISO laag houden helpt daar. Er zit gewoon een 12MP sensor in je camera en hoe hij het opslaat of bewerkt intern is iets wat pas gebeurt NADAT de 12MP sensor het licht heeft opgevangen ;)

En zo'n kleine lens in combinatie met een 12MP sensor..is overkil. Zo je wilt dus foto's in een bar maken, donker beweging ouch! Dan heb je een grotere lens nodig, grotere lens meer licht inbreng! Dan praat je dus over een niet DSLR maar wel digitale camera met een grotere lens.

Je kan het altijd proberen maar wel hoe moet je het zeggen een ultra compact is fijn in daglicht, kan met TL.. een donkere bar met veel beweging is vragen om problemen.

In het donker is de sluitertijd hoe dan ook langer, minder licht dus langer open om toch het beeld op te slaan. Een manier om dat korter te maken is om een lager diafragma te gebruiken maar ja dat doet je camera hoe dan ook al! Op mijn ding kan ik dat geeneens instellen! De ISO word juist verhoogt om de sluiter tijd te verlagen. En dan krijg je ruis :!

Ruis krijg je zelf met de beste DSLR als e 6400 ISO instelt of zo..dus tja. Weet je..editing software heeft wel filters om die ruis te maskeren. Dat zou nog een oplossing zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door swampy op 19-03-2009 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:22

Zoefff

❤ 

-> FGW.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:58
De panasonic LX-3 is een compacte camera die geroemd wordt om zijn lichtgevoelige lens.
http://www.dpreview.com/r...onic/panasonic_dmclx3.asp

Misschien kun je die kopen voor je shots in de donkere plekken?

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wirf schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 15:59:
De panasonic LX-3 is een compacte camera die geroemd wordt om zijn lichtgevoelige lens.
http://www.dpreview.com/r...onic/panasonic_dmclx3.asp

Misschien kun je die kopen voor je shots in de donkere plekken?
En als je het overweegt, kijk dan eens in dit topic: Panasonic Lumix DMC-LX3 vs. Canon Digital Ixus 100 IS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287184

Invisible_man schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 13:33:

Je moet je vriendin (neem ik aan) toch eens aan andere make-up helpen :+
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_scientist
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-11-2023
Een tijd terug heb ik ook vreselijk last gehad van orbs op elke foto die ik schoot. Heel irritant... Ik stond net op het punt om Oglivie (oid) te bellen, en wat bleek... de lens van m'n camera was stinkend smerig...

Schoonmaakbeurtje en ik schoot weer prachtige foto's. Misschien het proberen waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:42

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

the_scientist schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 12:37:
Een tijd terug heb ik ook vreselijk last gehad van orbs op elke foto die ik schoot. Heel irritant... Ik stond net op het punt om Oglivie (oid) te bellen, en wat bleek... de lens van m'n camera was stinkend smerig...

Schoonmaakbeurtje en ik schoot weer prachtige foto's. Misschien het proberen waard?
Meestal zijn die orbs eerder een gevolg van stofdeeltjes die de flits reflecteren. Je lens moet wel echt goed ranzig zijn wil je dat terugzien op foto's en ik neem aan dat als je gekke dingen op je foto's ziet dat je lens toch echt wel het eerste is wat je even nakijkt? Dus tenzij de orbs in de foto's van volley altijd op dezelfde plek zitten, zal het daar niet aan liggen denk ik zo.

Verder is het meeste wel gezegd, bij ISO 400 kan je niet echt veel meer van zo'n camera verwachten.

Wat betreft het resizen: Dat helpt wel degelijk. Als je dat doet worden de pixels van de verkleinde versie berekend aan de hand van meerdere pixels uit het origineel, daardoor verminderd ruis ook. Je ziet dat opzich ook al aan de foto's die in de startpost staan, daar zit opzich niet heel veel zichtbare ruis meer in. Ook niet heel veel detail maar dat hou je altijd als je gaat verkleinen. Een subtiel sharpen filter in je favoriete foto software kan daar misschien nog wel wat aan verbeteren. Maar al met al is dit min of meer as good as it gets ben ik bang.

[ Voor 4% gewijzigd door Orion84 op 20-03-2009 16:27 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

volley schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 14:13:

Alleen ben ik nog steeds ontevreden omdat ik juist zon compacte camera heb gekocht voor uitgaansleven, cafeetjes etc. Om nou een spiegelreflexcamera mee te nemen naar kroegjes, vind ik ook geen goed idee.
Ook voor een DSLR zijn dat 'moeilijke omstandigheden'. Laat staan een compactcamera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• volley
Kent iemand hier de programma Neat Image? Ik heb gehoord dat je hiermee de ruis kunt verminderen.

Is dit nuttig?
Is er een mogelijkheid om foto's automatisch tijdens het importeren met zulke programma's om te zetten naar betere kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Probeer het eens, zou ik zeggen. Over het algemeen betekent ruis verwijderen meteen ook minder scherpte. Kwaliteit die er niet is, kan je niet maken. Dus of het beter wordt, dat is subjectief. Ook betwijfel ik of automatisch alles laten bewerken de voorkeur heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_scientist
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-11-2023
Orion84 schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 16:26:
[...]

Meestal zijn die orbs eerder een gevolg van stofdeeltjes die de flits reflecteren. Je lens moet wel echt goed ranzig zijn wil je dat terugzien op foto's en ik neem aan dat als je gekke dingen op je foto's ziet dat je lens toch echt wel het eerste is wat je even nakijkt?
Geloof me, dat was ie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:57
Ik heb sinds kort ook de Ixus 100 IS (rood). Ik vind 'm helemaal geweldig!
Hij is extreem klein, maakt zeer goede foto's en neemt topkwaliteit filmpjes op (720p)!
Verder kun je ongeveer 1 seconde na het opstarten al een foto maken.

Ik heb 'm gekocht voor alledaagse en vakantie foto's. Ik ben zelf geen fotograaf oid, en ik accepteer gewoon het feit dat de foto kwaliteit lager ligt dan bij grotere/duurdere/DSLR camera's.

Tenzij er echt iets mis is met jouw camera, lijkt het me vooral dat je misschien je verwachtingen moet bijstellen van deze ultracompactcamera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Butchamon
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-02 23:05
Invisible_man schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 14:13:

Edit:
Als ik dit plaatje bekijk heb jij helaas niet de semi-automatische mode die ik wel heb. Jij kan zo te zien alleen kiezen tussen foto's bekijken, foto's maken en filmpjes maken.
[afbeelding]
De schakelaar is een 3-wegs : volledig auto, semi-auto en film. De foto's bekijken is met een aparte button.
Je kan dus perfect (en snel) kiezen tussen full auto en semi-automatisch.

Onlangs toestel gekocht en voor vakantie shots ed. voldoet hij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320813

Schop anders even een topic van een jaar oud ofzo ;)
Pagina: 1