Beste mensen,
Mijn eerste draadje in fotografie.
Ik ben voornemens een digitale camera aan te schaffen en na lang zoeken, orienteren, langs winkels gaan en fora afstruinen heb ik jullie hulp nodig.
De criteria waarop ik wil kiezen zijn als volgt:
(Ultra) Compact (binnenzakmodel)
Fotokwaliteit (met name bij low-light)
Point-and-shoot mogelijkheden (gemaksfactor)
Ik ben na lang zoeken uitgekomen op de Canon Digital Ixus 100 IS (buiten Europa bekend als PowerShot SD780 IS) voor 250 euro
en de
Panasonic Lumix DMC-LX3 voor 380 euro.
Het is duidelijk dat van deze twee de panasonic met een straatlengte de 'beste' camera is, toch twijfel ik.
Ik wil de camera voornamelijk gaan gebruiken voor fotografie op vakanties en bij feestjes en tripjes (ben student). Hij moet dus tegen een stootje kunnen, compact zijn en gemakkelijk mooie foto's maken.
Als ik ze tegenover elkaar zet zijn er verschillende plussen en minnen te bedenken:
Canon plus:
-Compactste
-Goedkoper
-Meer telezoom
-mooier design (pers.)
Canon min:
-Lens is niet echt wide-angle
Panasonic plus
-superieure kwaliteit
-wide-angle lens
-GOED bij lowlight opnames
-betere flits
Panasonic min:
-groter, misschien minder robuust?
-130 euro duurder
-minder handzaam en de controls schijnen aan de kleine, kwetsbare kant te zijn.
De belangrijkste criteria voor mij zijn toch wel robuustheid, omvang (klein) en fotokwaliteit.
Welke camera is volgens jullie van deze twee de betere keuze, of: als je echt weet waar je het over hebt, welke camera die ik niet genoemd heb zou een goede middenweg zijn (maar liever advies over welke van deze twee)?
Bedankt!
Mijn eerste draadje in fotografie.
Ik ben voornemens een digitale camera aan te schaffen en na lang zoeken, orienteren, langs winkels gaan en fora afstruinen heb ik jullie hulp nodig.
De criteria waarop ik wil kiezen zijn als volgt:
(Ultra) Compact (binnenzakmodel)
Fotokwaliteit (met name bij low-light)
Point-and-shoot mogelijkheden (gemaksfactor)
Ik ben na lang zoeken uitgekomen op de Canon Digital Ixus 100 IS (buiten Europa bekend als PowerShot SD780 IS) voor 250 euro
en de
Panasonic Lumix DMC-LX3 voor 380 euro.
Het is duidelijk dat van deze twee de panasonic met een straatlengte de 'beste' camera is, toch twijfel ik.
Ik wil de camera voornamelijk gaan gebruiken voor fotografie op vakanties en bij feestjes en tripjes (ben student). Hij moet dus tegen een stootje kunnen, compact zijn en gemakkelijk mooie foto's maken.
Als ik ze tegenover elkaar zet zijn er verschillende plussen en minnen te bedenken:
Canon plus:
-Compactste
-Goedkoper
-Meer telezoom
-mooier design (pers.)
Canon min:
-Lens is niet echt wide-angle
Panasonic plus
-superieure kwaliteit
-wide-angle lens
-GOED bij lowlight opnames
-betere flits
Panasonic min:
-groter, misschien minder robuust?
-130 euro duurder
-minder handzaam en de controls schijnen aan de kleine, kwetsbare kant te zijn.
De belangrijkste criteria voor mij zijn toch wel robuustheid, omvang (klein) en fotokwaliteit.
Welke camera is volgens jullie van deze twee de betere keuze, of: als je echt weet waar je het over hebt, welke camera die ik niet genoemd heb zou een goede middenweg zijn (maar liever advies over welke van deze twee)?
Bedankt!