Nas voor film en muziek collectie

Pagina: 1
Acties:
  • 1.149 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een NAS aan te schaffen voor mijn film en muziek collectie.

nu heb ik er een paar vragen over:

1. Is het beter een behuizing te kopen en zelf schijven toe te voegen of een complete te kopen.

2. De usb poorten op de NAS kan je daar ook externe schijven op aansluiten als uitbreiding van je NAS

3. Zijn er NAS die het downloaden via nzb en nieuwsgroepen ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonnio
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 10:26
Ik zelf ben ook erg benieuwd naar de antwoorden op deze vragen :) Ik zoek zelf ook zoiest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 20:45

bonzz.netninja

Niente baffi

1. Afhankelijk van wat je wilt he :) Met een combinatie kun je wat voordeliger uit zijn maar hoeft niet.
2. Ligt aan je NAS, is dus ook geen antwoord op te geven. Mijn mybook heeft een usb-host waardoor ik een 2e normale externe hdd eraan kan hangen die ik kan delen via de NAS. Sommige NAS-en hebben dat weer niet
3. Ja, meerdere. de Mybook en de NAS van asus (geloof ik) draaien allemaal, of kunnen allemaal, een linux distro draaien waardoor je bijv. een torrent cliënt of nieuwsgroep (neem ik aan) cliënt kunnen runnen.

Maar eigenlijk geld voor al je vragen dat je die prima zelf had kunnen vinden/uitzoeken.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

De apparaten van Synology voldoen ook aan je eisen. Met wat zoeken had je dit goed zelf kunnen vinden.

bv: [NAS] Synology DS-207 topic

[ Voor 23% gewijzigd door Tukk op 19-03-2009 09:45 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielZ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-05-2024
Ik heb thuis de CH3SNAS van Conceptronic staan. Er staat een nzb server op met webinterface natuurlijk. Tevens heb ik er twonky op staan(media server). Hij heeft 1 usb poort waar je externe hdd's op aan kan sluiten en een printer(heb ik nog niet getest).

Volgens mij kon er maximaal 2 x 1.5TB in maar dat weet ik niet zeker. Ik heb er 2x1TB in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:22
Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 09:22:
Ik ben van plan een NAS aan te schaffen voor mijn film en muziek collectie.

nu heb ik er een paar vragen over:

1. Is het beter een behuizing te kopen en zelf schijven toe te voegen of een complete te kopen.

2. De usb poorten op de NAS kan je daar ook externe schijven op aansluiten als uitbreiding van je NAS

3. Zijn er NAS die het downloaden via nzb en nieuwsgroepen ondersteunen.
Je moet me even niet vragen naar de types maar hierbij de antwoorden:

1. Wil je bij 1 persoon zijn voor de garantie en geen zin in gezeik om uit te zoeken of dat het probleem in de NAS of de schijven zit als je garantie wilt ga dan voor een compleet systeem.
2. Ja hier kan je webcams,printers,usb sticks, schijven etc... aanhangen.
3. Ja dit kan ook. Hou er alleen rekening mee dat ze kwa cpu power niet helemaal top zijn. Het laten repareren en uitpakken zal dan ook wat langer duren dan je gewent bent.

Ps: zoek je kwaliteit kijk dan naar Synology en dan minimaal 3 schijven zodat je Raid5 kan doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Daros op 19-03-2009 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt alle voor de snelle en goede antwoorden.

Net al meteen een prijs opgave voor de synology 207+ de deur uit gedaan.
Dan doe ik er 2x1 TB in als dat vol is kan ik dan altijd nog mijn externe hdd's er aan hangen.

Maar eens het forum door lezen voor de mogelijkheden van het apparaat.

Ik denk dat ik het downloaden via nzb dan gewoon op mijn zolder pctje hou. Want ik denk ook dat de NAS niet volledig gebruik kan maken van mij internet lijn aangezien de cpu dan ook vertraging gaat opleveren met het decode en wegschrijven van de bestanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 20:45

bonzz.netninja

Niente baffi

kzou ook eens hier kijken
[NAS] Het grote NAS Overzicht Topic

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:28

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 10:10:
Maar eens het forum door lezen voor de mogelijkheden van het apparaat.
Dit had je eigenlijk reeds eerder moeten doen voordat je een topic opent, er is genoeg over dit onderwerp te vinden in het forum. Vanwege het gebrek aan eigen inzet of in iedergeval het tonen daarvan wordt dit topic gesloten.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.