Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

monitor beneden pc boven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo mensen, ik ben niet nieuw maar wel terug van weggeweest.

Momenteel zit ik met een kleine dilemma. Ik heb een laptop die zijn langste tijd gehad heeft, valt uit als ik te lang er mee bezig ben accu wordt zwak ect. Dus zit ik te denken aan een waardige opvolger.

Alleen is mijn dilemma dat ik erg zit te twijfelen tussen een systeem en een laptop. Het nadeel van een laptop vind ik persoonlijk dat ik het niet fijn vind spelen met spellen ( Football Manager & Fifa) en toch vrij korte levensduur.

Daarom zit ik te denken om geen laptop maar een pc te kopen. Alleen heb ik geen ruimte voor een pc hier beneden. Nu zit ik dus met het probleem dat ik graag de kast zeg maar boven wil hebben staan en alleen een monitor toetsenbord/muis en geluid beneden wil hebben. Maar ik weet niet in hoeverre dat haalbaar is. Op internet zie ik wel hdmi kabels van 10 meter staat daar zou ik wel genoeg aan hebben. Maar ik weet niet hoe ik dat moet gaan doen met het geluid. En betwijfel ook of het signaal van een draadloos toetsenbord en muis sterk genoeg is.Ook hoor ik van verschillende kanten dat de kwaliteit beeld van een hdmi kabel van 10 meter wel minder is als een kabel van bijvoorbeeld 1 meter.

graag hoor ik jullie reacties.

Bij voorbaad dank

• MJ-Princeps
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-11 12:10
Je zou eventueel een usb-hubje tot beneden kunnen bedraden en hier je toetsenbord en muis inpluggen. Hetzelfde geld voor je geluid.
Voor beide zijn er ook draadloze oplossingen. Logitech (denk ik) had/heeft een toestel om je geluid draadloos door te sturen. Er bestaan ook USB transmitters. Met beide heb ik echter geen ervaring.

Je monitor aansluiten moet ook lukken, alleen ga ik geen uitspraken doen over beeldkwaliteit aangezien ik hier geen ervaring mee heb. Die discussie is al verschillende keren gepasseerd.

Dit kan je misschien ook helpen.

• Thorchy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-11 11:57
Het is inderdaad wel zo dat je bij een langere kabel meer kwaliteitsverlies gaat hebben doordat je signaal zwakker word. Misschien dat je dit bij de kwalitatief betere (en duurdere) kabels minder hard gaat merken, maar daar ben ik niet zeker van.

Edit: zinsconstructie

[ Voor 13% gewijzigd door Thorchy op 18-03-2009 20:13 ]

Why do we tell you to turn it off and on again? Because we don't have the slightest clue what's wrong with it, and it's really easy to induce coma in computers and have their built-in team of automatic doctors try to figure it out for us.

• Skerekrow
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-11 08:02
een hdmi kabel van 10 meter is net zo goed als eentje van 1 meter in mijn ervaring.
Alleen gaat het lastig worden om even een dvdtje te wisselen, of een usb stick in te prikken

Ik denk dat je beter op zoek kunt gaan naar een kleine kast voor je pc dan om alles te scheiden overigens.
Een barebone bijvoorbeeld: http://www.xbitlabs.com/images/mobile/shuttle-sff/sb51g.jpg
of een compacte kast: http://www.funprice.nl/icecatimages/high/115887.jpg

• Sircam
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-12-2019
Check dit nieuwsbericht eens, wellicht een oplossing voor je beeld. De andere problemen zag ik al goede oplossingen voor.

Gr. Sircam

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:25
Hoe kun je in hemelsnaam wel ruimte hebben voor monitor, toetsenbord, muis, speakers, enz. maar geen ruimte voor de systeemkast?
Ze bouwen die dingen tegenwoordig op het formaat van een schoenendoos of nog kleiner!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

mcDavid schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 21:26:
Hoe kun je in hemelsnaam wel ruimte hebben voor monitor, toetsenbord, muis, speakers, enz. maar geen ruimte voor de systeemkast?
Ze bouwen die dingen tegenwoordig op het formaat van een schoenendoos of nog kleiner!
Met ^^^^

Volgens mij moet je gewoon op zoek naar een goede kast. micro-atx zal al voldoen waarschijnlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Hooglander1 op 18-03-2009 21:29 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Verwijderd

Een usb kabel mag maximaal ook 10 meter zijn.. dus of je dat red weet ik niet

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:48
Maximale lengte van USB is zelfs maar 5 meter, dus dan moet je met hubs of consorten gaan werken:
Q1: How long of a cable can I use to connect my device?
A1: In practice, the USB specification limits the length of a cable between full speed devices to 5 meters (a little under 16 feet 5 inches). For a low speed device the limit is 3 meters (9 feet 10 inches).

Q2: Why can't I use a cable longer than 3 or 5m?
A2: USB's electrical design doesn't allow it. When USB was designed, a decision was made to handle the propagation of electromagnetic fields on USB data lines in a way that limited the maximum length of a USB cable to something in the range of 4m. This method has a number of advantages and, since USB is intended for a desktop environment, the range limitations were deemed acceptable. If you're familiar with transmission line theory and want more detail on this topic, take a look at the USB signals section of the developers FAQ.

Q3: How far away from a PC can I put a USB device?
A3: With the maximum of 5 hubs connected with 5m cables and a 5m cable going to your full speed device, this will give you 30m of cable (see section 7.1.19 for details). With a low speed device, you will be able to get a range up to 27m, depending on how long the device's cable is. With a straightforward cable route, you will probably be able to reach out 25m or so from the PC.

Q4: I need to put a USB device X distance from my PC. What do I do?
A4: If X is less than 25m or so (see previous question), buy a bunch of hubs and connect them serially with 5m cables. If you need to go farther than that, put another PC, or maybe a laptop, out where you need the device to be and network it with the first PC using something that's intended to be a long-range connection, such as Ethernet or RS-485. If you need to use nothing but USB, consider using USB based Ethernet adapters to hook the PCs together.

The devil is in the details.

Verwijderd

Hahn schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 18:28:
Maximale lengte van USB is zelfs maar 5 meter, dus dan moet je met hubs of consorten gaan werken:

[...]
je wequote deel weerspreekt dat hoor >:) >:)

• Hahn
Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 18:30:
[...]

je wequote deel weerspreekt dat hoor >:) >:)
Ik heb geen flauw idee waar je het over hebt.

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-11 15:37
En dan zijn er nog KVM extenders die via een UTP kabel (en soms zelfs over IP) je video, muis en toetsenbord verlengen. Maar daar hangt wel een prijskaartje aan.

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

Verwijderd

Hahn schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 18:31:
[...]

Ik heb geen flauw idee waar je het over hebt.
Hij bedoelt de 30 meter die je kan halen wanneer je om de 5 meter een usb-hub tussen de verbinding plaatst. Maar uit eigen ervaring kan ik zeggen dat die 5 meter niet zo heel erg nauw komt

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-11 10:24
Je kan ook een soort Imac kopen zeg maar beeldscherm waar ook je pc hardware in zit volgens mij heeft xxodd deze ook waar gewoon windows op kan..

• Hahn
Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 18:37:
[...]

Hij bedoelt de 30 meter die je kan halen wanneer je om de 5 meter een usb-hub tussen de verbinding plaatst. Maar uit eigen ervaring kan ik zeggen dat die 5 meter niet zo heel erg nauw komt
En hij snapte niet dat ik met 'USB' eigenlijk 'USB-kabel' bedoelde toen ik zei dat er met hubs endergelijke moet gewerkt gaan worden..?

Pagina: 1