Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geen geluid in Mozilla Firefox

Pagina: 1
Acties:

• siddler
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:45
Ik heb al enige tijd last van het feit dat ik geen geluid heb bij filmpjes in Firefox, bijv. van youtube of insidegamer (Game1). In IE werken ze echter wel, in eerste instantie dacht ik dus ook dat ik FF gemuted had in Vista, maar dit bleek niet zo te zijn. Na wat Googlen kwam ik erachter dat meer mensen dit probleem hadden/hebben. Dus die tips maar eens opgevolgd:
  • FlashPlayer deïnstalleren en installeren
  • Mozilla Firefox opnieuw installeren
  • Alle plugins/add-ons uitzetten, en daarna weer aan. (Geen idee wat hier het nut van is, maar toch maar geprobeerd)
  • Nog een keer gechecked of FF niet gemuted was
  • Enkele register entries verwijderen.
Helaas werkt dit allemaal niet dus zit ik nog steeds zonder geluid in FF, wat erg vervelend is als je de hele tijd embedded video's tegenkomt en daarvoor dus IE moet opstarten.

Heeft hier misschien iemand nog een idee wat ik kan proberen/wat het voor hem oploste? (Uiteraard heb ik al naar dergelijke topic's gezocht op GoT, maar kon niets (actueels) vinden)

Mozilla Firefox 3.0.7
Shockwave Flash 10.0 r22

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

MAakt niet uit dat de topics niet meer actueel zijn, maar er zitten wel degelijk werkende oplossingen tussen :)

Welke topics ben je tegengekomen?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• siddler
BtM909 schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 16:43:
MAakt niet uit dat de topics niet meer actueel zijn, maar er zitten wel degelijk werkende oplossingen tussen :)

Welke topics ben je tegengekomen?
Onder andere:
http://gathering.tweakers...//geen%2Cgeluid%2Cfirefox
Niet relevant, geen geluid in FF en IE (en geen oplossingen)

http://gathering.tweakers...//geen%2Cgeluid%2Cfirefox
Weer geen antwoorden. Plus het versie verschil lijkt me wel erg groot.

En nog enkele andere, maar de meeste topics hebben het probleem in IE of in IE en FF. In ieder geval niet alleen in FF. Vaak blijken het ook stomme fouten te zijn, zoals het volume van embedded filmpjes dat op mute staat of FF op mute. Dit heb ik al vaker gechecked en is zeker niet het probleem

Ik zie ook dat ik vergeten ben de Firefox versie te vermelden: 3.0.7

[ Voor 3% gewijzigd door siddler op 18-03-2009 16:55 ]

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:18
Ik had dat ook. Wat bleek; Mijn geluidskaart drivers (van realtek) had "ineens" een nieuw panel gekregen.
Ingame geluid was bijna helemaal gedempt. Heb er nog steeds last van, als ik het geluid "open gooi" dat ie een aantal dagen later weer niet goed is.

Ook in browservensters heb ik het, hij ziet namelijk de titel van de website voor een instance aan en zet het geluid weer onnoemelijk zacht.

Bij mij is het luidsprekertje in tray -> Geluidssterkte.

Erg irritant :(

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

http://gathering.tweakers...earchtimeout]=30#hitstart

En [google=Flash no sound in firefox]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• siddler
Veel van die google resultaten al doorgespit en ook die oplossingen geprobeerd, helaas werken die niet. Vandaar dat ik hier ook de vraag stel :)
RedHat schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 17:07:
Ik had dat ook. Wat bleek; Mijn geluidskaart drivers (van realtek) had "ineens" een nieuw panel gekregen.
Ingame geluid was bijna helemaal gedempt. Heb er nog steeds last van, als ik het geluid "open gooi" dat ie een aantal dagen later weer niet goed is.

Ook in browservensters heb ik het, hij ziet namelijk de titel van de website voor een instance aan en zet het geluid weer onnoemelijk zacht.

Bij mij is het luidsprekertje in tray -> Geluidssterkte.

Erg irritant :(
Ik heb daar niets van geluidssterkte staan, krijg er alleen de volumemixer en afspeel/opname apparaten. Aangezien dit niet gemute is, en het geluid het wel in bijv iTunes/Games doet lijkt me dit niet het probleem?

• RainerSGF
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-11 23:41
Drivers van de geluidskaart eens vernieuwen?

Misschien ook eens handig om een Windows Vista update te laten doorvoeren.

Waar ik nu ook nog aan denk is je herinstallatie van Flashplayer (ok, begrepen dat je dit al eens geprobeerd hebt). Maar, k'herinner me nog dat ik eens een installatie van flashplayer heb uitgevoerd...en dat er nadien toch nog steeds een probleem was om filmpjes af te spelen (geen beeld/geen klank). Toen heb ik na heel lang zoeken gezien dat Flashplayer terug moest gedeïnstalleerd worden en volledig ditmaal met een stuk hulp-software om bepaalde delen ervan zeker te kunnen verwijderen. Nadien terug flashplayer geherinstalleerd...en het probleem was voorgoed opgelost.

Toch nog enkele vraagjes: welke versie van flashplayer is het? , Heb je voordien in firefox ooit geluid gehad?, wanneer is het probleem juist ontstaan/opgemerkt (misschien juist na een nieuwe installatie van flashplayer?)?, is het bij filmpjes in firefox enkel het geluid die het niet doet of kun je helemaal geen filmpjes bekijken in firefox die werken met flashplayer?

Ik zoek ook nog even verder...om specifieker te kunnen helpen met dit probleem

zie toch alvast (nog) eens op de site van adobe zelf.

Systeem - I'm learning, I learn it from a book :)

• siddler
RainerSGF schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 17:54:
Drivers van de geluidskaart eens vernieuwen?

Misschien ook eens handig om een Windows Vista update te laten doorvoeren.

Waar ik nu ook nog aan denk is je herinstallatie van Flashplayer (ok, begrepen dat je dit al eens geprobeerd hebt). Maar, k'herinner me nog dat ik eens een installatie van flashplayer heb uitgevoerd...en dat er nadien toch nog steeds een probleem was om filmpjes af te spelen (geen beeld/geen klank). Toen heb ik na heel lang zoeken gezien dat Flashplayer terug moest gedeïnstalleerd worden en volledig ditmaal met een stuk hulp-software om bepaalde delen ervan zeker te kunnen verwijderen. Nadien terug flashplayer geherinstalleerd...en het probleem was voorgoed opgelost.

Toch nog enkele vraagjes: welke versie van flashplayer is het? , Heb je voordien in firefox ooit geluid gehad?, wanneer is het probleem juist ontstaan/opgemerkt (misschien juist na een nieuwe installatie van flashplayer?)?, is het bij filmpjes in firefox enkel het geluid die het niet doet of kun je helemaal geen filmpjes bekijken in firefox die werken met flashplayer?

Ik zoek ook nog even verder...om specifieker te kunnen helpen met dit probleem

zie toch alvast (nog) eens op de site van adobe zelf.
Die herinstallatie is inderdaad gedaan met de tool van adobe zelf. Die deinstaleerde hem en ik heb hem toen weer opnieuw moeten installeren. Ik heb eerder wel geluid gehad in Firefox, maar ik kan me niet goed herinneren wanneer dat geweest is 8)7. Verder kan ik de filmpjes wel bekijken maar heb ik dus alleen geen geluid.

Ook weet ik eigenlijk niet of ik wel geluid heb als ik op een andere manier geluid wil horen in Firefox (dus van iets anders als een flashplayer) aangezien ik toch nog steeds met FF surf :P . Bijv het achtergrond geluid van een site of iets dergelijks.

En zoals ge-edit in de startpost: Shockwave Flash 10.0 r22

• RainerSGF
OK (terug), we gaan even verder zoeken...

K'heb hopelijk een nuttige link gevonden:
- oplossing voor geen geluid in youtube filmpjes
De stappen ter oplossing zijn hierbij als volgt:
1) Klik met rechtermuisknop op een flash-object (~vb. een filmpje) + kies in het menu voor 'instellingen'
2) Klik op de knop 'geavanceerd' , er opent vervolgens een nieuw venster. Dit is geen webpagina met
informatie, wel een menu !
3) Klik in het menu op 'Global Storage Settings Panel' , er verschijnt hierop terug een pagina als menu
4) Klik op het tweede tabblad van het menu (= 'Algemene opslaginstellingen')
5) plaats een vinkje bij de optie sta Flash-inhoud van derden toe gegevens op uw computer op te slaan
6) er is geen OK-knop, u kunt het venster hierna sluiten (!!! ik zou na deze stappen eens geheel mijn
firefox-browser afsluiten, beetje wachten en terug de browser opstarten en kijken of het probleem
verholpen is door een video af te spelen en dus na te checken op geluid).

Probleem opgelost? Indien nee, wordt er ook nog gemeld dat het mogelijk een probleem is waarbij de Flash-inhoud in de cache corrupt is geraakt en dat er daardoor geen nieuwe informatie meer wordt geladen. De reeds aanwezige flash-inhoud moet wel gewist worden, wat dan enkel nog op een hardnekkige manier kan via CCleaner . Download deze dan en vink bij het schoonmaakproces ENKEL EN ALLEEN de optie 'Macromedia Flash Player' aan. (!!! bij registerwijzigingen altijd vóóraf een register-backup nemen, ik kan het helaas weten !!!)

Je kunt anders toch nog eens alles van flash verwijderen, volgens volgende stappen:
How to uninstall flash player plugin and Active-X control.
En terug installatie van volgende flash-versie: flash versie 10.0.22.87. Je weet maar nooit hé ;) .

Op de hulp-pagina van Youtube las ik nog dat je uiteindelijk ook eens je firewall kunt nakijken of die geen
flash-informatie (eventueel van derden) tegenhoudt/blokkeert. Ook je antivirus-programma eens nakijken.

En als laatste zit ik nog te denken aan een eventuele bug in firefox.
In elk geval nog dit: als je iets verwijdert of zelfs (her-)installeert, herstart dan zowieso soms eens je computer (mits dit nogal een gewoonte is bij Windows).

Laat iets weten...

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

siddler schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 17:29:
[...]

Veel van die google resultaten al doorgespit en ook die oplossingen geprobeerd, helaas werken die niet. Vandaar dat ik hier ook de vraag stel :)
Meldt dat volgende keer dan ook expliciet, scheelt ons weer gissen naar wat je allemaal al hebt gedaan ;)

Heb je deze oplossingen ook al geprobeerd: Flash plugin geen geluid meer in browser

• siddler
RainerSGF schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 23:55:
OK (terug), we gaan even verder zoeken...

K'heb hopelijk een nuttige link gevonden:
- oplossing voor geen geluid in youtube filmpjes
*Knip*

Op de hulp-pagina van Youtube las ik nog dat je uiteindelijk ook eens je firewall kunt nakijken of die geen
flash-informatie (eventueel van derden) tegenhoudt/blokkeert. Ook je antivirus-programma eens nakijken.

En als laatste zit ik nog te denken aan een eventuele bug in firefox.
In elk geval nog dit: als je iets verwijdert of zelfs (her-)installeert, herstart dan zowieso soms eens je computer (mits dit nogal een gewoonte is bij Windows).

Laat iets weten...
Heb deze stappen nog een keer uitgevoerd, heeft niet gebaat. Ook CCleaner niet.
Over de firewall, firefox staat hier als uitzondering genoemd(mag dus communiceren). (Macromedia) Flash player staat uberhaupt niet in het rijtje. Ook staat het niet als programma geinstalleerd kan dus niet instellen dat het een uitzondering is. Maar aangezien Firefox als uitzondering staat ingesteld lijkt me dit geen probleem. Zeker omdat de video het wel doet
BtM909 schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 11:06:
[...]

Meldt dat volgende keer dan ook expliciet, scheelt ons weer gissen naar wat je allemaal al hebt gedaan ;)

Heb je deze oplossingen ook al geprobeerd: Flash plugin geen geluid meer in browser
Stond toch echt in de startpost O-)
siddler schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 16:34:
Ik heb al enige tijd last van het feit dat ik geen geluid heb bij filmpjes in Firefox, bijv. van youtube of insidegamer (Game1). In IE werken ze echter wel, in eerste instantie dacht ik dus ook dat ik FF gemuted had in Vista, maar dit bleek niet zo te zijn. Na wat Googlen kwam ik erachter dat meer mensen dit probleem hadden/hebben. Dus die tips maar eens opgevolgd:
*knip*
Maar heb jou topic ook verder doorgelopen, de fix van K-lite geprobeerd (gewoon alle fixes uitgevoerd), ik heb geen realtek audio manager, dus daar kan het ook niet aan liggen.
Deze tip :http://kb.mozillazine.org...dio_not_working_-_Windows, die had ik al eerder doorgelopen.

Oftewel, ben nog niet erg veel verder :(
Toch allemaal alvast heel erg bedankt voor de hulp :)

• RainerSGF
OK, het zou kunnen dat het een typisch Vista feature -probleem is :)
En mits je ook aangaf dat het geluid bij flash-filmpjes dan wel werkt in IE,
lijkt het meer en meer daarop.

Vista kan namelijk het volume van elk programma controleren.
Ga als volgt te werk:
1) maak dat firefox actief is (geopend dus)
2) ga naar 'volume control' in Vista, meer bepaald naar het Mixer-paneel (mixer volume control in vista). Je zult er (indien firefox geopend is), het programma 'firefox' er dus aantreffen. Normaal zou je ter oplossing van je probleem
hier moeten zien dat het volume op 'MUTED' staat. Verander dit dus zodat het niet meer 'muted' staat.

Normaal zou je probleem moeten opgelost zijn! (?)

• siddler
RainerSGF schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 01:35:
OK, het zou kunnen dat het een typisch Vista feature -probleem is :)
En mits je ook aangaf dat het geluid bij flash-filmpjes dan wel werkt in IE,
lijkt het meer en meer daarop.

Vista kan namelijk het volume van elk programma controleren.
Ga als volgt te werk:
1) maak dat firefox actief is (geopend dus)
2) ga naar 'volume control' in Vista, meer bepaald naar het Mixer-paneel (mixer volume control in vista). Je zult er (indien firefox geopend is), het programma 'firefox' er dus aantreffen. Normaal zou je ter oplossing van je probleem
hier moeten zien dat het volume op 'MUTED' staat. Verander dit dus zodat het niet meer 'muted' staat.

Normaal zou je probleem moeten opgelost zijn! (?)
Helaas dat heb ik al tich keer geprobeerd :P. Al viel het me gister op dat Firefox geen output geluid geeft (dus niet dat groene balkje dat op en neer gaat). Het lijkt me dus dat het probleem in FF zit aangezien die geen geluid 'doorgeeft'

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Werkt een mp3tje (met bijvoorbeeld de quicktime plugin) of een stream via WMP wel in Firefox? Volgens mij heb je gewoon het klassieke Flash Player no Sound probleem :)

• siddler
BtM909 schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 10:44:
Werkt een mp3tje (met bijvoorbeeld de quicktime plugin) of een stream via WMP wel in Firefox? Volgens mij heb je gewoon het klassieke Flash Player no Sound probleem :)
Dit werkt inderdaad wel. Had ook wel verwacht dat dit het klassieke probleem zou zijn. Alleen werken de 'klassieke' oplossingen er niet voor :P

• RainerSGF
Het schijnt dat je probleem dus nog steeds niet is opgelost(?)

Damn zeg, da probleem moet toch ooit opgelost raken hé...

Heb je Quicktime op je PC geïnstalleerd?
Probeer daarom nog eens het volgende (tenminste als je het toch nu toe al niet uitgeprobeert hebt):
1) ga naar het 'Quicktime control panel'
Hoe te doen in Vista: via 'start' > ga naar 'configuratiescherm' > kijk voor 'Quicktime' (en het control panel
van Quicktime zal verschijnen)
2) klik op de audio-tab: hier verander je 'default music synthesizer' naar 'general midi'
klik vervolgens op de advanced-tab: hier schakel je 'enable playback of adobe flash tracks' UIT !
klik dan ook nog op de browser-tab: klik op 'MIME-settings' en onder 'miscellaneous' zorg je ervoor dat
'flash media' is UITGEVINKT.
(sommige delen heb ik hier in het engels gelaten, hopelijk raak je er aan uit :) )
bron-link : codecguide - tip 8

Nou, laat ons bidden zodat je probleem hiermee uiteindelijk opgelost raakt... maar zoniet (k'mag er nie aan denken), dan nog een mogelijkheid:
- kijk in de System32-map eens of het bestand 'msacm32.drv' aanwezig is. Zoniet zou het best kunnen dat je deze driver zal moeten kopiëren vanaf een computer (!!! met dezelfde versie van Windows!!!) die deze driver wel heeft. Is het toch aanwezig, is het volgens mij toch nog steeds een driver-probleem. Je zou dan misschien eens je audio-drivers kunnen herinstalleren (?).

• siddler
RainerSGF schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 14:12:
Het schijnt dat je probleem dus nog steeds niet is opgelost(?)

Damn zeg, da probleem moet toch ooit opgelost raken hé...

Heb je Quicktime op je PC geïnstalleerd?
Probeer daarom nog eens het volgende (tenminste als je het toch nu toe al niet uitgeprobeert hebt):
1) ga naar het 'Quicktime control panel'
Hoe te doen in Vista: via 'start' > ga naar 'configuratiescherm' > kijk voor 'Quicktime' (en het control panel
van Quicktime zal verschijnen)
2) klik op de audio-tab: hier verander je 'default music synthesizer' naar 'general midi'
klik vervolgens op de advanced-tab: hier schakel je 'enable playback of adobe flash tracks' UIT !
klik dan ook nog op de browser-tab: klik op 'MIME-settings' en onder 'miscellaneous' zorg je ervoor dat
'flash media' is UITGEVINKT.
(sommige delen heb ik hier in het engels gelaten, hopelijk raak je er aan uit :) )
bron-link : codecguide - tip 8

Nou, laat ons bidden zodat je probleem hiermee uiteindelijk opgelost raakt... maar zoniet (k'mag er nie aan denken), dan nog een mogelijkheid:
- kijk in de System32-map eens of het bestand 'msacm32.drv' aanwezig is. Zoniet zou het best kunnen dat je deze driver zal moeten kopiëren vanaf een computer (!!! met dezelfde versie van Windows!!!) die deze driver wel heeft. Is het toch aanwezig, is het volgens mij toch nog steeds een driver-probleem. Je zou dan misschien eens je audio-drivers kunnen herinstalleren (?).
Heb stap 1 opgevolgd, heeft helaas niet gebaat. Stap 2 kan ik echter niet opvolgen omdat ik geen enable playback of adobe flash (of een equivalent ervan in het NL) Ook Flash media kan ik niet vinden in de MIME-settings :S

Verder is de driver gewoon aanwezig, ik zal zodalijk eens mijn drivers bijwerken :)

En nog wat screens:
Afbeeldingslocatie: http://i211.photobucket.com/albums/bb56/Siddler/geavanceerd.jpg
De geavanceerde instellingen, zonder enable playback of adobe flash of iets dergelijks

Afbeeldingslocatie: http://i211.photobucket.com/albums/bb56/Siddler/mime.jpg
Hier ook geen flash media te vinden. Ik ga ervan uit dat het .flc of .fli is maar hier ben ik niet zeker van en ze staan ook uit :)

EDIT:
Zojuist ook maar eens naar die site gesurfed en geprobeerde de eerste 2 stappen uit te voeren. Ik kan echter de map Adobe\Flash Player, of Macromedia\Flash Player überhaupt niet vinden. Heb ik dan geen temp files van Flash Player op mijn pc? De andere stappen had ik al uitgevoerd en hebben me niet echt verder gebracht helaas.

[ Voor 14% gewijzigd door siddler op 22-03-2009 00:14 ]

• RainerSGF
Om de mappen 'adobe' en 'macromedia' te vinden in de map 'Application Data' dien je eerst systeem- en verborgen mappen zichtbaar te maken. Dit doe je door naar het menu 'map-opties' te gaan (onder het menu 'organiseren' of onder het menu 'extra'), vervolgens naar het tabblad 'weergave' en hier te kiezen voor 'verborgen bestanden en mappen weergeven' onder het gedeelte 'verborgen bestanden en mappen'.

Indien je je audio-drivers zou updaten (misschien vóórdat je dit doet), zie dan nog eens volgende link:
adobe audio-oplossingen

• siddler
RainerSGF schreef op zondag 22 maart 2009 @ 23:12:
Om de mappen 'adobe' en 'macromedia' te vinden in de map 'Application Data' dien je eerst systeem- en verborgen mappen zichtbaar te maken. Dit doe je door naar het menu 'map-opties' te gaan (onder het menu 'organiseren' of onder het menu 'extra'), vervolgens naar het tabblad 'weergave' en hier te kiezen voor 'verborgen bestanden en mappen weergeven' onder het gedeelte 'verborgen bestanden en mappen'.

Indien je je audio-drivers zou updaten (misschien vóórdat je dit doet), zie dan nog eens volgende link:
adobe audio-oplossingen
YEAH! Drivers de-instaleren en opnieuw instaleren werkte :). Eindelijk opgelost, maar blijf het gek vinden dat het daar aan lag :X

Hartstikke bedankt allemaal en met name RainerSGF _/-\o_

• RainerSGF
Woehoew, k'ben even blij als gij !

Heel graag gedaan !

Pagina: 1