[Microsoft Certified] Ervaringen en discussies - Deel 8 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 54.933 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:01

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Powershell schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 18:40:
[...]

ForeFront TMG MBE is al wel een tijdje uit (november vorig jaar) en te krijg als je EBS2008 suite koopt :)

Ik ben nu net bij een klant bezig met de implementatie van ESB2008 en TMG. overigens is de TMG beta 3 die je kan downloaden behoorlijk verbeterd tov van de EBS2008 versie. das ook niet zo gek daar het voor een andere doelgroep is gemaakt. bedrijven tot 300 werkplekken

MBE kan je ook los kopen overigens: http://www.microsoft.com/...be-pricing-licensing.aspx
;) EBS is wel een stoer product :+ heb het ook al eens geimplementeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:33
Mijn rijtje tot zover:

• 70-270
• 70-284
• 70-290
• 70-291
MCSA (+ Messaging)

• 70-293
• 70-294
• 70-297
MCSE (+ AD Design)

• 70-620
• 70-647
• 70-649
MCITP: Enterprise Administrator

En sinds afgelopen week:
• 70-646
MCITP: Server Administrator

Met de upgrade naar 2008 druk genoeg geweest, dus voorlopig even rustig aan met MS examens.
Maar dan over een tijdje toch maar weer ns kijken wat nu een leuke vervolgstap kan gaan zijn...

285 is in gedachte geweest (MCSE+Messaging). Maar ik doe eigenlijk echt niets met Exchange, dus of dat nou zo nuttig is? Wel goed voor 't overzicht natuurlijk, maar da's bij alles... Plus is het Exchange 2005, dus dat wil ik dan natuurlijk ook weer geupgrade (236, 237)...

Maar wat al eerder gezegd is:
Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 12:29:
Ik vond 620 heel makkelijk. Enige lullige is dat er best veel vragen inzitten over functies die je in het zakelijke gebruik echt never nooit zal gebruiken. Parental controls enzo.
[...]
Ik vond Vista - 620 dus ook makkelijk en met maar weinig toevoeging voor t bedrijfsleven. Het leek meer te gaan over dagelijkse dingetjes voor de thuisgebruiker.
Nu lijken 622 en 623 me nog wel een aardige aanvulling voor 't totaalplaatje. Maar ik heb er weinig zin in om aan te beginnen als het van 't zelfde niveau als 620 is, het moet ook wel van nut zijn voor de werkgever enzo.
Iemand ervaring met deze examens, hoe zijn ze in vergelijking met elkaar?

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

Mijn lijstje van dit jaar:
Afbeeldingslocatie: http://www.luppie.eu/uploaded/certi.JPG
Vandaag de 351 nog gedaan en gehaald, staat alleen nog niet in de lijst.

De 620 is inderdaad meer een eindgebruikerstraining, de 622 komt al wat meer in de buurt, maar de 624 is echt een superexamen. Leuk om voor te bereiden en handig om te hebben.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Moeten we nou allemaal laten zien welke examens we hebben de afgelopen tijd hebben gehaald ;) :) _/-\o_ . Ik vond persoonlijk het Security examen van het MCSA deel erg leuk om te doen, 70-299, wil ik ook wel verder in de IT-Security op zich.Anyway, iedereen gefeliciteerd met ieder exam dat hij/zij heeft gehaald.

[ Voor 58% gewijzigd door Turdie op 20-07-2009 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eximius
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-09 09:02
Ik ruik Testkings...

PS, mocht je dit allemaal uit ervaring gedaan hebben en zonder TK etc.. petje af!

[ Voor 68% gewijzigd door Eximius op 20-07-2009 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Daar doen we niet aan he ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

Eximius schreef op maandag 20 juli 2009 @ 17:26:
Ik ruik Testkings...

PS, mocht je dit allemaal uit ervaring gedaan hebben en zonder TK etc.. petje af!
Moet eerlijk bekennen, dat het niet alleen ervaring is. Ben de afgelopen 3 jaar ieder jaar naar MMS en Teched geweest, dus ondertussen genoeg kennis opgedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Cobra_Lup schreef op maandag 20 juli 2009 @ 20:02:
[...]

Moet eerlijk bekennen, dat het niet alleen ervaring is. Ben de afgelopen 3 jaar ieder jaar naar MMS en Teched geweest, dus ondertussen genoeg kennis opgedaan.
:+ Wauw... de afgelopen 3 jaar naar Management Summit en TechED. Ehh...eigen baas of een heeeeel aardige werkgever?? :+

Maar eh....over die examens...wauw dat zijn er wel erg veel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
TheVMaster schreef op maandag 20 juli 2009 @ 20:40:
[...]

:+ Wauw... de afgelopen 3 jaar naar Management Summit en TechED. Ehh...eigen baas of een heeeeel aardige werkgever?? :+

Jouw lijst op je LinkedIN is ook behoorlijk _/-\o_

edit:
Yanze, jij en Cobra_Lup zijn dus collega's?

[ Voor 6% gewijzigd door Turdie op 20-07-2009 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-08 08:38
Wie heeft de gecertificeerdste penis :D

Maar VMaster, biedt Inter Access jullie die mogelijkheid niet dan? MMS, TechEd, E-tc ... Bij Getronics Consulting gaan er wel een aantal van 'de toppertjes' naar dat soort evenementen, waaronder dus Cobra_Lup. Ikzelf helaas nog niet, maar over de evenementen in Nederland doet mijn manager gelukkig niet moeilijk ;)

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yanze schreef op maandag 20 juli 2009 @ 21:16:
Da's discriminatie!

Naja, ik zou sowieso al niet winnen. Ook al was ik een mannetje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

TheVMaster schreef op maandag 20 juli 2009 @ 20:40:
[...]

Aardige werkgever ;) helaas door de financiele mayonaise zit het er dit jaar niet in. Wel jammer want Teched in een release jaar is wel echt super. Gelukkig heb ik afgelopen jaar op Teched de nodige kennis en ervaring opgedaan van Server 2008 R2. Daarnaast draaid het huisnetwerk ook al geruime tijd op Server R2 + Hyper-V en Exchange 2010.

Naast mijn werk is het dus ook nog eens hobby, waardoor je wel veel handson ervaring op kan doen. Begin dit jaar heb ik daarnaast ook nog eens geluk gehad dat ik 1 van de grootste 2008, vista, forefront, SCCM,SCOM projecten van ons bedrijf heb kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Maar VMaster, biedt Inter Access jullie die mogelijkheid niet dan? MMS, TechEd, E-tc ... Bij Getronics Consulting gaan er wel een aantal van 'de toppertjes' naar dat soort evenementen, waaronder dus Cobra_Lup. Ikzelf helaas nog niet, maar over de evenementen in Nederland doet mijn manager gelukkig niet moeilijk ;)
ik ga op eigen gelegenheid heen :)

same story als met de certificeringen, baas wil wel betalen maar powershell betaal liefst alles zelf :P

gaan er meer mensen naar TechED berlijn overigens :?

[ Voor 4% gewijzigd door Zwelgje op 20-07-2009 21:37 ]

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
Zitten er ook vrouwen in deze thread? :D

Waarom zou je het in godsnaam zelf betalen PowerShell?

[ Voor 45% gewijzigd door Yanze op 20-07-2009 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yanze schreef op maandag 20 juli 2009 @ 21:37:
Ja, ik dus :) Maar volgens mij ben ik de enige.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2009 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter

:+ Inter Access biedt ons zeker de mogelijkheid wel, er zijn collega's die naar MMS gaan en zeker ook collega's die naar TechEd gaan. Afgelopen jaar zat ik zelfs (voor 't grootste gedeelte) op kosten van Microsoft NL in Barcelona :+ hehe

Ach..de events in Nederland doet m'n manager zowieso niet moeilijk over, maar Berlijn is dit jaar voor mij nog niet zeker....

Waarom zou je het in godsnaam zelf betalen PowerShell?
Ja..dat snap ik dus ook niet helemaal, maar goed...wel respect hoor als je een groot stuk van je salaris zelf investeerd in je opleidingen...

[ Voor 17% gewijzigd door TheVMaster op 20-07-2009 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
[...Dubbel...]

[ Voor 95% gewijzigd door TheVMaster op 20-07-2009 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldee
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-07 04:01
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 21:58:
[...]
Ja, ik dus :) Maar volgens mij ben ik de enige.
volgens het gebruikersprofiel is died_laughing (profiel) ook vrouw...
Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 13:46:
*O* *O* *O*

Vanmorgen 646 en 647 gedaan en beiden gehaald (825 en 850 punten).

Ben nu MCITP Server Administrator en Enterprise Administrator

*O* *O* *O*

Me is happy! :*)
Ah, nu begrijp ik die randversiering :o
Maar toch ;) uiteraard gefeliciteerd!

[ Voor 3% gewijzigd door Eldee op 21-07-2009 06:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chratnox
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-01 13:23
Powershell schreef op maandag 20 juli 2009 @ 21:36:
[...]

ik ga op eigen gelegenheid heen :)

same story als met de certificeringen, baas wil wel betalen maar powershell betaal liefst alles zelf :P

gaan er meer mensen naar TechED berlijn overigens :?
En ik maar denken dat ik de enige was! Het enige wat ik door mijn werkgever laat betalen zijn de examens die ze als eis stellen, verder doe ik 't allemaal zelf. Ondertussen heb ik een shitload aan MS Press en Sybex boeken verzameld (op eigen kosten).

Momenteel veel te druk met een veeeeeeel te interessant traject om me met mn certificeringen bezig te houden: Authenticatie zonder wachtwoorden, met smartcards en vingerafdrukken op de gehele AD omgeving. Daar komt ook bitlocker, NAP en PKI e.d. bij kijken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Nu online
chratnox schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 20:09:
[...]

En ik maar denken dat ik de enige was! Het enige wat ik door mijn werkgever laat betalen zijn de examens die ze als eis stellen, verder doe ik 't allemaal zelf. Ondertussen heb ik een shitload aan MS Press en Sybex boeken verzameld (op eigen kosten).
jup ik betaal alles. altijd al gedaan vanaf nt4 (1998) heb zo langerzamerhand 40 examens gedaan van MS en een shitload aan citrix examens. allemaal zelf betaald :P idem voor de boeken(kast) :+

kwestie van principe's ik vindt dat je moet investeren in jezelf. opleiding/examens laat je dan ook niet door iemand anders betalen hoe goed bedoeld ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eldee schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 06:45:
Ah, nu begrijp ik die randversiering :o
Maar toch ;) uiteraard gefeliciteerd!
Sorry :$ Blijf toch een meisje he ;) Ondanks mijn niet zo meisjesachtige baan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chratnox
Powershell schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 20:16:
[...]

jup ik betaal alles. altijd al gedaan vanaf nt4 (1998) heb zo langerzamerhand 40 examens gedaan van MS en een shitload aan citrix examens. allemaal zelf betaald :P idem voor de boeken(kast) :+

kwestie van principe's ik vindt dat je moet investeren in jezelf. opleiding/examens laat je dan ook niet door iemand anders betalen hoe goed bedoeld ook
Ja inderdaad. De enige dingen die ik mijn werkgever heb laten betalen zijn de MCITP:SA en MCITP:EA examens en boeken, omdat mn werkgever specifiek wou dat ik dit ging doen. Alle examens die niet direct noodzakelijk zijn voor mn huidige werkzaamheden doe ik zelf :). Die omgeving waar ik zit moet migreren vanaf NT, maar ik ben blij dat ik toen nog in de luiers zat ongeveer zeg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 10:15
Als de baas betaalt, dan graag :) Zoniet, dan betaal ik het zelf wel als ik het dermate interessant vind. Ik heb het dan over boeken (50 euro) + examens (75 euro).

Tot nu toe doet men er ook niet moeilijk over en krijg ik zelfs studietijd voor mijn examens.

Mijn insteek is dat het van beide kanten moet komen. Ik investeer een hoop tijd tijd erin, baas wat geld en uiteindelijk hebben we er allebei voordeel van. Doordat ik dus een hoop studeer en leer, zal ik ook sneller incidenten kunnen oplossen en changes kunnen doorvoeren. Die kosten zijn dan dus heel snel terugverdiend.

[ Voor 18% gewijzigd door punisher007 op 22-07-2009 07:39 ]

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldee
Zijn er hier meer mensen die zelf hun examens betalen?

Als MCT krijg ik vouchers voor 20% korting op examens, die ik gratis mag uitdelen:
MCT Discount Voucher
* Only MCTs can request MCT Rewards Discount Vouchers. You can offer MCT Rewards Discount Vouchers to students who have attended one of your instructor-led classes or one of your colleagues’ classes. You can also offer discount vouchers to people who you reach through your personal network or through your blog, website etc. These vouchers will be personalized and will include your name as the trainer that provided the discount voucher and you will receive points for each redeemed voucher. Please note that MCT Rewards Discount Vouchers may not be resold. Discounts may vary by country. For a list of discounts by country, click here.
Als iemand zo'n voucher gebruikt verdien ik punten waarmee ik weer korting kan krijgen op MS Learning artikelen. Een win-win situatie noemen ze dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Vandaag MCSE geworden, geslaagd voor mijn laatste examen (70-297). Binnenkort op naar MCTIP:SA & EA en VCP ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
  • Laatst online: 08:31
volgens het gebruikersprofiel is died_laughing (profiel) ook vrouw...
klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldee
Weet iemand hier waar IGTP binnen het kader van netwerken voor staat?
Kwam ik tegen in een oefenexamen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldee
Nope. IGTP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou je dan de complete vraag eens willen posten? Schiet mij zo ook niet gauw wat te binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Post de vraag dan eens? Ik ben redelijk thuis in netwerken, maar IGTP zegt me weinig. Misschien dat eea te herleiden is uit de vraag.

Als de vraag overigens uit een Testking of iets dergelijks komt, is het waarschijnlijk gewoon een typefout.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Ook niet IGP (Interior Gateway Protocol) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Nu online
geen IGRP :? want dat ken ik wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
Eldee, volgens mij heb je een bug / typo in je oefenexamen gevonden.
Als het een beta oefenexamen betreft zou ik het gewoon rapporteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een domme vraag maar hoelang zal Microsoft nog examens afnemen voor mcsa/mcse 2003. Ik wil graag binnenkort zo snel mogelijk meerdere modules gaan halen (voor mcsa) en later mcse proberen te halen. Ik heb al één module gehaald. Dit volg ik trouwens via New Horizons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:01
dat vertellen ze ruim van te voren en volgens mij is dat nog niet bekend gemaakt.

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldee
Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 10:30:
Misschien een domme vraag maar hoelang zal Microsoft nog examens afnemen voor mcsa/mcse 2003. Ik wil graag binnenkort zo snel mogelijk meerdere modules gaan halen (voor mcsa) en later mcse proberen te halen. Ik heb al één module gehaald. Dit volg ik trouwens via New Horizons.
De Windows 2003 Server examens zullen actief blijven tot 1 jaar na het uitkomen van de examens voor de opvolger van Windows Server 2008 (en dat is niet R2). Zo zijn de Windows 2000 Server examens eind 2008 'retired', 1 jaar nadat de examens voor Windows Server 2008 zijn uitgekomen. Windows Server 2008 (RTM) kwam uit in Nov 2007, en aangezien R2 nog (net) niet uit is, is het niet waarschijnlijk dat de volgende versie van Windows vóór eind 2011 uitkomt. Vak daarna gaan de examens live, zeg begin 2012. Dan blijven de 2003 examens zeker tot einde 2012 actief.
Dus je hebt nog wel even. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostquist
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-12-2020
Eldee schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 07:35:

Als MCT krijg ik vouchers voor 20% korting op examens, die ik gratis mag uitdelen:
[afbeelding]

[...]

Als iemand zo'n voucher gebruikt verdien ik punten waarmee ik weer korting kan krijgen op MS Learning artikelen. Een win-win situatie noemen ze dat.
Ik ben van plan om naast mijn HBO opleiding mijn MCITP te halen.
Dit moet ik dan zelf betalen.. dus die 20% is welkom _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 10:30:
Volgens mij is de policy nu, todat de support voor een bepaald product verloopt.Aangezien Windows 2003 veel gebruikt zal die nog wel even supported blijven.Als nu nog een heel traject moet beginnen, zou ik eerder kiezen voor Windows Server 2008, als het slim/handig hebt gedaan, heb je ook een examen gegaan, wat ook binnen het 2008 traject valt, zoals bijvoorbeeld het Vista examen (70-620).

[ Voor 24% gewijzigd door Turdie op 23-07-2009 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Nu online
shadowman12 schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 18:48:
[...]

Volgens mij is de policy nu, todat de support voor een bepaald product verloopt.Aangezien Windows 2003 veel gebruikt zal die nog wel even supported blijven.Als nu nog een heel traject moet beginnen, zou ik eerder kiezen voor Windows Server 2008, als het slim/handig hebt gedaan, heb je ook een examen gegaan, wat ook binnen het 2008 traject valt, zoals bijvoorbeeld het Vista examen (70-620).
mainstream support voor 2003 verloopt in juli 2010

http://support.microsoft.com/lifecycle/?p1=3198

2003 is wat mij betreft oude rommel, ik doe alleen nog maar 2008 trajecten de afgelopen tijd. heb al in maanden geen 2003 meer gezien danwel geinstalleerd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Powershell schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 19:53:
[...]

mainstream support voor 2003 verloopt in juli 2010

http://support.microsoft.com/lifecycle/?p1=3198

2003 is wat mij betreft oude rommel, ik doe alleen nog maar 2008 trajecten de afgelopen tijd. heb al in maanden geen 2003 meer gezien danwel geinstalleerd :D
Wij nu bezig met ontwikkelen van 2008, de eerste server komt er in Q1 2010. We zijn dan ook behoorlijk behoudende organisatie en wachten vaak lang met het implementeren van nieuwe producten. Daarom adviseerde in mijn vorige post om ook niet meer met een 2003 traject te gaan starten.

[ Voor 7% gewijzigd door Turdie op 23-07-2009 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldee
joostquist schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 15:56:
[...]
Ik ben van plan om naast mijn HBO opleiding mijn MCITP te halen.
Dit moet ik dan zelf betalen.. dus die 20% is welkom _/-\o_
Als je DM aanzet (kan in je profiel), of zorgt dat ik een mailadres van je krijg dan kan ik je een paar vouchers sturen.
(Als je je mailadres hier neerzet zou ik wel zorgen dat het niet leesbaar is door harvesters.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldee
Dat geldt alleen voor de versie zonder service pack(s)!

Op de pagina waar jij naar verwijst staat ook:
Support ends 24 months after the next service pack releases or at the end of the product's support lifecycle, whichever comes first. For more information, please see the service pack policy at http://support.microsoft.com/lifecycle/#ServicePackSupport .
Voor 2003 + SP2 is nog geen einddatum opgegeven, en het is mogelijk dat er nog een SP3 komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Nu online
Eldee schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 03:12:
[...]

Dat geldt alleen voor de versie zonder service pack(s)!

Op de pagina waar jij naar verwijst staat ook:

[...]

Voor 2003 + SP2 is nog geen einddatum opgegeven, en het is mogelijk dat er nog een SP3 komt...
mischien interpreteer ik het wel verkeerd maar:

Support ends 24 months after the next service pack releases or at the end of the product's support lifecycle, whichever comes first. For more information, please see the service pack policy at

lijkt me dat het op 13-07-2010 afgelopen is met 2003. of eigenlijk al in maart 2010 want dan is sp2 al 24 maanden op de markt immers

in any case: 2003 is dan 7.5 jaar oud en dat ga je echt niet meer installeren op nieuwe machines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Powershell schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 11:58:
[...]

In any case: 2003 is dan 7.5 jaar oud en dat ga je echt niet meer installeren op nieuwe machines
Dat hangt wel een beetje van de applicatie af die er eventueel op gaat installeren. De fabrikant daarvan moet 2008 dan wel ondersteunen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostquist
Eldee schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 00:41:
[...]

Als je DM aanzet (kan in je profiel), of zorgt dat ik een mailadres van je krijg dan kan ik je een paar vouchers sturen.
(Als je je mailadres hier neerzet zou ik wel zorgen dat het niet leesbaar is door harvesters.)
Check mn profielpagina ;) -> bio,,,
Volg nu de TrainSignal 70-642 cursus.
Alvast Bedankt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:09

Wildfire

Joy to the world!

Eldee schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 07:35:

[afbeelding]

[...]

Hmmm, ik betaal niet zelf m'n examens maar ik zou m'n werkgever deze korting wel gunnen. Ik ben z'n enige vaste werknemer en het bedrijfje heeft het financieel niet zo ruim, dus ik gun het hem wel.

In mijn 70-620 en 70-623 boeken van MS zelf zit dan wel al een bon voor 15% korting, maar 20% korting is natuurlijk nog mooier :)

Mocht je me twee vouchers willen gunnen, je kunt me DM'en. Alvast bedankt! :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldee
Wildfire schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 14:06:
[...]

Hmmm, ik betaal niet zelf m'n examens maar ik zou m'n werkgever deze korting wel gunnen. Ik ben z'n enige vaste werknemer en het bedrijfje heeft het financieel niet zo ruim, dus ik gun het hem wel.

In mijn 70-620 en 70-623 boeken van MS zelf zit dan wel al een bon voor 15% korting, maar 20% korting is natuurlijk nog mooier :)

Mocht je me twee vouchers willen gunnen, je kunt me DM'en. Alvast bedankt! :)
Ik heb je er net 2 geDM'ed.

Als er meer mensen zijn die hun werkgever die 20% korting gunnen, laat hier maar horen. Ik heb net weer 25 vouchers aangevraagd (en gekregen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldee
Ik ben jullie nog het antwoord op deze vraag schuldig:
Eldee schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 04:55:
Weet iemand hier waar IGTP binnen het kader van netwerken voor staat?
Kwam ik tegen in een oefenexamen...
Zo te zien zijn jullie er al een beetje mee bezig geweest >:) :
Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 07:55:
Zou je dan de complete vraag eens willen posten? Schiet mij zo ook niet gauw wat te binnen.
Question Mark schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 07:55:
Post de vraag dan eens? Ik ben redelijk thuis in netwerken, maar IGTP zegt me weinig. Misschien dat eea te herleiden is uit de vraag.

Als de vraag overigens uit een Testking of iets dergelijks komt, is het waarschijnlijk gewoon een typefout.
punisher007 schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 08:40:
Ook niet IGP (Interior Gateway Protocol) ?
Powershell schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 09:37:
[...]

geen IGRP :? want dat ken ik wel
Yanze schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 09:48:
Eldee, volgens mij heb je een bug / typo in je oefenexamen gevonden.
Als het een beta oefenexamen betreft zou ik het gewoon rapporteren ;)
IGTP = Internet Group Therapy Protocol.
Het was een (uiteraard foutief) antwoord uit een oefenexamen... _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wij maar zweten om te bedenken wat het is... Bedankt hea ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Powershell schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 11:58:
[...]

in any case: 2003 is dan 7.5 jaar oud en dat ga je echt niet meer installeren op nieuwe machines
Klopt...maar hoeveel servers denk je dat er nog draaien met 2003 dan? Tis niet alsof iedereen volgend jaar overstapt op 2008.
2003 certificatie behoudt zn waarde in de arbeidsmarkt nog wel een poosje imho.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eldee schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 15:23:
[...]

Als er meer mensen zijn die hun werkgever die 20% korting gunnen, laat hier maar horen. Ik heb net weer 25 vouchers aangevraagd (en gekregen).
Als arme student is zo'n korting altijd wel prettig !! :)
Vandaag juist 70-642 gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostquist
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 16:17:
[...]

Als arme student is zo'n korting altijd wel prettig !! :)
Vandaag juist 70-642 gehaald.
Gefeliciteerd! ben zelf ook druk bezig met dat examen.
Hoe verliep je voorbereiding? boeken gelezen of video's gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:43
30 juni op examen geweest voor 70-648 en gehaald.
1 juli in de ochtend vroeg was het al bijgewerkt bij MS.
Kon nog net gratis de certificaten bestellen.
Keek later op de dag en de certificaten waren niet meer gratis te bestellen.
Op 10 juli de bevestigings mail gekregen dat ze verzonden zijn met besteldatum van 30 juni.
Dus nog net op de valreep, zal waarschijnlijk te danken zijn geweest aan de tijdzone ;)
Gisteren alle 3 ontvangen :)

Iemand na 1 juli de certificaten besteld heeft?
Weet iemand wat de kosten hiervan nu zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldee
fonias schreef op zondag 26 juli 2009 @ 10:35:

Ik heb het 1 keer geprobeerd, maar toen liep de transactie fout door een probleem met de website.
Volgens mij was het naar NL iets van $9,95 voor het eerste, en $0,99 voor elk volgende certificaat, met een maximum van 6. De zending wordt dan via normale post verstuurd, en niet via FedEx. Dat kan ook , maar dat kost veel meer ($35 of zo)

Hier kan je je certificaten kunt downloaden én bestellen https://www.mcpdigitalcer...d/CertificateManager.aspx

je had het ook zelf kunnen proberen, luilak ;) !

[ Voor 19% gewijzigd door Eldee op 26-07-2009 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
Zijn er hier al mensen die nu het windows 7 examen hebben gedaan?
Dus niet de beta.

Aangezien er nog geen ms press boek voor is ben ik benieuwd wat er als voorbereiding is gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldee
died_laughing schreef op maandag 27 juli 2009 @ 11:22:
Zijn er hier al mensen die nu het windows 7 examen hebben gedaan?
Dus niet de beta.

Aangezien er nog geen ms press boek voor is ben ik benieuwd wat er als voorbereiding is gebruikt.
Ik heb nog geen examen Windows 7 gedaan, maar zou je adviseren eens op SpringBoard te kijken. Dat is een mooie portal naar allerlei (gratis) bronnen als Videocast, Articles en Weblogs.

Ook via MS learning kan je verwijzingen naar bronnen over Windows 7 vinden.
Ik weet niet of deze link goed overkomt, anders met je zelf op hier kijken naar Windows 7 Learning Plans.
Let op: hier komt zowel gratis als betaalde content in voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
Eldee schreef op maandag 27 juli 2009 @ 13:02:
[...]

Ik heb nog geen examen Windows 7 gedaan, maar zou je adviseren eens op SpringBoard te kijken. Dat is een mooie portal naar allerlei (gratis) bronnen als Videocast, Articles en Weblogs.

Ook via MS learning kan je verwijzingen naar bronnen over Windows 7 vinden.
Ik weet niet of deze link goed overkomt, anders met je zelf op hier kijken naar Windows 7 Learning Plans.
Let op: hier komt zowel gratis als betaalde content in voor.
Bedankt, ik ga eens op die sites kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 15:08

JohnD

Bernd

tsss ik wilde me gisteren inschrijven voor 70-291 en ik heb een voucher met 15% korting welke tot 31 december 2010 geldig is. Wil de code van de voucher invullen krijg ik een error. Ik prometric gemailed krijg ik dit terug:
Please be informed that we have checked at our end and this voucher is expired. You are requested to contact the vendor/entity from where the voucher was purchased to get information about the number and validity
Nu kan ik nog wel gaan bellen met de uitgeverij en zo maar dat kost waarschijnlijk meer geld dan dat ik er voor terug krijg.

Had ook niet echt verwacht dat ik m'n 15% nog zou krijgen maar ja je kan het toch proberen he.
(ik betaal alles zelf btw)

Edit:

Eldee bedankt!

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
Eldee schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 15:23:
[...]

Heb je ook 2 voucher codes voor mij _/-\o_

Edit:

Eldee bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door fonias op 28-07-2009 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseba
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09-2024
Hoi Eldee,

Ik ben een beginner mbt microsoft exams. Als je nog vouchers over hebt dan houd ik me aanbevolen

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Gefeliciteerd.....:+ Hoeveel punten had je?

[ Voor 10% gewijzigd door TheVMaster op 28-07-2009 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
[EDIT] Bericht hierboven suggereerde voor de edit dat ik alleen antwoorden had geleerd [EDIT] Waarop baseer je dat ? Zover ik weet zijn er niet eens vragen/antwoord dumps. Heb je uberhaupt al eens op de links geklikt ?

Ik heb gewoon de beschikbare technet info + artikels / (p)reviews van de diverse sites gelezen. Verder natuurlijk gebruik gemaakt van mijn algemene kennis. Ik had 822.

[ Voor 41% gewijzigd door punisher007 op 28-07-2009 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:51

@r!k

It is I, Leclerq

Ben zelf zojuist geslaagd voor 70-620 maar mijn hemel wat een enorme berg aan simulatie vragen had dat examen zeg. Ik heb er zeker 17 geteld. Op 50 vragen vind ik dat behoorlijk veel.

Overigens is het examen totaal niet moeilijk.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
punisher007 schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 20:24:
[EDIT] Bericht hierboven suggereerde voor de edit dat ik alleen antwoorden had geleerd [EDIT] Waarop baseer je dat ? Zover ik weet zijn er niet eens vragen/antwoord dumps. Heb je uberhaupt al eens op de links geklikt ?

Ik heb gewoon de beschikbare technet info + artikels / (p)reviews van de diverse sites gelezen. Verder natuurlijk gebruik gemaakt van mijn algemene kennis. Ik had 822.
Ik zag Examcollection.com staan en trok te snel een conclusie...vandaar mijn snelle wijziging van het bericht ('k had jou reply nog niet eens gelezen). Het examen is pas een paar weken uit, dus er valt nog weinig vals te spelen! Vandaar mijn wijziging in een eenvoudig 'Gefeliciteerd'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn zoal zaken die voorkomen in het Windows 7 examen?

Ik ga volgende week Forefront doen en bedacht me net dat ik Windows 7 er misschien wel bij kan pakken direct die dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Bij http://www.john.bryntze.n..._Configuring_-_Exam_Notes kun je zien welke onderdelen getoetst worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx voor het linkje! In hoeverre is dit gebaseerd op daadwerkelijke examenervaringen? Die percentages zijn leuk natuurlijk en tis een handig overzicht zo, maar het ging me meer een beetje om wat voor soort vragen je kunt verwachten. Microsoft roept ook altijd heel hard dat ze dat en dat en dat gaan testen en uiteindelijk krijg je dan compleet andere dingen op je bord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Bij het testen "teken" je een nondisclosure agreement. Het kan natuurlijk nooit kwaad om naast de percentages de uitgewerkte stukken goed te bekijken :+ . Daar komen toch wel de nieuwere en meer interessante dingen aan bod.

[ Voor 4% gewijzigd door punisher007 op 30-07-2009 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-08 22:50
Hallo.

Heeft er iemand ervaring met de zelfstudie van mcdst/mcsa/mcse trajecten op eigen kosten?

Ik kom net van het mbo af en heb (wat ik al verwachte) moeite een bijpassende baan te vinden ik deze tijden. Het ontbreekt mij niet aan de kennis (stage en een hoop hobby nieuwschierigheids experimenteren ) maar wel aan de papieren die mijn kennis bevestigen.
Zo heb ik van Testking het mcdst exam gedaan waarbij ik niet meer als 3 fouten maakte op de 40 vragen.

Ik heb de wijze worden van vele opgevolgd en gebruik deze tijd om goed te investeren. Al had ik liever mijn vak/hobby in de praktijk uitgevoerd uiteraard.

Echter zal ik voor mcsa en mcse toch echt veel moeten leren. Mijn engels is goed maar heb zo soms toch moeite te begrijpen wat ze nou precies bedoelen. Ik kan me zoals neem ik aan vele het financieel niet bekostigen om een cursus/traject of bootcamp mcsa/e te doen van pak weg 3500 euro. dus ben gedoemd om op eigen discipline en motivatie achter mijn bureautje de fijne kneepjes te leren door middel van boeken of PC. Echter is diezelfde PC ook iets waar ik graag een spelletje op speel naast mijn (tijdelijke horeca) baan. En ben bang dat ik tegen verleidingen op ga hikken :'(

Ik vroeg me af of GoTers zich hierin herkennen en hoe het hen is verlopen om de met de zelfstudie en examens. tips, links, boekenkeuze, alles is welkom.

Alvast bedankt!

goof

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

punisher007 schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 17:35:
Bij het testen "teken" je een nondisclosure agreement. Het kan natuurlijk nooit kwaad om naast de percentages de uitgewerkte stukken goed te bekijken :+ . Daar komen toch wel de nieuwere en meer interessante dingen aan bod.
Ach kom op zeg! Kinderachtige reactie dit. Ik vraag niet om vragen en antwoorden, ik vraag om ervaringen, tips. Waar dit topic over gaat. Als dat niet meer kan, kunnen we het hele topic wel opdoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 21:59:
[...]

Ach kom op zeg! Kinderachtige reactie dit. Ik vraag niet om vragen en antwoorden, ik vraag om ervaringen, tips. Waar dit topic over gaat. Als dat niet meer kan, kunnen we het hele topic wel opdoeken.
Nou in principe heeft ie wel gelijk en is ie wel degelijk direct in overtreding als hij inhoudelijk op een examen ingaat.
Aan de andere kant kun je natuurlijk zelf ook op onderzoek uitgaan en de (uitgebreide en juiste) exameneisen van de microsoft site uitpluizen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:/ :O :/

Prima joh! Dan kom ik voortaan alleen nog melding maken van het aantal behaalde punten ofzo 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
Het idee en niveau van de de vragen is een beetje hetzelfde als dat bij de Vista en XP examens. En zoals altijd gaat het vooral over nieuwe features, dat je weet waar die zitten en wat ze doen, je hoeft dus niet elk vinkje of radio button van buiten te kennen. Mogelijke onderwerpen kunnen (en waarschijnlijk zullen) zijn:

BranchCache
Direct Access
IPv6
Imaging
USMT
Windows Update
Sysprep
DISM
ImageX
Windows 7 requirements
BitLocker To Go and AppLocker
Backup and System Restore
VHD and booting from it
bcdedit
Media Sharing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
@chelleke de :+ was bedoeld als hint. Daarnaast heb ik me idd ook voorbereid door de nieuwe features te leren. Ook weet ik natuurlijk niet of er meerdere examenvarianten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Laatst online: 16-09 13:07
ikbengoofy schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 21:12:

Ik vroeg me af of GoTers zich hierin herkennen en hoe het hen is verlopen om de met de zelfstudie en examens. tips, links, boekenkeuze, alles is welkom.
Ik heb zelf mijn MSCA 2000 gehaald op een cursus van het ROC waar ik op gezeten heb (€ 850,- ex BTW / module op eigen kosten) Ik heb daar erg veel aangehad, ook i.c.m. een jaar werkervaring.
Vervolgens heb ik dit met een cursus (dit keer wel een Microsoft, kosten van de baas) geupgrade naar MCSA 2003 en vervolgens door zelfstudie én cursus (ook door de baas betaald) door naar MCSE 2003. en nu ben ik op zelfstudie bezig voor 70-649.

Mijn ervaring:
Vooral in het begin vond ik de cursus echt fijn, je krijgt daar meer uitleg dan alleen het boek en de docent (meestal heb je wel een goeie) heeft ook praktijk ervaring en neemt dit ook mee in zijn verhaal.
Zelfstudie was bij mij ook altijd een probleem met discipline, maar als ik eenmaal (met hulp van mijn vrouw :X ) ben begonnen dan gaat het mij erg goed af en heb ik er ook zin aan op te studeren.

Bij de cursus 70-293 heb ik ook een voucher gekregen voor de E-learning module van microsoft. Dit is een ralatief goedkope oplossing (ong. € 300,-), maar ik vond het wel erg leuk om te doen.
Zo'n E-learning bestaat uit redelijk wat lezen en luisteren (als ik het goed heb onthouden) en veel opdrachten doen :)

Het is dus echt een stukje eigen ervaring en kennis, maar het kan wel heel belangrijk worden in het vinden van een baan. Maar let wel op dat je geen Testking MCSE'er wordt, want je valt snel genoeg door de mand!!!

Je moet er ook even serieus over na gaan denken of je nu nog wel met 2003 wilt beginnen en niet direct voor 2008 gaat.
Je weet nu nog niet waar je in de toekomst komt te werken, maar met 2008 ben je in elk geval beter op de toekomst voorbereidt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

punisher007 schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 05:56:
@chelleke de :+ was bedoeld als hint. Daarnaast heb ik me idd ook voorbereid door de nieuwe features te leren. Ook weet ik natuurlijk niet of er meerdere examenvarianten zijn.
Ik bereid me ook heus wel voor hoor :) Tis niet dat ik even makkelijk een cert. wil halen :) Tis meer dat ik het gewoon fijn vind om vooraf wat ervaringen te horen of tips enzo. Zo vond ik het erg fijn dat iemand me vertelde dat er best veel Parental Control vragen in het Vista examen zitten, want daar had ik echt nog nooit echt goed naar gekeken :)

Anyway, examen is geboekt voor volgende week vrijdag. Of tenminste, ik heb het aangevraagd en hij is approved. Alleen even wachten tot de receptie 'm ook echt boekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 09:21:
[...]

Ik bereid me ook heus wel voor hoor :) Tis niet dat ik even makkelijk een cert. wil halen :) Tis meer dat ik het gewoon fijn vind om vooraf wat ervaringen te horen of tips enzo. Zo vond ik het erg fijn dat iemand me vertelde dat er best veel Parental Control vragen in het Vista examen zitten, want daar had ik echt nog nooit echt goed naar gekeken :)

Anyway, examen is geboekt voor volgende week vrijdag. Of tenminste, ik heb het aangevraagd en hij is approved. Alleen even wachten tot de receptie 'm ook echt boekt.
Weet je wat het probleem is?
Exameneisen worden simpelweg niet doorgelezen, de inhoud van microsoft trainingen word niet bekeken en er wordt simpelweg uit een boekje geleerd (als het al zo is) en/of examentraining middelen (lees: testking, transcender etc.).
Als je je echt interesseert in MS producten en je wilt je certificeren dan zit je imho in dit topic helemaal verkeerd, als je hier namelijk om informatie gaat vragen mbt het examen dan heb je simpelweg niet goed geleerd / niet goed onderzocht waar het examen over gaat.
Mensen die op papier hun zooi halen verpesten het voor degenen die zich op basis van praktijkervaring / training certificeren. Ik zie het bij mij in mn organisatie ook, het hele mcsa / mcse traject is in mijn ogen minder waard geworden omdat ik weet dat een aantal personen simpelweg de vragen leren en hun examens halen.
Vraag ze vervolgens om een printspooler te herstarten en je word glazig aangekeken.
Leuk topic dit, maar zou het fijn vinden als ook hier iedereen zich gewoon aan zijn afspraken houd die hij gemaakt heeft met microsoft aan het begin van zn examen.
Vorm van examen oke, maar inhoud vind ik not done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:51

@r!k

It is I, Leclerq

L4m0r schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 10:03:
[...]

Weet je wat het probleem is?
Exameneisen worden simpelweg niet doorgelezen, de inhoud van microsoft trainingen word niet bekeken en er wordt simpelweg uit een boekje geleerd (als het al zo is) en/of examentraining middelen (lees: testking, transcender etc.).
Als je je echt interesseert in MS producten en je wilt je certificeren dan zit je imho in dit topic helemaal verkeerd, als je hier namelijk om informatie gaat vragen mbt het examen dan heb je simpelweg niet goed geleerd / niet goed onderzocht waar het examen over gaat.
Mensen die op papier hun zooi halen verpesten het voor degenen die zich op basis van praktijkervaring / training certificeren. Ik zie het bij mij in mn organisatie ook, het hele mcsa / mcse traject is in mijn ogen minder waard geworden omdat ik weet dat een aantal personen simpelweg de vragen leren en hun examens halen.
Vraag ze vervolgens om een printspooler te herstarten en je word glazig aangekeken.
Leuk topic dit, maar zou het fijn vinden als ook hier iedereen zich gewoon aan zijn afspraken houd die hij gemaakt heeft met microsoft aan het begin van zn examen.
Vorm van examen oke, maar inhoud vind ik not done.
Ik vind overigens ook dat microsoft zijne xamens minder waard maakt dooe die simulatie vragen. Het grote probleem daaraan is dat je maar een zeer beperkte omgeving voor je neus krijgt en dus eigenlijk net zo lang kunt doorklikken totdat je het goede antwoord vindt.

Ik heb dan ook een vrij negatieve feedback gegeven op de enquete die ik gisteren in mijn mailbox kreeg over het vista examen.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldee
@r!k schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 11:09:
[...]

Ik vind overigens ook dat microsoft zijne xamens minder waard maakt dooe die simulatie vragen. Het grote probleem daaraan is dat je maar een zeer beperkte omgeving voor je neus krijgt en dus eigenlijk net zo lang kunt doorklikken totdat je het goede antwoord vindt.

Ik heb dan ook een vrij negatieve feedback gegeven op de enquete die ik gisteren in mijn mailbox kreeg over het vista examen.
Microsoft Learning is van plan de examens totaal anders te gaan aanpakken. Als dat doorgaat krijg je in de toekomst een volledige virtuele omgeving aangeboden (dus géén simulatie) en een opdracht, Hoe je die opdracht dan uitvoert is niet belangrijk, alleen het resultaat geldt. Dat zou het voor iedereen met praktijk ervaring makkelijker moeten maken, en voor iemand die niet weet hoe het moet krijgt geen informatie door de beperkingen van de simulatie.

Bij mijn Vista examen had ik b.v. het 'probleem' dat ik een bepaalde simulatie-opdracht moeilijk vond,puur omdat ik het op een totaal andere manier zou doen dan in de simulatie mogelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lentheman1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-05-2024
Weet niet of ik dit hier mag vragen maar iemand ervaring met de training Updating your Network Infrastructure and Active Directory® Technology Skills to Windows Server® 2008 van Global Knowledge. Ik kan deze gaan doen met de Training vouchers van MS. Wellicht overbodig om te vermelden maar Global Knowledge heeft een actie tot 31/12/2009 waarmee de waarde van je trainingsvouchers worden verdubbeld. Hopelijk haal ik het examen na deze training, vind 70-648 nog best lastig.

ben niet gek, ik ben een koekie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lentheman1
fonias schreef op zondag 26 juli 2009 @ 10:35:
30 juni op examen geweest voor 70-648 en gehaald.
1 juli in de ochtend vroeg was het al bijgewerkt bij MS.
Kon nog net gratis de certificaten bestellen.
Keek later op de dag en de certificaten waren niet meer gratis te bestellen.
Op 10 juli de bevestigings mail gekregen dat ze verzonden zijn met besteldatum van 30 juni.
Dus nog net op de valreep, zal waarschijnlijk te danken zijn geweest aan de tijdzone ;)
Gisteren alle 3 ontvangen :)

Fonias, hoe was het examen, pittig of viel het mee?
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
lentheman1 schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 13:48:
[...]

Fonias, hoe was het examen, pittig of viel het mee?
:)
Ik vond het examen van 70-648 best meevallen.
Als je het boek goed doorneemt en de cbt nugget van 70-649 erbij neemt is het heel goed te doen.

Ben afgelopen woensdag voor 70-646 op examen geweest.
Dit vond ik een makkelijk examen, zeker als je net als ik redelijk wat ervaring hebt met 2003 omgevingen.
Er kwamen vragen naar voren die je makkelijk kan beantwoorden aangezien 3 van de 4 antwoorden al kunt wegstrepen.

Ben nu met 70-620 bezig, deze lijkt mij ook niet al te moeilijk.
Ga hiervoor denk ik maandag of dinsdag een examen plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
Heeft iemand de boeken van MS Press 70-643 en/of 70-647?
Heb deze besteld bij mijn werkgever maar daar vlot het nooit echt en wil graag verder.

Dan bestel je ze zelf en dien je de bonnetjes in als studiekosten declaratie? :)
We gaan niet auteursrechtelijk beschermd materiaal via het forum uitwisselen, en ook niet vragen of iemand dat voor je wil doen.

[ Voor 40% gewijzigd door alt-92 op 01-08-2009 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
fonias schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 13:42:
Heeft iemand de boeken van MS Press 70-643 en/of 70-647?
*knip*
Ik heb ze maar ik ga ze niet mailen naar je. Ik vind ook niet dat je dat hier niet moet vragen. Het is ook tegen de regels van dit forum, omdat het hartstikke illegaal is wat je vraagt, ik hoop dat je dat inziet.

[ Voor 46% gewijzigd door alt-92 op 01-08-2009 13:53 . Reden: kwoot het dan niet volledig mee ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
@ alt-92: Mijn excuses was een oprechte vraag en boeken zijn besteld via werkgever.

@ shadowman12: Had er zelf niet bij stil gestaan. Maar goed dan maar ff geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorchor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-08 12:43
voor de mensen die zelfstudie doen, heb net mn boek af van 70-640 en wou het examen boeken, nu blijkt dat we hier in nl voortaan het examen 83-640 hebben en 70-640 vervallen is, wat betekend dat je naast de vragen nog 2 live-labs hebt.
ben benieuwd, hoop wel dat de verbinding goed is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Die livelabs zijn leuk en niet al te moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 23:13
Ik heb zojuist het 83-640 examen gedaan, en het was in 1 woord slecht. Eerste lab was nog wel ok, best te doen. 2e lab crashte. Blauw scherm. Leuk, tech support erbij. Na 40 (!) minuten wachten kwamen ze met het antwoord "volgens prometric is dit een examenvraag". Hoe de (***) kan ik een BSOD in een VM troubleshooten? 8)7 Ik kan het ding niet eens reboten ofzo. Vervolgens maar gewoon doorgegaan met de rest, maarja, dan ben je er toch al af.. Op het einde waren de scores nog niet bekend, dus ik weet nu niet of ik het gehaald heb, of niet. Ik gok van niet, aangezien ik 1 heel lab niet heb kunnen doen. Zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagEnigma
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:13
AlterMann schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 12:06:
Ik heb zojuist het 83-640 examen gedaan, en het was in 1 woord slecht. Eerste lab was nog wel ok, best te doen. 2e lab crashte. Blauw scherm. Leuk, tech support erbij. Na 40 (!) minuten wachten kwamen ze met het antwoord "volgens prometric is dit een examenvraag". Hoe de (***) kan ik een BSOD in een VM troubleshooten? 8)7 Ik kan het ding niet eens reboten ofzo. Vervolgens maar gewoon doorgegaan met de rest, maarja, dan ben je er toch al af.. Op het einde waren de scores nog niet bekend, dus ik weet nu niet of ik het gehaald heb, of niet. Ik gok van niet, aangezien ik 1 heel lab niet heb kunnen doen. Zonde.
Kon je geen reboot doen dan? Met een VM kan dat normaal. Dan F8 voor de safemode of de LAST KNOWN GOOD optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
Als er een rebootknop zat wel :) But then again, ik zit daar om een AD-examen te doen, en niet een brakke-server-fixen-examen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
Het komt wel aardig dicht in de buurt van een real world scenario :D

[ Voor 4% gewijzigd door Yanze op 03-08-2009 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lentheman1
fonias schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 08:26:
[...]

Ik vond het examen van 70-648 best meevallen.
Als je het boek goed doorneemt en de cbt nugget van 70-649 erbij neemt is het heel goed te doen.
Ik ga er volledig voor. Ik heb 70-648 cbtnuggets gekocht, heb de boeken, testomgeving in vmware en ga eind deze maand een weekje klassikale training volgen. Als het me dan niet lukt ga ik me richten op de Cisco examens 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
Yanze schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 15:58:
Het komt wel aardig dicht in de buurt van een real world scenario :D
Al heb je in de echte wereld wel een reset-knopje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chratnox
AlterMann schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 16:38:
[...]

Al heb je in de echte wereld wel een reset-knopje :D
Of ilo. Kom op, echter IT'ers lopen niet, die browsen naar een website waar ze de server kunnen rebooten ;)

Gaat er iemand (wanneer ze uit zijn dan) ook de 70-685 of 70-686 doen? Dus de Windows 7 Enterprise Desktop Support of Windows 7 Desktop Administration?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
chratnox schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 22:44:
[...]

Of iLO. Kom op, echter IT'ers lopen niet, die browsen naar een website waar ze de server kunnen rebooten ;)
offtopic:
Of DRAC ;) (Dell Remote Access Card).

AlterMann schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 15:33:
Als er een rebootknop zat wel :) But then again, ik zit daar om een AD-examen te doen, en niet een brakke-server-fixen-examen.
Ja dat is echt wel balen, blijkbaar moeten ze die techniek nog wat verbeteren, of je hebt gewoon pech gehad. Dingen met LDIFDE enzo moeten doen?

[ Voor 66% gewijzigd door Turdie op 03-08-2009 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldee
shadowman12 schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 22:55:
[...]

Ja dat is echt wel balen, blijkbaar moeten ze die techniek nog wat verbeteren, of je hebt gewoon pech gehad. Dingen met LDIFDE enzo moeten doen?
Het idee van die labs is juist dat je zelf bedenkt hoe je iets doet, de opdracht geeft alleen aan wat je moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
chratnox schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 22:44:
[...]

Gaat er iemand (wanneer ze uit zijn dan) ook de 70-685 of 70-686 doen? Dus de Windows 7 Enterprise Desktop Support of Windows 7 Desktop Administration?
Wanneer ze uit zijn? Zijn ze al in beta geweest dan?

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.