[Microsoft Certified] Ervaringen en discussies - Deel 8 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 54.938 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Die welcome kit gaat het me niet om, maar gutgutgut, wat zal dat papiertje en 2 velletjes karton me een CO² veroorzaken zeg.

Uiteraard kan ik m zelf printen, maar daar gaat het gewoon niet om. Het is toch een diploma, en dat wil je graag in handen kunnen houden. Het is niet dat ik er niets voor heb hoeven te doen, en geld genoeg heeft het ook gekost.

[ Voor 3% gewijzigd door SkiFan op 12-06-2009 16:11 ]

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Schraal dat je moet gaan betalen voor zon diploma zeg.. doe je een cursus waar een bedrag van 5 cijfers mee gemoeid is, gaan ze zeuren over printkosten voor het diploma 8)7

Vandaag trouwens de 70-270 gedaan, wat een examen zeg. Je kan merken dat het iets van 8 jaar oud is, kwam zelfs nog een vraag ik voor van een PC die niet bootte vanaf het netwerk, en dat kwam dan door een ISA netwerkkaart. Like, wanneer is de laatste keer dat je een ISA kaart in je handen had :X of 16-bits appjes die een eigen memoryspace willen. Vreemd dat die dingen niet jaarlijks worden nagekeken, zodat al die legacy zooi eruit gehaald word.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 22:44

Tags NL

Harmful or Harmless?

RonnieB82 schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 15:15:
[...]

ach, als je een cisco examen hebt gehaald, moet je ook nog betalen voor je certificaat, dus zo nieuw is het niet... ;)
Betalen voor een Cisco certificaat? Heb vorig jaar mijn CCNA gehaald en daar echt niet voor betaald hoor... Je krijgt hem gewoon thuis gestuurd en tegen betaling kun je hem nogmaals ontvangen als je die van jezelf kwijt bent geraakt ofzo...

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je nu als nieuweling moet beginnen met het opstellen van een traject.
Zouden jullie dan nog voor MCSE of MCSA gaan of kan je best (als je vooral server en exchange wil certificeren) de MCITP: Enterprise Messaging Administrator en MCITP: Enterprise Administrator en MCITP: Server Administrator halen?
Hoe lang doe je ongeveer over één examen (wat is de werklast?)?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 22:44:
Als je nu als nieuweling moet beginnen met het opstellen van een traject.
Zouden jullie dan nog voor MCSE of MCSA gaan of kan je best (als je vooral server en exchange wil certificeren) de MCITP: Enterprise Messaging Administrator en MCITP: Enterprise Administrator en MCITP: Server Administrator halen?
Hoe lang doe je ongeveer over één examen (wat is de werklast?)?
Alvast bedankt.
Ik zou voor 2008 gaan, zoals ik al eerder in dit topic aangaf, is de gedachte meestal dat je al kennis hebt van Server 2008, je ook kunt "terugschakelen" naar Server 2003. Als je de kans krijgt zou ik proberen MCTIP:SA en EA te worden, dat doe ik nu zelf ook, maar ik ben al bijna 2003 gecertificeerd, dus ik mag upgraden ;). Als je vanaf scratch af aan begint zijn het wat meer examens.
MCTIP:EA zijn de volgende examens (niet upgraden)
  • Exam 70-640
  • Exam 70-642
  • Exam 70-643
  • plus either
  • Exam 70-620 or Exam 70-624
  • Exam 70-647
MCTIP:SA zijn de volgende examens (niet upgraden)(als je al EA bent):
  • Exam 70-646
Dus eigenlijk maar een examen extra ;)

Hoe lang je erover doet hangt van je eigen persoon af, en hoeveel je ervaring je hebt en hoe je snel je stof tot je kunt nemen. Voor mijn persoonlijk geldt ongeveer 3 tot 4 weken, waarvan altijd een week cursus bij een opleider, en dan probeer ik meestal binnen twee weken examen te doen, niet heel lang wachten na de cursus, want dan is heel veel van de cursus weer weggezakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:19
Ik heb gisteren eindelijk maar eens examen gedaan, en wel voor 70-643. De vragen vielen me alles mee en dus ook gehaald met 988 punten :D

Het verzoek voor een offerte voor de rest van het MCITP EA traject ligt bij de accountmanager, dus ik ga nog even vrolijk door ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:29

Wildfire

Joy to the world!

Ik mag van mijn baas ook eens bezig. Ik heb eerst CompTIA A+ gedaan (Certified IT Technician) maar dat stelde echt niets voor. Wist ik vooraf ook niet echt maar gelukkig betaalde de baas :P

Ik ga nu bezig voor MCITP (Consumer Support Technician), examens 70-620 en 70-623 dus. Ik doe toch al veel ondersteuning van eindgebruikers (particulieren), dus daar past dit goed bij. Goed om m'n kennis ook gecertificeerd te zien, daarnaast staat het ook professioneler naar klanten als je jezelf Microsoft gecertificeerd mag noemen.

Wellicht dat ik later ook nog 70-622 doe zodat ik ook Enterprise Support Technician ben.

En dan met Windows 7 upgraden naar Windows 7 om bij de tijd te blijven. Ik zie het wel zitten :)

Nu maar eens gaan kijken naar echt goed oefenmateriaal. Heb de MS Press 70-620 en 70-623 boeken al in huis, met hun eigen CD's. Eerst maar eens kijken hoe die bevallen.

[ Voor 11% gewijzigd door Wildfire op 14-06-2009 10:16 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
  • Laatst online: 08:31
Wildfire schreef op zondag 14 juni 2009 @ 10:14:
Ik mag van mijn baas ook eens bezig. Ik heb eerst CompTIA A+ gedaan (Certified IT Technician) maar dat stelde echt niets voor. Wist ik vooraf ook niet echt maar gelukkig betaalde de baas :P

Ik ga nu bezig voor MCITP (Consumer Support Technician), examens 70-620 en 70-623 dus. Ik doe toch al veel ondersteuning van eindgebruikers (particulieren), dus daar past dit goed bij. Goed om m'n kennis ook gecertificeerd te zien, daarnaast staat het ook professioneler naar klanten als je jezelf Microsoft gecertificeerd mag noemen.

Wellicht dat ik later ook nog 70-622 doe zodat ik ook Enterprise Support Technician ben.

En dan met Windows 7 upgraden naar Windows 7 om bij de tijd te blijven. Ik zie het wel zitten :)

Nu maar eens gaan kijken naar echt goed oefenmateriaal. Heb de MS Press 70-620 en 70-623 boeken al in huis, met hun eigen CD's. Eerst maar eens kijken hoe die bevallen.
70-620 examen is goed te doen.
MS Press boeken zijn goed.
Maar wil je ook uitleg video's dan zijn CBT Nuggets en Testout goed.
Bij Testout zitten ook simulaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na het behalen van mijn MCITP-E verkoop ik mijn -in nieuwstaat zijnde- Self Paced Training Kit boeken van dit traject (640,642,646 en 647) om mijn volgende examen te financieren. Als er iemand geïnteresseerd is, stuur me maar een berichtje.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2009 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
Even over die welcome kits.
Kreeg net een een mailtje van microsoft:
We are contacting you about your recent welcome kit order. This order has shipped from our
facility. Below are order details for you.
Certification: Windows Server 2008 Active Directory: Configuration

Deze heb ik eind mei aangevraagd.

[ Voor 3% gewijzigd door died_laughing op 15-06-2009 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagEnigma
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:05
died_laughing schreef op maandag 15 juni 2009 @ 09:36:
Even over die welcome kits.
Kreeg net een een mailtje van microsoft:
We are contacting you about your recent welcome kit order. This order has shipped from our
facility. Below are order details for you.
Certification: Windows Server 2008 Active Directory: Configuration

Deze heb ik eind mei aangevraagd.
6 tot 8 weken na aanvraag krijg je ze meestal bij jou thuis.
Vroeger kwam het uit singapore tegenwoordig uit Valencia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

People, ik heb een vraagje mbt het tijdstraject dat je ongeveer nodig hebt om een onderdeel te behalen. Ik heb gedurende twee en een halve maand 2 dagen per week tijd over. Ik wil in deze tijd nuttig gebruiken door te gaan studeren voor 70-642. Aangezien ik op school het hele 2003 traject heb doorgewerkt (zonder certificering helaas) heb ik wel al de nodige kennis.

Mijn vraag aan jullie: Is dit haalbaar?

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Betalen voor je certificaten! Wat suf! Als ze nou eerst eens zorgen dat ze die dingen niet dubbel versturen, scheelt het ze ook geld (ik heb al 2x een welcome kit dubbel gekregen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Nu online
domi235 schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 14:09:
Mijn vraag aan jullie: Is dit haalbaar?
Red je gemakkelijk. Ik heb geen tijd over, en doe er gemiddeld 2,5 maand over. En da's dan inclusief gezin en cabrio opknappen. Kun je nagaan dat mn vrouw blij is dat de cabrio klaar is en het MCSE binnen :)

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Vandaag examen voor 70-294 gedaan, en geslaagd, een paar uur later stond op Prometric al PASSED!
In December dit jaar nog mijn design cursus en examen (70-297) doen, en dan hopelijk MCSE Wat raden jullie aan voor het design examen, ik wil eigenlijk eerder MCSE zijn, gewoon zelfstudie en examen doen en daarna de cursus volgen, of toch echt de cursus volgen, omdat de cursus voor 70-297 een goede voorbereiding kan zijn?

Morgen begint mijn eerste 2008 cursus voor module 70-649, maar dan val ik in herhaling :D ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:33
shadowman12 schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 18:59:
Vandaag examen voor 70-294 gedaan, en geslaagd, een paar uur later stond op Prometric al PASSED!
In December dit jaar nog mijn design cursus en examen (70-297) doen, en dan hopelijk MCSE Wat raden jullie aan voor het design examen, ik wil eigenlijk eerder MCSE zijn, gewoon zelfstudie en examen doen en daarna de cursus volgen, of toch echt de cursus volgen, omdat de cursus voor 70-297 een goede voorbereiding kan zijn?

Morgen begint mijn eerste 2008 cursus voor module 70-649, maar dan val ik in herhaling :D ;).
Ik heb 297 op zelf studie gedaan. Met de cursus heb ik dan ook geen ervaring.
De stof komt erg overeen met 293 en 294, maar is toch nog wel vrij taai.
Het examen vond ik daarentegen meevallen.

Succes met de 649 cursus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
Ben nu bezig met de 70-646.
Heb het mspress boek en de testout.
Klopt het dat er geen sims in het examen zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag in een keer geslaagd voor 70-620 MCTS: Windows Vista, Configuration *O*
Net op het randje, 700 punten nl.

Als het goed is eerdaags verder met SQL BI :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2009 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 16:23
Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 15:06:
Vandaag in een keer geslaagd voor 70-620 MCTS: Windows Vista, Configuration *O*
Net op het randje, 700 punten nl.

Als het goed is eerdaags verder met SQL BI :)
gefeliciteerd vooral met net 700 punten :P. maar wat kreeg je allemaal op je examen(alleen kennis vragen of ook simulaties?)(ik ga hem namelijk ook doen)

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stftweaker schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 15:09:
[...]

gefeliciteerd vooral met net 700 punten :P. maar wat kreeg je allemaal op je examen(alleen kennis vragen of ook simulaties?)(ik ga hem namelijk ook doen)
Je hebt dus een aantal verschillende soorten vragen. Multiple Choice en vragen met meerdere antwoorden. Ook simulatie inderdaad, word er een omgeving opgestart waar bijvoorbeeld configuratiescherm in beeld staat en je vervolgens instellingen moet configureren.
En ik had 1 vraag waar je een screenshot zag van IE7 en je vervolgens aan moest wijzen waar je RSS kunt configureren.

Als je logisch nadenkt kun je een hoop vragen zo beantwoorden.
Er komt ook iets over policys, UAC, VPN en netwerken.

Heb je al een oefenexamen gedaan van MeasureUp?
Dat oefenexamen is overigens heel anders dan de werkelijkheid heb ik gemerkt, vragen op het examen waren toch iets makkelijker in dat opzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeetje, die was wel heel erg op het randje Juicyhil! Hoe kwam dat?

Want ehm.. over het algemeen wordt dat examen toch wel een beetje gezien als eentje die je zonder al te veel moeite met een goede score zou moeten kunnen halen.

@stftweaker: verdiep je vooral even goed in het verschil tussen de verschillende versies, in hardware requirements en ook in de functies die je in het zakelijk leven nooit/weinig zal gebruiken zoals parental controls, instellen van basis firewall settings, media sharing via mediaplayer, mediacenter.

Verder zitten er geheid upgrade vragen in of vragen over een dual boot met XP en Vista (eerst XP, dan Vista installeren).

Simulaties er zijn zeker een stuk of zes, zeven van. Parental controls, firewall, configuratiescherm. Even goed rondklikken in een niet business versie van Vista kan handig zijn om even goed te zien hoe het in elkaar zit en wáár je dus bv. die parental controls aanzet.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2009 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 15:44:
Jeetje, die was wel heel erg op het randje Juicyhil! Hoe kwam dat?

Want ehm.. over het algemeen wordt dat examen toch wel een beetje gezien als eentje die je zonder al te veel moeite met een goede score zou moeten kunnen halen.

@stftweaker: verdiep je vooral even goed in het verschil tussen de verschillende versies, in hardware requirements en ook in de functies die je in het zakelijk leven nooit/weinig zal gebruiken zoals parental controls, instellen van basis firewall settings, media sharing via mediaplayer, mediacenter.

Verder zitten er geheid upgrade vragen in of vragen over een dual boot met XP en Vista (eerst XP, dan Vista installeren).

Simulaties er zijn zeker een stuk of zes, zeven van. Parental controls, firewall, configuratiescherm. Even goed rondklikken in een niet business versie van Vista kan handig zijn om even goed te zien hoe het in elkaar zit en wáár je dus bv. die parental controls aanzet.
Een aantal vragen over VPN (3-4 stuks) wist ik gewoon echt niet door gebrek aan ervaring op dat gebied. En simulatievragen was ik een beetje confuus over.
Ene keer kreeg je een melding dat je de opdracht goed volbracht had, bij de rest kreeg ik dat niet. Beetje raar.

Ik had overigens ook niet perfect geleerd, oefenexamens van Measureup gedaan. In mijn omgeving heb ik juist een hoop mensen gehoord die de eerste keer zakken omdat de vraagstelling van MS raar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 13:00

Hans.Solo

Tank n00bje :P

pffff net examen gedaan voor 70-620 , en geslaag met een perfect score, heb ik 4 dagen voor lopen te zenuwen, rag je er zo doorheen. maar anyways de eerste is binnen op naar de volgende voor MCITP.

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Stel je wilt van MCSE 2003 upgraden naar MCTIP: EA & SA, wat is dan het beste om te doen?

Eerst 70-646 en daarna 70-647
of
Eerst 70-647 en dan 70-646 (Dit laatste ben ik van plan, maar twijfel hier aan een beetje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee,mijn advies is eerst 646 en daarna 647. ik heb ze zelf ook beide gedaan en 647 is heel duidelijk het verlengde van 646.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:55
Wat stil de laatste tijd. Ik ga vrijdag op voor 70-647, de laatste voor MCITP Enterprise Administrator. Spannend.

Voor de rest: ik heb nog een voucher over. Ik kreeg er namelijk 3 omdat ik een beta-examen heb gedaan (70-113 om precies te zijn, de beta voor 640 met die live virtual machine vragen). Dat ging de 1e keer fout, dus mocht het overdoen. Maar wel 2x 3 vouchers gekregen, dat was fijn. Heb er zelf 2x gebruik van gemaakt en er een paar weggegeven. Maar ik hou er nu 1 over. Wel voor 30 juni nog te gebruiken maar!
Ik geef 'm hier weg. Neem contact op met het e-mail adres uit mijn profiel en ik mail je de code.

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:43
Vandaag mijn examen voor 70-648 geboekt.
Tot mijn verbazing krijg ik hier "maar" 2,5 uur voor.
Is dit tegenwoordig de tijd die je ervoor krijgt?
Iemand deze al gedaan en hoeveel tijd was je kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:23

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Misschien een stomme vraag; Maar ik heb het Training Kit Exam Prep geinstalleerd voor een examen waarvoor ik aan het leren ben. Hierin zitten bijna 300 vragen. Komen deze vragen exact hetzelfde terug op het examen? Dus stel ik leer de 300 vragen en antwoorden uit mijn hoofd komen deze dan 1:1 terug in het echte examen?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Erhnam schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 10:10:
Misschien een stomme vraag; Maar ik heb het Training Kit Exam Prep geinstalleerd voor een examen waarvoor ik aan het leren ben. Hierin zitten bijna 300 vragen. Komen deze vragen exact hetzelfde terug op het examen? Dus stel ik leer de 300 vragen en antwoorden uit mijn hoofd komen deze dan 1:1 terug in het echte examen?
Nee natuurlijk niet, dat zou nogal makkelijk zijn. Sommigen zie je wellicht terug op het examen, maar het merendeel lijkt me logischerwijs toch nieuwe vragen.

Iemand met praktijkervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Niemand die gratis een voucher van me wil hebben? (zie 4 postings terug). Ik doe er niets mee en vind het zonde 'm te laten verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Laatst online: 18:22

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
paella schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 10:29:
Niemand die gratis een voucher van me wil hebben? (zie 4 postings terug). Ik doe er niets mee en vind het zonde 'm te laten verlopen.
Ik zou hem met alle plezier ontvangen :+, was het niet dat ik geen tijd heb om examen te doen ;)
Althans niet voor 30 juni...

[ Voor 5% gewijzigd door TheVMaster op 23-06-2009 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09 22:21
Ik heb het volgende behaald:
MCDST: 70-271 & 70-272

MCSA: 70-270, 70-290 & 70-291

MCSE: 70-293, 70-294 & 70-297

Ben ik nu MCSEèr of mis ik nog een examen?

Microsoft heeft de volgende lijst online staan maar ik kom hier eerlijk gezegd niet echt uit.

Kan iemand mij vertellen of ik nu wel of geen MCSEèr ben want ik weet het echt niet meer. Heb gisteren 70-297 gehaald (836 punten) en was in de veronderstelling dat ik eindelijk me MCSE had behaald maar volgens mijn werkgever moet ik nog een "elective exam" doen.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Ja, je moet ook nog een elective doen. Dus 1 van die lange lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eximius
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-09 09:02
MCSE bestaat uit 7 examens, waarvan 1 design elective 297 of 298, die heb je al.
Maar je moet inderdaad nog 1 elective doen.
Hierin kan ik je 1 tip geven, wil je ooit upgraden naar 2008 Enterprise admin, pak dan 70-620 (vista)
Dit is een verplichte voor de upgrade naar 2008, zelf wil ik de upgrade naar 2008 nog gaan doen en heb dus de 70-620 elective gedaan.

Zelf heb ik gisteren mijn MCSE gehaald door 70-298 met een score van 784 af te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Eximius schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 12:39:
MCSE bestaat uit 7 examens, waarvan 1 design elective 297 of 298, die heb je al.
Maar je moet inderdaad nog 1 elective doen.
Hierin kan ik je 1 tip geven, wil je ooit upgraden naar 2008 Enterprise admin, pak dan 70-620 (vista)
Dit is een verplichte voor de upgrade naar 2008, zelf wil ik de upgrade naar 2008 nog gaan doen en heb dus de 70-620 elective gedaan.

Zelf heb ik gisteren mijn MCSE gehaald door 70-298 met een score van 784 af te sluiten.
Kan ik dan 70-621 doen? Als ik het goed begrijp geld deze voor zowel 70-620 en 70-622.

Gisteren helemaal blij maar goed 70-620 of 70-621 zijn niet al te moeilijk heb ik begrepen.

Ik heb zelf de voorkeur voor 70-621 omdat ik dan 70-620 en 70-622 heb maar kan ik deze dan wel gebruiken voor me MCSE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eximius
Mentox schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 12:49:
[...]

Kan ik dan 70-621 doen? Als ik het goed begrijp geld deze voor zowel 70-620 en 70-622.
http://www.microsoft.com/...tification/mcse.aspx#tab2
Daar staat een hele lijst met welke examens allemaal kunnen voor een elective voor MSCE 2003
Staat 261 helaas niet tussen

[ Voor 3% gewijzigd door Eximius op 23-06-2009 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Eximius schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 12:53:
[...]

http://www.microsoft.com/...tification/mcse.aspx#tab2
Daar staat een hele lijst met welke examens allemaal kunnen voor een elective voor MSCE 2003
Daar staat 70-620 tussen maar kan ik hiervoor 70-621 gebruiken? Of moet ik gewoon niet zeuren en 70-620 doen en daarna 70-649 en 70-646 om daarmee me SA 2008 te halen. Of zie ik hier ook iets over het hoofd?

[ Voor 17% gewijzigd door Mentox op 23-06-2009 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Staat die er tussen dan? Zo niet, dan niet natuurlijk.
621 is niet 620 en/of 622.

[ Voor 20% gewijzigd door paella op 23-06-2009 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij konden een gratis examen kiezen via school, maar het moest wel voor 30 juni zijn. Had me ingeschreven voor 70-640: TS: Windows Server 2008 Active Directory, Configuring.

Ben vroeger veel bezig geweest met AD/DNS, policy's etc op Server 2003, vandaar de interesse.

Had me dan ingeschreven voor examen te doen op 29juni, na de examens dus, nog weekje tussen. Paar dagen geleden te horen gekregen dat ik de 29'ste naar school moet voor punten te gaan halen etc. Wil ik dus mijn examen verleggen, kan dit alleen maar naar 25 juni, overmorgen dus al, en morgen moet ik nog op training :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Voucher is vergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagEnigma
paella schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 12:34:
Ja, je moet ook nog een elective doen. Dus 1 van die lange lijst.
MCDST behoort bij de electives.
Dus volgens mij zou hij nu MCSE moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eximius
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 13:03:
Had me dan ingeschreven voor examen te doen op 29juni, na de examens dus, nog weekje tussen. Paar dagen geleden te horen gekregen dat ik de 29'ste naar school moet voor punten te gaan halen etc. Wil ik dus mijn examen verleggen, kan dit alleen maar naar 25 juni, overmorgen dus al, en morgen moet ik nog op training :'(
Een ander examen centrum in de buurt een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eximius schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 13:53:
[...]

Een ander examen centrum in de buurt een optie?
Jammer genoeg ook enkel nog maar 24&25 juni. En die gratis herkansing loopt normaal ook maar tot 30 juni, maar 30 juni zit al compleet vol, dus vraag mij af of als er hier een oplossing voor is. Misschien straks een telefoneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
RagEnigma schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 13:53:
[...]

MCDST behoort bij de electives.
Dus volgens mij zou hij nu MCSE moeten zijn.
Waar lees je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:02

MasterL

Moderator Internet & Netwerken
Hallo,

Ik hoop dat iemand mij een beetje op weg kan helpen ik ben een systeembeheerder (hoofd verantwoordelijk) bij een middelgrote organisatie (12 servers en 50 werkstations).
Dit doe ik nu 1.5 jaar en heb kwa opleiding alleen CCNA 1t/m4 en MBO netwerkbeheerder niveau 4. Om mijn positie op de markt wat te versterken wil ik graag meerdere certificaten halen alleen weet niet waarmee te beginnen, ik heb nu professionele ervaring met:
AD, Exchange, IIS, SQL, Terminal server (2003/2008), DNS & hobby ervaring met Exchange 2007.

Nu wou ik MCSE halen maar is dit nu al “verouderd” door de komst van MCTS trajecten?
Zo ja welk modules (van MCTS) zijn gelijkwaardig aan MCSE en zijn aan te raden voor iemand met mijn ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik spring hier even tussen. Ik ben atm aan het studeren voor mijn 70 502, en ik moet het maandag om 1000 gaan doen.

Ik heb het boek gekocht, en het is ongelofelijk interessant geschreven :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Ik had "ergens" gelezen dat MCDST kon worden gebruikt voor je MCSA en dat je MCSA kon gebruiken voor MCSE maar dat heb ik blijkbaar helemaal mis.

Ik ga nu 70-620 doen om me MCSE te behalen. Daarna wil ik 70-649 en 70-646 doen en dan ben ik SA 2008 toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eximius
Mentox schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 14:35:
[...]

Ik had "ergens" gelezen dat MCDST kon worden gebruikt voor je MCSA en dat je MCSA kon gebruiken voor MCSE maar dat heb ik blijkbaar helemaal mis.

Ik ga nu 70-620 doen om me MCSE te behalen. Daarna wil ik 70-649 en 70-646 doen en dan ben ik SA 2008 toch?
Yup, en met 647 ipv 646 ben je EA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagEnigma
Foutje ik heb het net nagevraagd. Bij MCSA is MCDST een elective. Bij MCSE is het GEEN elective.
De trajecten die wij hier verzorgd hebben waren MCSA trajecten en niet zoals ik dacht MCSE trajecten.

Bij deze mijn excuses voor de verkeerde informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 14:01:
[...]

Jammer genoeg ook enkel nog maar 24&25 juni. En die gratis herkansing loopt normaal ook maar tot 30 juni, maar 30 juni zit al compleet vol, dus vraag mij af of als er hier een oplossing voor is. Misschien straks een telefoneren.
Opgelost! Heb eens gebeld naar het examen centrum (want Prometric site werkte weer niet deftig) en kunnen verleggen naar 29juni om 15u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
RagEnigma schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 14:53:
[...]

Foutje ik heb het net nagevraagd. Bij MCSA is MCDST een elective. Bij MCSE is het GEEN elective.
De trajecten die wij hier verzorgd hebben waren MCSA trajecten en niet zoals ik dacht MCSE trajecten.

Bij deze mijn excuses voor de verkeerde informatie.
Daar zat dus ook mijn fout. Achja kan gebeuren, ik ga nu voor 70-620, dan voor 70-649 en om het af te sluiten 70-646. Ik heb maximaal tot begin oktober dus hoop dat het gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darobb
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-01-2024
Ik wil een examen gaan plannen via de prometric site. Maar ik gebruik op een of andere manier niet mijn juiste id...

Nu heb ik alle id's die ik ben tegengekomen al een keer geprobeerd maar steeds zonder succes...
Ook als ik mijn emailadres invul (om mijn id en wachtwoord te mailen) kent ie het niet.

Ik heb pas 1 examen gedaan en die had ik niet via de prometric site geplannd...

Kan iemand me verder op weg helpen?

Ben er al uit. :)
(Eerst kijken dan kweiken)

[ Voor 6% gewijzigd door darobb op 23-06-2009 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
paella schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 10:29:
Ik heb wel interesse in dat voucher, als je hem nog hebt.Erg aardig van je ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
MasterL schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 14:11:
Om mijn positie op de markt wat te versterken wil ik graag meerdere certificaten halen alleen weet niet waarmee te beginnen, ik heb nu professionele ervaring met:
AD, Exchange, IIS, SQL, Terminal server (2003/2008), DNS & hobby ervaring met Exchange 2007.
Zo ja welk modules (van MCTS) zijn gelijkwaardig aan MCSE en zijn aan te raden voor iemand met mijn ervaring?
om je kennis te verzilveren in certificaten .... MCSE 2003 / Exchange 2003 / IIS / SQL 2005 wellicht?
en om naar de toekomst te kijken. SA + EA in 2008 met Exchange 2007 erbij ?

genoeg raakvlakken met je ervaring en doelstellingen dunkt mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
shadowman12 schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 19:50:
[...]

Ik heb wel interesse in dat voucher, als je hem nog hebt.Erg aardig van je ;).
Helaas, paar postings terug had ik al gezegd dat ie vergeven was. Het is zo zonde 'm nutteloos te laten verlopen he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Vanochtend kreeg ik een mail van Microsoft dat mijn examen van gisteren bevestigd is. Na het lezen van de mail naar de MCP website gegaan om me nieuwe Transcript te downloaden.

Tot mijn verbazing zie ik dat bij "Credential" het volgende is bijgekomen: Systems Engineer. Hier stond eerst enkel "Systems Administrator", "Desktop Support Technician" en uiteraard "Professional".

Ik ben nu de kluts kwijt, heb ik nu me MCSE of heeft Microsoft een fout gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Laat je transcript eens zien dan. (klein screenshotje ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
paella schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 10:43:
Laat je transcript eens zien dan. (klein screenshotje ofzo)
http://www.microsoft.com/learning/mcp/transcripts
Transcript ID......824584
Access Code.....927D2A7E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ik ga nu beginnen met het 70-620 traject en vraag me af hoe het echte examen is: veel kennisvragen? Mijn probleem is dat ik de kennis wel heb maar het is meer praktijkkennis: zet me neer bij een Vista-PC en ik doe wat er van me verwacht wordt.

Maar uit het blote hoofd zeggen hoe een bepaalde handeling zou moeten? Beats me :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Ja, dit klopt, het staat niet vermeld, maar zoals ik het begrijp, kan het MCDST dienen als elective voor MCSE en ook voor MCSA.

Als je hier kijkt:
MCDST

Staat er dit
Q. I am currently pursuing my MCDST certification and would like to pursue the Microsoft Certified Systems Administrator (MCSA) certification in the future. Will Microsoft recognize the MCDST credential as an alternative to the MCSA elective?
A. Yes. The MCDST credential is accepted as an alternative to the required elective exam for the MCSA credential.
En als je al een elective hebt gedaan voor het MCSA traject, hoef je die niet meer te doen in het MCSE traject ;).

[ Voor 48% gewijzigd door Turdie op 24-06-2009 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Mentox... vaag. Zo op het eerste gezicht onterecht. Stuur anders mailtje naar mcphelp@microsoft.com met de vraag hoe het nou precies zit. Ben ik ook wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
paella schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 11:12:
Mentox... vaag. Zo op het eerste gezicht onterecht. Stuur anders mailtje naar mcphelp@microsoft.com met de vraag hoe het nou precies zit. Ben ik ook wel benieuwd naar.
Ik heb de volgende mail gestuurd:

Last Monday I took my 70-297 and passed.

Before taking that exam I already had the following certificates, 70-270,70-271, 70-272, 70-290, 70-291, 70-293 and 70-294

Because of this I had already a MCDST and MCSA credential. I thought that with 70-297 I would get my MCSE but my boss told me that I needed an elective. Being very disappointed I started with my elective.

This morning I got the confirmation e-mail from Microsoft about the 70-297 exam. After that I went to the MCP site to download my Transcript. And to my surprise I saw that I had the MCSE credential.

My question is if this is correct of a mistake from Microsoft's side? My Transcript ID is "824584"

Kijken wat hun reactie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagEnigma
shadowman12 schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 11:12:
[...]

Ja, dit klopt, het staat niet vermeld, maar zoals ik het begrijp, kan het MCDST dienen als elective voor MCSE en ook voor MCSA.

Als je hier kijkt:
MCDST

Staat er dit

[...]

En als je al een elective hebt gedaan voor het MCSA traject, hoef je die niet meer te doen in het MCSE traject ;).
Dat dacht ik ook maar mijn manager training zei dat het niet zo werkte en dat je dus nog een andere elective zou moeten halen. Ik ben benieuwd naar het antwoord op de mail van Mentox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
RagEnigma schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 12:54:
[...]

Dat dacht ik ook maar mijn manager training zei dat het niet zo werkte en dat je dus nog een andere elective zou moeten halen. Ik ben benieuwd naar het antwoord op de mail van Mentox
Ik heb zelf ook zo gedaan, eerst MCSA met een elective, en dan nog 3 MCSE examens.
Mijn route:
70-270
70-290
70-291
70-299 (Elective)
70-293
70-294
70-297 (Ga ik binnenkort doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lentheman1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-05-2024
died_laughing schreef op maandag 27 april 2009 @ 10:25:
Ik maak altijd gebruik van testout en cbt nuggets om te leren voor een examen.
Alleen hebben die niks voor het 70-648 examen.
Weet er iemand nog een ander programma die wel het 70-648 examen heeft?
Of zou ik de 70-649 kunnen gebruiken?
Je hebt tegenwooridg ook CBT nuggets upgrade filmpjes van 70-648 euro.
Kosten 299 dollar aka ongeveer 215 euro.
Baas heeft betaald. :)

ben niet gek, ik ben een koekie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darobb
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-01-2024
Heeft iemand pas 70-290 gedaan?
Of is er iemand die me iets meer over het examen kan vertellen?

Hoe lang krijg je voor het examen?
Hoeveel vragen zijn het? En over welke onderwerpen krijg je veel vragen?
Zit er (veel) sims in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Weet iemand toevallig wanneer het Windows 7 (70-680) live komt, zodat we ons daarop kunnen certificeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eximius
darobb schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 22:25:
Heeft iemand pas 70-290 gedaan?
Of is er iemand die me iets meer over het examen kan vertellen?

Hoe lang krijg je voor het examen?
Hoeveel vragen zijn het? En over welke onderwerpen krijg je veel vragen?
Zit er (veel) sims in?
Hou rekening met ca 45 vragen, en max 3 simulaties, hoeveel tijd je hebt kan je onderandere op de website van prometric zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Mail terug gehad van Microsoft:

Hello Laurens,

Thank you for your e-mail regarding MCSE Certification.

We value your time and it would be our pleasure to assist you.

We would like to inform you that MCSA 2003 Certification count as an elective requirement for MCSE 2003 Certification. Hence you have met the requirement for MCSE 2003 Certification.

Please note that we will be very soon updating the information on Microsoft Website.

Once on the MCP Member Site, you will be able to order your Member Kit by selecting ?Download Certificates? under the ?Program Benefits? option located on the left side of the homepage. Please allow up to four to six weeks for the delivery of your Member Kit. The kit contains your certificate and your personalized wallet card.

You may order your MCP Member Kit by visiting https://mcp.microsoft.com...meKitValidateAddress.aspx

If there is anything else we can do for you, please let us know. Thank you for contacting Microsoft.

"een of andere naam"
MCPHelp@microsoft.com
http://www.microsoft.com/learning

*O* Ik heb dus me MCSE *O*

Wat is het toch heerlijk om af en toe gelijk te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:56

IkWilbert

Het is mij!

Zojuist mijn eerste microsoft examen gedaan, 70-620. Examen ging niet erg goed, heb ontzettend de griep maar toch net gehaald met 700 punten. Ik ben een blij mens :)

Volgende halte is het 70-622 examen, iemand deze al eens gedaan? Zitten hier ook simulaties in net als bij het 70-620 examen?

[ Voor 27% gewijzigd door IkWilbert op 25-06-2009 11:09 ]

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagEnigma
Mentox schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 10:40:
Mail terug gehad van Microsoft:

Hello Laurens,

Thank you for your e-mail regarding MCSE Certification.

We value your time and it would be our pleasure to assist you.

We would like to inform you that MCSA 2003 Certification count as an elective requirement for MCSE 2003 Certification. Hence you have met the requirement for MCSE 2003 Certification.

Please note that we will be very soon updating the information on Microsoft Website.

Once on the MCP Member Site, you will be able to order your Member Kit by selecting ?Download Certificates? under the ?Program Benefits? option located on the left side of the homepage. Please allow up to four to six weeks for the delivery of your Member Kit. The kit contains your certificate and your personalized wallet card.

You may order your MCP Member Kit by visiting https://mcp.microsoft.com...meKitValidateAddress.aspx

If there is anything else we can do for you, please let us know. Thank you for contacting Microsoft.

"een of andere naam"
MCPHelp@microsoft.com
http://www.microsoft.com/learning

*O* Ik heb dus me MCSE *O*

Wat is het toch heerlijk om af en toe gelijk te hebben
Gefeliciteerd :) :*)

Had ik het dus toch goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Maar de pagina klopt dus nog niet, vandaar de verwarring.
Overigens is het niet erg toch een elective te doen, je kan specialismes erbj doen (security of messaging).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
paella schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 15:25:
Maar de pagina klopt dus nog niet, vandaar de verwarring.
Overigens is het niet erg toch een elective te doen, je kan specialismes erbj doen (security of messaging).
Je hebt gelijk dat een elective geen kwaat kan ware het niet dat ik eigenlijk zo snel mogelijk wil upgraden naar 2008. Dan kan ik daar een specialisme kiezen aan het eind of direct doorgaan voor 2008R2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
We leven in een democratisch vrij land, dus ga je gang :D.
Ik ga morgen op voor 70-647, de laatste voor 20008 MCITP Enterprise. Wish me luck...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

succes :) ik vond 70-647 de lastigste van de hele serie. vandaag 70-236 gehaald. volgende week 70-290 en 291 doen, dan heb ik ook MCSA 2003.

heeft iemand hier 70-557 configuring forefront al gedaan? is daar echt zoveel voorkennis voor nodig?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2009 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eximius
Zijn er hier toevallig mensen die ervaring hebben met het 70-400 examen?
System Center Operations Manager 2007, configuring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Yeah...ik heb vanmorgen (bij Prometric) gezien dat ik geslaagd ben voor de 70-680 :+ (MCTS Windows 7, Configuring that is:+)

[ Voor 18% gewijzigd door TheVMaster op 26-06-2009 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
647 gehaald! Is eigenlijk niet zo moeilijk eerlijk gezegd. Als je ervaring hebt met 2003 en de nieuwe features kent van 2008 dan kom je al een heel eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eximius
paella schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 11:58:
647 gehaald! Is eigenlijk niet zo moeilijk eerlijk gezegd. Als je ervaring hebt met 2003 en de nieuwe features kent van 2008 dan kom je al een heel eind.
Das mooi om te weten, ga dit examen binnenkort ook doen :)

Heb alleen een ander probleempje, na 5 dagen heeft Prometric eindelijk mijn examen op passed gezet,
en staat mijn examen op mijn transcript erbij, echter staat daar geen MSCE bij, terwijl ik toch wel alles daarvoor heb gedaan.
Was al MCSA, en toen 293&294 en als design 298, ik mis nu toch niks meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

TheVMaster schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 10:56:
Yeah...ik heb vanmorgen (bij Prometric) gezien dat ik geslaagd ben voor de 70-680 :+ (MCTS Windows 7, Configuring that is:+)
Ik ook _/-\o_

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

70-270 gehaald. :) Nu gaan voor de 70-290. Daarna wellicht 2 modules erbij doen om MCSA te halen.

Ik neem aan dat de 70-290 en de daarop volgende examens wel wat moeilijker zullen zijn dan die van 70-270.

Wat gebruiken jullie nou om de stof goed op te nemen (en ervoor zorgt dat je later ook iets aan hebt in de praktijk) en de examen goed te volbrengen?

Op dit moment gebruik ik MOC's voor theorie en de lab opdrachten daarvan die ik bij New Horizons uitvoer. Daarnaast ict web tv voor de video tuts. Toch lijkt mij een extra boek niet mis. Zijn die MS Press boeken wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Knight
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb mijn MCSE ook bij New Horizons vorig jaar gehaald.
Ik heb van alle examens ook de MS Press boeken gekocht, maar ze alleen maar gebruikt als extra informatie. In de volgende examens zal je wel merken dat niet alle onderwerpen in de MOC boeken en de flimpjes worden verteld. Vooral clustering, load balancing en certificaten zul je daarin missen. Deze informatie kan je dus onderandere uit de MS Press boeken halen. Daarnaast kreeg ik van new horizons ook wat extra informatie. Bij ons in Utrecht stond er ook een hoop informatie op het netwerk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Me 2! Had eigenlijk wel verwacht dat ik nog wel een mailtje oid zou krijgen over de uitslag, maar hij staat gewoon opeens op mijn transcript. We zullen wel zien of er nog meer info komt over mijn score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bunneh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:02
ook hier een passed voor 70-680 achter mijn naam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eximius
Zelf heb ik heel veel aan de CBT Nuggets gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chratnox
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-01 13:23
bunneh schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 16:38:
ook hier een passed voor 70-680 achter mijn naam :)
Bij mij ook. Had wel graag willen weten hoe 't ervoor stond, maar 't is wel heel cool. Heeft iemand trouwens achteraf nog feedback over de vragen gegeven bij 't examen? Ik heb bij een aantal vragen die ik vaag vond e.d. feedback geplaatst, maar het 't idee dat er maar weinig mensen zijn die dat hebben gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eximius schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 12:07:
[...]

Das mooi om te weten, ga dit examen binnenkort ook doen :)

Heb alleen een ander probleempje, na 5 dagen heeft Prometric eindelijk mijn examen op passed gezet,
en staat mijn examen op mijn transcript erbij, echter staat daar geen MSCE bij, terwijl ik toch wel alles daarvoor heb gedaan.
Was al MCSA, en toen 293&294 en als design 298, ik mis nu toch niks meer?
Hangt misschien van je elective van MCSA af? Ik zal het zoiezo niet zien, heb nu 271, 272, 270, 290, 291, 293, 631, 630 en 680. 1 juli voor 294 en 10 juli voor 297. Ff keihard leren dus

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2009 19:20 . Reden: was ik toch zomaar vergeten de 680 erbij te zetten :O ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 19:17:
[...]

Hangt misschien van je elective van MCSA af? Ik zal het zoiezo niet zien, heb nu 271, 272, 270, 290, 291, 293, 631, 630 en 680. 1 juli voor 294 en 10 juli voor 297. Ff keihard leren dus
294 heb ik 3 weken geleden gedaan. Universal Group Membership caching moet je goed kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Hier een demo over de vorm van examineren, performance based. Bijvoorbeeld bij 83-640

Microsoft’s Virtual Lab Exams: Going Inside the Black Box

Mooie innovatie en best cool ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:26

Tys

Zo, dat is nog eens lekker wakker worden:
Congratulations on earning your Windows 7, Configuration certification! We hope you enjoy the benefits of your certification and of membership in the Microsoft Certified Professional community.
Nog meer geslaagden?

[ Voor 4% gewijzigd door Tys op 27-06-2009 08:27 ]

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Laatst online: 18:56

_Arthur

blub

TheVMaster schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 10:56:
Ha! Ik ook. Kreeg zojuist een mailtje van onze vrienden van Microsoft :-)

Officieel ben ik nu ook een MCITP Enterprise Admin met deze credential er bij. Echter mijn transcript overview zegt niet dat ik hem heb, nouja, komt nog wel :)
Eximius schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 09:29:
Zijn er hier toevallig mensen die ervaring hebben met het 70-400 examen?
System Center Operations Manager 2007, configuring?
Als je het product kent is het een eitje. Ik heb hem vorig jaar gedaan, kan je er niet veel meer over vertellen dan dat er geen simulaties oid in zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:54

Woohooo

Smilie, James Smilie

Neem aan dat iedereen hier het beta examen heeft gedaan die van de week geslaagd zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Laatst online: 18:56

_Arthur

blub

Woohooo schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 09:44:
Neem aan dat iedereen hier het beta examen heeft gedaan die van de week geslaagd zijn?
Jup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-08 08:38
Jup

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Jeej ik kreeg net ook mail, en ook passed voor 70-680 (en een paar maanden geleden al 70-653 :P ) *O*

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

shadowman12 schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 22:17:
Hier een demo over de vorm van examineren, performance based. Bijvoorbeeld bij 83-640

Microsoft’s Virtual Lab Exams: Going Inside the Black Box

Mooie innovatie en best cool ;).
heb vorige week de 83-640 gedaan en moet zeggen dat het een mooi examen is geworden ;)
Normaal heb ik met al die lange vragen na een half uur al last van mijn concentratie, maar met dit examen ben je zo lekker bezig dat je bijna het gevoel krijgt dat je geen examen aan het doen bent.

Heb trouwens in de afgelopen 2 weken alle examens gedaan voor mijn MCITP Server Administrator en MCITP Enterprise Administrator en alle examens gehaald. Mijn laagste score was op de 70-647 met 718 punten, de rest van de examens boven de 800.

Al met al zijn de examens goed te doen, ik heb ze gedaan op basis van de ervaring die ik het afgelopen jaar heb opgedaan in mijn werk en heb geen CBT's, boeken of testkings gebruikt.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Woohooo schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 09:44:
Volgens mij ook :+ Ik ben ook Passed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

W00tage ik ben geslaagd op m'n 70-502, mijn eerste. Nu moet ik nog een examen met .NET gaan doen voor ik een certificaat kan halen, maar ik krijg pas morgen het mailtje van Prometric. Kan iemand mij vertellen welk examen dat is?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eximius
Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 19:17:
[...]

Hangt misschien van je elective van MCSA af?
De status van de pagina was nog niet helemaal bijgewerkt denk ik, na 2 dagen wel mijn examen te hebben gezien en niet de titel, staat deze er nu wel bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geslaagd voor 70-640: MCTS: Windows Server 2008 Active Directory, Configuring ! 906/1000.

Wanneer ben ik dan een MCTS? Als ik 70-642 & 70-643 nog slaag? Ben ik dan MCTS Server 2008 of .. ? (De mevrouw @ Info Support, België, kon me niets vertellen).
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.