Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altijdgriep
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-09 15:34
Wat een gierig bedrijf is 45toeren.nl zeg, ik krijg platen toegestuurd die door de hoes heen geschuurd en waar de hoeken van beschadigd zijn en vervolgens krijg je niet de verzendkosten van het terugsturen vergoed.

Ik kan mij niet voorstellen dat deze platen in goede toestand bij hun verzonden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Ik heb daar anders nog geen last van gehad bij hun (ca. 5 orders gehad nu). Wat had je besteld? En van die verzendkosten, het is niet netjes, maar het is niet het enige bedrijf wat dat vergeet achteraf in orde te maken.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-09 11:29

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

Le Enfant! schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 17:33:
Mijn neef (die in Manchester woont) lichte me in dat er iemand zijn volledige collectie verkocht en dat er een originele persing van die plaat te koop stond. Ik kon er niet direct naartoe en dus heeft mijn neef die plaat gekocht in mijn plaats om hem via een koerier te verzenden naar mijn huis. Nu zou het bedrag heel wat hoger liggen moest ik een 'echte' Belg zijn, maar doordat ik en mijn ouders dus uit Manchester komen kon ik dat bedrag in pond betalen en moest ik niet meer betalen in euro's. Een win-win situatie dankzij mijn Britse roots.
platen worden nog mooier als er een verhaal aan vast zit ;)

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Nu online
Vandaag viel bij mij op de deurmat rechstreeks uit de US of A de 'nieuwe' band van voormalig Limb Bizkit gitarist Wes Borland:

nieuw omdat ze toch alweer sinds 2007 bezig zijn

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8100/8500626200_0b4e9be2fd_z.jpg
Black Light Burns - The Moment You Realize You're Going To Fall by loewie1984, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8524/8500626024_900676e31f_z.jpg
Black Light Burns - The Moment You Realize You're Going To Fall by loewie1984, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8520/8500626410_ed659bd229_z.jpg

ltd. 1000 copies, het album is handgenummerd maar beschreven met een pen die je alleen onder een black-light ziet. Het zal nog wel even duren eer ik erachter kom welk nr. van de 1000 het is.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als ik al die platen hier voorbij zie komen, denk ik maar 1 ding: het wordt eens tijd dat ik ook weer eens wat platen ga aanschaffen, helaas genoeg heb ik niet zoveel ruimte waardoor ik er maar een beperkt aantal kwijt kan...

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-09 09:53
rcor schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 19:40:
Als ik al die platen hier voorbij zie komen, denk ik maar 1 ding: het wordt eens tijd dat ik ook weer eens wat platen ga aanschaffen, helaas genoeg heb ik niet zoveel ruimte waardoor ik er maar een beperkt aantal kwijt kan...
Ikea - Pränt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb momenteel een platen opbergsysteem van plastic dat ongeveer hetzelfde oogt als deze houten oplossing:
Afbeeldingslocatie: http://djdj.nl/cat/l/g0026.jpg

en die zit al aardig vol... Laat ik het zo zeggen: er is geen ruimte om verder uit te breiden in opslag capaciteit... tenzij ik een oplossing vind die ongeveer net zo groot is, maar waar wel meer lp's in passen... en die kist / doos zou zomaar de oplossing kunnen zijn... maar voor ik zeg: dit is de oplossing ga ik eerst maar eens kijken bij de ikea als ik in de buurt ben van Eindhoven om te zien hoe groot deze is en of hij past op de plek van de huidige oplossing...

In ieder geval bedankt voor de goede tip. Ik ga hier zeker wat mee doen, voor de prijs hoef ik het in ieder geval niet te laten...

Edit: Na een tijdje zoeken heb ik mijn opberg systeem gevonden. Dit is mijn huidige opbergsysteem:
Afbeeldingslocatie: http://www.planetedisque.com/66-115-thickbox/lp-kunststof-opbergbox-platenbox.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door rcor op 23-02-2013 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altijdgriep
loewie1984 schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 12:18:
Ik heb daar anders nog geen last van gehad bij hun (ca. 5 orders gehad nu). Wat had je besteld? En van die verzendkosten, het is niet netjes, maar het is niet het enige bedrijf wat dat vergeet achteraf in orde te maken.
The Orb, the national en alt-j.

Die laatste was helemaal niet meer leverbaar.

Baal daar zo van, maanden wachten op een paar kromme platen en er dan nog geld op toe moeten leggen ook.

Ik had nog een mail met feedback gestuurd en kreeg een kort antwoord terug, nergens blijk dat zij het ook vervelend vinden. Ik ben echt teleurgesteld in deze club en zal hier dus ook nooit meer wat bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Altijdgriep schreef op zondag 24 februari 2013 @ 12:40:
[...]
The Orb, the national en alt-j.

Die laatste was helemaal niet meer leverbaar.

Baal daar zo van, maanden wachten op een paar kromme platen en er dan nog geld op toe moeten leggen ook.

Ik had nog een mail met feedback gestuurd en kreeg een kort antwoord terug, nergens blijk dat zij het ook vervelend vinden. Ik ben echt teleurgesteld in deze club en zal hier dus ook nooit meer wat bestellen.
Ja, dat is zwaar klote... Gelukkig zijn er meer adressen waar je platen kunt bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft hier iemand al The Raven That Refused To Sign van Steven Wilson gekocht? En zo ja hoe is de kwaliteit van het vinyl? Ik vind het namelijk een erg goede plaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2013 @ 14:41:
Heeft hier iemand al The Raven That Refused To Sign van Steven Wilson gekocht? En zo ja hoe is de kwaliteit van het vinyl? Ik vind het namelijk een erg goede plaat.
Ik vindt het ook een zeer goede plaat :). Het vinyl is nog onderweg naar mij maar zal zonder twijfel uitstekend zijn! Grace for Drowning was ook van heel goede kwaliteit.

Heb laatst ook Riverside - Shrine of New Generation Slaves op vinyl gekregen, die is ook Fantastisch - aanrader als je van SW en/of Porcupine Tree houdt.

Offtopic: De deluxe edition van the Raven (2cd,dvd,bluray) heb ik al wel binnen. Die is ook erg mooi met het hardcover boekwerk er omheen met verhalen m.b.t. de nummers.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2013 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 14:03
Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2013 @ 16:00:
[...]

Ik vindt het ook een zeer goede plaat :). Het vinyl is nog onderweg naar mij maar zal zonder twijfel uitstekend zijn! Grace for Drowning was ook van heel goede kwaliteit.

Heb laatst ook Riverside - Shrine of New Generation Slaves op vinyl gekregen, die is ook Fantastisch - aanrader als je van SW en/of Porcupine Tree houdt.

Offtopic: De deluxe edition van the Raven (2cd,dvd,bluray) heb ik al wel binnen. Die is ook erg mooi met het hardcover boekwerk er omheen met verhalen m.b.t. de nummers.
Ik moet The Raven ook nog bestellen. In het verleden wel eens slechte evaringen gehad met Porcupine Tree op gekleurd vinyl, maar het zwarte materiaal is altijd goed. Ik neem aan dat The Raven ook goed is.

Wel mooi, die vergelijkbare muzieksmaak. Ik heb die plaat van Riverside namelijk ook gekocht. Via een Duitse webshop de limited edition in het grijsblauw besteld. Voor die paar centen extra is dat wel leuk. Helaas zonder cd'tje of mp3-code, maar daar hebben we ook wel oplossingen voor.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de Dual 601 in ontvangst mogen nemen, heerlijke speler welke in nieuwstaat verkeerd. Momenteel een paar plaatjes aan het draaien met het standaard element (Shure DM95) klink absoluut niet verkeerd. Mogelijk dat ik het element in de toekomst nog wel ga vervangen voor iets beters maar zo als hij nu speelt heb ik niets te klagen. :*)

Ik zal binnenkort een paar fotos maken en hier plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Wat vinden jullie een goede prijs voor een 2e hands pro-ject debut III‏ ?
De speler is een jaar oud en weinig gebruikt. De kleur is matzwart.
Heb 150e geboden maar de eigenaar wil 175e. Vind ik zelf net te veel.
Moet ook nog een phone versterker aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Nu online
Ik zie dat de debut III ongeveer nieuw 275 kost, als ie een jaar oud is en niets geleden heeft zou ik het niet stuk laten lopen op 25 eu.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Oké dat neem ik mee. Of ik kan een bijna nieuwe Denon DP300F overnemen.
Zit er (veel) verschil tussen deze twee spelers? Qua uiterlijk vind ik ze beide super mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Nu online
Hmm lastig, van de tafels kan ik je zeggen dat je bij de Pro-ject telkens de snaar zelf moet omleggen tussen 33 en 45 toeren (dat betekend elke keer de platter oppakken en snaar omleggen, of je moet een pro-ject speedbox a 100 eu kopen) en de Denon bij de Denon is dat niet het geval. Puur voor de looks zou ik dan toch voor de Denon gaan, maar misschien kan mr_petit uitsluitsel geven. Succes iig. :) Beide gewoon mooie tafels.

edit: plus bijkomend voordeel, bij de Denon wissel je makkelijker van headshell

[ Voor 8% gewijzigd door loewie1984 op 26-02-2013 20:45 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Zeker mooi. Wacht nog op wat kenners. Voordeel van de Denon is dat ik geen Prone versterker nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altijdgriep
Ik zou ook voor de Denon gaan, puur voor gebruikersgemak omdat dit een volautomaat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-09 17:15
De Debut III is een tijdje in de aanbieding geweest voor 200 euro, dus dan vind ik 175 best veel in vergelijking. Aan de andere kant is het nog steeds geen slechte prijs voor wat je ervoor krijgt.
Tegenwoordig denk ik niet dat ze nog Debut III's maken (omdat de Debut Carbon uit is), dus ik vraag me af of de huidige nieuwprijzen nog wel representatief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die denon.... ik weet het niet.
Ik heb dat ding uiteraard niet gehoord, maar het is een redelijk lichte tafel. Meestal is een zwaar plateau en zware plint beter ivm demping van trillingen etc, zeker als er klassieke materialen gebruikt worden (zoals bij de denon).
Wat ik ervan lees is dat het standaard element slecht is, dus die vervangen is gewenst.
Voor de rest moet je afwachten hoe goed de phonopre is.
Zelf neem ik producenten zal pro-ject en rega meer serieus. Denon is een naam met faam van vroeger, maar wat ze nu (dus sinds kort weer) produceren is niet het resultaat van nauwgezette technologische ontwikkeling wat ze vroeger wel deden. Sterker nog, jaren 80 denons zijn veel gecompliceerder, en doorgaans geproduceerd met minder prijstechnische concessies. De huidige tafels zijn off the shelf chinese catalogusproducten. Zelfs hun topmodel is eigenlijk niets anders dan een gerebrande DJ tafel met ander plateau en houten kastje. Niet per definitie slecht, maar de prijs die ze voor dat ding vragen is in geen opzicht ook maar enigzins rechtvaardigd. Een goede vestax/stanton etc presteert even goed.
Dat is voor mij altijd een beetje een teken dat de nadruk meer ligt op een graantje meepikken van de hype dan serieuze tafels te maken. Als de hype over is dan stopt denon gewoon met het makenverkopen van draaitafels, maar pro-ject moet het dan weer hebben van de gratie van de ware liefhebber die bereid is te betalen maar daar ook kwaliteit voor verwacht.

De (goedkopere) spelers van rega, pro-ject en nog wat leveranciers zijn in essentie simpel van opzet en relatief goedkoop te produceren (mdf plint, glazen of composiet plateau), maar wel een beproeft concept, waarbij op de belangrijke punten voldoende aandacht aan is besteed. Het lager van het plateau is voldoende degelijk en van voldoende kwaliteit, de arm is geometrisch goed en heeft voldoende goede lagering etc etc.

Bij beide tafels zal het meegeleverde standaardelement eigenlijk volledig de geluidskwaliteit bepalen, maar als je dat vervangt dan komen andere zwakke punten natuurlijk sneller aan het licht.

[ Voor 16% gewijzigd door mr_petit op 26-02-2013 23:51 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Dus volgens jou als kenner kan ik beter voor de project gaan voor 175e? Lees wel dat je deze steeds handmatig aan moet doen ipv de Denon? Hoe zie ik me voor? De plaat moet je toch altijd aan doen? Vind de Project qua uiterlijk mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-09 17:15
Er zit een knopje waarmee de platter gaat draaien ipv dat hij vanzelf begint te draaien als de arm op de plaat wordt gelegd. En hij heeft geen automatische afslag waardoor je de naald ook zelf weer van de plaat af moet halen. Ook moet je tussen 33 en 45 toeren wisselen door de platter eraf te halen en de snaar handmatig om te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of je die prijs ervoor moet betalen moet jezelf weten, maar bij de keuze tussen de denon en de pro-ject denk ik dat de pro-ject kwalitatief gezien (zowel betreffende de toegepaste materialen als het ontwerp zelf) beter is.
Die denon is een volautomaat (play-knopje+afslag), zie youtube voor filmpjes etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mr_petit schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 23:34:
Die denon.... ik weet het niet.
Ik heb dat ding uiteraard niet gehoord, maar het is een redelijk lichte tafel. Meestal is een zwaar plateau en zware plint beter ivm demping van trillingen etc, zeker als er klassieke materialen gebruikt worden (zoals bij de denon).
Wat ik ervan lees is dat het standaard element slecht is, dus die vervangen is gewenst.
Voor de rest moet je afwachten hoe goed de phonopre is.
Zelf neem ik producenten zal pro-ject en rega meer serieus. Denon is een naam met faam van vroeger, maar wat ze nu (dus sinds kort weer) produceren is niet het resultaat van nauwgezette technologische ontwikkeling wat ze vroeger wel deden. Sterker nog, jaren 80 denons zijn veel gecompliceerder, en doorgaans geproduceerd met minder prijstechnische concessies. De huidige tafels zijn off the shelf chinese catalogusproducten. Zelfs hun topmodel is eigenlijk niets anders dan een gerebrande DJ tafel met ander plateau en houten kastje. Niet per definitie slecht, maar de prijs die ze voor dat ding vragen is in geen opzicht ook maar enigzins rechtvaardigd. Een goede vestax/stanton etc presteert even goed.
Dat is voor mij altijd een beetje een teken dat de nadruk meer ligt op een graantje meepikken van de hype dan serieuze tafels te maken. Als de hype over is dan stopt denon gewoon met het makenverkopen van draaitafels, maar pro-ject moet het dan weer hebben van de gratie van de ware liefhebber die bereid is te betalen maar daar ook kwaliteit voor verwacht.

De (goedkopere) spelers van rega, pro-ject en nog wat leveranciers zijn in essentie simpel van opzet en relatief goedkoop te produceren (mdf plint, glazen of composiet plateau), maar wel een beproeft concept, waarbij op de belangrijke punten voldoende aandacht aan is besteed. Het lager van het plateau is voldoende degelijk en van voldoende kwaliteit, de arm is geometrisch goed en heeft voldoende goede lagering etc etc.

Bij beide tafels zal het meegeleverde standaardelement eigenlijk volledig de geluidskwaliteit bepalen, maar als je dat vervangt dan komen andere zwakke punten natuurlijk sneller aan het licht.
Zover bij mij bekend kan de phono preamp van de denon ook uitgeschakeld worden zodat je een eigen phono preamp kunt gebruiken... de schakelaar hiervoor zou onder het draai plateau moeten zitten, althans dat heb ik ooit ergens gelezen toen ik zelf ook op onderzoek was welke speler ik het beste kon kopen...
Versteegrob schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 23:51:
Dus volgens jou als kenner kan ik beter voor de project gaan voor 175e? Lees wel dat je deze steeds handmatig aan moet doen ipv de Denon? Hoe zie ik me voor? De plaat moet je toch altijd aan doen? Vind de Project qua uiterlijk mooier.
Ik zelf zou ook voor de Project gaan, deze heeft namelijk nog wat interessante upgrades tot zijn beschikking...

[ Voor 8% gewijzigd door rcor op 27-02-2013 07:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Duidelijk. Heb op advies van alle tweakers de verkoper gemaild ;)
Hopelijk gaat het door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Versteegrob schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 07:33:
Duidelijk. Heb op advies van alle tweakers de verkoper gemaild ;)
Hopelijk gaat het door.
Nieuw heb ik er een gekocht bij pixmania voor 199 met gratis verzending (heb nu een 2Xperience). Weet niet of ze die aanbieding nog steeds hebben. Ik zou sowieso voor de pro-ject gaan. In de basis denk ik betere kwaliteit en sowieso betere looks naar mijn smaak. Ook meer tweak spullen beschikbaar, zoals de Speedbox. Stabielere draaisnelheid en met een knopje de toeren regelen. Ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de snelle beslisser deze zeer goed geprijsde (hij gaat weg voor € 100,- excl. verzendkosten) Dual 721 gespot op marktplaats. Zie onderstaande link voor meer info:
http://link.marktplaats.nl/646964033

[ Voor 38% gewijzigd door rcor op 27-02-2013 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:03
Airbag
Heerlijke band uit Noorwegen blijkt maar eens weer. Voordat All Rights Removed uitkwam, was er deze: Identity
Afbeeldingslocatie: http://www.progarchives.com/progressive_rock_discography_covers/4965/cover_4820236112009.jpg

Ook een erg heerlijke plaat.

Wat ik ook fijn vind, is dat deze plaat en ook die andere lekker op 2 lp's zijn gezet. Dus 1 a 2 nummers per kant, en gewoon op 33 rpm's

[ Voor 23% gewijzigd door Bestla op 27-02-2013 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestla schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 16:51:
Airbag
Heerlijke band uit Noorwegen blijkt maar eens weer. Voordat All Rights Removed uitkwam, was er deze: Identity
[afbeelding]

Ook een erg heerlijke plaat.

Wat ik ook fijn vind, is dat deze plaat en ook die andere lekker op 2 lp's zijn gezet. Dus 1 a 2 nummers per kant, en gewoon op 33 rpm's
Nice :) die moet er ook nog een keer op vinyl komen.. Wat er is er toch veel goede muziek..

Verwijderd

Gister middag weer veel leuks binnen gekregen :)
Met A Saucerful of Secrets is mijn Pink floyd collectie compleet en heb ik nu alle 14 studioalbums op LP.

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2ywh0na.jpg

En nu nog het pronkstuk welke ik zojuist heb opgehaald :*)
op de kleine beschadiging op de box na is de gehele set in vrijwel mint conditie.

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/bdnpf4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2qimtg9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/33crn13.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/35asq9u.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2w720xv.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2qjm0ip.jpg

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Sowwwww die laatste is wel ERG nice!!!! Dat heeft wat mogen kosten:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-09 18:21
Die laatste krijg ik ooit uit erfenis :P Gok dat ik hem dan zelf al eens heb aangeschaft, al heb ik alle studio albums al leng een breed los. Je mist er wel eentje he, die zat niet in de box ;)

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-09 18:01
En het is niet zomaar eentje die je mist, het is zowaar de beste plaat uit de discografie van The Beatles. Ook wordt het voor mij dringend tijd om wat oudere platen te scoren, de hele Pink Floyd discografie moet ik bijvoorbeeld ook nog hebben.

Verwijderd

The Magical Mystery Tour heb ik gelukkig los op LP, maar het had wel leuk geweest als die ook bij de set had gezeten. Van Pink Floyd heb ik overigens ook een aantal compilatie albums en een livealbum. Alleen de Pulse Box mis ik nog maar die kost helaas een klein fortuin :'(

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-09 18:21
Revolver zit er bij, dan is alles goed :D. De andere kant van dat album is net zo goed, Rubber Soul!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Die box van the Beatles is toch iets van 800 euro waard? Althans, pas was ik in de platenzaak en hadden ze het over die nieuwe beatles box, dat als je die ingepakt zou laten hij later vast veel geld waard zou zijn. Toen zei die ander dat de vorige box ook iets van 800 euro waard is.

Nouja, ik heb beatles rood+blauw, vind ik op zich wel voldoende, staan de meeste nummers op die ik ken.

Overigens gisteren een sl1200 lager besteld voor mijn zelfbouw platenspeler, kost maar 30euro. Zal geen heel zwaar plateau kunnen dragen, maar bespaart mij wel veel werk, want zelf een goed lager draaien is niet zo eenvoudig. Kan ik beter later mee aan de slag gaan als dit niet volstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_ferry_ schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 08:07:
Die box van the Beatles is toch iets van 800 euro waard? Althans, pas was ik in de platenzaak en hadden ze het over die nieuwe beatles box, dat als je die ingepakt zou laten hij later vast veel geld waard zou zijn. Toen zei die ander dat de vorige box ook iets van 800 euro waard is.

Nouja, ik heb beatles rood+blauw, vind ik op zich wel voldoende, staan de meeste nummers op die ik ken.

Overigens gisteren een sl1200 lager besteld voor mijn zelfbouw platenspeler, kost maar 30euro. Zal geen heel zwaar plateau kunnen dragen, maar bespaart mij wel veel werk, want zelf een goed lager draaien is niet zo eenvoudig. Kan ik beter later mee aan de slag gaan als dit niet volstaat.
Mooi project en leuk om te volgen. Ik zie dat je ook op Vinyl engine zit? mooi man. Keep it up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh wow, nog geeneens gezien dat topic op vinylengine :)

Het is me niet helemaal duidelijk wat voor lagers je er nou in hebt voor de verticale gimbal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr_petit schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 12:17:
Oh wow, nog geeneens gezien dat topic op vinylengine :)

Het is me niet helemaal duidelijk wat voor lagers je er nou in hebt voor de verticale gimbal.
http://www.vinylengine.co...iewtopic.php?f=87&t=53512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forage
  • Niet online
Mijn Queen collectie :-D
In stijl, dus alleen LPs uit oorspronkelijke jaar van uitgave ;-)
Opgehangen met het hanger ophangsysteem verkrijgbaar bij de Waaghals. Andere mogelijkheden deden mij teveel afbreuk aan het feit dat het LPs zijn door er een dikke rand omheen te krijgen, of het was voor de hoeveelheid niet te betalen.
Afbeeldingslocatie: http://s21.postimage.org/469ygzdvr/IMAG0110.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-09 20:50
Ik ben in het bezit van een Pro-Ject Debut III met een vaste interlink(dus zonder aansluitterminal). Nu is van de Ground-kabel het schoentje afgebroken en ik wil 'm eigenlijk wel vervangen door een andere kabel.

Speler is uit garantie, maar heeft iemand het idee bij welke zaak ik er een terminal aan kan laten zetten voor schappelijke prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 19:45
Net deze 2 van de postman mogen ontvangen.

Jimi Hendrix - Electric Ladyland
Dr Dre - 2001

Maar die laatste is echt een miskoop. Ik heb die gloednieuw gekocht, Maar het lijkt wel een 2e hands plaat.
Echt op elke kant slaat wel een of meerdere nummers over. En ik keek er nog wel zo naar uit om die eens lekker te gaan luisteren. :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Llewy schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 17:15:
Ik ben in het bezit van een Pro-Ject Debut III met een vaste interlink(dus zonder aansluitterminal). Nu is van de Ground-kabel het schoentje afgebroken en ik wil 'm eigenlijk wel vervangen door een andere kabel.

Speler is uit garantie, maar heeft iemand het idee bij welke zaak ik er een terminal aan kan laten zetten voor schappelijke prijs?
Waarom monteer je geen nieuw schoentje aan de aarde draad? dan is het probleem toch ook opgelost? En dat is een stuk goedkoper dan een gehele terminal laten inbouwen waar je vervolgens weer een dure interlink aan moet hangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:10
Ik denk dat ik het wel begrijp. Aan een Pro-Ject Debut zit een eenvoudige - en dus niet zo fraai uitziende - kabel. Dat wekt de suggestie dat een betere kabel ook een beter geluid geeft. En het ziet er 'dikker' uit natuurlijk. Toch zou ik ook aanbevelen om met een kabelschoentang een nieuw schoentje te 'knijpen', of, als je zo'n ding niet hebt, er een aan te solderen. Kost 50 cent. Besef wel dat een terminal ook een extra overgang is die de kwaliteit in ieder geval niet ten goede komt (op zijn best geen effect heeft). In je opstelling zul je de kabel vast niet zien (of in ieder geval niet veel ervan), dus vergeet het eenvoudige uiterlijk. Als je geen brom, of andere storing hebt (met aangesloten aardedraad), zal een andere kabel geen verbetering van het geluid opleveren. Zie ook het onderwerp Kabels gesmeed door Elfen bij maanlicht o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altijdgriep
Ik heb van het weekend de vinyl lijstjes van ikea gekocht met dit als resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://i1301.photobucket.com/albums/ag115/Altijdgriep/DSCF4529_zps175a860b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Altijdgriep schreef op zondag 03 maart 2013 @ 21:11:
Ik heb van het weekend de vinyl lijstjes van ikea gekocht met dit als resultaat:

[afbeelding]
Ziet er super mooi uit.... lekker strak... wellicht ook iets voor mij in de toekomst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Nu online
Zeg als je die van Jacco toch in een lijst duwt, kunnen we de zwarte dan voor de rode omwisselen :P

Ziet er vet uit. Handig om te weten ook dat ze nu lijstje hebben bij de IKEA waar LP's prima inpassen. Welke zijn het?

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
loewie1984 schreef op zondag 03 maart 2013 @ 22:16:
Zeg als je die van Jacco toch in een lijst duwt, kunnen we de zwarte dan voor de rode omwisselen :P

Ziet er vet uit. Handig om te weten ook dat ze nu lijstje hebben bij de IKEA waar LP's prima inpassen. Welke zijn het?
Gladsax :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:40
Sedert vandaag de gelukkige eigenaar van een Sony PS-X70 met Grado Red. Hoewel ik kritisch stond ten opzichte van dat Grado-element (er komt een Denon DL-110 in...), ben ik toch aangenaam verrast. Top draaitafel! :) O+
Afbeeldingslocatie: http://www.wirehead.be/assets/psx70-0.JPG

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:40

Polycom

Poes van goud

Thanks voor de tip, ik ben al langer op zoek naar deze lijsten. Ik heb mijn ouders er wel eens twee cadeau gedaan maar die waren €20,- per stuk. Ik ga er gelijk 10 halen denk ik :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
coinman63 schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 08:23:
Ik denk dat ik het wel begrijp. Aan een Pro-Ject Debut zit een eenvoudige - en dus niet zo fraai uitziende - kabel. Dat wekt de suggestie dat een betere kabel ook een beter geluid geeft. En het ziet er 'dikker' uit natuurlijk. Toch zou ik ook aanbevelen om met een kabelschoentang een nieuw schoentje te 'knijpen', of, als je zo'n ding niet hebt, er een aan te solderen. Kost 50 cent. Besef wel dat een terminal ook een extra overgang is die de kwaliteit in ieder geval niet ten goede komt (op zijn best geen effect heeft). In je opstelling zul je de kabel vast niet zien (of in ieder geval niet veel ervan), dus vergeet het eenvoudige uiterlijk. Als je geen brom, of andere storing hebt (met aangesloten aardedraad), zal een andere kabel geen verbetering van het geluid opleveren. Zie ook het onderwerp Kabels gesmeed door Elfen bij maanlicht o.i.d.
Het is meer omdat het groundkabeltje steeds korter wordt in verhouding met de interlink. Aangezien ze aan elkaar vastzitten is het wegwerken van kabels steeds lastiger.

Daarom een terminal, een goede interlink maak ik zelf. Ga eens contact opnemen met de Hobo hier in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Die IKEA lijsten zijn wel mooi zeg. Iemand een idee of er ook dubbel LP hoezen in passen?

Daarnaast nog een vraag over elementen. Ik heb nu de goedkoopste Grado (black dacht ik) op mijn Thorens TD166 (niet de MK2 variant, de normale dus) zitten. Wat is nu een goed passend element voor deze tafel mocht ik willen upgraden? Dus qua specs, compliancy, etc? Mocht ik een ander element willen dan ligt mijn budget zo rond de 300 euro denk ik. Wellicht iets meer voor een MC element maar ik weet niet of dat de moeite waard is in die prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehead
Je kan kijken naar de populaire opties zoals MC van Denon/AT/Benz/...
Wil je dead-on resultaat, gebruik dan de tool van VinylEngine:
http://www.vinylengine.com/cartridge_database_tools.php
Je arm heeft 16,5 gr effective mass zo te zien. Vul dan het gewicht van de cel, mount en de compliantie in, en mik voor een resonantiefrequentie tussen 9Hz en 14Hz. Opgepast: Denon geeft compliantie op bij 100Hz ipv de gebruikelijke 10Hz...
Compliantie gaat trouwens omgekeerd evenredig met de massa. Hoe hoger de arm-massa, hoe lager je de compliantie wil.

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altijdgriep
PuDy schreef op maandag 04 maart 2013 @ 09:17:
[...]

Thanks voor de tip, ik ben al langer op zoek naar deze lijsten. Ik heb mijn ouders er wel eens twee cadeau gedaan maar die waren €20,- per stuk. Ik ga er gelijk 10 halen denk ik :o
Oh ja patser, 1 meer dan mij he? :o

Dubbel elpee's passen er ook in.

Helaas is het glas iets groter dan de gemiddelde hoes, je moet dus de plaat goed in het midden leggen en de eventuele rand die je overhoudt valt dan niet meer op door de zwartgekleurde mdf achterplaat.

Afbeeldingslocatie: http://i1301.photobucket.com/albums/ag115/Altijdgriep/DSCF4534_zps34b64608.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1301.photobucket.com/albums/ag115/Altijdgriep/DSCF4536_zps0d081ddb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:40

Polycom

Poes van goud

Servor schreef op maandag 04 maart 2013 @ 13:03:
Die IKEA lijsten zijn wel mooi zeg. Iemand een idee of er ook dubbel LP hoezen in passen?

Daarnaast nog een vraag over elementen. Ik heb nu de goedkoopste Grado (black dacht ik) op mijn Thorens TD166 (niet de MK2 variant, de normale dus) zitten. Wat is nu een goed passend element voor deze tafel mocht ik willen upgraden? Dus qua specs, compliancy, etc? Mocht ik een ander element willen dan ligt mijn budget zo rond de 300 euro denk ik. Wellicht iets meer voor een MC element maar ik weet niet of dat de moeite waard is in die prijsklasse.
Belangrijkste voordelen
- Versier je muren met je favoriete platen. De lijst heeft de maat van een LP-hoes.
- De lijst is geschikt voor LP's en dubbel-LP's.
Oh ja patser, 1 meer dan mij he?
9 voor mezelf 3x3 aan de muur. En een voor een maatje van me (met inhoud) :)

[ Voor 7% gewijzigd door Polycom op 04-03-2013 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altijdgriep
loewie1984 schreef op zondag 03 maart 2013 @ 22:16:
Afbeeldingslocatie: http://i1301.photobucket.com/albums/ag115/Altijdgriep/DSCF4538_zps316f1dfb.jpg

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Nu online
#$@^&*#%$^&@%@&# :P

geniet ervan, ziet er vet uit. Komt nog wel een keertje. Weet niet of je bombay show pig ook leuk vindt, maar morgen komt er een 10" EP op transparant roze uit. Alleen bij shows en via de webshop te koop. Moet je snel bij zijn, oplage is nl. 1/200

[ Voor 3% gewijzigd door loewie1984 op 04-03-2013 21:40 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, ik ben al een hele tijd op zoek naar de ep van Muse dead star/ in your world (7'') en toen kwam ik dit topic tegen heeft iemand een idee of deze nog te krijgen is of alleen 2de hands? Verder wil ik amok van atoms for peace aanschaffen maar wat is precies het verschil tussen de normale en deluxe versie is dit echt alleen de hoes en 180 grams vinyl, anders gezegd is het de moeite om de deluxe versie te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Nu online
Deze moet je hebben, even in je wanted-list plaatsen en je krijgt vanzelf een mailtje als ie ooit nog wordt aangeboden: http://www.discogs.com/Mu...Your-World/release/961852

En anders eens goed zoeken met google, maar dat materiaal van Muse is best zeldzaam (denk ik).

Hier een lijstje aan winkels die wel (voor mij althans) best wel wat rariteiten en zeldzaamheden hebben:
45toeren.nl
7inchsingles.nl
Northendhaarlem.nl

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

In Deventer zit een platenzaak waar ik gisteren nog een paar oudjes van Muse zag, zal volgende week eens ff kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altijdgriep
Ik hou het wel lekker bij 12", de hobby is al ver genoeg uit de hand gelopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loewie1984 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 22:11:
Deze moet je hebben, even in je wanted-list plaatsen en je krijgt vanzelf een mailtje als ie ooit nog wordt aangeboden: http://www.discogs.com/Mu...Your-World/release/961852

En anders eens goed zoeken met google, maar dat materiaal van Muse is best zeldzaam (denk ik).

Hier een lijstje aan winkels die wel (voor mij althans) best wel wat rariteiten en zeldzaamheden hebben:
45toeren.nl
7inchsingles.nl
Northendhaarlem.nl
Bedankt meteen maar een account aangemaakt en in de wanted lijst geplaatst, helaas bij die 3 winkels hebben ze hem niet (niet in de webshop iig) zal eens mailen of dat ze alles op de site hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-09 18:01
Belachelijk dat de Discovery box set van Pink Floyd nooit op vinyl uitgebracht werd. Wie koopt er in godsnaam nog CD's? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Wirehead schreef op maandag 04 maart 2013 @ 17:06:
Je kan kijken naar de populaire opties zoals MC van Denon/AT/Benz/...
Wil je dead-on resultaat, gebruik dan de tool van VinylEngine:
http://www.vinylengine.com/cartridge_database_tools.php
Je arm heeft 16,5 gr effective mass zo te zien. Vul dan het gewicht van de cel, mount en de compliantie in, en mik voor een resonantiefrequentie tussen 9Hz en 14Hz. Opgepast: Denon geeft compliantie op bij 100Hz ipv de gebruikelijke 10Hz...
Compliantie gaat trouwens omgekeerd evenredig met de massa. Hoe hoger de arm-massa, hoe lager je de compliantie wil.
Thanks. De Denon 110 lijkt wel een verantwoorde upgrade zo te zien. Liever de 160 van wat ik er van lees maar die is nergens meer te krijgen, ook eBay zit zonder momenteel ;). De 110 lijkt een beproefde combinatie icm mijn arm en tafel, denk dat ik daar voor ga. Nu eens kijken waar ik die goedkoop vandaan ga halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:52
Verwijderd schreef op maandag 04 maart 2013 @ 21:58:
Hoi, ik ben al een hele tijd op zoek naar de ep van Muse dead star/ in your world (7'') en toen kwam ik dit topic tegen heeft iemand een idee of deze nog te krijgen is of alleen 2de hands? Verder wil ik amok van atoms for peace aanschaffen maar wat is precies het verschil tussen de normale en deluxe versie is dit echt alleen de hoes en 180 grams vinyl, anders gezegd is het de moeite om de deluxe versie te kopen?
Als je tot morgen kan wachten dan zal ik wat foto's plaatsen van de Deluxe editie van AMOK (dan verwacht ik hem binnen te krijgen).

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mcdeath schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 11:04:
[...]

Als je tot morgen kan wachten dan zal ik wat foto's plaatsen van de Deluxe editie van AMOK (dan verwacht ik hem binnen te krijgen).
Ik wacht wel, weet ik tenminste wat het precies is :) Waar heb je hem besteld?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2013 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
Verwijderd schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 14:21:
[...]

Ik wacht wel, weet ik tenminste wat het precies is :) Waar heb je hem besteld?
8)7 Bol.com, wel prijzig maar ik had nog wat kortingsbonnen over, dus was het goed te doen.

http://www.bol.com/nl/p/amok/1000004013308898/

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Verwijderd schreef op maandag 04 maart 2013 @ 21:58:
Alstublieft :)
Ebay:
http://www.ebay.nl/itm/MU...cords&hash=item5aeed79033

En voor verdere vragen http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1511288

[ Voor 7% gewijzigd door Bestla op 05-03-2013 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yes dat is hem gewoon!!! mijn vader straks maar eens even vragen een ebay account te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Ik wil hem ook wel kopen hoor. dan stuur ik hem wel naar je op. Vezendkosten voor jou natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestla schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 17:29:
Ik wil hem ook wel kopen hoor. dan stuur ik hem wel naar je op. Vezendkosten voor jou natuurlijk.
Wow die gebruiker heeft er echt pareltjes tussen staan zeg, jammer dat zo'n dingen zo duur zijn. Als het niet lukt laat ik het wel weten alvast bedankt voor het aanbod :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2013 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Nu online
Mcdeath schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 15:03:
[...]

8)7 Bol.com, wel prijzig maar ik had nog wat kortingsbonnen over, dus was het goed te doen.

http://www.bol.com/nl/p/amok/1000004013308898/
Ook maar ff gedaan, had nog een bon liggen van 20 eu. Maakt het dan weer acceptabel :)

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Pffft hoe je oren je kunnen bedriegen soms zeg. Ik heb een paar weken geleden allemaal nieuwe spullen gehaald voor bij mijn Thorens TD166, van Dynavox, pre-amp en eindversterker, redelijk goede recensies over te vinden en ik dacht een leuke upgrade voor mijn 25 jaar oude Kenwood alles in 1 versterker... aanvankelijk erg tevreden over maar er knaagde al na een paar dagen iets... ik miste iets maar kon er niet de vinger op leggen. Heb zelfs de speakers nog vervangen (allemaal budget hoor dus geen honderden euro's aan gespendeerd, Tannoy M1 vervangen door R1's van Marktplaats) maar het bleef.

Vanochtend ben ik er eens voor gaan zitten en de oude Kenwood weer eens tevoorschijn gehaald en na -tig keer wisselen moet ik echt eerlijk bekennen dat deze gewoon veel meer plezier uit de Kenwood haal. Die zorgt ervoor dat ik de volume knop een slinger wil geven, heeft gevoel en plezier en swing waar de Dynavox spullen wel strak klinken, maar totaal geen gevoel of diepte hebben. Kan er nog niet echt achter komen waar het door komt maar ik laat de Kenwood weer even staan. Erg raar dit. Misschien gewoon een mindere combinatie van componenten te pakken, wie weet. Ik weet ook wel dat dat Dynavox spul gewoon goedkooop spul uit China is en dat je daar geen hifi wonderen van moet verwachten (ben ik ook niet naar op zoek direct) maar dit vind ik toch wel opvallend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
loewie1984 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 18:39:
[...]

Ook maar ff gedaan, had nog een bon liggen van 20 eu. Maakt het dan weer acceptabel :)
Inderdaad prijzig, maar deze staat ook op mijn verlanglijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Nu online
^^ Bij Bol is ie veruit wel het goedkoopste zonder verzendkosten. Goedkoopste waar ik hem elders gezien had was 27 eu ofzo. Achja, geld moet rollen

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Servor schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 11:35:
maar dit vind ik toch wel opvallend.
Wat vind je precies opvallend?
Dat een bepaalde oude versterker beter kan klinken dan een bepaalde nieuwe?
Of dat als er goede recenties zijn het niet automatisch beter gaat klinken in jouw setup of door jouw oren? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loewie1984 schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 17:15:
^^ Bij Bol is ie veruit wel het goedkoopste zonder verzendkosten. Goedkoopste waar ik hem elders gezien had was 27 eu ofzo. Achja, geld moet rollen
Heb je hem al binnen ben benieuwd haha :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehead
Servor schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 11:35:
Pffft hoe je oren je kunnen bedriegen soms zeg. Ik heb een paar weken geleden allemaal nieuwe spullen gehaald voor bij mijn Thorens TD166, van Dynavox, pre-amp en eindversterker, redelijk goede recensies over te vinden en ik dacht een leuke upgrade voor mijn 25 jaar oude Kenwood alles in 1 versterker... aanvankelijk erg tevreden over maar er knaagde al na een paar dagen iets... ik miste iets maar kon er niet de vinger op leggen. Heb zelfs de speakers nog vervangen (allemaal budget hoor dus geen honderden euro's aan gespendeerd, Tannoy M1 vervangen door R1's van Marktplaats) maar het bleef.

Vanochtend ben ik er eens voor gaan zitten en de oude Kenwood weer eens tevoorschijn gehaald en na -tig keer wisselen moet ik echt eerlijk bekennen dat deze gewoon veel meer plezier uit de Kenwood haal. Die zorgt ervoor dat ik de volume knop een slinger wil geven, heeft gevoel en plezier en swing waar de Dynavox spullen wel strak klinken, maar totaal geen gevoel of diepte hebben. Kan er nog niet echt achter komen waar het door komt maar ik laat de Kenwood weer even staan. Erg raar dit. Misschien gewoon een mindere combinatie van componenten te pakken, wie weet. Ik weet ook wel dat dat Dynavox spul gewoon goedkooop spul uit China is en dat je daar geen hifi wonderen van moet verwachten (ben ik ook niet naar op zoek direct) maar dit vind ik toch wel opvallend.
De Dynavox TPR-2, voor een tube-preamp is idd best goedkoop lees ik net. Maar inderdaad, ik vrees net iets te goedkoop. Als je voor de grap eens een onderdelenmandje samengooit op bvb Mouser, met degelijke componenten (en dan bedoel ik nog geen designer spul zoals condensators in unobtainium met elfenstof) - dan kom je al duurder uit... Misschien met een goede, kwalitatieve buis erin ipv de standaard Chinese, goede output caps en kwalitatieve weerstanden (toch diegene die in de signaalweg zitten), dat het geheel een eindje beter wordt :) Hoeft ineens niet heel duur te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Van de week voor het eerst Hotel California gehoord, de non-radio versie dus. Eigenlijk altijd dat ik dat nummer via de ether gehoord heb. Op CD zal het waarschijnlijk ook al veel beter klinken, maar op LP vond ik het ook te gek :D Een nummer wat al goed is, en dan opeens op veel betere kwaliteit horen, met mooi stereogeluid, instrumenten die veel beter klinken etc. etc. Dat zijn van die mooie glundermomentjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
Verwijderd schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 18:26:
[...]

Heb je hem al binnen ben benieuwd haha :p
Ja!

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8388/8533794033_25242f8124_b.jpg
ATOMS FOR PEACE - AMOK Deluxe 2 by Mathijs Corbran, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8378/8534902030_43a3f8df34_b.jpg
ATOMS FOR PEACE - AMOK Deluxe 3 by Mathijs Corbran, on Flickr

De hoes is gemaakt met een licht soort van reliëf er op, en het zilver reflecteerd. Vinyl gewoon zwart, maar wel op 45 rpm. CD zit helaas na de mooie vinyl hoes in een zacht plastic hoesje. Songteksten zitten er ook bij, leuk gedaan.

Een erg mooie maar drukke hoes, past goed bij het album.

Excusus voor de wat onduidelijke foto's ik ben geen meester in low light fotografie :+
Note aan me zelf, geen zwarte ondergrond gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door Sijhtam op 06-03-2013 19:15 ]

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Nu online
45 RPM!!!!???? godver weer de snaar om leggen :P

edit: mooie plaat

edit2: @onder staat op de wishlist, maar op de laagste prio. Komt altijd wel een plaat of iets bijzonders tussendoor waardoor ik die 120 eu niet kan opbrengen :P

[ Voor 71% gewijzigd door loewie1984 op 06-03-2013 21:00 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:10
Toch maar investeren in een speedboxje. Is de moeite waard hoor. Mijn Speedbox SE II gaat al twee platenspelers mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
mr_petit schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 17:19:
[...]

Wat vind je precies opvallend?
Dat een bepaalde oude versterker beter kan klinken dan een bepaalde nieuwe?
Of dat als er goede recenties zijn het niet automatisch beter gaat klinken in jouw setup of door jouw oren? ;)
Beetje van alles geloof ik. Ik had express een paar weken gewacht met dit soort luistertests, in het begin ben je blij met je aanschaf en dat verblind nogal uiteraard. Maar toch wílde ik graag dat de nieuwe spulletjes beter klonken maar ik moet het gewoon toegeven, die 25 jaar oude Kenwood bak doet het gewoon een pak beter. Ach, leuk voor Marktplaats dus ;). En lesje geleerd, nooit meer iets kopen zonder te... luisteren ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
Mcdeath schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 19:14:
[...]

Ja!

[afbeelding]

[afbeelding]

De hoes is gemaakt met een licht soort van reliëf er op, en het zilver reflecteerd. Vinyl gewoon zwart, maar wel op 45 rpm. CD zit helaas na de mooie vinyl hoes in een zacht plastic hoesje. Songteksten zitten er ook bij, leuk gedaan.

Excusus voor de wat onduidelijke foto's ik ben geen meester in low light fotografie :+
Kak! 45 toeren. Mijn technics is niet zo stabiel op 45 toeren, dus ik denk dat ik dan liever de non-deluxe op 33 heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
newbreed schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 11:50:
[...]

Kak! 45 toeren. Mijn technics is niet zo stabiel op 45 toeren, dus ik denk dat ik dan liever de non-deluxe op 33 heb.
wat hier stond klopt niet.

[ Voor 16% gewijzigd door Sijhtam op 07-03-2013 13:00 ]

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
_ferry_ schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 18:55:
Van de week voor het eerst Hotel California gehoord, de non-radio versie dus. Eigenlijk altijd dat ik dat nummer via de ether gehoord heb. Op CD zal het waarschijnlijk ook al veel beter klinken, maar op LP vond ik het ook te gek :D Een nummer wat al goed is, en dan opeens op veel betere kwaliteit horen, met mooi stereogeluid, instrumenten die veel beter klinken etc. etc. Dat zijn van die mooie glundermomentjes :P
Moest jij niet klussen aan een DIY turntable ;) Alhoewel, een lekker stukje muziek tijdens het klussen is nooit weg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice! Door het artwork (eindelijk) de link gelegd met Thom Yorke :) had nog niet van de band gehoord.. Maar eens luisteren dus. Als het op The Eraser lijkt (zoals het artwork en de naam doet vermoeden) gaat hij er nog wel eens op vinyl komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mcdeath schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 19:14:
[...]

Ja!

[afbeelding]

[afbeelding]

Owkej dat wordt ook bestellen haha :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Gisteren toch maar weer even de portemonnee getrokken en de nieuwe plaat van Steven Wilson gekocht. Ik had de mp3's natuurlijk al, maar dit kllinkt toch weer net wat fijner. Helaas wel wat korte kanten, dus vaak opstaan om hem om te draaien, maar een beetje beweging kan ook geen kwaad.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RI3ql8P.jpeg

De lichtblauwe limited edition van Riverside had ik al een tijdje, maar zo staan de meest recente aanwinsten mooi bij elkaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Nu online
dreamscape schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 12:54:
Gisteren toch maar weer even de portemonnee getrokken en de nieuwe plaat van Steven Wilson gekocht. Ik had de mp3's natuurlijk al, maar dit kllinkt toch weer net wat fijner. Helaas wel wat korte kanten, dus vaak opstaan om hem om te draaien, maar een beetje beweging kan ook geen kwaad.

[afbeelding]

De lichtblauwe limited edition van Riverside had ik al een tijdje, maar zo staan de meest recente aanwinsten mooi bij elkaar :)
Mooie plaat! waarvandaan?

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Die plaat van Wilson heb ik bij mijn lokale platenwinkeltje gekocht: Señor Hernandez
De blauwe limited edition van Riverside was alleen te bestellen bij www.insideoutshop.de, maar die is inmiddels uitverkocht volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Lokaal en Señor Hernandez, voor mij ook. Leuk winkeltje en de basis van Burningworld records :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mede vinylliefhebbers.

Enkele dagen terug heb ik een Beogram 4002 van een kennis overgenomen. Erg mooi apparaatje, in redelijke staat maar met een kapot audio-snoer. Ik wil deze vervangen (gewoon audio-kabel met tulp stekkers), alleen nu lijkt het zo dat in één van de twee kabels de aardedraad om de kabel gewikkeld zat.

Hoe kan ik dit het beste vervangen? Is zo'n soort kabel ergens te krijgen en te verbinden dmv kroonsteentje in de tafel (ik kon het niet vinden), of is er een andere mooie oplossing?

Thanks in advance!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Verwijderd schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 15:36:
Hallo mede vinylliefhebbers.

Enkele dagen terug heb ik een Beogram 4002 van een kennis overgenomen. Erg mooi apparaatje, in redelijke staat maar met een kapot audio-snoer. Ik wil deze vervangen (gewoon audio-kabel met tulp stekkers), alleen nu lijkt het zo dat in één van de twee kabels de aardedraad om de kabel gewikkeld zat.

Hoe kan ik dit het beste vervangen? Is zo'n soort kabel ergens te krijgen en te verbinden dmv kroonsteentje in de tafel (ik kon het niet vinden), of is er een andere mooie oplossing?

Thanks in advance!
Een kroonsteentje is nooit een mooie oplossing. Waarschijnlijk moet je een nieuwe audiokabel intern toch gaan solderen, dan kun je een nieuwe aardedraad ook gewoon solderen. Audiokabels met aarde eraan vast zijn ook gewoon te koop. Zie hier bijvoorbeeld. Dat kan ook goedkoper, maar bij dit plaatje kun je mooi zien dat die aarddraad aan de audiokabel vastzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Afbeeldingslocatie: http://area61.nl/pics/albums/userpics/10001/plaat2~0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://area61.nl/pics/albums/userpics/10001/plaat1~0.jpg
Janne Schra, Mike Oldfield en The Bloodhound Gang, die laatste is een limited marmer editie :)
De aanwinsten van vandaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:43

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Sinds kort heb ik mij ook op vinyl gestort. Na jarenlange weerstand...
Nu alleen nog een geschikte speler kopen. Wordt waarschijnlijk één van de bekende Technics spelers, die een vriend van mij gebruikt als drum&bass DJ.
Hier een selectie met leuk (gekleurd) vinyl:

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/1j2911.png

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2h4m6qg.png

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2ljltus.png

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Nu online
Lekker wat hier allemaal voorbij komt :)

Ik ben sinds gisteren ook weer in mijn nopjes, op 2-11-2012 besteld en gisteren eindelijk in ontvangst mogen nemen:

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8377/8545028336_201f30a6e3_z.jpg
My Chemical Romance - Conventional Weapons Box Set by loewie1984, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8092/8545027824_7605c52f5c_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8088/8545027298_6e2a4cc3b1_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8098/8543929751_33dd267bc8_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8509/8543929159_9cc4ebebf7_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8104/8543928633_f3d4197430_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8378/8545024860_da281ecb1a_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8102/8545024336_109e251861_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8226/8543927093_791da8b110_z.jpg

Had nog lang geduurd want volgens mij heeft de douane zich even op het hoofd gekrabt bij het lezen wat er op de pakdoos stond 'Conventional Weapons'. Anyways na de inklaringskosten betaald te hebben deze mooie box in ontvangst mogen nemen. Was al bang dat ie nooit meer zou aankomen omdat normaliter single shipments redelijk snel aankomen uit Amerika.

De box set zijn nummers die tussen twee albums in gemaakt zijn en eigenlijk nooit echt het album gehaald hebben. Sommige goed andere minder goed, maar iig weer een fijn collectors item erbij :)

[ Voor 4% gewijzigd door loewie1984 op 10-03-2013 14:07 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
loewie1984 schreef op zondag 10 maart 2013 @ 14:03:
Lekker wat hier allemaal voorbij komt :)

Ik ben sinds gisteren ook weer in mijn nopjes, op 2-11-2012 besteld en gisteren eindelijk in ontvangst mogen nemen:

Had nog lang geduurd want volgens mij heeft de douane zich even op het hoofd gekrabt bij het lezen wat er op de pakdoos stond 'Conventional Weapons'. Anyways na de inklaringskosten betaald te hebben deze mooie box in ontvangst mogen nemen. Was al bang dat ie nooit meer zou aankomen omdat normaliter single shipments redelijk snel aankomen uit Amerika.

De box set zijn nummers die tussen twee albums in gemaakt zijn en eigenlijk nooit echt het album gehaald hebben. Sommige goed andere minder goed, maar iig weer een fijn collectors item erbij :)
Mooie box van my chemical romance... kleurijke lp's... zouden in ieder geval niet misstaan in een LP foto lijst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Gisteren eens flink aan het kloten geweest met de instellingen van mijn receiver op de input Vinyl. Ik heb dit al een tijdje aangesloten staan maar qua finetuning nog niks mee gedaan.
Ik heb een Project Debut 3 platenspeler met de standaard naald erop. Dit hangt aan een erg goedkoop voorversterkertje die vervolgens aan een harman kardon AVR255 hangt die 2 boston accoustics a360's van signaal voorziet:). Ik heb ook nog een harman kardon surround setje maar die worden bij deze input niet gebruikt. Alleen het laag onder de 38hz gaat naar de hkts11 sub.

Gisteren flink aan het tunen geweest en voornamelijk de bass wat hoger gezet. hierna het een en ander beluisterd en toen ik tevreden was weer een keertje In the air tonight beluisterd. Ik ben geen fanboy die normaliter gaat verkondigen dat ik het verschil hoor tussen vinyl of mp3 afgezien van wat gekraak. Ik vind het leuk om muziek te kopen als ik een artiest goed vindt en heb dan meer met een mooie plaat dan een cdtje wat na 10x afspelen dusdanig bekrast is dat het niet meer fatsoenlijk speelt. Maar nu hoor ik toch echt een significant verschil tussen de vinyl versie en de lossless versie op me htpc. Ongetwijfeld dat het aan instellingen ligt maar ik heb nu eindelijk de instellingen gevonden dat het echt HEEL lekker klinkt. Als phil (of chester in de studio geen idee) los gaat op de drums hoor je echt een heerlijke zware bass. De zang is in het begin en ook daarna KRAAK helder en er is een veel grotere dynamiek dan wanneer ik het afspeel vanaf me htpc.
Gisteren was ik echt in mijn nopjes:)

Moet wel melden dat ik verschillen hoor tussen de versie op Face Value en de single (ja ik weet t ben een freak:) )
De versie op Face Value klinkt lekkerder maar dit kan ook aan de single liggen. Het is 2e hands en nogal oud.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Pagina: 1 ... 38 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vinyl vraag en aanbod is er nu een apart topic: Het grote vinyl vraag & aanbod topic