Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat gaat gewoon passen. Heb je ook de afstelmal voor het element die origineel bij de platenspeler zat? (procedure staat in de gebruiksaanwijzing)

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-06 23:01
mr_petit schreef op zondag 06 maart 2011 @ 13:27:
Dat gaat gewoon passen. Heb je ook de afstelmal voor het element die origineel bij de platenspeler zat? (procedure staat in de gebruiksaanwijzing)
Je bedoelt het stukje plastic waar je het element aan vastschroeft en vervolgens klikt aan de arm? Anders zou ik het niet hebben.

edit:

Ah ik zie dat het heel wat anders is. Die heb ik in ieder geval niet meer.

[ Voor 10% gewijzigd door MailMan op 06-03-2011 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op vinylengine kan je de gebruiksaanwijzing downloaden.

Daar kan je ook allerlei protractors vinden waarmee je je element kan afstellen. (wat soms een lastig en langdurig werkje is)
Echter als we er vanuit gaan dat je vorige element goed uitgelijnd zat, kan je je nieuwe element zo plaatsen dat de naaldpunt op dezelfde plek/hoogte zit als de oude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Ik ga er wel even een middagje voor zitten om het uit te pluizen. Vind het wel interessant werk :)

Wat betreft de elementen en naalden. Heb je enig idee of de AT95E significant beter zou moeten klinken dan de AT-2005 die ik had met een ivoor witte naald? Ik heb vrij weinig ervaring met platenspelers, maar meen me wel te herinneren dat je verschillende 'kleuren' naalden hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
een AT-2005 is een vrij simpele dj cartridge met conische/sferische naald.
De at-95 heeft sowieso een elliptische naald en ik denk dat die beter klinkt (al heb ik nooit die at2005 gehoord...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2024

dreeke

outdated icon

MilaNL schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 15:57:
Was vandaag de anti-skating goed aan het zetten met een stuk leeg vinyl. Het viel mij op dat als de naald over het lege vinyl beweegt hij er een kras in maakt (een hele kleine weliswaar, maar zichtbaar). Is dit gewoon gebruikelijke schade of ben ik, als ik normale beschreven platen luister, vinyl kapot aan het spelen?

Cartridge is een Audio Technica AT3711. (V-shaped, dat wel).
Hoewel sommige testplaten van mening zijn dat het goed is, werkt anti-skating afstellen met een stuk leeg vinyl niet. Je stelt anti-skating af om op beide kanalen zo min mogelijk vervorming te hebben.
Het is niet per definitie zo dat dat die stand is.
En nee een naald die duidelijk zichtbaar iets achterlaat in een plaat is alles behalve goed. :P
Dan heb je een mooie platensloper te pakken, of die plaat die je gebruikt is wel héél erg zacht.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, maar je kan antiskating ook niet afstellen mbt zo min mogelijk vervorming. De skatingkracht is namelijk afhankelijk van de 'drag' van de plaat, en die varieert ook met het type signaal, en het soort vinyl. En de skatingkracht is natuurlijk gewoon een natuurkundige resultante; vervorming aanpakken met antiskating kan ook wel eens vermengt worden met vervorming die afkomstig is van ander afstelling die niet goed staat (uitlijning van element oid).
Skatingkracht varieert van vinyl tot vinyl, van stand tot stand, van luidheid tot luidheid en frequentiespectrum tot frequentiespectrum. De bijbehorende vervorming dus ook. Daar is geen 1 setting voor mogelijk.

Antiskating afstellen is altijd een beetje een gemiddelde waarde instellen, en ik heb met een leeg stuk vinyl best aardige resultaten gekregen die weinig afweken van een testplaat, of zelfs van sommige aanduidingen op de antiskating knop / arm zelf (maar dat scheelt wel behoorlijk van arm tot arm).

Sommige zeer gerespecteerde fabrikanten van draaitafels vinden het antiskating verhaal zwaar overdreven. VPI (niet de minste) heeft op hun armen gewoon een signaaldraadje waarbij je het stekkertje maar een slagje meer of minder moet draaien. En dan heb ik het over armen van 2000 euro of (veel) meer. imho wat werkt en niet werkt is vaak toch wel een grijs gebied.
Maar een naald hoort geen zichtbare krassen in het vinyl achter te laten, alhoewel de puntdruk op een vlak stuk vinyl natuurlijk aanzienlijk groter kan zijn dan als de naald in een groef hangt.

[ Voor 7% gewijzigd door mr_petit op 06-03-2011 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-06 13:57
Ik heb het ook even op een andere platenspeler geprobeerd (met dezelfde plaat, Johnny Winter's Second Winter), een goedkope zonder verstelbaar tegengewicht en antiskating enzo (element is niet vervangbaar op die), en die maakt ook een kras. Toeval of inderdaad heel zacht vinyl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 365612

Kringloopaanwinsten:

Chick Corea - Return to forever
10CC - Look hear
Jean Michel Jarre - Equinoxe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
mr_petit schreef op zondag 06 maart 2011 @ 14:44:
een AT-2005 is een vrij simpele dj cartridge met conische/sferische naald.
De at-95 heeft sowieso een elliptische naald en ik denk dat die beter klinkt (al heb ik nooit die at2005 gehoord...)
De naald is binnen en ik heb me een beetje ingelezen over het afstellen. Maar in de handleiding van m'n platenspeler staat dus dat je een mal kan gebruiken om de naald op de juiste plek af te stellen. Is het zo dat je deze mal nodig hebt en vervolgens nog eens met van die Allignment protractors aan het werk moet gaan of doen deze als het ware hetzelfde?

In dat eerste geval mis ik dus een mal en vraag ik me af of ik ook zonder mal de naald en het element juist af kan stellen.

Als ik de Stupid Protractor guide gebruik dan staat er dat het idee is dat je je element juist afstelt. Maar verschillende elementen hebben de naald toch op verschillende plekken zitten? Dus hoe kan je met het juist afstellen van je element door die Protractor guide je naald goed zetten?

[ Voor 15% gewijzigd door MailMan op 09-03-2011 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-06 18:26

EXX

EXtended eXchange

Anoniem: 365612 schreef op maandag 07 maart 2011 @ 00:02:
Kringloopaanwinsten:
Jean Michel Jarre - Equinoxe
Aha, is dat nog de oerversie uit 1976, waar op de achterkant een foto staat van een jonge Jean Michel Jarre in een wit jasje?

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 384678

Mijn kringloopaanwinst van zojuist:

Stevie Wonder - Songs in the key of Life. Betreft het 'Collector's album'. Bestaat uit een dubbel LP, een 24 page lyric booklet en een bonus 7inch met daarop 4 nummers. Was al geruime tijd op zoek naar dit album, en nu eindelijk gevonden voor de ongelooflijke prijs van 2,- :).

Een andere vraag: Weet iemand nog of de Plaatboef in Den Haag nog zit op de Korte Houtstraat? De site biedt niet bepaald uitsluitsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MailMan schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 13:38:
[...]

In dat eerste geval mis ik dus een mal en vraag ik me af of ik ook zonder mal de naald en het element juist af kan stellen.

Dus hoe kan je met het juist afstellen van je element door die Protractor guide je naald goed zetten?
Je moet het zo zien: die protractors volgen een bepaalde theorie: als je een arm over de plaat beweegt (dus van buitenste naar binnenste groef) volgt de naald een boog (een deel van een cirkel). Uiteindelijk wil je dat je naald altijd precies uitgelijnd staat met de groef (dus er recht opstaat). Maar doordat de naald een boog volgt kan dat niet voor elk punt. Je kan maximaal op 2 punten de naald precies in de richting van de groef laten staan (het snijpunt tussen de boog en de rechte lijn haaks op de spindel).
Bij elk ander punt maakt je naald dus een hoek t.o.v. de groef; die hoek noemen we de fouthoek
Waar je die 2 punten neerzet, daar zitten verschillende gedachten achter: zo heb je loefgren A (ook wel baerwald genoemd; meest gebruikte uitlijning), loefgren B en stevenson.
De een is gericht op een gemiddeld zo klein mogelijke fouthoek, de ander op bijv dat de fouthoek op de binnenste groef zo klein mogelijk is.

Dat afstelmalletje wat origineel bij de philips speler zat werkt alleen voor die arm, en volgt 1 bepaalde theorie.
Met die afstelmal zorg je er dus voor dat de naald altijd op een bepaalde lengte van het armscharnier zit, en dat de naald dus altijd dezelfde boog over de plaat maakt.

Zo'n stupid protractor kan je voor elke arm gebruiken.
Je moet bij het afstellen zorgen dat het element recht in de headshell zit (je kan 'm namelijk ook een beetje scheef trekken (voldoende ruimte tussen schroefjes en geleideslots), maar dan krijg je verkeerde waardes).
En als het element dus recht in de headshell zit (dus de schroefjes netjes in de geleideslots, en de naald staat in dezelfde richting als die geleideslots) moet je je element dus net zo lang een stukje naar voren of naar achteren schuiven dat je die boog krijgt die precies over de punten van de protractor loopt.

Let wel op dat je je naald niet beschadigd tijdens het afstellen (dat overkomt heel veel mensen). Ga er dus goed geconcentreerd bij zitten met voldoende licht etc (en geen afleidende factoren zoals zeurende mensen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
mr_petit schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 14:01:
[...]

Je moet het zo zien: die protractors volgen een bepaalde theorie: als je een arm over de plaat beweegt (dus van buitenste naar binnenste groef) volgt de naald een boog (een deel van een cirkel). Uiteindelijk wil je dat je naald altijd precies uitgelijnd staat met de groef (dus er recht opstaat). Maar doordat de naald een boog volgt kan dat niet voor elk punt. Je kan maximaal op 2 punten de naald precies in de richting van de groef laten staan (het snijpunt tussen de boog en de rechte lijn haaks op de spindel).
Bij elk ander punt maakt je naald dus een hoek t.o.v. de groef; die hoek noemen we de fouthoek
Waar je die 2 punten neerzet, daar zitten verschillende gedachten achter: zo heb je loefgren A (ook wel baerwald genoemd; meest gebruikte uitlijning), loefgren B en stevenson.
De een is gericht op een gemiddeld zo klein mogelijke fouthoek, de ander op bijv dat de fouthoek op de binnenste groef zo klein mogelijk is.

Dat afstelmalletje wat origineel bij de philips speler zat werkt alleen voor die arm, en volgt 1 bepaalde theorie.
Met die afstelmal zorg je er dus voor dat de naald altijd op een bepaalde lengte van het armscharnier zit, en dat de naald dus altijd dezelfde boog over de plaat maakt.

Zo'n stupid protractor kan je voor elke arm gebruiken.
Je moet bij het afstellen zorgen dat het element recht in de headshell zit (je kan 'm namelijk ook een beetje scheef trekken (voldoende ruimte tussen schroefjes en geleideslots), maar dan krijg je verkeerde waardes).
En als het element dus recht in de headshell zit (dus de schroefjes netjes in de geleideslots, en de naald staat in dezelfde richting als die geleideslots) moet je je element dus net zo lang een stukje naar voren of naar achteren schuiven dat je die boog krijgt die precies over de punten van de protractor loopt.

Let wel op dat je je naald niet beschadigd tijdens het afstellen (dat overkomt heel veel mensen). Ga er dus goed geconcentreerd bij zitten met voldoende licht etc (en geen afleidende factoren zoals zeurende mensen)
Bedankt voor de uitleg, volgens mij begrijp ik het nu ook. Viel me inderdaad al op dat het vorige element een beetje scheef in de geleideslots zaten. Maar het gaat er dus uiteindelijk om dat je naald in het geval van deze protractors: http://downloads.nakedres...hp?stupid_protractors.pdf op beide rasters van de Baerwald b.v. zo goed mogelijk in het middelste kruis uitkomt?

Wat ik dan nog niet helemaal snap is waarom je daar twee kruizen voor nodig hebt. Je kan de naald/het element toch alleen naar voren of achteren verschuiven? Als je dan bij 1 kruis goed zit, maar bij de andere fout, ga je ze toch nooit bij beide goed krijgen? Of is het tweede kruis er puur voor om preciezer te kunnen meten.

[ Voor 6% gewijzigd door MailMan op 09-03-2011 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-06 13:57
Volgens mij is het zo dat je niet moet zorgen dat de naald bij beide rasters in het midden staat (dit is namelijk onmogelijk lijkt me), maar dat bij beide rasters het element zo staat dat deze parallel loopt met de rasterlijnen, als de naald in het midden staat. Dit werkt dus wel alleen met rechthoekige elementen (audio technica). Ik heb geen ortofons ofzo dus ik heb geen idee hoe het daar gaat. Misschien kan iemand dat nog aanvullen.
Wat ik doe in een stappenplannetje (correct me if I'm wrong):
1. platter en arm zo verschuiven dat naald precies op eerste raster in het midden staat.
2. element draaien zodat alle kanten van het element parallel lopen met de lijnen in het eerste raster (met naald nog altijd in het midden)
3. platter en arm zo verschuiven dat naald precies op tweede raster in het midden staat
4. element naar voor/achter schuiven zodat alle kanten van het element parallel lopen met de lijnen in het tweede raster (met naald nog altijd in het midden)

dan weer naar de eerste, zie je waarschijnlijk dat het niet helemaal meer klopt, draai je hem weer een beetje bij, dan weer naar de tweede enzovoort.
Je doel is dan dat bij beide rasters de randen van het element parallel lopen met de lijnen van het raster. Dus net zo lang herhalen en proberen tot dit zo is.

Ik ben zeker geen expert dus het kan zijn dat ik het compleet fout heb, dus graag aanvulling van anderen. En ik ben ook zeer benieuwd hoe je het bij een niet-rechthoekig element doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Ik denk dat mijn denkfout veroorzaakt wordt doordat ik dacht dat je alleen het element iets naar voren en achteren kan schuiven op de arm :P Maar je kan dus ook het hele element/de kop draaien...

[ Voor 11% gewijzigd door MailMan op 09-03-2011 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het idee is dat je het element alleen maar vooruit en achteruit schuift. Het element moet 'recht' in de headshell zitten.

Wat een vaak gebruikte truuk is dat men een stiftje van een vulpotlood met een plakbandje voor op het element bevestigd. (met elementen met een ronde voorkant is dat natuurlijk lastig, maar met een at95 moet dat lukken.
Op die stupid protractors zitten namelijk allemaal richtlijnen. en je potloodstiftje moet dan evenwijdig met die lijnen vallen en recht in de headshell zitten. En dan moet je naald dus op beide 0 punten vallen.. Dan weet je zeker dat je element goed uitgelijnd zit.
Maar als het goed is staat het bij vinylengine wel aardig uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Hmm ik moet het vanavond maar gewoon even proberen, dan loop ik vanzelf wel tegen de problemen aan als ik die tegenkom.

Vinylengine is zo uitgebreid dat ik niet helemaal duidelijk vond waar ik nou moest beginnen met al die verschillende proctractor pdfjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
MailMan schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 15:48:
Hmm ik moet het vanavond maar gewoon even proberen, dan loop ik vanzelf wel tegen de problemen aan als ik die tegenkom.

Vinylengine is zo uitgebreid dat ik niet helemaal duidelijk vond waar ik nou moest beginnen met al die verschillende proctractor pdfjes.
Gelukt! Sprak eigenlijk wel voor zich toen ik het eenmaal deed. Had alleen eerst in de verkeerde grote uitgeprint waar ook voor gewaarschuwd werd.

Klinkt ook verder goed. Alleen zit er een flinke bromtoon in de tussenversterker die we gebruiken. Een klein boxje met tulp in en out voordat het naar de normale versterker gaat. Volgens mij heeft die namelijk geen Phono in en moet het dus voorversterkt worden? Klinkt beetje als een 50Hz bromtoon maar werd niet minder toen ik er een aarde draad aan maakte. Het kastje zelf trilt er trouwens ook een beetje van :P

Ah deze is het trouwens:

Afbeeldingslocatie: http://www.vego.nl/xitel/06/preamp_220_2.jpg

http://www.vego.nl/xitel/06/preamp_220.htm

Zou daar een bromtoon door kunnen ontstaan of is het waarschijnlijker dat het de platenspeler zelf is?

[ Voor 11% gewijzigd door MailMan op 10-03-2011 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Je moet de platenspeler aarden aan het versterkerkastje. Als het goed is heb je aan de platenspeler een aardklem, of zit er een (naast de kabeltjes voor linker en rechter kanaal) een losse aarddraad aan vast. Die moet je bevestigen aan een metalen punt van de voorversterker. Ik heb zelf een soortgelijk kastje en daar is de onderkant van metaal. Met een stukje plakband heb ik het blanke uiteinde van de aarddraad hierop bevestigd.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En houd de aardedraad van de platenspeler uit de buurt van de netsnoeren...
EXX schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 13:45:
Aha, is dat nog de oerversie uit 1976, waar op de achterkant een foto staat van een jonge Jean Michel Jarre in een wit jasje?
Nee, uit 1978. Wel in bijzonder goede staat, schoon en geen tikken of krassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Het jaartal is niet zo kritisch, het gaat om deze achterkant:

Afbeeldingslocatie: http://images4.wax.fm/jean_michel_jarre_oxygene-2344068-1289605216.jpeg

Latere uitgaves (en ook CD) hebben een foto van veel later datum, met Jean Michel Jarre zittend en gestoken in een blauw pak.

Afbeeldingslocatie: http://www.coverdude.com/covers/jean-michel-jarre-oxygene-back-cover-3365.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door EXX op 10-03-2011 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:23

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

EXX schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 14:24:

[afbeelding]

Latere uitgaves (en ook CD) hebben een foto van veel later datum, met Jean Michel Jarre zittend en gestoken in een blauw pak.

[afbeelding]
Ik heb die bovenste! *O* Heb ik nu iets unieks? :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-02 14:41

iNFiNiTY-

pro

http://www.artvinyl.com/en/pd_flip_frame.html

Ik zat naar dit te kijken want ik wil wat mooie platen aan mijn muur hangen, maar er is toch ook wel een goedkoper systeem o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Ik heb een setje van drie van die dingen, zijn superhandig omdat je ze makkelijk kan verwisselen. Misschien wel duur voor plastic maar ik zie niemand met een vergelijkbare oplossing komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jij hebt het over Oxygene, ik over Equinoxe. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 365612 op 10-03-2011 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-06 15:46
Artikel over Knosti en schoonmaken van platen enzovoorts. Denk wel interessant: http://www.hifi.nl/recensies/1397/Knosti_Disco_Antistat.html

Waar kopen jullie (goedkoop) de vloeitstoffen?
Knosti of Quality of Service.

Kan niet echt goede goedkope site vinden eerlijk gezegd :X .

[ Voor 34% gewijzigd door noodel1988 op 10-03-2011 18:32 ]

Trakt | Last.fm | discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Laatst online: 18-06 13:08

silitek

Tubes Only

noodel1988 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 18:30:
Artikel over Knosti en schoonmaken van platen enzovoorts. Denk wel interessant: http://www.hifi.nl/recensies/1397/Knosti_Disco_Antistat.html

Waar kopen jullie (goedkoop) de vloeitstoffen?
Knosti of Quality of Service.

Kan niet echt goede goedkope site vinden eerlijk gezegd :X .
Koop deze gewoon bij Conrad.. ;)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
silitek schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 20:42:
[...]

Koop deze gewoon bij Conrad.. ;)
Dan mag je mijn een linkje geven... :) , conrad heeft slechts 1 artikel van knosti en dat is niet de vloeistof...

Heb intussen: http://www.parts4home.nl/...group_id=20002566&lang=NL gevonden. Is dit beetje betrouwbare webwinkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 332426

[afbeelding]

[afbeelding]
Wat ik ook zo goed vindt van die oude Jarre albums is dat hij altijd z'n instrumenten er op vermelde. Allemaal van die oude analoge bakken, echt prachtspul..
Leuke jas overigens, is zeker van de ontwerper Sjonnie Banaani.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

noodel1988 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 20:57:
[...]

Dan mag je mijn een linkje geven... :) , conrad heeft slechts 1 artikel van knosti en dat is niet de vloeistof...

Heb intussen: http://www.parts4home.nl/...group_id=20002566&lang=NL gevonden. Is dit beetje betrouwbare webwinkel?
Wat beter zoeken, vriend ;) Vooruit dan maar:
http://www1.conrad.nl/scr...&p_catalog_max_results=20

[ Voor 50% gewijzigd door silitek op 10-03-2011 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
Invalid Session

You have tried to use a WWW session that has already been terminated. You should restart your session. If the problem persists you should close your World Wide Web browser and open it again.

Edit 1:
Zoek op "Knosti"

1 hit: DISCOVER-CD-HOES 20ST

Edit 2:
Aha...

Briljante productmanagers @ conrad:) de officiële naam voor het product is veranderd naar: "REINIGINGSVLOEISTOF" en valt niet onder knosti...

Maar 20 euro is niet bepaald goedkoop (en dan de verzendkosten nog) is mijn linkje van ~14 euro stuk budget vriendelijker

Bedankt voor de moeite in ieder geval om de link op conrad op te zoeken!

Edit 3:
http://hificorner.nl/mixture.html 18.95 en gratis verzendkosten :) .

[ Voor 13% gewijzigd door noodel1988 op 10-03-2011 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251512

Van de week weer een aantal platen binnen gekregen en er zijn er nog meer onderweg.

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2meqyhv.jpg

Verder was ik ook een tijdje opzoek naar een goed systeem om de platen op te hangen.
Echter kon ik niet echt iets vinden van een redelijke prijs wat mij beviel. Daarom zelf maar wat gefabriceerd.

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/3026fbb.jpg

Platen zitten stevig vast maar zijn eenvoudig los te maken om te beluisteren. Verder ben ik van plan boven de tv nog een rij te plaatsen. Deze moet dan op dezelfde hoogte komen als de bovenste rij van de andere muur.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 251512 op 10-03-2011 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101381

ziet er uit als een handige constructie, hoe zitten ze stevig vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Anoniem: 365612 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 18:07:
[...]

Jij hebt het over Oxygene, ik over Equinoxe. :)
Whoehaaa..aarrgh, ik moet toch eens beter lezen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-02 14:41

iNFiNiTY-

pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
Pink Floyd The Wall heb ik ook, enkel zit op de mijne een soort sticker (die je er ook vanaf kan halen).

Waarom zit op de mijne een sticker en de jouwe niet? Is het de bedoeling dat je deze eraf haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-06 10:56

Stoney3K

Flatsehats!

mr_petit schreef op maandag 28 februari 2011 @ 16:10:
Alle duurdere platenwassers zoals okkinokki, nittygritty (platenwassers hebben altijd rare namen :D)), Keith monks, loricraft etc etc. hebben allemaal een afzuigsysteem voor de vuile schoonmaakvloeistof, al dan niet op basis van verschillende methoden.
Is er een goeie manier om platen met de hand te wassen? Ik heb er hier een aantal waar behoorlijk wat stof en reutel in zit, maar ik ben zelf een beetje bang om met allerlei gereedschap op mijn plaat in te gaan werken zodat ik er alleen maar krassen in trek.

Wat is er wel en niet te gebruiken op een plaat om hem fatsoenlijk schoon te krijgen, behalve een platenwasser kopen?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101381 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 06:19:
ziet er uit als een handige constructie, hoe zitten ze stevig vast?
Het zijn schilderslatjes waar bij de plaat aan de onderkant in de lat staat, ik heb de bovenkant vast gemaakt met klittenband wat dus makkelijk los te halen is. Overigens zit de klittenband niet direct op de hoes, maar op de doorzichtige omhoes/beschermhoes.
noodel1988 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 13:11:
Pink Floyd The Wall heb ik ook, enkel zit op de mijne een soort sticker (die je er ook vanaf kan halen).

Waarom zit op de mijne een sticker en de jouwe niet? Is het de bedoeling dat je deze eraf haalt?
Tijdens de release werd de plaat verkocht zonder sticker op de voorkant het was daarom niet direct duidelijk van wie de plaat was. bij de latere re-release kwam er een losse sticker bij, welke door de meeste mensen er ook is opgeplakt. Ik heb specifiek gezocht naar een hoes waar de sticker dus niet op zat. Dit omdat ik de hoes mooier vind zonder sticker.

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 251512 op 11-03-2011 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die sticker kwam je nog jaren daarna tegen op auto's, kledingkasten, stofkappen van platenspelers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:35
Anoniem: 251512 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 15:00:
Tijdens de release werd de plaat verkocht zonder sticker op de voorkant het was daarom niet direct duidelijk van wie de plaat was. bij de latere re-release kwam er een losse sticker bij, welke door de meeste mensen er ook is opgeplakt. Ik heb specifiek gezocht naar een hoes waar de sticker dus niet op zat. Dit omdat ik de hoes mooier vind zonder sticker.
Was dat bij Dark Side of the Moon niet ook zo? Op mijn versie van DSoTM zit namelijk ook zo'n soort sticker. En dan bedoel ik niet het meegeleverde stickervel, die zit er daarnaast ook nog bij.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

dreamscape schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 15:58:
[...]

Was dat bij Dark Side of the Moon niet ook zo? Op mijn versie van DSoTM zit namelijk ook zo'n soort sticker. En dan bedoel ik niet het meegeleverde stickervel, die zit er daarnaast ook nog bij.
Klopt..bezit een aantal albums van Pink Floyd met zo'n sticker. Ben koortsachtig op zoek naar Division bell.
Moeilijk aan te komen (vinyl).

Edit: Behalve The Wall die is sticker vrij ;)

[ Voor 5% gewijzigd door silitek op 11-03-2011 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

silitek schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 16:37:
Klopt..bezit een aantal albums van Pink Floyd met zo'n sticker. Ben koortsachtig op zoek naar Division bell.
Moeilijk aan te komen (vinyl).

Edit: Behalve The Wall die is sticker vrij ;)
Op Discogs zijn er nog wel een aantal te vinden, ik vind de meeste vinyl die ik zoek wel op discogs en dan vaak prima kwaliteit voor een mooie prijs.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 251512 op 11-03-2011 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
Dank!

Dan gaat de sticker eraf (plakt niet zo heel best meer namelijk :) dus kan zonder schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25752

Nevermind deze post

[ Voor 64% gewijzigd door Anoniem: 25752 op 11-03-2011 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als nieuwe aanwinst heb ik deze:

Pink Floyd

Nog maar een paar te gaan:

The Piper at the gates of Dawn
Delicate Sound of Thunder
An offer you can't refuse

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 25752 op 11-03-2011 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
EXX schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 14:03:
Je moet de platenspeler aarden aan het versterkerkastje. Als het goed is heb je aan de platenspeler een aardklem, of zit er een (naast de kabeltjes voor linker en rechter kanaal) een losse aarddraad aan vast. Die moet je bevestigen aan een metalen punt van de voorversterker. Ik heb zelf een soortgelijk kastje en daar is de onderkant van metaal. Met een stukje plakband heb ik het blanke uiteinde van de aarddraad hierop bevestigd.
Ik had de aarde van de platenspeler bevestigd aan de aarde schroef van de eindversterker en dat gaf hetzelfde effects als het vastmaken aan de voorversterker. Maak ik die aarde los dan heb je inderdaad een helse brom, maar maak ik de aarde vast dan is er alsnog een gelijksoortige bromtoon maar een stukje zachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-05 19:01
Van Pink Floyd gaat het hier ook al aardig, wat mij wel opvalt is dat er ontzettend veel slechte pressings zijn van een aantal albums. Als je twee mint condition DSOTM vind is er geen pijl op te trekken welke het beste klinkt!

Mijn eerste missie is m'n Beatles collectie compleet te maken, en dan bedoel ik de normale releases bij ons in de regio. Amerikaanse pressingen komen later. Mis op het moment Yellow Submarine en With the Beatles nog. De rest heb ik. Vertik het alleen om die twee voor 20 euro p/s op MP te kopen, belachelijke prijzen omdat er Beatles op staat. Mijn Zeppelin collectie gaat ook de goede kant op, wil alleen III en IV nog vervangen: schoonheids foutjes.

Mocht iemand wat van The Velvet Underground of Lou Reed over hebben, stuur mij maar een PM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ bartsled Mijn ervaring is dat je Franse/Spaanse/Italiaanse persingen het best kunt laten zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MailMan schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 10:09:
[...]

Ik had de aarde van de platenspeler bevestigd aan de aarde schroef van de eindversterker en dat gaf hetzelfde effects als het vastmaken aan de voorversterker. Maak ik die aarde los dan heb je inderdaad een helse brom, maar maak ik de aarde vast dan is er alsnog een gelijksoortige bromtoon maar een stukje zachter.
Je kan het best de aarde aan je voorversterker koppelen en deze doorkoppelen aan je eindversterker. Hou die aarde en signaalkabels een beetje bij elkaar, en hou de 220v snoeren er zover mogelijk vanaf. (dus in je toren moeten alle signaalkabels enigzins bij elkaar gebonden zijn, en de 220v snoeren aan de andere kant enigzins bij elkaar gebonden.

Maar het kan best zo zijn dat je voorversterkertje heel veel brom geeft. Het is sowieso een erg goedkoop modelletje, en de voeding zit er nog bij ingebouwd ook (meestal geen verstandig idee). De meeste voorversterkers die aardig werken hebben een losse adapter als voeding (of een hele mooie losse voeding, maar dan heb je het over een andere prijsklasse). Dat is niet voor niets.
Wil je een aardige (goedkope) voorversterker; koop dan deze: http://www.new-line.nl/nl...luid/tcc-tc-750_12593.htm
Wil je zelf bouwen (we zijn immers tweakers), is er (heb ik van horen zeggen) een aardig ontwerp op tnt audio:
http://www.tnt-audio.com/clinica/solidphono_e.html
Maar dan moet je wel transistoren, weerstanden etc matchen wil je het goed doen.
Of een beetje tussen in: mooi configureerbare preamps van hormann met nog schappelijke prijzen:
http://www.hormann-audio.de/viewcategory/1-produkte.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296327

Afgelopen week de bestelling van vinylvinyl.nl binnen gekregen. Vinyl aan de muur.
Ben er erg tevreden mee, het is inderdaad wat aan de dure kant, maar het ligt er natuurlijk aan of je het zelf waard vindt.
Afbeeldingslocatie: http://jonny.ladeur.nl/wp-content/uploads/2011/03/IMG_0481.jpg

Ook 1 van de 500 exemplaren kunnen bestellen van The Gathering - Black Light District op transparant vinyl.
Normaal gesproken ben ik niet zo'n voorstander van colored vinyl maar deze klinkt tocht wel erg goed.

Afbeeldingslocatie: http://jonny.ladeur.nl/wp-content/uploads/2011/03/IMG_0482.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
Heb 2 liter besteld bij parts4home, ben benieuwd of het aankomt en of het beetje goed spul is :) .

Edit: en bevestiging dat het spul verzonden is met TNT :) ... ben benieuwd :) .

[ Voor 29% gewijzigd door noodel1988 op 14-03-2011 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:46

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Anoniem: 296327 schreef op zondag 13 maart 2011 @ 13:16:
Afgelopen week de bestelling van vinylvinyl.nl binnen gekregen. Vinyl aan de muur.
Ben er erg tevreden mee, het is inderdaad wat aan de dure kant, maar het ligt er natuurlijk aan of je het zelf waard vindt.
[afbeelding]

Ook 1 van de 500 exemplaren kunnen bestellen van The Gathering - Black Light District op transparant vinyl.
Normaal gesproken ben ik niet zo'n voorstander van colored vinyl maar deze klinkt tocht wel erg goed.

[afbeelding]
Duur indeed, de plannen zijn 2 rijen van 3 boven de tv. Dan weet je dat het pijn gaat doen in je beurs. Maar het moet gezegd worden het ziet er vet uit. Die LP trouwens ook, wanneer kom je luisteren? Of zal ik maar weer eens komen :P

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

loewie1984 schreef op maandag 14 maart 2011 @ 08:40:
[...]

Duur indeed, de plannen zijn 2 rijen van 3 boven de tv. Dan weet je dat het pijn gaat doen in je beurs. Maar het moet gezegd worden het ziet er vet uit. Die LP trouwens ook, wanneer kom je luisteren? Of zal ik maar weer eens komen :P
Zeg maar wanneer het uitkomt, even iedereen in de flat laten weten dat je "listening to loud music" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
prodoc schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 14:47:
Wat zijn de mogelijkheden om je collectie LP's aan de muur te sieren?

Tot nog toe ben ik dit tegen gekomen:
  1. Pirke - de LP frame Houten frame met glasplaat (€ 22,50 p/s)
  2. Art Vinyl Breed fancy frame met de mogelijk om een LP makkelijk te verwisselen. O.a. te verkrijgen via VinylVinyl (€ 39.00 p/s)
  3. Picture Pockets for LP Records Platic ophangsysteem voor 8 LP's (£14.99 p/s)
  4. Record Album Frame Dunne kunststof lijst met Perspex voorplaat (£2.49 p/s). O.a. te verkrijgen via Amazon.co.uk (£3.62 p/s)
  5. LP ophangsysteem Metalen hanger, schaalbaar met metalen ringen (€ 3,95 p/s)
  6. Album Frame Dunne metalen lijst met glazen voorplaat (€16.00 p/s)
  7. En natuurlijk is er dan nog altijd de beschermhoes-met-doorzichtige-tape-aan-de-achterkant methode (€ wat je maar betaald voor een beschermhoes en rol tape)
Bedankt voor dit lijstje! _/-\o_

Ik zit er ook aan te denken om een aantal bijzondere aan de muur te hangen, echter ben ik bang dat ze gaan verkleuren. Ik hang ze natuurlijk niet in de volle zon, maar als ik naar de boekenkast kijk, die ook tegen de muur staat, dan zijn er al redelijk wat boeken verkleurd in de afgelopen 10 jaar.

Weet iemand hoe dat zit met het verkleuren?
En kan je er iets tegen doen, behalve ze in het donker bewaren? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inmiddels is mijn muurtje nu ook vol met platen. Mogelijk vervang ik er later nog een of twee voor een andere plaat.

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/ogl474.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 335279

partijtje platen (>80) kunnen overnemen voor een leuk prijsje.
Afbeeldingslocatie: http://img560.imageshack.us/img560/4246/imag0025lk.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984

loewie1984

Record Album Frame Dunne kunststof lijst met Perspex voorplaat (£2.49 p/s). O.a. te verkrijgen via Amazon.co.uk (£3.62 p/s)
Wat ik me bij deze afvraag, schuif je deze er van de zijkant in? (zo ziet het namelijk wel op de product afbeelding uit) Dat kan ik namelijk niet vinden. Ik was eerst van plan die artvinyl lijsten te gebruiken maar 190 eu voor 6 lijsten is gewoon een hoop geld.

[ Voor 4% gewijzigd door loewie1984 op 16-03-2011 09:15 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289293

Gisteren min of meer de jackpot gewonnen in de kringloop en voor een hele, hele leuke prijs ;D:

Afbeeldingslocatie: http://i445.photobucket.com/albums/qq174/bodemjager/SDC13892.jpg

Django Reinhardt & Stephane Grappelly - The Quintet of the Hot Club France :D
Nico - Desertshore
Simon & Garfunkel - Parsley, Sage, Rosemary and Thyme
The Saints - Prehistoric sounds (Australische rock)
Velvet underground & Nico :D
Devo - Q: Are we not man A: We are Devo! (transparant vinyl)

Afbeeldingslocatie: http://i445.photobucket.com/albums/qq174/bodemjager/SDC13893.jpg

Wall Street - Crash (met de handtekeningen van de 7 bandleden)
Jamiroquai - Canned heat (maxi single 1999!) :D :D :D
Beatles - Abbey Road
Joe Jackson - Body and soul
The Bee Gees - Rare, precious & beautiful
Beatles - St.Peppers lonely hearts club band

Afbeeldingslocatie: http://i445.photobucket.com/albums/qq174/bodemjager/SDC13895.jpg

Duke Ellington - Monologue (Aimez vous/do you like Jazz nr.20)
Godley & Creme - Ismism
Eric Burdon - Survivor
Stevie Wonder - Songs in the key of life
Roger Daltrey - Parting should be painless
Rory Block - House of hearts

Afbeeldingslocatie: http://i445.photobucket.com/albums/qq174/bodemjager/SDC13896.jpg

Slim Whitman - 25 anniverary concert (nu ben ik tenminste voorbereid als de marsmannetjes aanvallen ;D ;D ;D
http://www.youtube.com/watch?v=-MhgnMX73Pw
waarschuwing: als je een marsmannetje bent bekijk dit filmpje dan niet ;D

The Rise - Signal to noise (wat een pokkeherrie! lp uit 2002)
The Nits - Hat
Udo Lindenberg - Livehaftig (2 lp)
Magna Carta - Took a long time

Afbeeldingslocatie: http://i445.photobucket.com/albums/qq174/bodemjager/SDC13898.jpg

Brain Eno - Ambient 3 Day of radiance
Brain Eno - Music for films
Brain Eno & David Byrne - My life in the bush of ghosts
Neil Young - After the goldrush
i grandi del jazz the best of jazz - Ella Fitzgerald
Pretenders - II

Afbeeldingslocatie: http://i445.photobucket.com/albums/qq174/bodemjager/SDC13899.jpg

Aranjuez - This super guitar fusion
Jazz Spectrum vol.2 Louis Armstrong
Crosby, Stills, Nash & Young - Déja vu
U.K. - U.K.
The Bee Gees - Idea
Steve Windwood - Arc of diver

Afbeeldingslocatie: http://i445.photobucket.com/albums/qq174/bodemjager/SDC13901.jpg

Bob Dylan - The Gaslight tapes (3 lp box)
Les Paul's and Mary Ford's best
Meat Loaf - Bad out of hell (ben nog nooit een album met deze sticker tegengekomen)
Bhundu Boys - Shabini (band uit Zimbabwe, klinkt er leuk en opgewekt, deed me denken aan Graceland van Paul Simon)

dit waren nog de aanwinsten van afgelopen zaterdag:

Afbeeldingslocatie: http://i445.photobucket.com/albums/qq174/bodemjager/SDC13882.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i445.photobucket.com/albums/qq174/bodemjager/SDC13883.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i445.photobucket.com/albums/qq174/bodemjager/SDC13884.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i445.photobucket.com/albums/qq174/bodemjager/SDC13885.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
Damn zitten wel juweeltjes tussen...

Mijn Knosti Mixture is binnen gekomen gister en vandaag aan de gang gegaan.

Het filter was super ranzig (zaten nieuwe bij de fles dus deze even vervangen).

De gebruikte vloeistof is zeer grijs/zwart achtig terwijl de nieuwe vloeistof heel licht is :) blijkbaar veel zooi van de platen afgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 400049

Vinyl blijft het beste klinken.
Heb zelf geen platen of singels, maar m'n vader draait nog geregeld een plaatje.
Geweldig met de buizen versterker(s) aan, lekker op de bank luisteren naar Dire Straits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo, da's een indrukwekkende stapel! Zoveel heb ik nog nooit ineens gevonden in een kringloop. Zit wat tussen wat ik ook heb, en ook nog wat van mijn verlanglijstje (Body and soul!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Body & Soul moet toch wel aan te komen zijn? Ligt in bijna elke kringloop voor een Euro :)
Is wel een goede plaat ja en het is een mooie opname (met slechts 4 microfoons) vind ik.

Doe mij de Jamiroquai maxi maar, en de banaan LP!

[ Voor 4% gewijzigd door dreeke op 17-03-2011 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gisteren een paar beste originele exemplaren op de kop getikt.
Afbeeldingslocatie: http://api.photoshop.com/v1.0/accounts/8e5b60df80fb4fe1be037c7d2b7bd05c/assets/85fff0b131a3432d95710d6bb5b31579/renditions/1024.jpg

En deze single box van smashing pumpkins - siamese singles.
Afbeeldingslocatie: http://api.photoshop.com/v1.0/accounts/8e5b60df80fb4fe1be037c7d2b7bd05c/assets/bcd194f3c3984afd9b09db69bc01767a/renditions/1024.jpg

Jonn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-05 19:01
Adore! Bizarre plaat met een geniaal titelnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984

loewie1984

Zo, op aanwijzing van Jonn ook maar eens een kijkje gaan nemen bij Didi Muziek Hal in Heerlen.

Overzicht

Pink Floyd - Dark Side of the Moon

E.L.O. - Greatest Hits

Robert Plant - The Principle of Moments

Janis Joplin - Greatest Hits

David Bowie - Heroes

Music Hall MMF-2.2 - Playing PF's Dark Side of the Moon

Daarnaast heb ik nog gekocht: Queen - Grootste hits een LP die ik al had maar die er slecht aan toe was, evenals Toon Hermans - One Man Show '78

Ik ben blij :)

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-06 12:40
Hoe klinkt die MMF eigenlijk en welk element heb je erin (ortofoon?)?. Voor mijn gevoel schaar ik hem een flinke stap hoger in dan de project tegenhanger, maar dat is puur giswerk van mijn kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

^^..Mooie albums en dito DT d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984

loewie1984

Danku.

Het element is een Music Hall tracker maar volgens mij is het gewoon een gerebrande goldring als ik me niet vergis met een ander embleempje erop.

De kwaliteit van de tafel ben ik uitermate tevreden over, en naar mijn gevoel klinkt het prima d:)b hoe deze zich verhoud tot de goedkopere pro-jects vind ik lastig in te schatten kan er weinig over zeggen. Ik heb de mmf namelijk gekocht voor een pro-ject prijs.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooi spul! The principle of moments wil ik ook nog een keer op vinyl hebben...
dreeke schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 17:49:
Body & Soul moet toch wel aan te komen zijn? Ligt in bijna elke kringloop voor een Euro :)
Is wel een goede plaat ja en het is een mooie opname (met slechts 4 microfoons) vind ik.
Het enige wat ik tegenkom is Night and day, die heb ik inmiddels al...

[ Voor 70% gewijzigd door Anoniem: 365612 op 21-03-2011 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10K
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2024

10K

10.000

Weet iemand toevallig waar je lijsten kan kopen voor lps? wil wat favorieten aan de muur hangen :)

[ Voor 3% gewijzigd door 10K op 22-03-2011 20:11 ]

"Above And Beyond The Call"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

...
  2. Art Vinyl Breed fancy frame met de mogelijk om een LP makkelijk te verwisselen. O.a. te verkrijgen via VinylVinyl (€ 39.00 p/s)
  4. Record Album Frame Dunne kunststof lijst met Perspex voorplaat (£2.49 p/s). O.a. te verkrijgen via Amazon.co.uk (£3.62 p/s)
  7. En natuurlijk is er dan nog altijd de beschermhoes-met-doorzichtige-tape-aan-de-achterkant methode (€ wat je maar betaald voor een beschermhoes en rol tape)
...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://homepage.mac.com/john_kruper/artwork/lyle_lovett/pontiac.jpg

Lyle Lovett - Pontiac

Afbeeldingslocatie: http://static.rateyourmusic.com/album_images/42e0064415c5b464e9a88a330156cf76/10510.jpg

Bronski Beat - Age of consent

Afbeeldingslocatie: http://www.mp3sale.ru/imag/200x200/311327.jpg

Simplisties Verbond - Op hun pik getrapt

Afbeeldingslocatie: http://image.kazaa.com/images/34/603497952434/Frankie_Valli_and_The_Four_Seasons/Reunited_Live/Frankie_Valli_and_The_Four_Seasons-Reunited_3.jpg

Frankie Valli/4 Seasons - Reunited Live (2LP)

Afbeeldingslocatie: http://eltele.files.wordpress.com/2010/05/hotter_july.jpg

Stevie Wonder - Hotter than July

Afbeeldingslocatie: http://www.rockandpop80s.com/images/synchronicity.jpg

The Police - Synchronicity

Afbeeldingslocatie: http://salvadorcastio.typepad.com/Ghost%20In%20The%20Machine.jpg

The Police - Ghost in the machine

Afbeeldingslocatie: http://www.rosenbushcafe.com/wp-content/uploads/2009/04/the_alan_parsons_project_-_.jpg

Alan Parsons Project - Eve

Afbeeldingslocatie: http://1.bp.blogspot.com/_ynE5G9SZBXY/SNQi4-2T09I/AAAAAAAAArI/-ka6WuVkwY8/s400/love%2Byou%2Blive.jpg

Rolling Stones - Love you live

Afbeeldingslocatie: http://www.chartstats.com/images/artwork/29777.jpg

Rolling Stones - Rewind

Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/_vezt02s9HIk/Sikgl86FpdI/AAAAAAAAAAk/3TCJfBDHDXA/s400/Boston+-+Boston.jpg

Boston - Boston

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984

loewie1984

^^ zo dat zijn er ook weer genoeg, toch jammer van de stockplaatjes.

Boston en The Police wil ik ook wel wat van in huis halen...

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stockplaatjes zijn duidelijker dan ik ze hier kan schieten...
De LP van Lyle Lovett is overigens gesigneerd, blijkbaar weggegeven als bedankje voor een radio-optreden in 1988.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10K
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2024

10K

10.000

Phuncz schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 20:17:
[...]

bedankt voor dit lijstje, had er waarschijnlijk overheen gekeken :)
misschien kan iemand dit in de openingspost zetten?
(deze ook nog gevonden, Amazing Framing: http://webshop.qdj.nl/epa...hops/080613/Products/9030
en deze: http://www.large-online.n...Rock%20On%20Wall&nurint=1 )

ik denk dat ik toch voor optie 6 wil gaan, de dunne metalen lijst met glas, maar zijn dit soort lijsten ook in nederlandse (online) winkels te vinden? (die website urbanoutfitters is alleen voor de uk)
ik kan ze echt nergens vinden, ook niet gewoon bij winkels als ikea, xenos etc

[ Voor 12% gewijzigd door 10K op 26-03-2011 17:13 ]

"Above And Beyond The Call"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984

loewie1984

10K schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 13:22:
[...]
misschien kan iemand dit in de openingspost zetten?
Misschien wil iemand een 2de deel maken, we zijn ver over de 1000 posts heen en het lijkt me een uitstekend idee als mr_petit zijn wijsheid wil bundelen in een nieuw deel in de ts. Ik kan ook wel een bijdrage leveren voor wat betreft opmaak en actueel houden van het topic.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
Bij gebrek aan een 2e deel, ga ik gewoon verder in dit deel :) .

Ik had mijn gehele collectie nu met Knosti gedaan, en heb ongeveer 1 fles geheel verbruikt en de andere fles is nu van doorzichtig naar grijs/zwart gegaan. Mijn collectie betrof op dat moment 400 LP's en 100 singles.

Ik heb wat foto's gemaakt terwijl ik bezig was (met wachten).
1. Zooi wat van de platen afkomt en achterblijft op het filter:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/11309424/lp/DSC_0268.jpg

2. Verschil tussen nieuwe en gebruikte Knosti
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/11309424/lp/DSC_0256.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/11309424/lp/DSC_0246.jpg

Zal als ik klaar ben ook even foto posten van de fles met gebruikte vloeistof. Deze foto's waren toen ik halverwege was met het schoonmaken.

Vraagje: Waarin leggen jullie je collectie vast: discogs of Excel of nog een ander hulpmiddel?

[ Voor 5% gewijzigd door noodel1988 op 29-03-2011 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-06 12:25

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

noodel1988 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 17:52:
Vraagje: Waarin leggen jullie je collectie vast: discogs of Excel of nog een ander hulpmiddel?
ik heb het een hele tijd volgehouden om m'n verzameling in excel bij te houden, maar discogs is vele malen makkelijker natuurlijk.

[ Voor 0% gewijzigd door Nerpissad op 29-03-2011 21:33 . Reden: typo ]

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
Ik heb alles in Excel en mijn nieuwe platen op discogs (meeste zijn nog helemaal mint :) ).

Misschien mijn overige waardevolle platen daar ook maar is opzetten:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
loewie1984 schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 22:15:
[...]
Misschien wil iemand een 2de deel maken, we zijn ver over de 1000 posts heen
Dat is toch eigenlijk niet meer het beleid op het forum sinds we in topics kunnen zoeken die langer dan 1000 posts lang zijn? Of heb ik het helemaal mis? Soms zie je hele lange topics, en sommige topics worden nog wel onderverdeeld.

[ Voor 10% gewijzigd door mr_petit op 30-03-2011 02:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984

loewie1984

mr_petit schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 02:48:
[...]

Dat is toch eigenlijk niet meer het beleid op het forum sinds we in topics kunnen zoeken die langer dan 1000 posts lang zijn? Of heb ik het helemaal mis? Soms zie je hele lange topics, en sommige topics worden nog wel onderverdeeld.
Tja beleid of niet, ik vind het wel wat hebben een nieuw vinyl topic. Er is zoveel nuttige informatie langsgekomen dat een actuele TS niet zou misstaan :) En voor sommige topics vind ik een nieuw deeltje wel gepast, zo ook deze.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Het onderwerp is op verschillende fora, zo ook in dit topic, al meerdere malen aan de orde gekomen, maar de ideale oplossing heb ik voor mezelf nog niet gevonden. Wat zijn de mogelijkheden om je collectie LP's aan de muur te sieren?

Een mix van mooie maar dure, goedkope maar spartaanse of ronduit lelijke en niet praktische oplossingen. "Voor ieder wat wilds" kan ik nog niet zeggen.

Nummer 4 is verleidelijk, maar er worden me te weinig details geboden om in te kunnen schatten of het ook daadwerkelijk wat lijkt. Mijn voorkeur gaat uit naar nummer 6, maar dat gaat qua kosten behoorlijk uit de klauwen lopen met minimaal 16 LP's om op te hangen.

Wat hebben we nog meer in de aanbieding?
Mooi lijstje, maar dit idee blijf ik het mooiste vinden (al is het filmpje op de site tenenkrommend)

Afbeeldingslocatie: http://vinylshowcase.com/vs2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
loewie1984 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 08:00:
[...]
Er is zoveel nuttige informatie langsgekomen dat een actuele TS niet zou misstaan :)
Welke informatie doel je precies op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984

loewie1984

Ik denk dat uit jouw posts over elementen en tafels best wel iets te maken valt, samen met enig aankoopadvies. Verder kan er aandacht gewijd worden aan het 'displayen' van je collectie dat lijstje met ophang systemen is nu al een keer of 5 voorbij gekomen evenals aandacht voor het schoonmaken van je vinyl.

agree?

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat het displayen van collecties niet echt de plek is voor een TS aangezien dat een gebed zonder einde is. (het lijstje met ophangsystemen is als link toegevoegd, en discogs staat natuurlijk in de links). Iets met aankoopadvies en reinigen is wel verstandig.
Ik heb deze week echter niet echt tijd om een goede ts te maken of uit te breiden. Ook vraag ik me af of het dus niet verstandiger is om de bestaande uit te breiden. Als mensen iets zoeken hebben ze nu 1 topic om door te zoeken. Als er straks 10 topics zijn, en ze weten dat het een keer langsgekomen is, dan hebben ze 10 topics door te zoeken.
Dat vind ik altijd heel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984

loewie1984

ok, daar heb jij weer een punt.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Overigens ben ik zelf helemaal niet zo'n fan van die muur ophangsystemen.
Als een plaat daar lang in zit, loop je een aardige kans dat deze onder z'n eigen gewicht gaat inzakken. Zeker met de zomer op komst als het dus warmer gaat worden. Vinyl is over een langere tijdsperiode namelijk heel plastisch.
Dan krijg je dus een kromme plaat die je niet meer goed kan afspelen. De hoes alleen biedt onvoldoende steun.
Er is imho maar 1 juiste manier om platen te bewaren, en dat is rechtopstaand in een stapel van max 50cm oid, met enige steun van de zijkanten, dus dat je de plaat nog wel makkelijk uit de stapel kan trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Ja een Expedit kast dus :P

Hoezen displayen kan wel maar dan zou ik de plaat eruit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je de plaat eruit haalt is er uiteraard niets aan de hand :P

Maar idd, ikea heeft een heel arsenaal kasten waarvan het wel lijkt alsof ze specifiek gemaakt zijn om LP's te herbergen :P
ik gebruik zelf deze, maar dan wat kleiner ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
mr_petit schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 14:38:
Overigens ben ik zelf helemaal niet zo'n fan van die muur ophangsystemen.
Als een plaat daar lang in zit, loop je een aardige kans dat deze onder z'n eigen gewicht gaat inzakken. Zeker met de zomer op komst als het dus warmer gaat worden. Vinyl is over een langere tijdsperiode namelijk heel plastisch.
Dan krijg je dus een kromme plaat die je niet meer goed kan afspelen. De hoes alleen biedt onvoldoende steun.
Er is imho maar 1 juiste manier om platen te bewaren, en dat is rechtopstaand in een stapel van max 50cm oid, met enige steun van de zijkanten, dus dat je de plaat nog wel makkelijk uit de stapel kan trekken.
Zo'n systeem ga je natuurlijk niet gebruiken met je zeldzame albums (Ik in ieder geval niet). Ik gebruik daar altijd de expendable copies voor. Vinyl aan de muur vind ik prettig en het leuke is dat er zulke mooie covers zijn gemaakt in de afgelopen 60 jaar, dat er keus genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
Vraagje, heeft iemand toevallig iets van 10 a 15 single hoesjes (binnen hoezen met zichtbaar label) liggen waar hij geen gebruik van maakt en voor een leuk prijsje naar mijn wilt opsturen:). Mocht dat het geval zijn, stuur dan ff een DM!

Heb een 40 tal singles gekregen, helaas zijn niet alle hoesjes in goede staat en sommige ontbreken de hoezen zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

http://www.wydr.nl/single-hoezen/single-binnenhoezen.html

7 Euro kan je ze allemaal van een nieuwe binnenhoes voorzien en houd je nog over :P

Singles werden vaak zonder binnenhoesje geleverd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
Ik weet niet precies hoe ze heten, maar in vergelijking tot LP's zou je zeggen binnen hoezen:).

Zal is kijken bedankt voor de tips.

Overigens dacht ik van misschien heeft iemand keer hele partij gekocht en er een aantal over en wilt deze aan mede tweaker verkopen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
dreeke schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 20:48:
http://www.wydr.nl/single-hoezen/single-binnenhoezen.html

7 Euro kan je ze allemaal van een nieuwe binnenhoes voorzien en houd je nog over :P

Singles werden vaak zonder binnenhoesje geleverd ;)
Verzendkosten 1 xTNT Pakket t/m 10 kg.€7,50

Dat is dus de reden van mijn vriendelijke verzoek. Ik ga niet meer geld aan verzendkosten betalen dan dat het product kost... ook omdat het wellicht gewoon in enveloppe past (100 niet maar kleiner aantal wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Je hebt me overtuigd. Helaas heb ik die hoesjes niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 401824

@noodel1988

Met wat extra inpakwerk kunnen 100 papieren single hoesjes door de brievenbus.
Dit is zojuist in onze webwinkel aangepast. (www.wydr.nl)
Ze kunnen nu per brievenbuszending verzonden worden voor 3,95
Pagina: 1 ... 17 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vinyl vraag en aanbod is er nu een apart topic: Het grote vinyl vraag & aanbod topic