Hd Laten vallen

Pagina: 1
Acties:

• StormRider
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-02 07:56
ik heb mijn 2,5 inch hd van mijn laptop van 1 meter hoog laten vallen. Hij werkt nog perfect en heb met hd tune een test laten draaien. Geen errors niks. Kan ik nog wel op deze hd bouwen? Omdat ik hem voor mijn studie gebruik. :? Alles heb ik al op backup maar het is erg vervelend als hij er opeens mee ophoud omdat ik drukke maanden krijg.
Zijn er programma's om dit te testen. Deze heb ik al gebruikt.
-Hd tune
-Hd life

Ik vind het best een stunt, eerst op de bank en toen op de grond. Dikke stikker erop waarop staat, dont shock!

Ik hoor het wel
Guido

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-02 10:11

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Hij doet het nog, je tests geven positieve resultaten (ga ik gemakshalve vanuit), je maakt backups. Verder is het je bekend dat een hd door schokken/vallen beschadigd kan raken. Wat wil je nog meer weten dan?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:34
Je kunt eventueel nog een drive fitness test draaien van de fabrikant. Deze staat vermeld in de OM FAQ

Specs

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
een hdd die niet draait kan wel een behoorlijke smakkert maken hoor :D

ik heb eens als proef een HDD van mn bureau gegooit met een usb bridge er aan en laten defraggen zodat de disk niet idle was.. en dat ging best goed naar t laminaat toe :) disk sputterde even van de klap maar leeft nu 4 jaar later nog in trouwedienst :) ( disk was toch garantie loos.. refurbished troep :+ )

en daarbij een laptop schijf kan in principe meer hebben dan een normale 3.5 inch desktopschijf :)

404 Signature not found

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:15

-ET-

Phone Home

Als de harddisk volledig uit stond. Dus geen stroom dan kunnen deze vaak een hoop hebben. Het probleem ontstaat vaak als de Harddisk aanstaat en dan een schok krijgt.

De tools geven verder ook geen problemen aan. Je kan nog even te tool van de fabrikant laten scannen. Maar als ook die niets aangeeft kan je prima op de HD bouwen.

• StormRider
Bedankt voor de reacties, ik ga de tool van de fabrikant nog even gebruiken om te testen. Gelukkig stond de hd uit. Ik zal de uitslag nog posten! Alvast bedankt!

Wel toevallig,ik moest ook echt drive fitness test hebben omdat ik een hitachi heb:P

[ Voor 21% gewijzigd door StormRider op 18-03-2009 12:22 ]

• Triggy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-02 13:45
Wat ligt er op je vloer? Een betonnen vloer komt natuurlijk wel harder aan voor zo'n schijfje. Als het laminaat, hout, zeil of vloerkleed was is de kans op schade al veel kleiner. Bovendien gaan laptop harde schijven vaak in een soort van parkeerstand tijdens het uitschakelen waardoor hij nog eens extra resistent is tegen schokken. Als er echt schade is opgetreden bij het vallen merk je dat meestal vrij snel, dus ik zou me echt geen zorgen maken.

• StormRider
Houten vloer :)
Triggy schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 12:18:
Wat ligt er op je vloer? Een betonnen vloer komt natuurlijk wel harder aan voor zo'n schijfje. Als het laminaat, hout, zeil of vloerkleed was is de kans op schade al veel kleiner. Bovendien gaan laptop harde schijven vaak in een soort van parkeerstand tijdens het uitschakelen waardoor hij nog eens extra resistent is tegen schokken. Als er echt schade is opgetreden bij het vallen merk je dat meestal vrij snel, dus ik zou me echt geen zorgen maken.

• To_Tall
  • Laatst online: 21:03
De G krachten die een HDD kunnen hebben is geloof ik 9x.. indien uit natuurlijk.

Denk dat je niet zo druk hoef te maken,

A Soldiers manual and a pair of boots.

• To_Tall
  • Laatst online: 21:03
Triggy schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 12:18:
Alle HDD,s gaan naar park bij onderbreken van de stroom ;)

A Soldiers manual and a pair of boots.

Verwijderd

To_Tall schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 12:35:
De G krachten die een HDD kunnen hebben is geloof ik 9x.. indien uit natuurlijk.

Denk dat je niet zo druk hoef te maken,
Dat lijkt mij erg weinig. Mij staat iets bij van 50G als ze uit staan.

Edit:
Myth #24 : It's okay to drop a hard drive as long as it is not running.

Truth :
Yeah, right... You just drop your friend's hard drive, didn't you? It's an outright lie and you know it.

Although hard drives are a LOT more robust when they are not running, they are still mechanical devices that can only take so much shock.

Even when they are not running, most 3.5" hard drives can only withstand shocks of 250 G to 350 G. That may sound like a lot, but acording to Mike from Western Digital, 300 G is only about a 3" drop to a hard surface, so it doesn't take much to damage a desktop hard drive.

The smaller 2.5" hard drives used in laptops are more robust and can take up to 900 G. Even so, you do not need me to tell you that it is not a good idea to drop them, even from a height of "just a few inches".
http://74.125.77.132/sear...l=en&client=opera&strip=1

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2009 12:44 ]

• StormRider
De uitslag van me test is 0x00. Dit betekent dat hij ok is! Helemaal blij. Hartelijk dank voor al jullie hulp. Dit topic mag sluiten

Gr,

Dat is best veel :O dan moet het best goed zitten, ik ga straks de test draaien :)

Bedankt allemaal :*)
Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 12:40:
[...]

Dat lijkt mij erg weinig. Mij staat iets bij van 50G als ze uit staan.

Edit:

[...]

http://74.125.77.132/sear...l=en&client=opera&strip=1

[ Voor 13% gewijzigd door StormRider op 18-03-2009 22:17 ]

Pagina: 1