Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] kan niet aanmelden, niet te herstellen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem betreffende de log on log off loop. Ik heb deze met de tips uit oudere topics op GoT op proberen te lossen (met de reboot cd van xp). Ik blijf het probleem houden! zelfs na copy userinit wsaupdater kom ik het systeem niet meer in. Heeft iemand nog suggesties? kan ik het register misschien handmatig in de recovery console aanpassen? Alvast bedankt!

edit: excuses voor de niet correcte topic titel!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2009 09:01 ]

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:24
Ik neem aan dat het XP betreft? Kun je in de safe mode komen?

Volgende ook al geprobeerd:
Yes, the userinit was infected. I had to extract the userinit.ex_ from the XP installation CD (i386 folder) then copy it back to C:\windows\system32
Wat je al geprobeerd had was het volgende:
Here is the solution to the logon - logoff issue in Windows XP.

Enter the Recovery Console

Boot the system using the Windows XP CD-ROM. In the first screen when the Setup begins, read the instructions press "R" (in the first screen) enter the Recovery Console. Type-in the built-in Administrator password to enter the Console. You'll see the prompt reading C:\Windows (Or any other drive-letter where you've installed XP)

Type the following command and press Enter.

CD SYSTEM32
(If that does not work, try CHDIR SYSTEM32)

COPY USERINIT.EXE WSAUPDATER.EXE

Quit Recovery Console by typing EXIT and restart Windows.

You'll be able to login successfully as you've created the wsaupdater.exe file (now, a copy of userinit.exe)

Now, change the USERINIT value in the registry and change it accordingly.
Waar gaat het dan fout?

[ Voor 64% gewijzigd door asfaloth_arwen op 18-03-2009 09:10 ]

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Dat klopt het betreft xp home.

Daar gaat het niet fout. Hij zegt dat hij het bestand wel overschrijft, maar als ik dan opnieuw boot en dan weer probeer in te loggen kom ik nog steeds in die cyclus van aanmelden afmelden. Ik kan niet in de safe mode komen, ik krijg een zwart scherm en hij boot niet door naar de safe mode.

Dat heb ik nog niet geprobeerd. Wat zijn de commands voor deze opdracht?

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2009 09:19 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

titelfix.

Je renamed het bestand wel naar wsaupdater, maar weet je ook zeker dat dat de waarde is die in het registry genoemd staat bij die key?
Desnoods kijk je met een BartPE CD (Load Hive voor registry bewerken gebruiken) of het niet zoiets simpels is als een eenvoudig missende komma achter userinit.exe (wat wel hoort).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de titelfix.

Als ik de copy wil uitvoeren vraagt hij wel of ik het bestand wil overschrijven.
Desnoods kijk je met een BartPE CD (Load Hive voor registry bewerken gebruiken) of het niet zoiets simpels is als een eenvoudig missende komma achter userinit.exe (wat wel hoort).
Bovenstande snap ik niet helemaal. Kan ik misschien met een knoppix cd de registers aanpassen?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand enig idee hoe ik die registerwaardes kan checken met de normale bootcd van xp? Dan kan ik iig checken of die waarde klopt of niet en dan evt herstellen.

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Ga eens troubleshooten,heertjes. En zoek je op internet naar je probleem bijvoorbeeld hier:
Windows Log on and Log off immediately.
iets minder heftig mag ook wel ;)

Kijk in je eventlogs of je daar meldingen ziet.
Zoek op internet op die meldingen.
Zet met system restore een herstelpunt,terug werkt het dan wel?
Zitten je security logs vol?
Start in veilige modus op, heb je dan hetzelfde probleem?
Kijken of er geen virussen en ad-ware op je systeem staan door daardoor op te scannen.Met bijvoorbeeld McAfee Stinger of Trend Micro Housecall.
Enz.Enz

Windows Clients FAQ, staat dit al beschreven

Zoek in de Got Search, hier zijn al genoeg topic over geweest. Bijvoorbeeld deze:
[XP] Aanmelden gevolgd door afmelden, geen spyware
XP meldt gelijk weer af bij aanmelden.
[XP] Meteen afmelden na aanmelden
Door deze zoekquery in de Got Search: Hier

[ Voor 44% gewijzigd door alt-92 op 18-03-2009 22:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist met een knoppix CD de regedit kunnen openen. Probleem is echter dat onder HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Microsoft \ WindowsNT \ CurrentVersion \ niet de winlogon staat.
zou dit het probleem kunnen zijn? En hoe is dit op te lossen? moet ik zelf een key aanmaken? Of beter niet te doen? Ik waardeer de hulp heel erg!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zo..
Ik heb je berichten uit dat andere topic (waarom doe je zoiets? nergens voor nodig en het staat érg drammerig en het nodigt absoluut niet uit om je te helpen) hiernaartoe verplaatst.

Hou het gewoon bij je eigen topic en ga niet oude koeien uit de sloot trekken?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Turdie
Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 22:23:
Ik heb zojuist met een knoppix CD de regedit kunnen openen. Probleem is echter dat onder HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Microsoft \ WindowsNT \ CurrentVersion \ niet de winlogon staat.
zou dit het probleem kunnen zijn? En hoe is dit op te lossen? moet ik zelf een key aanmaken? Of beter niet te doen? Ik waardeer de hulp heel erg!
Kijk, dat is troubleshooten, dat zie we hier graag op GoT.Nu wordt het leuk ;).
Welkom op Tweakers en op GoT trouwens.

Dat die winlogon key niet bestaat in registry key is iedergeval geen goede zaak,maar daar was je waarschijnlijk zelf ook al achter.
Heb je al een System Restore geprobeerd, naar een eerder herstelpunt? En heb je een backup van registry die je kunt terugzetten?

Je kunt de Winlogon wel weer handmatig aanmaken, en dan kijken of je kunt inloggen.
Dat doe je op de volgende manier:
1. Goto a local PC which is connected to network and this pc also (corrupted one). TCP/IP informations are not stored in Winlogon key so this machine should be a part of network as i believe.
2. On another computer > Start Menu > Run > regedit.exe > File > click on "Connect Remote Registry"
3. Once connected to Remote Computer's registry, navigate to the following location:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\
4. Create Winlogon key.
5. Now you need to create only two entry in Right Pane.
Shell=Explorer.exe
Userinit-C:\Winnt\System32\userinit.exe
6. After creating the above entry and setting their value. Reboot corrupted computer. You should be able to log on to the system.
NOTE: - If you are not able to connect to Remote Registry or if Remote Registry Service is not installed or not started then you need to use Recovery Console to start Remote Registry Service on corrupted computer.
Bron

Je zou ook een repair installation van Windows XP kunnen proberen

[ Voor 43% gewijzigd door Turdie op 19-03-2009 02:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
sorry Mod.
Het is een tamelijk spoedgeval, de laptop in kwestie wordt namelijk voor werk gebruikt. Dus ik ben iedere avond tot 00.00 bezig. Maar ik ben blij dat ik nu ergens kom.

@ shadowman:

Ik zal je bovenstaande suggestie nog eens proberen. Ik neem aan dat die twee entries die ik moet maken eenvoudig is? want ik mis bijvoorbeeld een komma achter userinit.exe

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Volgens mij staat er in de Windows Clients FAQ - Mijn Windows logt direct weer uit na het inloggen? toch ook een manier uitgelegd waarop je dat kan doen?

Letterlijk zelfs met alle stappen erin nota bene :)
En als je zou [search=BartPE cd maken] of [search=Registry andere installatie bewerken] kom je ook wel wat relevante informatie tegen.

Zoeken is nou niet bepaald rocket science hoor :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog eens die registers toegevoegd in knoppix. Dat haalde niks uit. Weer opstarten in knoppix en regedit. Blijkt dat register er ook niet meer te staan! Nu wil ik graag een virusscan uitvoeren, ik heb al gezocht op het net, maar kan dat via knoppix AVG runnen? kan ik AVG evt ook uit DOS runnen?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2009 19:56 ]

• Turdie
Doe gewoon een repair install zoals ik al aangaf, je installatie is gewoon fucked.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteravond mijn bestanden gaan redden via knoppix. Ik heb de bestanden gekopieerd naar een USB stick. Als m'n USB stick dan gebruik in windows kan ik zien dat de geheugen capaciteit is afgenomen met de USB stick en zie de mappen staan. Alleen in die mappen kan ik de bestanden niet terug vinden (mappen zijn leeg) Ik heb ook al gecontrolleerd of de verborgen bestanden worden weergegeven. Wat kan dit zijn?

edit: probleem opgelost! ik had meer rechten moeten toekennen in knoppix! nu het probleem van de registers nog! Ik wil wel een recovery

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2009 20:03 . Reden: probleem opgelost ]

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is opgelost. Ik heb een recovery install gedaan vanaf een acer partitie in het draait gelukkig weer allemaal! Bedankt voor jullie medewerking!

Verwijderd

Topicstarter
Problemen problemen. Ik dacht alles weer draaiend te hebben, maaar...laatst het volgende probleem. Ik zet de recovery terug met behulp van de eRecovery van Acer (alt F10 bij opstarten). Dan zet hij vrolijk weer alles terug. Vervolgens na alles gedaan te hebben en wil afsluiten blijft het afsluit scherm hangen met de mededeling dat windows wordt afgesloten (dit wordt hoe lang ik ook wacht niet gedaan!). Ook bij het zoeken of herstellen van een draadloos netwerk blijft alles hangen. Nu dacht ik ik formatteer de hele boel gewoon, maar acer heeft 2 partities aangemaakt C en D. Is het verstandig ze beide te formatteren? zoja moet ik ze dan eerst departitioneren en dan windows er opnieuw opzetten? Heb ik een windows cd nodig om de computer opnieuw te installeren? Of heeft acer standaard een partitie waar gewoon een losse windows opstaat? De licensie die ik heb is namelijk voor windows home, maar daarvan was geen cd bijgeleverd

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2009 09:35 . Reden: fout in bericht ]

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-10 13:46
Ik weet niet hoe Acer het precies heeft geregeld, maar vaak bestaat er zoiets als een recovery-partitie.
Als je dan bij het opstarten voor recovery kiest, wordt er vanuit deze (onzichtbare) partitie geboot, en heb je een aantal opties. Een ervan is het hele zaakje terugbrengen in de oorspronkelijke staat. Dat wil waarschijnlijk zeggen: de hele schijf (C en D-partities) worden precies zo ingericht, zoals toen je hem kocht. Lees: met alle troep die je niet wilt, zoals de 30-dagen Norton, etc.

Houdoe

Pagina: 1