Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 22:23:
Ik heb zojuist met een knoppix CD de regedit kunnen openen. Probleem is echter dat onder HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Microsoft \ WindowsNT \ CurrentVersion \ niet de winlogon staat.
zou dit het probleem kunnen zijn? En hoe is dit op te lossen? moet ik zelf een key aanmaken? Of beter niet te doen? Ik waardeer de hulp heel erg!
Kijk, dat is troubleshooten, dat zie we hier graag op GoT.Nu wordt het leuk

.
Welkom op Tweakers en op GoT trouwens.
Dat die winlogon key niet bestaat in registry key is iedergeval geen goede zaak,maar daar was je waarschijnlijk zelf ook al achter.
Heb je al een System Restore geprobeerd, naar een eerder herstelpunt? En heb je een backup van registry die je kunt terugzetten?
Je kunt de Winlogon wel weer handmatig aanmaken, en dan kijken of je kunt inloggen.
Dat doe je op de volgende manier:
1. Goto a local PC which is connected to network and this pc also (corrupted one). TCP/IP informations are not stored in Winlogon key so this machine should be a part of network as i believe.
2. On another computer > Start Menu > Run > regedit.exe > File > click on "Connect Remote Registry"
3. Once connected to Remote Computer's registry, navigate to the following location:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\
4. Create Winlogon key.
5. Now you need to create only two entry in Right Pane.
Shell=Explorer.exe
Userinit-C:\Winnt\System32\userinit.exe
6. After creating the above entry and setting their value. Reboot corrupted computer. You should be able to log on to the system.
NOTE: - If you are not able to connect to Remote Registry or if Remote Registry Service is not installed or not started then you need to use Recovery Console to start Remote Registry Service on corrupted computer.
Bron
Je zou ook een
repair installation van Windows XP kunnen proberen
[
Voor 43% gewijzigd door
Turdie op 19-03-2009 02:00
]