Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allen,

Ik ben op zoek naar latjes van 4*4gig voor op mijn asus p5q moederbord. Ik wil dus in totaal 16 gig ram zodat ik mijn virtueel labo kan beginnen bouwen.

Probleem is dat de goedkope latjes van kingston van 4gig niet op de vendor list staan. Kingston ValueRAM KVR667D2Q8P5K2/8G kost maar 100 euro bv en staat niet op de vendor list.

De KVR667D2N5K2/8G staan wel op de vendorlist maar kosten 400 euro.....

Kan er iemand mij zeggen waarom de KVR667D2Q8P5K2/8G niet zouden werken of welke latjes van 4gig wel zouden werken op mijn moederbord?

Alvast bedankt,
ALex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-06 11:37
Ze kunnen onmogelijk alles op die lijst zetten. Ik zou me er niet druk om maken en gewoon voor die van e100 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

De QVL is meer een zekerheid. Het is niet gesteld dat die andere modules niet werken. Als ze alles moesten vermelden op die lijst, had je een lijst van tientallen pagina's. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:05
Ik zou even kijken of je geheugen kunt vinden in de pricewatch die ook in de QVL staat.

Kingston ValueRAM KVR667D2Q8P5K2/8G gaat iig niet werken, dit is namelijk Error Correcting Code/ Registered RAM

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is waar....maar is veel geld om te riskeren

Dit zijn de specs van de latjes

http://www.valueram.com/datasheets/KVR667D2N5K2_8G.pdf

http://www.valueram.com/datasheets/KVR667D2Q8P5K2_8G.pdf => 100 euro

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2009 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
Ik zou eens kijken of pricewatch: OCZ Gold OCZ2G8008GK op de QVL staat of iig producten uit die productserie :)

Edit: Even voor je nagekeken, de OCZ2P8004GK (dus de 2x2GB variant van deze) staat wel op de QVL iig :)

[ Voor 21% gewijzigd door asfaloth_arwen op 17-03-2009 09:46 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lejavh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:09
Mijn Corsair DDR3 geheugen stond ook niet op de QVL lijst van Asus bij de Striker II Extreme en die heeft altijd goed gewerkt.

En als je geheugen niet werkt kan je hem bij de meeste winkels binnen 8 dagen terug sturen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
asfaloth_arwen schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 09:36:
Ik zou eens kijken of pricewatch: OCZ Gold OCZ2G8008GK op de QVL staat of iig producten uit die productserie :)

Edit: Even voor je nagekeken, de OCZ2P8004GK (dus de 2x2GB variant van deze) staat wel op de QVL iig :)
thx,
Dus de OCZ2P8004GK heeft meer kans om te werken dan de KVR667D2Q8P5K2/8G?

Edit: Ik bedoel de OCZ2G8008GK en niet de OCZ2P8004GK.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2009 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 10:02:
[...]

thx,
Dus de OCZ2P8004GK heeft meer kans om te werken dan de KVR667D2Q8P5K2/8G?
Ja, de KVR667D2Q8P5K2/8G is Registered/ECC geheugen, en zover ik kan zien ondersteund je moederbord dit niet.
4 x DIMM, max. 16GB, DDR2 1200 / 1066 / 800 / 667 MHz, non-ECC, un-buffered memory

[ Voor 20% gewijzigd door asfaloth_arwen op 17-03-2009 10:08 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• needless to say
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 08:52
Die OCZ heeft inderdaad meer kans om te werken. Ik vind echter nergens de chipconfguratie van deze latjes terug? Check op google of je mensen met die config terugvindt en zeker bent dat het werkt. Zonder dat je de chipconfig weet blijft het een gok, je zit immers met de limieten van je geheugenontroller te spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Je zou zelfs kunnen kijken naar mobo's die meer dan 4 dimms hebben:Wat voor lab wordt het trouwens? :) Ik ken eigenlijk maar 1 applicatie die echt 8 gigabyte kan gebruiken. Zulke geheugenvreters zijn zeldzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• needless to say
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 08:52
Ik heb het even nagekeken. Het moederbord bezit een P45 chipset, en op de OCZ-website staat dat het OCZ Gold OCZ2G8008GK geheugen speciaal ontworpen is voor de P45 chipset. Als het niet werkt mag je OCZ dus verantwoordelijk stellen ;).

bulle bas: in een "virtueel labo" kun je veel applicaties draaien die 8GB RAM vragen hé ;). Trouwens, er bestaan een rits applicaties die meer dan 8 GB lusten, waaronder bvb databanken. Het is geen uitzondering dat een SQL tegenwoordig 16 GB RAM krijgt.

[ Voor 35% gewijzigd door needless to say op 17-03-2009 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bulle bas schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 12:03:
Je zou zelfs kunnen kijken naar mobo's die meer dan 4 dimms hebben:Wat voor lab wordt het trouwens? :) Ik ken eigenlijk maar 1 applicatie die echt 8 gigabyte kan gebruiken. Zulke geheugenvreters zijn zeldzaam.
Bedoeling is om windows 2008 hyper v te installeren en dan stuk of 8 a 10 virtuele servers te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum:
Hoe zit het met de geheugen compatibiliteit?
Soms wil een bepaald merk/type geheugen helemaal niet naar behoren werken op een bepaald merk/type moederbord, ook al zijn ze allebei op zich uitstekende merken. Bekende voorbeelden zijn Asus borden en Twinmos geheugen. Ze zijn beiden uitstekende producten, maar op een of andere manier dulden ze elkaar gewoonweg niet. Veel moederbordfabrikanten hebben op op hun websites compatibiliteitstabellen staan waarin je kunt terugvinden welk geheugen volgens de mobofabrikant uitstekend of zelfs helemaal niet op het mobo gaat werken. Op de handleidingen van de meeste moederborden staat ook welke geheugenconfiguraties cq combinaties wel gaat werken en welke niet. Als het gewenste merk/type danwel configuratie er niet op staat, dan wil het nog altijd niet zeggen dat het niet zal werken. Je loopt slechts het (in principe erg kleine) risico dat het daadwerkelijk niet zal werken. Kortom: gewoon proberen en in geval van mislukking omruilen bij de PC-boer tegen een ander merk/type.
PMG FAQ

Lijkt me vrij duidelijk. Wat wel vaak een goede aanwijzing kan zijn is om te kijken naar de chips op een DIMM. Als de chips op de DIMM die je overweegt ook aanwezig zijn op DIMMs die wel in de QVL staan, zal het doorgaans werken.

Maar let wel op: Asus staat er niet voor niets bekend om uiterst kieskeurig te zijn mbt DIMMs. Als het flink geld kan schelen is het allicht een beter idee op zoek te gaan naar een mobo die wel die DIMMs op de QVL heeft staan of minimaal van een merk is waar doorgaans minder compatibility issues zijn (denk aan Gigabyte, MSI of Intel voor minstens even degelijke borden die niet te kieskeurig zijn)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1