Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsvogel
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-04 01:19
Hallo tweakers,

Ik zit al een aantal dagen met een probleempje, waar ik nu echt niet meer uit kom...

Wat info allereerst:
Systeem: Acer M3641
Processor C2Q Q6600
Grafische kaart/chip onboard: nVidea 7100
Grafische kaart op pci-e: nVidea Geforce 8600GT
Zo wordt het systeem off-the-rack geleverd.

Verder zoekend op het systeem leert me dat de huidige configuratie (zoals ik hem heb) niet meer wordt geleverd met nVidea kaarten

Ik heb als PC monitor een Samsung Syncmaster T240HD
Als Televisie de Samsung PS50A656

Wat ik wil:
Ik wil de TV en de Monitor allebei op de beste manier aansturen vanuit de PC
In mijn ogen is dat: De monitor via de DVI aansluiting en de TV via de HDMI

Wat bleek: De HDMI poort deed niets, hiervoor heb ik contact gezocht met de helpdesk van ACER.
Volgens de medewerker moest deze nog worden ingeschakeld. :?
(vreemd als je een systeem kant en klaar met HDMI aansluiting verkoopt...)

maargoed, hij had nog een standaard mailtje met uitleg wat hij naar me ging sturen.

Quote mailtje:
Geachte ACER klant,

de HDMI-aansluiting in deze ACER configuratie zit onboard en is automatisch uitgeschakeld (in de BIOS), omdat er een externe videokaart in het systeem aanwezig is. Om dit op te lossen moet u de PC loskoppelen van het stroom.
Daarna de externe (PCIe-)videokaart uit het systeem halen.
De monitor aansluiten op de onboard HDMI of VGA-poort en het systeem weer opstarten.
De nieuwe driver van de nVidia-videokaart downloaden op www.nvidia.com, en deze installeren.
Na installatie van deze driver herstarten, na opstart weer uitschakelen.
Daarna mag de externe videokaart teruggeplaatst worden, zodat én de videokaart én de HDMI onboard gebruikt kunnen worden.

Zo gezegd zo gedaan, volgde ik alle aanwijzingen op, maar helaas geen resultaat nadien.
Ik heb bovenstaande mail op allelei manieren geïnterpreteerd, bijvoorbeeld ook door de kaart na installatie van de drivers in apparaatbeheer uit te schakelen alvorens de pci-e kaart weer terug te steken.

maar na een 20 tal verschillende pogingen nog steeds geen resultaat.
Het lukt me gewoonweg niet om de onboard kaart en de externe kaart samen te laten werken.
In de bios is geen mogelijkheid om te kiezen de onboard video in of uit te schakelen, of om ze samen te laten draaien.

Met deze wetenschap belde ik wederom naar de acer helpdesk.
Na overleg vertelde een medewerker me dat ik maar op de site van nVidea de driver moest downloaden waarmee ze samen gingen werken.
Toen ik hem vroeg naar welke driver ik specifiek moest zoeken kon hij me 'helaas'niet verder helpen.

Met een kluitje het riet in gestuurd dus... :(

Inmiddels heb ik weer het een en ander aan kabels aangeschaft om zodoende een goed resultaat te behalen.
Dit houdt in dat ik een adapter heb gehaald van DVI naar HDMI en deze met een HDMI kabel op de TV aangesloten, het beeld hiermee is goed.
Voor de monitor heb ik een VGA kabel gehaald, het beeld hiermee op de T240HD is matig, en niet full screen (ook niet te behalen middels andere instellingen).

Ik hoop dat iemand me kan helpen om de beide schermen op de wenselijke manier aan te sluiten.
Daarnaast vind ik het erg raar dat ACER een systeem levert waar een HDMI poort op zit die standaard niet werkt en misschien ook wel niet gaat werken door de combinatie van onboard HDMI en PCI-e.

Help would be appreciated!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Systeem: Acer M3641
Wat voor een moederbord zit er exact in? Alleen dan kan je ook de goede drivers voor het moederbord downloaden lijkt mij.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsvogel
Hallo,

Dit is wat ik vind in de zgn empowering van Acer zelf:

MB en BIOS

Motherboard Information
Fabrikant ACER
Modelnaam MB Aspire M3641
Serienummer 92D1R77TCP8351xxxxxxx

Informatie systeem-BIOS

BIOS-fabrikant American Megatrends Inc.
BIOS-versie R01-B2
BIOS-releasedatum 05/23/2008
BIOS-geheugengrootte 1 MB

Everest kan overigens geen gegevens over het moederbord vinden.

Maar ik begrijp uit je reaktie dat ik naar moederbord drivers moet zoeken in plaats van video drivers voor de kaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Je bent niet zo handig met het geheel, dat geeft niets, dan komen we iig wel verder

http://faq.tweakers.net/pmg/EverestHome151.exe

Dit is een heel handig gratis programma'tje waarmee je kan zien wat voor hardware je hebt. Gewoon installeren, kijk daarna onder het gedeelte moederbord -> moederbord bij Moederbordnaam.

De reden dat ik je de drivers van het moederbord aanraad, is dat de grafische chip ook op het moederbord zit, de fabrikant heeft dan vrijwel altijd wel drivers op hun website staan die deze activeren, of iig het mogelijk maken de aansluiting te gebruiken. Het kan nooit kwaad iig.

Daarnaast zou ik toch nog eens goed gaan kijken in de BIOS naar instellingen over de grafische chip, want als het goed is zou daar toch iets moeten staan denk ik.

Kijk iig eerst maar even welk moederbord je hebt en of je daar drivers van kunt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-04 14:40
mijn ervaring met onboard videokaarten en een pci-e kaart is dat je die onboard niet meer kan gebruiken omdat hij deze automatisch uitschakeld zodra er een videokaart wordt ingeprikt.

Windows Vista only supports "homogeneous" multi-adapter configurations in WDDM mode. That means, ALL display adapters in the system MUST use the same display driver. That precludes mixing ATI with NVIDIA with Intel, or even mixing disparate hardware generations that utilize different display drivers.

Windows XP can mix and match, Vista cannot. You can force Vista to behave like Windows XP by using the XP drivers, but this will cripple most of Vista's graphics features including Aero Desktop.

Je kan dus geen ati met nvidia mixen, maar ook niet 2 verschillende nvidia kaarten.

[ Voor 61% gewijzigd door MeneerKrab op 17-03-2009 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsvogel
@ Hooglander

Everest 220 had ik reeds geprobeerd, deze kon geen modelnaam of iets dergelijks vinden

Voor alle volledigheid de 151 versie ook gedaan, die gaf hetzelfde resultaat:

--------[ EVEREST Home Edition (c) 2003, 2004 Lavalys, Inc. ]-----------------------------------------------------------

Versie EVEREST v1.51.195/nl
Startpagina http://www.lavalys.com/
Rapporttype Snelrapport
Computer PC_VAN_THIJS
Maker Thijs
Besturingssysteem Microsoft Windows Longhorn Home Edition 6.0.6001 (Longhorn Beta)
Datum 2009-03-17
Tijd 11:01

--------[ Moederbord ]--------------------------------------------------------------------------------------------------

Moederbordeigenschappen:
Moederbord ID 64-0100-000001-00101111-052308-MCP73$A7399214_This BIOS is exclusively for Acer onl
Moederbordnaam Onbekend

--------[ Debug - PCI ]-------------------------------------------------------------------------------------------------

Alvast bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Aspire M3641

De jongste generatie processoren en de NVIDIA MCP73PV-chipset zorgen ervoor dat de Aspire M3641 de prestaties levert die bij u passen. Samen met de geïntegreerde NVIDIA® GeForce 7100-processor met ondersteuning voor Shader model 3.0 en de HDMI-aansluiting tillen zij home entertainment op de Aspire M3641 naar een hoger niveau. Bovendien heeft de computer een uiterst ergonomisch en stijlvol ontwerp dat de kritische computergebruiker zeker zal aanspreken.
Ik heb even gezocht, maar daar kom ik toch niet verder mee, het is een nforce chipset uit de 6-serie.

Maar als je de grafische kaart eruit haalt, werkt de onboard chip dan wel? Want als hij het dan ook niet doet is het wel erg raar.

Drivers voor je pc kun je hier vinden, http://support.acer-euro....desktop/aspire_m5640.html Je zou de chipset drivers kunnen proberen, maar volgens mij moet je echt nog eens in de bios kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsvogel
@ Hooglander

Als ik de grafische kaart er uit haal zoals Acer helpdesk zei, dan werkt de onboard inderdaad wel.
d.w.z. de VGA poort en de HDMI poort geven allebei beeld.
en de 7100 is zichtbaar in apparaatbeheer.

Deze drivers zowel GeForce als nForce heb ik allebei geprobeerd.(in verschillende pogingen uiteraard)
Ik heb zelfs gecheckt of dan het versienummer van de drivers achteraf hetzelfde waren als die van de 8600GT zodat de drivers daarover geen conflict zouden kunnen krijgen.

Het is meer dus dat zodra de PCI-e kaart er in zit dat de onboard er automatisch wordt uitgeknikkerd.
In apparaatbeheer is dan ook niet de 7100 zichtbaar, maar alleen de 8600GT

Al zoekende in de bios is er geen mogelijkheid om iets te regelen op dit gebied.

De link naar de drivers die je gaf zijn voor de M3640, en niet voor de M3641, had ze ook al gezocht maar kon voor de 3641 niets vinden.
Weet alleen niet of dat kwaad kan..?

Nogmaals bedankt voor het meedenken!

[ Voor 9% gewijzigd door gijsvogel op 17-03-2009 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Je kan in de bios heel zeker geen primary graphics instellen? Je hebt meestal keuze uit AGP/PCI/on-board (vroegah dan) Zal nu wel iets met PCI-e zijn.

Primary display heet het onder Advanced vond ik net.

Maar anders zal meneerkrab wel gelijk hebben. Daarvoor heb ik te weinig kennis van Vista, je zou de XP drivers kunnen proberen...

Overigens over die drivers, ik zou gewoon die van de 3640 proberen, volgens mij zit daar niet veel verschil tussen. Er zit wel een risico aan verbonden, maar 99% van de tijd gaat het wel goed.

[ Voor 31% gewijzigd door Hooglander1 op 17-03-2009 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsvogel
Nee, helaas,

Het enige op video gebied in de Bios vind ik in de integrated perhipals, daar staat een optie voor palette snooping, en dat heeft iets met de video te maken en met pci

maar zowel enabled als disabled geven geen resultaat

Ben de drivers nu aan het binnenhalen, ga het eens proberen

Thx

[ Voor 12% gewijzigd door gijsvogel op 17-03-2009 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsvogel
De nieuwe drivers hadden helaas ook geen effect...

Ik zal er weer eens een telefoontje aan wagen met de helpdesk...

(update)
Na een medewerker gesproken te hebben wordt het wat nader in behandeling genomen
Hij kwam ook niet verder als het deinstalleren van de drivers en de kaart er uit halen enzo.

De medewerker gaf wel toe dat de functionaliteit van de HDMI poort onboard in combinatie met de pci-e kaart indien het niet werkend gaat worden een nutteloos verhaal is. maar dat lijkt me logisch.

[ Voor 62% gewijzigd door gijsvogel op 17-03-2009 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-04 15:33

Pubbert

random gestoord

Heeft je 8600GT trouwens geen 2de DVI? In dat geval zou een DVI->HDMI kabel oplossing kunnen bieden.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsvogel
Thund3r schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 13:53:
Heeft je 8600GT trouwens geen 2de DVI? In dat geval zou een DVI->HDMI kabel oplossing kunnen bieden.
Neen, helaas...
Zit VGA, DVI en S-video aansluiting op.
Maar mocht acer het niet werkend krijgen dan lijkt het me wel een redelijk compromis (dat ze de huidige videokaart omruilen voor eentje met 2x DVI of DVI en HDMI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Waarschijnlijk gaat het niet werken omdat als de PCI kaart erin zit deze in de bios uitgeschakeld wordt. In jou bios kun je alleen wisselen tussen onboard en PCI je kunt ze niet samen laten werken. Weet alleen zelf niet of er eventueel programma's voor zijn die zoiets kunnen toepassen. Lijkt me niet aangezien de bios een van de 2 zal uitschakelen. Zal deze ook niet direct meer in windows aanspreekbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsvogel
bobsqaud schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 22:55:
Waarschijnlijk gaat het niet werken omdat als de PCI kaart erin zit deze in de bios uitgeschakeld wordt. In jou bios kun je alleen wisselen tussen onboard en PCI je kunt ze niet samen laten werken. Weet alleen zelf niet of er eventueel programma's voor zijn die zoiets kunnen toepassen. Lijkt me niet aangezien de bios een van de 2 zal uitschakelen. Zal deze ook niet direct meer in windows aanspreekbaar zijn.
Ik kan helaas in de bios ook niet wisselen tussen onboard of pci.
De onboard wordt automatisch gepasseerd bij het opstarten zodra er een "betere" kaart in het pci-e slot zit...

Al vele duscussies op diverse fora gelezen met hetzelfde probleem intussen.
Het begint er in mijn ogen steeds meer op te lijken dat Acer een systeem verkeerd in elkaar heeft gezet, waardoor de door hun "aangeprezen" HDMI poort niet werkt...
Beetje jammer, want mede door de aanwezigheid van die poort heb ik wel voor deze machine gekozen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50893

gijsvogel schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 00:00:
[...]

Het begint er in mijn ogen steeds meer op te lijken dat Acer een systeem verkeerd in elkaar heeft gezet, waardoor de door hun "aangeprezen" HDMI poort niet werkt...
Beetje jammer, want mede door de aanwezigheid van die poort heb ik wel voor deze machine gekozen...
De onboard HDMI werkt wel in combinatie met de onboard GPU. Je koopt er zelf een andere GPU kaart bij die de onboard chip uitschakeld en welke niet is voorzien van een 2de DVI uitgang. Dat heeft verder weinig te maken dat Acer met jouw teleurstelling door te zeggen dat Acer een "verkeerd" syteem in elkaar heeft gezet.

Je zou in het ergste geval nog je monitor op de VGA uitgang kunnen aansluiten en de DVI via een HDMI converter kunnen gebruiken of een andere GPU kaart aanschaffen met een dubbele DVI uitgang. Verder is Acer een OEM bouwer die mede tracht complete sytemen af te leveren. Voor meer eisende gamer hebben ze een andere serie uitgebracht, Pradator. Het systeem wat je hebt aangeschaft is meer toegespitst op de casual desktop gebruiker die over het algemeen niet een stand alone videokaart zou gaan gebruiken erin.

Misschien een handige tip om de volgende keer jezelf beter te informeren wat je koopt om eleurstelling te voorkomen, waarbij ik zou neigen te zeggen, stel de volgende keer een eigen systeem samen die meer bij je behoefte's aansluit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsvogel
Anoniem: 50893 schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 00:13:
[...]

De onboard HDMI werkt wel in combinatie met de onboard GPU. Je koopt er zelf een andere GPU kaart bij die de onboard chip uitschakeld en welke niet is voorzien van een 2de DVI uitgang. Dat heeft verder weinig te maken dat Acer met jouw teleurstelling door te zeggen dat Acer een "verkeerd" syteem in elkaar heeft gezet.

\knip\

Misschien een handige tip om de volgende keer jezelf beter te informeren wat je koopt om eleurstelling te voorkomen, waarbij ik zou neigen te zeggen, stel de volgende keer een eigen systeem samen die meer bij je behoefte's aansluit :)
Sorry, maar het systeem wordt off the rack met de 8600 GT er in geleverd... voor alle duidelijkheid: ik heb die 2e kaart er niet zelf in gestopt dus...
Verder lijkt het eerste mailtje wat de helpdesk mij stuurde daarin volledig duidelijk.
(HDMI is standaard uitgeschakeld...)

Verder wilde ik aanvankelijk een eigen systeem samenstellen, maar budget, eisen en gebruik leidde mij uiteindelijk tot een off the rack systeem waarbij ik bij problemen terug kon vallen op een helpdesk en dat alles OEM geregeld was...

Maar verder bedankt voor je comment hoor....

[ Voor 5% gewijzigd door gijsvogel op 18-03-2009 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
gijsvogel schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 00:24:
[...]

Sorry, maar het systeem wordt off the rack met de 8600 GT er in geleverd... voor alle duidelijkheid: ik heb die 2e kaart er niet zelf in gestopt dus...

Verder wilde ik aanvankelijk een eigen systeem samenstellen, maar budget, eisen en gebruik leidde mij uiteindelijk tot een off the rack systeem waarbij ik bij problemen terug kon vallen op een helpdesk en dat alles OEM geregeld was...

Maar verder bedankt voor je comment hoor....
Kijk als hij er standaard in zit dan zouden ze "zelfs" bij acer direct moeten kunnen zeggen of dat mogelijk is. maar zoals al gezegd is kun je met specifieke eisen zelf een pc in elkaar zetten of in elkaar laten zetten. Wel jammer dat je nu teleurgesteld wordt. Je kunt eventueel bij acer aankloppen voor een vervanging van de videokaart met bijv twee vga of dvi poorten erin. Daar zullen dan ook wel weer kosten aanzitten want voor een duppie kun je nooit op eerste rij zitten helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsvogel
bobsqaud schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 00:28:
[...]

Kijk als hij er standaard in zit dan zouden ze "zelfs" bij acer direct moeten kunnen zeggen of dat mogelijk is. maar zoals al gezegd is kun je met specifieke eisen zelf een pc in elkaar zetten of in elkaar laten zetten. Wel jammer dat je nu teleurgesteld wordt. Je kunt eventueel bij acer aankloppen voor een vervanging van de videokaart met bijv twee vga of dvi poorten erin. Daar zullen dan ook wel weer kosten aanzitten want voor een duppie kun je nooit op eerste rij zitten helaas.
Nee, was het leven maar zo simpel ;)
Maar als blijkt dat het op geen enkele manier zou kunnen werken in beginsel dan vind ik dat ze deze kosteloos horen te vervangen voor iets gelijkwaardigs

Maar ik ben de beroerdste niet, ik wil niet te snel oordelen... Voordat ik concreet iets zeg geeft ik ze eerst de kans het zelf te herstellen of verbeteren, al moet ik daarvoor een stukje rijden naar een helpdesk zodat dan gefixed zou kunnen worden.
(ik wil liever de pc niet voor langere tijd kwijt zijn door hem op te sturen namelijk...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50893

gijsvogel schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 00:24:
[...]

Mijn excuus, heb geloof ik half zitten slapen tijdens het lezen. Maar in het eerste mailtje geven ze zelf aan dat beide tegelijk kunnen werken ? Over het algemeen ben ik zeer tevreden over de helpdesk van Acer en vind ze "vakkundig". Anders ter reparatie aanbieden ? Dan ben je hem even kwijt maar als het goed is krijg je hem wel werkend terug zoals het moet.

Wat ik me afvraag, gebruik je wel de standaard drivers van de Acer website ? OEM bouwers maken over het algemeen hun eigen stuurprogamma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsvogel
@ Parabellum
Het is je vergeven hoor ;)
Ik denk dat ik m ook even ter reparatie moet aanbieden.
Maar dan ga ik eerst dus even uitzoeken of ik ergens langs een servicedesk kan, ik wil de pc namelijk liever niet voor langere tijd kwijt zijn...

Acer biedt niet direct drivers aan voor dit systeem op hun eigen site, alleen voor het model 3640.
Iets wat ik ook een beetje vreemd vind overigens
Verder verwezen ze me door naar de site van nVidea, maar men kom ne niet vertellen welke drivers ik specifiek nodig had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Je zou nog kunnen proberen er een normale bios voor het gebruikte moederbord in te flashen })

Maar dat lijkt me dan weer niet verstandig in verband met garantie en dergelijken. Maar met een beetje zoeken naar teksten op het moederbord moet te achterhalen zijn welke is gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsvogel
Even een kleine kick,

Ik twijfel nog steeds erg tussen het RMA sturen van mijn systeem, wat ik dan vervolgens tot 5 weken kwijt zou kunnen zijn.
en het kopen van een andere videokaart die een DVI en een HDMI aansluiting heeft (of 2x HDMI als dat bestaat)
Acer heef alleen een helpdesk in Duitsland, en je kunt alleen opsturen. Langsgaan zodat ik m gelijk kan meenemen is dus geen optie, helaas...

Reden: Ik heb geen vervanging in de tussentijd, terwijl ik mijn PC dagelijks gebruik, onder andere voor werk gerelateerde dingetjes.

Een nieuwe videokaart kopen lijkt me net zo makkelijk, al zal het een iets duurdere oplossing zijn, tot ongeveer € 100 voor een goed werkende nieuwe videokaart vind ik dan net zo makkelijk.
Alleen kan ik niet zo vanachter mijn pc bekijken/beoordelen wat een goede vervanger voor de 8600GT zou zijn.
Zoveel verstand heb ik er nou eenmaal niet van.

Moet ik hiervoor gewoon even naar de winkel wandelen, of is er iemand die me hierover (eventueel via PM) een goede vervangende kaart zou kunnen aanwijzen.

@Mods: ik weet dat de laatste vraag een verwijzing naar het topic **LET OP** Welke videokaart moet ik kopen? verdient...
Hoop dat ie gewoon open kan blijven

[ Voor 8% gewijzigd door gijsvogel op 21-04-2009 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toimoi
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Tja, de vraag is of je exact dezelfde performance wil?

Als dat niet nodig is:
de pricewatch heeft een lijstje

Heb hierbij HDMI aansluiting aangevinkt en gesorteerd op prijs. Even opletten dat de HDMI ook daadwerkelijk op de kaart zit, en niet via een adapter. Het kan dus al aardig goedkoop met een 8400GS, maar dat is afhankelijk van je wensen. Voorbeeld: pas vanaf kaartjes zoals deze 4650 en 9500GT zit je ruwweg in dezelfde performance sector. Waarschijnlijk zijn deze net iets trager, maar erg veel zal het ook niet schelen.

Een mooi kaartje (ik denk ook voor je budget) is de 4670, die je ook bij andere merken terug kunt vinden. Sneller als je huidige kaartje, maar die zal het goed doen. Rond die prijs kun je ook een 9500GT met DDR3 geheugen vinden, die zal ook iets sneller zijn.

[ Voor 106% gewijzigd door toimoi op 21-04-2009 02:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-04 21:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

henkdetrucker geeft advies waar ik me in kan vinden.
Als je niet gamed is zo'n 8600GT overkill en kun je af met gewoon een simpel kaartje welke een HDMI en DVI poort heeft, die zijn er zat te vinden in de Pricewatch met HDMI filter aan. Ze zullen allemaal dual monitor met HDMI en DVI kunnen zonder enig probleem. Zoek ook zelf wat informatie op over de kaartjes door te zoeken naar informatie over de grafische chip, zoals "9400GT" of HD4350".
Als er ook nog spelletjes gespeeld moeten worden en je wilt dat minstens van niveau van je 8600GT kunnen doen dan zou ik zeker gaan kijken naar minstens GeForce 9500GT en nog wat beter zou een Radeon HD4650 zijn, of je moet nog beter willen natuurlijk.
Wederom zoek daar reviews over op op internet om er meer over te weten te komen.

**LET OP** Welke videokaart moet ik kopen? is een goede leidraad voor het aanschaffen van een kaart en waar je op moet letten. Het stellen van de vraag welke videokaart het meest geschikt is voor je is niet meteen taboe, maar het gaat er om dat we willen dat de persoon die de vraag stelt zelf meedenkt en ook zelf met ideeën komt. Ter voorkoming dat het hier een helpdesk wordt met vragen "Welke videokaart moet ik kopen?", dat is gewoon ongewenst.
Dus denk je actief mee, dan hoeft er geen probleem te zijn.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 437356

Sorry voor het aanwakkeren van dit forum maar ik heb het zelfde probleem.

Alleen is het verschil dat de hdmi poort helemaal niet werkt.
En dat hij standaard uit stond heb ik ook gelezen. Ben dus erg benieuwd hoe ik doe aan kan krijgen. Er zit bij mij verder geen andere videokaart aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:01

br00ky

Moderator Harde Waren
Oude topics lezen voor oplossingen is natuurlijk heel goed, maar kicken voor je eigen probleem niet echt. Zoals je aangeeft is je probleem anders en zal je ook wel andere hardware hebben. Open je eigen topic waarin je zo gedetailleerd mogelijk uitlegt wat je probleem is, waar je systeem uit bestaat en wat je zelf allemaal al geprobeerd hebt om je probleem op te lossen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.