Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Sta op het punt om een HTC touch pro aan te schaffen met een simlock van een andere provider dan mijn huidige provider. Daarom wil ik graag het toestel laten unlocken. Ben er echter nog niet uit wat dat inhoud voor de garantie. Daarom hoop ik dat zoveel mogelijk mensen in dit topic hun ervaringen willen posten en hun kennis over dit onderwerp .

Wikipedia zegt :

Tevens zijn er diverse mogelijkheden om tussentijds de simlock te verwijderen, maar daar kleven nadelen aan. Er is bijvoorbeeld geen zekerheid of de mobiele telefoon het na het verwijderen van de simlock nog goed doet. Daarnaast verleent de telefoonprovider de garantie van de telefoon in plaats van de fabrikant. In dat geval verloopt de garantie van een mobiele telefoon als deze zonder toestemming van de telefoonprovider simlockvrij gemaakt is.

Overigens is het niet verboden om de simlock tussentijds te verwijderen. Op het moment dat de telefoon is aangeschaft is het toestel eigendom van de koper, en die mag de keuze maken om naar een ander netwerk over te stappen. Wel is het verboden om de software aan te passen in de mobiele telefoon, daar berust namelijk auteursrecht op.
:

Ook is het mogelijk een unlock code via de provider aan te vragen. Dit kan echter wel meer dan 100 euro kosten!

Heb vandaag ook even met Simservice gebeld. Die zeggen dat de garantie NIET vervalt. Zij vragen dezelfde code op als de providers, echter kost het je daar maar 35 euro. Ze vertelden dat zo de provider garantie gewoon in tact bleef je hebt immers dezelfde code als die je provider zou gebruiken. Je moet dan dus ook gewoon zeggen dat je online de code hebt aangevraagd bij b.v. vodafone , kpn etc .

Klinkt allemaal wel leuk wat ze daar zeggen , maar vraag me af of het wel allemaal klopt. Toch moet ik de beste man op zijn woord geloven, want garantie's op papier (dat dit zo is) heeft/geeft hij niet. Misschien krijg je als je de code opvraagt bij je provider , wel een of ander certificaat mee, dat je moet tonen bij eventuele latere reparaties.

Als je daar ervaring mee hebt, laat dan hier a.u.b een bericht achter. Vraag me ook af of het allemaal zo streng gecontroleerd wordt. Heb zelf altijd Nokia gehad, en nooit iets kapot gehad. Maar hoor verschillende mensen die bij Nokia servicepoints zijn langs geweest voor reparatie en die hoefden meestal nog geen eens de bon te tonen. Of bij belcompany , dat de telefoon gewoon gerpareerd werd en daarna weer gelockt terug kregen. Maar dat is dus "van horen zeggen". Dus heb je er ervaringen mee gehad, zet het hier a.u.b. neer.

ps heb altijd Nokia gehad, daar kun je terecht bij servicepoints. Waar moet je met een HTC heen? Kan daar niks over vinden.

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-11 20:22
je zou gewoon bij een internetshop de telefoon met een nieuw contract kunnen kopen in plaats van bij de provider, dan krijg je een unbranded simlock vrij. en voor de garantie moet je bij HTC zelf zijn.

anders zou je even in de topics van HTC toestelen moeten kijken in het forum
HTC Touch Pro
HTC Touch Diamond
HTC Touch HD

[ Voor 49% gewijzigd door aegis op 16-03-2009 17:58 ]

https://bettyskitchen.nl

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
halo schreef op maandag 16 maart 2009 @ 17:55:
je zou gewoon bij een internetshop de telefoon met een nieuw contract kunnen kopen
Ik heb al een contract en wil het toestel dus 2e hands aanschaffen.

Verwijderd

Ik zit dus met hetzelfde probleem.

Ik heb een Vodafone abonnement afgesloten maar niet opgelet of het toestel simlock vrij was. Dus nu heb ik een simlock op mijn mobiel die ik dus pas in augustus kan gebruiken.Ik heb nu nog een debitel kpn abo..

Op het internet staat van alles over productcodes en firmware upgrades maar wat is daarvan de samenhang met een simlock?? Ik heb al een tooltje gevonden om de productcode te wijzigen.

Wie o wie kan mij helpen of tips geven wat ik het beste kan doen. Is het waar dat als de productcode wijzigt ook de simlock wordt verwijdert??

Het betreft een Nokia 5800Xpress Music Red.

Bij voorbaat hartelijk dank

ChristopheL

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Zovast preventief de melding dat we hulp bij het unlocken niet toe staan.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Ok duidelijk

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Bij het wijzigen van de productcode (en het eventueel daarna wijzigen van de firmware) wordt de simlock niet verwijderd.
Tenzij je nu echt helemaal geen toestel hebt, dat je die twee maanden kunt gebruiken, zou ik die simlock gewoon laten zitten.
Je kunt trouwens met je toestel in de offline modus ook zonder simkaart nu al (bijna) alles, internetten via WiFi, muziek luisteren, films afspelen, etc. alleen niet bellen, uiteraard :).
Pagina: 1