Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de titel het al zegt heb ik alweer problemen met mijn videokaart. Na dit probleem had ik een nieuwe videokaart gekocht de asus eah 4670. Met die kaart had ik een paar dagen veel plezier maar nu heb ik 3 dikke blauwe strepen in beeld die maar niet weg gaan.

Dit begon toen ik een spel (CoD4) speelde en toen vast liep. Toen na het opnieuw opstarten had ik die 3 dikke blauwe strepen in beeld en als ik in mijn windows account wou inloggen stond er op mijn beeld 'out of range' of 'no signal nogwat'.

Heb nu al drivers opnieuw geïnstalleerd, videokaart geherinstalleerd en een systeem herstel uitgevoerd maar niks helpt.

Ik kan nu alleen in veilige modus inloggen met een 640 480 4bit beeld werken. Maar nog steeds met die blauwe strepen. Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:05
Post weer een screenshot indien mogelijk. Kun je de kaart los in een andere pc testen? Hoe zit het met de koeling in je kast? Heb je een stabiele voeding? (Even nameten met een multimeter).

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
asfaloth_arwen schreef op maandag 16 maart 2009 @ 14:21:
Post weer een screenshot indien mogelijk. Kun je de kaart los in een andere pc testen? Hoe zit het met de koeling in je kast? Heb je een stabiele voeding? (Even nameten met een multimeter).
Kan geen screenshot maken heb wel even een paint gemaakt .

Afbeeldingslocatie: http://img10.imageshack.us/img10/1503/naamlooscuw.jpg

Kan hem niet in een andere pc testen. Koeling ligt het volgens mij niet aan everest zegt dat mobo 27 graden is. Heb ook geen multimeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Zijn de strepen dan niet zichtbaar op je screenshot? Dan is de kans groot dat het probleem in de aansluiting, je kabel of je monitor zit. Ik zou zeggen: probeer eens een andere kabel en monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCS88
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-01 08:11
Is dit probleem niet te danken aan je monitor die onder bepaalde omstandigheden dit vertoont? Word de videokaart misschien een beetje te heet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Admiral Freebee schreef op maandag 16 maart 2009 @ 19:05:
Zijn de strepen dan niet zichtbaar op je screenshot? Dan is de kans groot dat het probleem in de aansluiting, je kabel of je monitor zit. Ik zou zeggen: probeer eens een andere kabel en monitor.
Ik kan gewoon niet in windows komen om die screenshot te maken. Volgens mij zijn het artifacs. het ligt niet aan mijn monitor of kabel want als ik andere oude videokaart erin doe heb ik gewoon normaal beeld.
BCS88 schreef op maandag 16 maart 2009 @ 20:31:
Is dit probleem niet te danken aan je monitor die onder bepaalde omstandigheden dit vertoont? Word de videokaart misschien een beetje te heet?
Ik weet niet onder welke omstandigheden dat zou vertonen. Ik denk niet dat mijn videokaart te heet wordt.

Misschien zou het liggen dat ik eerst een nvidia kaart had en nu een ati kaart heb dat de software niet goed is verwijderd? Als ik nu dan windows opnieuw installeer en de garantie van die kaart gebruik maak. Zou het dan allemaal werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Je kan toch in veilige modus ook wel een screenshot maken? Je kan natuurlijk een volledige herinstallatie proberen om dat uit te sluiten. Wat gebeurt er als je de kaart in een andere computer steekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 22:00:
[...]

als ik andere oude videokaart erin doe heb ik gewoon normaal beeld.

[...]
Defect. RMA. Suc6

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Laatst online: 13:21

Haan

dotnetter

Terug naar de winkel en een nieuwe meekrijgen lijkt mij ook de beste optie.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-06 11:41

the_RJ

Banana Hammock!

Lijkt (weer) op een kapotte videokaart, maar misschien is het handig uit te zoeken of er een gemeenschappelijke oorzaak is voordat je een derde videokaart erin stopt. Voeding nameten is al genoemd, kijk even of je PCIE wel op 100MHz staat, PCIE slot misschien even goed met een zaklamp (e.d.) bekijken of daar niet iets verdachts te zien is.

Daarnaast je 4670 even in een andere PC steken zal snel uitsluiten of het de kaart is of niet.

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:35

Pubbert

random gestoord

Het zou ook geen kwaad kunnen om de voedingswaarden van je voeding even na te kijken in de bios, als dit al je 2de rotte kaart is.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Pagina: 1