Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat te gamen toen het beeld opeens blokkerig werd en de computer liep vast. Ik weet niet precies wat ermee is maar volgens mij was mijn kaart te heet dus had ik mijn computer schoongemaakt er zat en hoop stof in. Maar nu heb ik hem weer aangezet krijg ik dit beeld.

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/29aungn.jpg

Ik kan de opties in eigenschappen niet veranderen. Ik hoop dat jullie me ermee kan helpen.

Videokaart = NVIDIA GeForce 8300 GS

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2009 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:05
Welkom op GoT.Probeer eerst eens de drivers opnieuw te installeren.
Ik zat te gamen toen het beeld opeens blokkerig werd en de computer liep vast. Ik weet niet precies wat ermee is maar volgens mij was mijn kaart te heet dus had ik mijn computer schoongemaakt er zat en hoop stof
Ik hoop voor je dat er geen blijvende schade is opgetreden.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen75
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-05-2024
Als ik het zo bekijk lijkt het net alsof je beeldscherm resolutie niet correct is ingesteld, kijk hierbij ook naar de verversing. Eventueel drivers opnieuw installeren, anders heb ik zo ook even geen idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Drivers opnieuw geïnstalleerd maar nog steeds hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 19:24:
Drivers opnieuw geïnstalleerd maar nog steeds hetzelfde.
Ga eens naar je instellingen dan. Als ik het screenshotje zie lijkt het er op dat je instellingen gewoon enorm laag staan.

Edit: Kijk dan vooral even op hoeveel bits het staat.

[ Voor 8% gewijzigd door PilatuS op 07-03-2009 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knuckless
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:26
welk spel deed je? een oud spel? dit heb ik ook wel gehad stond gewoon de instellingen ineens op 16 bits. Als je dit bij beeldscherm instellingen even weer goed zet heb je weer goed beeld.

Alcohol, the cause and solution to all of life's problems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de instellingen al geprobeerd te veranderen maar dan wordt het beeld even zwart maar. Dan zie ik dat instelling venster weer en zie ik dat het gewoon weer terug springt op 4 bits en 640/480 resolutie. Zat CoD4 te spelen wanneer het gebeurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Probeer de videokaart eens in een andere PC. Het zou kunnen dat ie half kapot is.

Zit je trouwens niet in veilige modus te werken ?

[ Voor 24% gewijzigd door PilatuS op 07-03-2009 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb geen andere computer en zit ook niet in save mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 20:20:
Heb geen andere computer en zit ook niet in save mode.
Er is waarschijnlijk iets met je videokaart aan de hand. Dus zal je toch moeten gaan testen om tot een oplossing te kunnen komen. Als je dat verder niet kan of wil houd het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus maar een nieuwe videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Nee. Testen of deze kapot is, of dat het ergens anders aan ligt.

Je moet het probleem uitsluiten voordat je iets anders koopt. Door te testen kan je er achter komen waar het probleem zit. Mocht dan zeker zijn dat de videokaart kapot is, koop dan idd een andere. Maar zonder dat zeker te weten zou ik het nu niet al doen.

[ Voor 39% gewijzigd door PilatuS op 07-03-2009 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Dit ziet er niet uit als een kapotte videokaart, aangezien je geenartefacts hebt. Je moet het bij de software zoeken. Als het scherm zwart wordt bij het veranderen van de instellingen komt dat doordat je scherm de instellignen niet accepteerd. Hie lang duurt dat zwarte scherm? Want als je nieuwe instellingen instelt komt er een venster met daarop de vraag of de instellingen juist zijn. Als je niet binnen x seconden op ja drukt gaat hij weer terug. Ik neem aan dat dit bij jouw gebeurt. Wat voor scherm heb je? LCD of CRT? Probeer eerst eens alleen 32 bit in te vullen en niet de resolutie te veranderen.

Ik heb dit ook wel eens gehad na een BSOD. Ik geloof dat het toen over ging door nieuwe drivers te installeren. Heb je de nieuwste drivers geinstalleerd en eerst de oude COMPLEET verwijderd met bijvoorbeeld drivercleaner?

[ Voor 15% gewijzigd door jdm8 op 07-03-2009 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-09 20:22
koop een nieuwe videokaart, met een 8300 kun je toch niet fatsoenlijk gamen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Kan wel hoor Bert2000, ligt eraan wat voor spel je speelt.

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat zwarte scherm duurt ongeveer 2/3 seconden. Dat scherm voor het accepteren van veranderingen krijg ik. Dan druk ik dus op ja en valt het weer terug ook als ik alleen 32 bit invul. Ik heb een LCD scherm. Ik heb driver sweeper gebruikt maar krijg daar een error van 'acces violation'. Drivercleaner kost geld dus weet ik geen andere.

@bert2000 Het gaat mij om de gameplay niet om de graphics. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2009 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb zonet even bij eigenschappen deze computer>hardware>apparaatbeheer en daar bij de videokaart staat 'apparaat start niet. (Code 10)' heb videokaart ook al opnieuw geinstalleert maar dat hielp ook niet. Dus volgens mij is die gewoon kapot. :(

Kan iemand mij ook een goeie goedkope nieuwe aanraden?

Is https://www.dynabyte.nl/artikel/25338/ wat?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2009 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getah
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-07-2023
Voor dat geld sowieso niet :P Tip: koop niet bij Dynabite ;)

Iets duurder maar véél meer waar voor je geld : http://azerty.nl/8-970-92...70-di---grafische-ad.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okay, en dat draait wel op mijn systeem?

windows xp home sp3
intel core2 cpu 6300 1.86GHz
2gb ram

Zijn mijn specs voor zover ik weet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-07 19:44
Het ligt er helemaal aan wat voor pc je hebt, zelfbouw of standaard.. Als je hem gewoon in een winkel gekocht hebt dan 'zou' je kunnen proberen om je garantie te gebruiken. Even bellen met de helpdesk en kijken hoever je komt. Ik neem aan dat je je pc niet met een stofzuiger hebt schoongemaakt ofwel? Anders is het een vrij logisch probleem (iets met statische elektriciteit enzo).

De 4670 die Getah aangeeft is een prima kaartje. Hij zal sowieso ongeveer 2 keer zo snel zijn als de huidige 8300 die je nu hebt ;) Een 8300 klinkt mij echter als een 'massa-mensen-pc' in de oren en dus niet zelfgebouwd. In dat geval zou ik even meten hoeveel ruimte je hebt voor zowel de breedte als de lengte. Vaak zijn dit soort pc's 'erg mooi klein en dun', wat voor de uitbreiding van hardware totaal onhandig is ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Wackoz op 08-03-2009 20:08 ]

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een standaard computer. Heb hem wel met stofzuiger schoongemaakt heb ergens gelezen dat het wel kon . Zou ook niet weten hoe ik het anders moet doen. Ik koop die 4670 heb ik gelijk een upgrade.

Bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

is het wel een normale afmetingen kast? Passen er volledige pci kaarten in? Of moet er half height in? Oftewel hoe breed is je kast? De 4670 is een erg goede kaart voor het geld en ook lekker kort. (zodat hij niet tegen de harddisks aan zit, tenzij de kast echt klein is).

Stofzuiger is geen goed idee vanwege statische electriciteit. Meestal gaat het gewoon goed maar de kans op schade wordt gewoon veel groter. Een compressor, perslucht uit een spuitbus of gewoon ouderwets blazen is beter.

[ Voor 29% gewijzigd door jdm8 op 08-03-2009 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Blazen lijkt me ook niet echt slim. De vocht die met je adem meegaat. Mijn kast is als die normaal rechtop staat.
Van boven naar beneden 42cm
Van links naar rechts 20cm
Van voor naar achter 42cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
Mja zo gevoelig is dit alles ook weer niet... stofzuiger is juist wél veilig, een handzuiger (kom ff niet op de naam) is veel gevaarlijker. Perslucht / compressoren zijn slecht voor de ventilatoren, dus de stofzuiger lijkt me gewoon het best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
spNk schreef op zondag 08 maart 2009 @ 20:50:
Mja zo gevoelig is dit alles ook weer niet... stofzuiger is juist wél veilig, een handzuiger (kom ff niet op de naam) is veel gevaarlijker. Perslucht / compressoren zijn slecht voor de ventilatoren, dus de stofzuiger lijkt me gewoon het best.
Met de stofzuiger de PC schoonmaken is zeker niet veilig. De kans dat je iets sloopt door statische electriciteit is best groot. Zeggen dat het veilig is vind ik ook niet verstandig want het is vragen om problemen. PC onderdelen zijn extreem gevoelig voor statische electriciteit.

Met perlucht schoonmaken is juist wel een goed idee. Dat is idd slecht voor de fans, maar als je die gewoon even tegenhoud met je vinger of iets anders is het geen enkel probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 08-03-2009 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan nergens vinden hoe groot die 4670 nou zelf is. Zou die wel in mijn kast passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 08 maart 2009 @ 21:02:
Ik kan nergens vinden hoe groot die 4670 nou zelf is. Zou die wel in mijn kast passen?
Hij is misschien 2cm langer dan je oude kaart. Leg maar eens 2 plaatjes van de kaarten naast elkaar. De PCI-e pinnentjes zijn altijd even groot dus kan je prima vergelijken.

En dan gewoon even in je kast meten of het past. Ik ben er vrij zeker van dat het wel zou passen. Ook al weet ik niet welke kast je hebt, maar die kaartjes zijn niet zo groot.

[ Voor 19% gewijzigd door PilatuS op 08-03-2009 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op zondag 08 maart 2009 @ 21:10:
[...]

Leg maar eens 2 plaatjes van de kaarten naast elkaar.
wat bedoel je daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Zoek op Google naar plaatjes van de 8300 en de 4670. Leg die 2 naast elkaar en dan kan je prima zien welke grootte de 4670 heeft. De maten van de 8300 weet je, want die heb je. Als je dan een plaatje zoekt van de 4670 kan je prima inschatten of het zal passen.

Het deel tot aan het einde van de PCI-e pinnen zijn altijd bij alle kaarten gelijk. Anders zouden ze niet in de kast passen. Dus je hoeft alleen te kijken naar het deel wat daarna komt.

[ Voor 18% gewijzigd door PilatuS op 08-03-2009 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is trouwens een 8400. Maar ik zie het al het gaat wel passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 08 maart 2009 @ 21:23:
Het is trouwens een 8400. Maar ik zie het al het gaat wel passen.
In de topicstart staat 8300GS, vandaar.

Al die standaard kaartjes zijn nooit echt groot, en passen eigenlijk in elke kast wel. Alleen het high-end spul gaat wat moeilijker omdat die wel vaak erg groot zijn. Maar wel verstandig van je om er op te letten, iets wat veel mensen nog wel eens vergeten.

[ Voor 10% gewijzigd door PilatuS op 08-03-2009 21:36 ]

Pagina: 1