Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthic
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-06 16:36
Hallo,

Ik zit hier met een dilemma. Na ongeveer twee jaar wordt het tijd om een nieuwe videokaart aan te schaffen. Maar ik kwam pas erachter dat de juiste kaart een ATI moet worden, omdat het beter/soepeler draait bij mijn setup.

Moederbord: ASUS M2A MVP
Processor: AMD Athlon64 X2 5000+ 2.6Ghz
Videokaart (op dit moment): Nvidia Geforce EN8600GT 256Mb

Ik heb van de week min of meer research gedaan en kwam uiteindelijk op een paar heerlijke, mooie kaarten uit.
Radeon HD4850 of de Radeon HD4870.

Wat ik dus nu echt weet, is het verschil tussen deze merken:
- Sapphire
- MSI
- ASUS
- Gainward
- Club3D

Wat ik tot nu toe heb gehoord is dat de Club3D geen juiste keus is i.v.m. de koeling, klopt dit?
Zo ja, dan valt de Club3D af, maar wat is het verschil tussen de andere vier?

Ik hoop dat jullie hier mij op weg kan helpen en dat ik de juiste kaart uiteindelijk kan kiezen!
Bij voorbaat hartelijk dank!

Groeten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 20:26

Dima_2005

T.net-verslaafde

Club3D heeft in het algemeen een slechte reputatie...
Ik zou zeggen: Gainward, Asus of Sapphire (in die volgorde)

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 11:34
Sapphire is een, om het zo maar te noemen, dedicated ATI merk dus dat zit wel snor. Ze maken prima kaartjes, net zoals Asus. Ik draai hier zelf momenteel een Club3D Radeon 3850 en deze doet het prima. Juist Club3D heeft hier een betere koeler op gezet (de Zerotherm koeler) waardoor ik zonder een stofzuiger in m'n pc kast, toch prima kan gamen.

Zelf vind ik dat je het gewoon moet proberen en ervaren. Toen ik voor de videokaart keuze stond werd ook links en rechts wat geroepen over Club3D, maar ik kies toch lekker zelf ;) Had totaal geen ervaring met het merk en heb het dus gewoon een kans gegeven. Als ik er problemen mee krijg dan heb ik garantie. Dan ben ik voor de volgende aanschaf weer een (merk) ervaring rijker :)

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinester
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-07 11:52

Sinester

Game Guru

Het maakt idd vaak weinig uit welk merk je neemt imo
Zoek gewoon wat plaatsjes op en kijk wat voor cooler er op zit.

Aan de hand daarvan kan je weer ervaringen en reviews opzoeken op het internet, om te kijken of ze niet te luidruchtig zijn voor jouw.
Je kan vaak al aan het model cooler zien of ie stil of lawaaierig is (denk aan dual slot of single slot, grote fan, kleine fan, enz)

Hello there

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthic
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-06 16:36
Bedankt voor jullie reacties!
Overigens kom ik nu er ook echt achter dat je minimaal 500W moet hebben om de videokaart (volledig) te laten functioneren.. (klopt dit wel?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dima_2005 schreef op zondag 15 maart 2009 @ 09:54:
Club3D heeft in het algemeen een slechte reputatie...
Ik zou zeggen: Gainward, Asus of Sapphire (in die volgorde)
Oh? Hoe kom je daar nou weer bij?

Neem gewoon lekker de goedkoopste (meestal Sapphire of Club3d). Die worden namelijk allemaal op reference borden gemaakt, geleverd door goedgekeurde leveranciers.

Voor de voeding moet je in het voedingentopic zijn, maar met een A-merk 450W trek je het ook wel.

[ Voor 10% gewijzigd door Edmin op 15-03-2009 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rollo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-09 14:11
Ik heb een coolermaster 430 watt en die trekt mijn sapphire hd4850 toxic @ 740/2300 en overgeklokte e5200 prima. Let wel op dat coolermaster een A-merk is. Mocht je een sweex of andere rotkwaliteit dingetje hebben zou ik inderdaad wel naar een andere voeding gaan kijken.

ICM met jou processor zou ik eerlijk gezegd voor een hd4850 gaan omdat een 4870 toch wel overkill voor jou -naar huidige maatstaven- 'trage' processor is, en dan kan je die 50-60 euro beter in je zak steken voor iets anders(andere voeding wellicht ;) ).

[ Voor 5% gewijzigd door Rollo op 15-03-2009 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Kmkz schreef op zondag 15 maart 2009 @ 23:20:
Bedankt voor jullie reacties!
Overigens kom ik nu er ook echt achter dat je minimaal 500W moet hebben om de videokaart (volledig) te laten functioneren.. (klopt dit wel?)
Wordt idd aangeraden voor de 4870. en 450 watt voor een 4850.

HD 4850, power consumption (card only):
Idle: 40.7 W
Peak 2D: 61.2 W
Peak 3D: 109.9 W

Met een GOEDE voeding kun je een beetje lager gaan zitten, maar het lijkt geen exate wetenschap die voedingen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
**LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?

Dit is een vraag die je met een beetje zoekwerk, en vooral het lezen van reviews, ook prima zlef kunt beantwoorden. Zie ook bovenstaande link :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.