Toon posts:

kapotte 2900 is vervangen door gtx280 van evga

Pagina: 1
Acties:
  • 2.412 views

Verwijderd

Topicstarter
Vorige week heb ik een topic gestart over mijn defecte hd 2900xt, deze is nu vervangen door een gtx280.
In de pc zit een voeding van 650 watt. Kan deze 2 gtx280 videokaarten 'trekken' want kan nog zo een 2de hands kaart op de kop tikken.
Heb een asus sli deluxe bord met een q6600

Mvg
Nico

• Nock372
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:08
Is het een a-merk voeding??

34,06kwp installatie, full electric

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:56
http://www.antec.outervision.com/

Daar moet je wel mee uit de voeten komen, gewoon alles invullen en dan komt het vast goed.

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Met die Q6600 op de standaard snelheid heb je vrij weinig aan 2 van die dingen in SLI.

Op je voeding vraag is geen antwoord te geven zonder te weten welk merk het is.

Verwijderd

Topicstarter
Merk ken ik niet meer, was geen echt dure, rode doos is het enige wat ik me herinner.
processor is niet overgeklokt. Ga ik niet echt een verbetering hebben dan?
Heb de kaart 150 euro betaald en kan een 2de kopen aan dezelfde prijs, daarmee.

Heb em getest op een 46' lcd via hdmi en dan cod 4 gespeeld op 1600*900, hij liep vlot 125 fps (ingesteld limiet).

Mvg
Nico

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 08:44
Verwijderd schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 19:21:
Merk ken ik niet meer, was geen echt dure, rode doos is het enige wat ik me herinner.
Kwestie van je PC kast even open schroeven en er binnen in kijken. Als je dat toch doet, meteen even de gegevens over de lijnen noteren. (Hoeveel amperes er op iedere lijn zijn). (Al zou je dat op de website van een goede fabrikant zo terug moeten kunnen vinden aan de hand van het merk&model).

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Maak je kast eens open, staat vast wel een sticker op je voeding.

Edit: Spuit11

[ Voor 11% gewijzigd door Tsurany op 14-03-2009 19:26 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
anders schroef je je kast eens open om te kijken wat er op je voeding staat..

en wat voor sli deluxe mobo... kan net zo goed een mobo met 2 8x pci-e 1.1 sloten, dan schiet je met die 2 kaarten niet veel op. dus post eens je complete specs, dan kan er pas een nuttig antwoord gegeven worden.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Verwijderd

Topicstarter
sweex

• PilatuS
  • Niet online
Dan kan je beter investeren in een nieuwe voeding dan een extra GPU.

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
Dan raad ik je aan een andere voeding te nemen... Sweex is echt de onderkant van de markt.

Verwijderd

Topicstarter
mobo is p5n32 sli premium

Verwijderd

Topicstarter
En ga ik dan door een ander merk voeding betere resultaten halen?

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:27
Dan moet je em 100% vervangen voor een A-merk voeding van ook rond de 650 watt. Bijv Antec, coolermaster of Zalman.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Verwijderd

In Welke voeding heb ik nodig? Deel 21 kan je alles vinden over een nieuwe voeding. :)

• nedernakker
de voeding zal je geen betere resultaten geven, mocht je alsnog in de toekomst een extra gtx erbij willen zetten, dan zul je nu een zwaardere voeding moeten aanschaffen

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 19:34:
En ga ik dan door een ander merk voeding betere resultaten halen?
Geen betere prestaties. Alleen een veel kleinere kans dat je PC er aan gaat door zon waardeloze sweex voeding. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Die investering vind ik het niet waard. Ik weet sweex is geen topmerk maar had ervoor een bequit van 350 watt en af en toe besloot em om uit te vallen. Na binnen te brengen was het antwoord : het ding werkt toch.
Na hem te vervangen met die sweex was mijn zoektocht naar het defect om en als een tweede kaart de boel onstabiel gaat maken dan pas ik.

Mvg
Nico

Verwijderd

Nah, dan niet hier komen klagen als je voeding stuk is gegaan en je hele pc heeft mee genomen(En dus je mobo,geheugen,videokaart ook stuk zijn).

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2009 19:50 ]

• Ganondorf_875
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-12-2021
Ik ken het merk Bequit niet, dus daar kan ik niet veel over vertellen, maar Sweex geeft vaak als wattage het piek wattage aan. Bovendien kunnen de +12 volt lijnen niet heel erg krachtig zijn. Het risico bij een Sweex voeding is veel groter dat die het niet volhoudt als je er 2 GTX280 kaarten inzet, een A-merk voeding heeft gewoon een hogere betrouwbaarheid. Maar het is jouw keuze...

Als ik vezels moet eten dan vreet ik mijn trui wel op...

Verwijderd

Topicstarter
Dat advies zal ik zeker volgen mocht ik aan een andere voeding toe zijn maar ik ga nu niet iets vervangen wat het in mijn ogen al 2 jaar perfect doet.
Het merk van de andere voeding staat in de lijst van de a - merken maar was verkeerd geformuleerd. het was Be Quiet en heeft meer gekost dan de sweex van 650 watt maar mijn pc viel van dag 1 zonder enig verband uit. Soms bij het spelen, soms tijdens een film, soms wanneer ie niks deed.
Nu werkt de pc heel snel en stabiel (sinds ik xp terug heb toch), het enigste waar ik nog mee kloot is mijn Ambx systeem maar dat is een ander verhaal.

Verwijderd

Serieus 2 GTX 280 naast een Q6600 op een Sweex zetten is vragen om problemen. Daarnaast zouden 2 GTX 280's ervoor zorgen dat je CPU een dikke bottleneck is. Investeer gewoon 80 a 100 euro in een goede PSU. Dat is nooit een miskoop.
Je weet dat PSU's die doodgaan een beetje jihad zijn? Ze gaan nooit alleen dood, ze nemen altijd wel wat mee. Als je +12 ineens een halve seconde lang +40 is wordt je moederbord verdrietig.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2009 20:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 20:03:
Serieus 2 GTX 280 naast een Q6600 op een Sweex zetten is vragen om problemen. Daarnaast zouden 2 GTX 280's ervoor zorgen dat je CPU een dikke bottleneck is. Investeer gewoon 80 a 100 euro in een goede PSU. Dat is nooit een miskoop.
Je weet dat PSU's die doodgaan een beetje jihad zijn? Ze gaan nooit alleen dood, ze nemen altijd wel wat mee. Als je +12 ineens een halve seconde lang +40 is wordt je moederbord verdrietig.
Kan wel maar geen haar die op mijn kop staat gelooft dat dat niet bij een a-merk kan gebeuren.
Ik geloof gewoon niet in die politiek. Veel mensen denken: kost meer is dus beter.
Een vb: Op werk staat een pioneer plasma 42' scherm van 5000 euro. Ik heb een samsung 46 inch lcd van 1500 euro. De rest van het verhaal kunt ge al raden zeker. Het ding is al meer binnen geweest voor reparatie en het contrast is ook al niet om naar huis over te schrijven en mijn goedkope brol speelt veel mooier en zonder miserie.
Dat is met tv' zo, frigo's, auto's en ook met elektronika wat ze in een pc steken.
Ik heb als telenet installateur gewerkt. In die tijd moesten er pci netwerkkaartjes geplaatst worden.Ik moest toen een officieel document van telenet laten tekenen door de klant dat zij niet verantwoordelijk waren voor problemen aan de klant zijn pc en dit enkel bij de merken Hp, Dell en pakard bell.
De grootste rotzooimerken deden het quasi altijd goed.

• PilatuS
  • Niet online
Kan wel maar geen haar die op mijn kop staat gelooft dat dat niet bij een a-merk kan gebeuren.
Met een A-merk kan het idd net zo goed gebeuren. De kans is alleen 100x kleiner. Je zal niet de eerste zijn met een Sweex voeding die kapot gaat en de rest van de PC mee neemt.

De voeding is gewoon het belangrijkste onderdeel van je PC waar je niet op moet bezuinigen. Hier op tweakers zitten erg veel mensen met veel verstand van zaken, en iedereen is het er over eens dat je met een high-end PC niet moet draaien met een B-merk voeding.

Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten, maar een B-merk voeding zwaar belasten is vragen om problemen.

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

Zenix

BOE!

Voedingen zijn toch echt wel wat anders, schroef die voeding maar eens open en je mond valt open :/ En dan eens vergelijken met goeie voeding. Heb al vaak genoeg voedingen zien ontploffen, en ze nemen inderdaad vaak wat onderdelen mee.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 20:17:
Kans is vele malen kleiner.
Ik geloof gewoon niet in die politiek. Veel mensen denken: kost meer is dus beter.
Dan geloof je het niet. Feit is dat er in duurdere voedingen betere componenten worden gebruikt. Denk daar voor al aan Capsitors. Bij een goeie A-merk zijn deze allemaal solid caps. Gebruiken meer alluminium voor koeling. Worden de fasen beter uit gevoerd.
Wikipedia: Capacitor plague

Verwijderd

Topicstarter
Het zou kunnen, je moet er wat geluk mee hebben , is met alles zo.
Niemand die zijn a-merk voeding wil wisselen met een ambx systeem van philips.

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:42
Vergelijk de 12V lijnen eens met je Sweex en een kwaliteitsvoeding.

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:17
Het doet je portomonee meer pijn als je straks EN je voeding EN bijvoorbeeld één van je GTX280's mag gaan vervangen hoor ;) Ipv 150 euro aan een kaart uit te geven waar je 20-30% prestatie winst mee haalt in games die SLI ondersteunen lijkt het mij slimmer om een goede 550 watt voeding te halen van een degelijk merk als Antec of Coolermaster danwel Zalman. Reviews zijn er zat te vinden in de wondere wereld called 'the internet'.

Eenmaal met een goede voeding kun je je keuze voor SLI nog eens overzien en alsnog de kaart kopen. Door reviews en benchmarks te lezen/bekijken kom je er wellicht achter dat dat veel minder interresant is dan upgraden naar een snelle -enkele- nieuwe kaart ;) SLI presteert net zoals Crossfire best aardig maar veel mensen denken dat je met 2 kaarten ook daadwerkelijk 2 keer zoveel fps gaat halen.

Misschien als je over een jaar ofwat die GTX280 goedkoop op de kop kan tikken dat het dan interresant is lijkt me. Dan zijn die kaarten zo goedkoop dat 20% extra snelheid niet gek is voor die prijs. Nu heb je er meer aan om, in jouw geval, even te gaan koekeloeren naar een nieuwe/betere cpu, aangezien die de boel flink aan het bottlenecken is (zonder OC) ;)

één is geen, twee is één

Verwijderd

Ik heb ook een Sweex 650Watt en deze werkt prima!
dus ik vind het jammer dat jullie Sweex hier zo afkraken.

Koop lekker een extra 280GTX , duw hem in SLi , en overclock je CPU dan gaat alles goed komen!

• nedernakker
Verwijderd schreef op zondag 15 maart 2009 @ 12:15:

Koop lekker een extra 280GTX , duw hem in SLi , en overclock je CPU dan gaat alles goed komen!
goed advies man, moet ie zeker doen 8)7

Verwijderd

En omdat jij hem hebt, is het een goeie voeding. 8)7

Verwijderd

Dat zeg ik niet.
Ik geef mijn mening :D

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025

Dit is sarcastisch neem ik aan?
Anders 8)7 8)7 8)7

http://specs.tweak.to/15535

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-12-2025
Nog even een vraagje, waar kan je die gtx280's voor 150,- op de kop tikken? Dat lijkt mij ook wel wat :+
En als je er een gtx280 bij zou kopen zou ik je echt een nieuwe voeding aanraden maar dit is natuurlijk helemaal je eigen keus, ik zou het alleen niet zo verstandig vinden om zulke mooie hardware zo te behandelen, wie weet kom je hier over een week weer dat je computer kapot is en welke onderdelen je nu moet kopen...

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 maart 2009 @ 14:03:
Dat zeg ik niet.
Ik geef mijn mening :D
Een mening hebben is een ding, maar zonder onderbouwing heeft niemand er iets aan.

• K4F
  • Laatst online: 12:55

K4F

Affentoe komt er wel iets moois langs in de V&A, daar doelt hij dan ook waarschijnlijk op.

Voorderest is het een beetje over de top om dus twee kaarten, bijna meest energie slurpende kaarten op het moment, op een sweex 650 te zetten. Buiten dat het vragen om problemen is, kan je wel redeneren dat je niet voor een dubbeltje op de eerste rij kan zitten.

Jouw psu:
# +12 V1 : 17 Amp
# +12 V2 : 16 Amp

Officiële woord van NV:
PSU: For a single GeForce GTX 280 GPU you need a 550W PSU with 40A on the 12V rail. For a single GeForce GTX 260 GPU NVIDIA recommends a 500W unit with 36A on the 12V rail. PSU requirements for SLI or triple-SLI setups aren't known. The GeForce GTX 260 needs two 6-pin PCI Express power connectors and the GeForce GTX 280 uses one 8-pin and one 6-pin PCI Express power connector.

Google, 2e of 3e hit:
We had two GeForce GTX 280s on hand and a plethora of SLI bridges, so we of course had to run them in SLI. Now remember that a single GTX 280 uses more power than a GeForce 9800 GX2, and thus two of them is going to use a lot of power. It was so much power in fact that our OCZ EliteXStream 1000W power supply wasn't enough. While the SLI system would boot and get into Windows, we couldn't actually complete any benchmarks.

--

Hoop dat dit een hoop duidelijk maakt. :z

Verwijderd

tjtristan schreef op zondag 15 maart 2009 @ 14:18:
[...]

Dit is sarcastisch neem ik aan?
Anders 8)7 8)7 8)7
Volgens mij was dat wel sarcastisch ja.. :+

Verwijderd

Topicstarter
Komt van een pc die een collega gewonnen heeft op game beurs. Er zaten hier 3 gtx280 kaarten in en kerel verkoopt de pc stuk per stuk.

Hier een foto anders denkt ge dat ik alles uit men duim aant zuigen ben.
Heb met nog iemand gepraat die er wa verstand van heeft. Sli levert inderdaad zo geen groot verschil, zeker niet het dubbele.
Hij vond dat a-merk verhaal van voedingen kwatch. Ja een 650 watt voeding van een beter merk zal 'meer' kunnen leveren dan een goedkoopmerk van 650 watt. Kwestie van wat meer reserve te hebben dan.
Hij haalde een zeer goed argument aan: denk je dat in hp, packard bell of andere media-markt pc's en dergelijke pc's voedingen van 150 euro of van 50 euro steken. Denk je dat ze hierin zalman of coolermaster steken en dit terwijl zij de eerste 2 jaar toch moeten opdraaien voor alle andere onderdelen die mee de geest gaan geven bij.
Als zo grote fabrikanten van pc's die merken al niet gebruiken.
Hij verdedigde mijn stelling dus ook compleet. Die mercedes heeft evenveel kans om om aan de kant van de weg te staan dan die ford.

Ik ga mijn kans wagen met mijn sweex die mij al bijna 2 jaar goed dient en ga passen voor die 2de videokaart.

En ojaa, in die pc zaten 3 gtx280, een quad core, welke weet ik nie maar ne goeie, draaide met 4 giga ddr3 geheugen en dat alles draaide op een voeding van 1000 watt
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/nico77/Afb008.jpg
EdwardvGelder schreef op zondag 15 maart 2009 @ 16:35:
Nog even een vraagje, waar kan je die gtx280's voor 150,- op de kop tikken? Dat lijkt mij ook wel wat :+
En als je er een gtx280 bij zou kopen zou ik je echt een nieuwe voeding aanraden maar dit is natuurlijk helemaal je eigen keus, ik zou het alleen niet zo verstandig vinden om zulke mooie hardware zo te behandelen, wie weet kom je hier over een week weer dat je computer kapot is en welke onderdelen je nu moet kopen...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2009 20:56 ]

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:17
Als je dan even de reactie van K4F wilt lezen, misschien dat het dan doordringt :z

Verder win je er niks mee om eigenwijs tegen te spreken dat een enkele GTX280 rondom de 40 Ampère op de 12 volt lijn nodig heeft. Jouw 2 lijnen samen leveren nog niet eens genoeg.. Dan heb ik het nog niet eens over de onstabiliteit van slechte kwaliteit componenten in voedingen.

Met koppigheid bereik je niets hier.. Maargoed, veel plezier met je pc! Denk niet dat het nog veel nut heeft om er nu dieper op in te gaan eerlijk gezegd, zonde...

één is geen, twee is één

• K4F

K4F

Verwijderd schreef op zondag 15 maart 2009 @ 20:51:

Hij vond dat a-merk verhaal van voedingen kwatch. Ja een 650 watt voeding van een beter merk zal 'meer' kunnen leveren dan een goedkoopmerk van 650 watt. Kwestie van wat meer reserve te hebben dan.
Hij haalde een zeer goed argument aan: denk je dat in hp, packard bell of andere media-markt pc's en dergelijke pc's voedingen van 150 euro of van 50 euro steken. Denk je dat ze hierin zalman of coolermaster steken en dit terwijl zij de eerste 2 jaar toch moeten opdraaien voor alle andere onderdelen die mee de geest gaan geven bij.
Als zo grote fabrikanten van pc's die merken al niet gebruiken.

Ik ga mijn kans wagen met mijn sweex die mij al bijna 2 jaar goed dient en ga passen voor die 2de videokaart.
Doen, dan spreken we je overmorgen wel weer _O-

Natuurlijk stoppen ze geen silverstone psu in een pqrdbll, maar die packard bell is dan ook geen systeem met een Q en 2 videokaarten. Zoals je zegt gaat het nu goed, al 2 jaar zelfs! Nu wil dat niet zeggen dat je nu maar een tweede kaart erbij moet knallen want dan knalt die er zeker uit en neemt die zoals al eerder gezegd in het ergste geval wat onderdelen mee (iets waar minder kans op is bij een duurdere/betere voeding)

Yo Beste! d:)b

Verwijderd

Sja als je de reacties van mensen met verstand van computers niet wil horen, moet je het zelf weten. Niet komen klagen als je pc stuk is gegaan, je bent gewaarschuwd.

Verwijderd

Topicstarter
Wackoz schreef op zondag 15 maart 2009 @ 21:18:
Als je dan even de reactie van K4F wilt lezen, misschien dat het dan doordringt :z

Verder win je er niks mee om eigenwijs tegen te spreken dat een enkele GTX280 rondom de 40 Ampère op de 12 volt lijn nodig heeft. Jouw 2 lijnen samen leveren nog niet eens genoeg.. Dan heb ik het nog niet eens over de onstabiliteit van slechte kwaliteit componenten in voedingen.

Met koppigheid bereik je niets hier.. Maargoed, veel plezier met je pc! Denk niet dat het nog veel nut heeft om er nu dieper op in te gaan eerlijk gezegd, zonde...
Daaraan zie je dat er enkele, niet allemaal, niet weten van wat ze spreken.
p=u*i
vermogen = spanning*stroomsterkte
12*40= 480 watt
En dit op enkel een 12v lijn, heb je die kabeltjes van een voeding al eens bekeken. 0.75 mm² misschien.
Hoe kan hier in godsnaam 480 watt doorgaan, en dat hebben we het hier nog maar over 1 videokaart.
Heb je een auto batterijlader als eens gezien en opgepakt, wel die dingen zijn gemiddeld 10A bij 12 v.
En uit da bakske gaat 40 A komen zeker.

3 gtx 280 zouden dan een voeding van +1500 watt moeten hebben.

Ik vind dit een goede site, heb veel reakties gekregen, sommige denk ik meer speculatie dan op feiten gebaseerd maar heb de indruk dat sommigen de mening van de meerderheid volgen en dan denken dat ze het warm water uitgevonden hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2009 21:52 ]

Verwijderd

Anders vraag je het aan de mensen die er echt verstand van hebben, Disco Stu of The_Mask weten heel veel van voedingen.

Verwijderd

Topicstarter
En ik sla het advies niet in de wind. Men raad mij aan geen 2de te plaatsen omdat het toch zo geen groot verschil gaat maken bij mijn cpu en omdat ik misschien dan wel een tekort ga hebben met mijn voeding.

Dat soort raad neem ik aan, maar als iemand beweert dat zijn volkswagen beter is dan mijn ford en dat ie daarom meer kost, dan lach ik die kerel vierkantig uit.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-05 11:58

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op zondag 15 maart 2009 @ 20:51:
Hij vond dat a-merk verhaal van voedingen kwatch.
Dus je komt hier voor advies, maar als er iets gezegd wordt dat je niet bevalt steek je je kop in het zand?

De afgelopen weken rollen hier regelmatig topics voorbij van mensen die problemen hebben met hun pc, omdat hun el cheapo voeding het niet trekt. Maar goed, je vergelijking tussen voedingen en auto's is natuurlijk veel duidelijker.

Bottom line: A-merk voedingen kunnen continu leveren wat op de doos staat en als ze kapot gaan, nemen ze niet heel de pc mee.
budget-voedingen zetten het piekvermogen op de doos, hebben last van fluctuaties op de lijnen, gaan sneller kapot en je loopt het risico dat andere onderdelen met je voeding mee gaan naar de grote pc hemel.

Maar hey, als je drie tientjes op je voeding wil besparen...

Verwijderd

Voedingen zijn geen auto's. Je kan er dus niet bij dat Sweex gebruik maakt goedkope componenten, terwijl een duurdere voeding betere componenten gebruikt? Die goedkope componenten hebben vaker een slechte levensduur dan duurdere componenten(Electrolyte Caps vs Solid Caps bijvoorbeeld).

Als je trouwens niet gelooft dat er betere voedingen betere componenten gebruikt, moet je eens een echte B merk voeding naast een echte A merk houden en ze beiden op tillen. De A merk zal gegarandeerd zwaarder zijn omdat er meer koeling en componenten in zitten.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2009 22:04 ]

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Waarom een vraag stellen als je toch het antwoord niet accepteert. Het advies van iedereen is koop geen Sweex. En je bent zelf zo eigenwijs om daar niet naar te luisteren. Maar dan had je toch nooit om advies hoeven te vragen.

Als je nog niet overtuigd bent dan zal deze post dat zeker ook niet doen (en dat wil ik ook niet). Maar als jij de rest van je leven met Sweex, Trust etc.. kan leven dan ben je volgens mij de eerste.

[ Voor 30% gewijzigd door battler op 15-03-2009 22:04 ]

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-12-2025
Edit: laat maar, er is wel genoeg gereageerd :)

[ Voor 89% gewijzigd door EdwardvGelder op 15-03-2009 22:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat is er dus weer een die denk ik copy - paste heeft gedaan met en van de vorige reakties.

Electrolyte caps worden al niet meer gebruikt sinds we met smd's werken, te duur en vochtgevoelig.

Ik heb bij philips gewerkt en weet je wat op het eind van assemblagelijn op een dvd scvrijver klikken: Philps, Hp, traxdata, zelfs een blank dekseltje wat ze in medion steken en dergelijke.

Bedankt voor de reakties, hier mag een slotje op.

Verwijderd

Uit de Topicstart van het welke voeding topic.
Bij een voeding zijn drie dingen heel belangrijk, namelijk het Merk, het Vermogen en de Amperres welke de voeding kan leveren op de 12 volt.

Het merk is belangrijk om te voorkomen dat je troep koop. Er zijn grofweg gezien twee soorten voedingen, bagger en goede voedingen. Merken als Sweex, Qtec, Trust en "No-Name zijn voedingen welke echt bagger zijn, deze wil je echt niet in je pc hebben zitten. Een richtlijn is dat een goede voeding minimaal 9-10 cent per watt is. (een 650 watt voeding van 35 euro is dus in 99% bagger terwijl een 350 watt voeding van 35 euro best goed kan zijn)
Welke voeding heb ik nodig? Deel 21
Electrolyte caps worden al niet meer gebruikt sinds we met smd's werken, te duur en vochtgevoelig.
Bij consumenten electronica word er nog vol op gebruik gemaakt van electrolyte caps. Voor solid caps zit je gewoon bij duurdere voedingen, omdat solid polymer caps duurder zijn.
Ik heb bij philips gewerkt en weet je wat op het eind van assemblagelijn op een dvd scvrijver klikken: Philps, Hp, traxdata, zelfs een blank dekseltje wat ze in medion steken en dergelijke.
Het klopt dat er meer merken voedingen zijn dan makers, maar daarom betekend het nog niet dat er geen slechte voedingen gemaakt worden met slechte componenten door een van die makers, beetje een non argument.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2009 22:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben normaal tegen die goedkope merken, heb ook een klavier van logitech, g11 dacht ik en een surround setje. Deze voeding zat in een 2de pc die ik hier had staan en heb ik toen ik problemen had met mijn Be Quiet (amerk zeker) getest in mijn alledaagse pc en sinds heeft hij mij nooit in de steek gelaten.

Sorry jongens , sommige dingen neem ik aan, sommige niet.
Even goede vrienden hoor.

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Lees dit anders een door: http://www.hardware.info/...a/De_voeding_uitgekleed/1

Edit:
In het artikel van Hardware.info gaan ze in op de verschillen in kwaliteit tussen goedkope en dure voedingen.

Nog ff een quote van de conclusie:
Conclusie

De ene voeding is de andere niet, dat is één ding wat zeker is. Goedkopere voedingen bieden vaak een lagere efficiëntie en maken gebruik van goedkopere componenten, wat weer een mindere stabiliteit tot gevolg kan hebben. Laat je niet verleiden door de mooie claims op goedkope voedingen: kwaliteit heeft overduidelijk een prijs.

[ Voor 71% gewijzigd door Justawitte op 15-03-2009 22:25 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 maart 2009 @ 22:17:
Deze voeding zat in een 2de pc die ik hier had staan en heb ik toen ik problemen had met mijn Be Quiet (amerk zeker) getest in mijn alledaagse pc en sinds heeft hij mij nooit in de steek gelaten.
En als hij dat wel doet, kan je dus doei zeggen tegen je mobo en waarschijnlijk meer dingen. De kans is gewoon groter, dat je dat niet wil aan nemen, terwijl iedereen het zegt, begrijp ik niet.

Om je auto voorbeeld te gebruiken. Als jij een goedkope auto koopt, waar goedkopere componenten in de auto zijn gebruikt, dan is de kans toch ook groter dat hij stuk gaat dan als jij meer betaald voor betere onderdelen, die langer mee gaan.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2009 22:36 ]

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-05 13:30
Ik lees dat je voor de GTX280 een Ati HD2900 had maar deze is defect geraakt?
Nu krijg ik een vermoeden dat die Sweex weleens de oorzaak zou kunnen zijn (al heb ik je vorige topic niet gelezen). Zoals al eerder gezegd is, de lijnen van de Sweex zijn alles behalve stabiel. Uit ervaring kan ik je vertellen dat het ontzettend belangrijk is om een stabiele voeding te hebben, dus absoluut geen Sweex!

Waarom denk je dat er zo'n prijs verschil zit tussen een 650W van Sweex en een 650W van bijv. Zalman?
Dit is absoluut niet te vergelijken met auto's, je gaat ook geen appels met peren vergelijken.

Maargoed, beetje jammer dat je je kop in het zand steekt en niks wil aannemen van mensen die er wel verstand van hebben.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-05 11:58

Edmin

Crew Council

get on my horse!

toen ik problemen had met mijn Be Quiet (amerk zeker).
Je blijft maar doorgaan over die kapotte BeQuiet, maar dat zegt natuurlijk niets. Als ik morgen de loterij win, dan is de kans om de loterij te winnen zeker net zo groot als dat mijn fietsband lek raakt? Spullen gaan kapot. Spullen van een goede kwaliteit gaan minder vaak kapot dan slechtere spullen. Dat wil nog niet zeggen dat een A-merk voeding niet kapot kan. Je hebt een keer pech gehad met die BeQuiet, maar dat zegt niets over de algehele kwaliteit van het merk; het betekent slechts dat jij pech had!
En laat zit voorop staan: een Antec voeding komt niet van dezelfde productielijn als een Sweex, ook al lijk je dat te willen suggereren.

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
Probeer hem nou niet telkens over te halen, als die wil luisteren had die het al gedaan.
Laat hem het maar op de harde manier uitvinden, dat is meestal het beste voor mensen die niet willen luisteren.

http://specs.tweak.to/15535

• Killerbert
  • Laatst online: 14-05 16:01
Net zoals eigenlijk alle andere mensen al zeggen,
Koop gewoon een goede voeding. De kans is groot dat je er later spijt van hebt.
Je bent al erg vaak gewaarschuwd. Ik snap eigenlijk helemaal niet waarom je de mening van meerdere tweakers wilt weten als je er toch niets mee wilt doen.... 8)7
Ik heb zelf ook een dure voeding gemeten en een goedkopere variant.
die goedkope (geen merk) PSU, daar zakte de 12v lijnen erg ver (<10,5V) van in tijdens het gamen/belasten met als resultaat vastlopers e.d.. De oplossing lag voor de hand.. |:(

Succes met je Sweex voeding.

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-04 18:45

Madrox

Oh, Pharaoh!

Ik ben normaal tegen die goedkope merken, heb ook een klavier van logitech, g11 dacht ik en een surround setje. Deze voeding zat in een 2de pc die ik hier had staan en heb ik toen ik problemen had met mijn Be Quiet (amerk zeker) getest in mijn alledaagse pc en sinds heeft hij mij nooit in de steek gelaten.

Sorry jongens , sommige dingen neem ik aan, sommige niet.
Even goede vrienden hoor.
Jammer. Je bewijst jezelf geen dienst hiermee. Sweex zijn zo'n beetje de slechtste PSU's die er gemaakt worden, ze leveren minder dan 90% wat op de doos staat, gebruiken cheapass componenten, maken herrie, zijn allesbehalve efficient en als die doorfikt mag je alleen maar hopen dat er verdere niks stuk gaat.

Be Quiet is een beter merk, Corsair en Coolermaster ook. Maar zoals met alles gaat ook dan weleens een voeding stuk en/of hebben ze een minder model in hun assortiment. Bij Sweex niet, Sweex staat al jarenlang bekend om hun zeer goedkope, slechte kwalteits voedingen. Ze werken gelukkig wel, maar ga ze niet teveel belasten; dan kon je "geluk" weleens snel omslaan.

Review van de "650 watt" Sweex:
http://www.madshrimps.be/...&artpage=3805&articID=889

Zei ik amper 90% ? Maak er maar minder dan 80% van; deze Sweex levert een krappe 500watt maximaal. Zeer teluerstellend, vind je ook niet ? En daar wil je SLI mee gaan draaien met 2x een GTX280 :?
Veel geluk O-)

ps: een paar pagina's verder zie je wat een goed merk kan:
http://www.madshrimps.be/...&artpage=3808&articID=889
Dat is een heel ander verhaal. Tel daarbij op dat daar ook betere componenten opzitten, en het kwaliteitsverschil is enorm.

En die grote A-merken ? Die stoppen er voedingen in die gemiddeld presteren en het karweitje kunnen klaren, je moet er echter geen uber-gamebak van proberen te maken; daar zijn die voedingen niet geschikt voor.

[ Voor 13% gewijzigd door Madrox op 16-03-2009 08:58 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Bovendien hebben goedkope B-merk voedingen vaak geen beveiligingen voor als er dan wel iets misgaat in je computer of met de voeding zelf. Dan loop je het risico dat naast je voeding, heel je computer mee stuk gaat.

Een goede voeding is gewoon van essentieel belang voor een stabiele computer op middellange termijn en als je zo weinig mogelijk risico wil lopen op stukke hardware door een verkeerde stroomvoorziening.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 maart 2009 @ 21:57:
Dat soort raad neem ik aan, maar als iemand beweert dat zijn volkswagen beter is dan mijn ford en dat ie daarom meer kost, dan lach ik die kerel vierkantig uit.
Eindelijk een auto vergelijking bedacht! O-) :*)
Dus als ik zeg dat een ford beter is dan een landwind omdat hij duurder is(en betere overleving heeft) lach je mij uit? Dus jij zou een landwind kopen?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Landwind_(automerk)

Ja die sweex is te vergelijken met een landwind.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2009 20:40 ]

• K4F

K4F

Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 20:38:
[...]

Eindelijk een auto vergelijking bedacht! O-) :*)
Dus als ik zeg dat een ford beter is dan een landwind omdat hij duurder is(en betere overleving heeft) lach je mij uit? Dus jij zou een landwind kopen?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Landwind_(automerk)

Ja die sweex is te vergelijken met een landwind.
Hehe, Landwind is verboden, zou sweex ook moeten zijn >:). Ok, dat gaat wat ver :X

Is het nog gelukt trouwens? Ben wel benieuwd naar wat benches met die kaarten.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 22:02

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik ben benieuwd waarom niemand met een rode kleur dit topic eerder gespot heeft. :+

Ik denk dat ik het kort kan houden. We zitten op een forum over videokaarten en we praten inmiddels over voedingen, we zijn dus nogal ontspoort.
Verder gaat het topic gewoon helemaal nergens heen op deze manier. Ik denk dat er genoeg advies is gegeven en als de TS verder wilt met een GTX280 SLi opstelling op een 650W Sweex voeding is dat zijn eigen keuze.

Ik heb iig nog genoeg A-merk slotjes over.

[ Voor 10% gewijzigd door Ultraman op 16-03-2009 21:51 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.