Komt van een pc die een collega gewonnen heeft op game beurs. Er zaten hier 3 gtx280 kaarten in en kerel verkoopt de pc stuk per stuk.
Hier een foto anders denkt ge dat ik alles uit men duim aant zuigen ben.
Heb met nog iemand gepraat die er wa verstand van heeft. Sli levert inderdaad zo geen groot verschil, zeker niet het dubbele.
Hij vond dat a-merk verhaal van voedingen kwatch. Ja een 650 watt voeding van een beter merk zal 'meer' kunnen leveren dan een goedkoopmerk van 650 watt. Kwestie van wat meer reserve te hebben dan.
Hij haalde een zeer goed argument aan: denk je dat in hp, packard bell of andere media-markt pc's en dergelijke pc's voedingen van 150 euro of van 50 euro steken. Denk je dat ze hierin zalman of coolermaster steken en dit terwijl zij de eerste 2 jaar toch moeten opdraaien voor alle andere onderdelen die mee de geest gaan geven bij.
Als zo grote fabrikanten van pc's die merken al niet gebruiken.
Hij verdedigde mijn stelling dus ook compleet. Die mercedes heeft evenveel kans om om aan de kant van de weg te staan dan die ford.
Ik ga mijn kans wagen met mijn sweex die mij al bijna 2 jaar goed dient en ga passen voor die 2de videokaart.
En ojaa, in die pc zaten 3 gtx280, een quad core, welke weet ik nie maar ne goeie, draaide met 4 giga ddr3 geheugen en dat alles draaide op een voeding van 1000 watt

EdwardvGelder schreef op zondag 15 maart 2009 @ 16:35:
Nog even een vraagje, waar kan je die gtx280's voor 150,- op de kop tikken? Dat lijkt mij ook wel wat

En als je er een gtx280 bij zou kopen zou ik je echt een nieuwe voeding aanraden maar dit is natuurlijk helemaal je eigen keus, ik zou het alleen niet zo verstandig vinden om zulke mooie hardware zo te behandelen, wie weet kom je hier over een week weer dat je computer kapot is en welke onderdelen je nu moet kopen...
[
Voor 7% gewijzigd door
Verwijderd op 15-03-2009 20:56
]