Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GB2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-09 16:18
Na een aantal maanden met mijn pc met windows XP gewerkt te hebben heb ik een Vista licentie aangeschaft en ook extra geheugen daarom dus ook een 64 bit os gekocht.

Na installatie werkte alles goed, echter na een reboot afgelopen donderdag deed mijn USB keyboard en muis niets meer, in de bios kon ik mijn keyboard echter wel gebruiken.

Nu dacht ik dat het opgelost kon worden d.m.v een bios update, echter dit is mislukt en als ik mijn pc nu aanzet gaat deze aan maar er gebeurd niks, ja je hoort me harddisk aangaan (ff tikken) en heel even gaat alles uit (fan van power en de fan op de CPU) en dan blijft het scherm gewoon zwart..

Ik heb al de batterij eruit gehaald en de powerknop een seconde of 20 ingedrukt gehouden (uiteraard zonder resultaat) en ook de jumper (Clear RTC RAM) gebruikt.

Kan ik verder nog op enige manier mijn pc leven in blazen of zal ik gewoon een nieuw mainboard moeten kopen?

Voor de duidelijkheid, het gaat dus om een Asus P5Q mainboard

[ Voor 3% gewijzigd door GB2 op 14-03-2009 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Alleen een CD/DVD speler aan het moederbord hangen en de CD van het moederbord er in doen?
Met diskette met bios erop proberen te starten?
Zie ook PMG FAQ
En de site van de fabrikant. :)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-08 21:28
Als ik het goed heb, is 1 van je installatie CDs ook een BIOS recovery.
plaatsen en booten van het ding... zou helemaal uit zichzelf moeten gaan.

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GB2
Hummm de cd heb ik niet hier liggen...

Zou die te downloaden zijn....?
Diskette maken kan, maar ik zie totaal geen diskette activiteit....

bedankt voor de snelle reacties... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 20:48

Dani86

AeroGeek

Het schijnt bij (oudere?) asussen zo te zijn dat je in zo'n geval beeld krijgt als je een er PCI videokaart in zet.
Als je er nog ergens 1tje hebt liggen kan je dat proberen.

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GB2
Er zit geen on-board kaart op het mainboard, als je dat bedoeld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GB2
Van de Asus site:
Update BIOS failure

First, please try to clear CMOS and try if the problem could be solved. You can clear CMOS by changing the CLR_CMOS jumpers on your motherboard. The original position should be pin1-2, you need to configure it to pin2-3 for about 10 seconds, then reset to the original pins.

If you still cannot boot the PC, please contact your dealer and let him test the motherboard for you if the problem still exists. Please let him post the motherboard to our RMA we will test it and help you solve the problem..

Before flashing your BIOS, please check if the tools you are using are the latest version. Your problem may be caused by the version of your tool.

Else, you can save the BIOS file into a flash disk then boot the system and enter BIOS. Then you can update your BIOS by EZ Flash which is in the BIOS Tools page. After that, you can update the BIOS following the prompt of EZ Flash.
http://support.asus.com/t...ting.aspx?SLanguage=en-us

Die eerste 2 stappen heb ik dus al 3 keer gedaan...
Ik hoop toch niet dat ik dan 2 of 3 weken zonder moet zitten, kan je ook langs gaan bij Asus ofzo?

[ Voor 16% gewijzigd door GB2 op 14-03-2009 15:56 ]

Pagina: 1