Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:55
Onlangs heb ik een Intel PRO/1000 PT Desktop Adapter gekocht.

Dit heb ik gedaan omdat ik met een traag Gigabit Netwerk zat verveeld., helaas zat de oorzaak ergens anders! Zie hier op Gathering!

Beide computers hebben een Gigabit Realtek RTL8168C /8111C Netwerkkaart aan boord en kunnen probleemloos data transporteren tot +/- 105MBs.

De beide computers, zijn aangesloten op een Gigabite Switch van Asus (GigaX 1105B).

Nu wilde ik graag weten of ik deze kaart moet verkopen of kan ik deze mooie Netwerkkaart , toch op een of andere manier, nog ergens in mijn ThuisNetwerk integreren?

Heeft er dus iemand hier enkele tips :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Is een beetje lastig om voor ons te kijken wat jij nog kan gebruiken.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Ik zal de vraag anders stellen!

Heeft het zin en nut, om in mijn computer een tweede netwerkkaart te plaatsen?
Is het beter om mijn netwerkkaart op het moederbord uit te schakelen en de Intel PRO/1000 PT Desktop Adapter te gaan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 13:16
Test het uit. Kijk wat voor doorvoersnelheid je haalt met de Realtek en met de Intel. Je kunt ook kijken (als het kritisch is) kijken naar het cpu- gebruik van beide kaarten. De intel doet het op beide punten vrij zeker wat beter dan de Realtek, maar één en ander is natuurlijk ook afhankelijk van de computer waar het naartoe gaat. :)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 20:06

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Ik heb m'n onboard Marvell Yukon adapters uitgeschakeld en ipv maak ik gebruik van de Intel Pro 1000PT. CPU verbruik was lager (niet echt boeiend met dual cores en quad cores) en Intel biedt leukere tools aan voor de kaart.
Of dat voor jou ook genoeg is om de kaart te houden moet je natuurlijk zelf bekijken.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Ik had deze kaart enkele weken geleden al eens in de computer aangesloten en de laatste drivers geinstalleerd.
Je kan met de bijgeleverde software wel wat meer doen dan met een on-board netwerkchip.
Toch vond ik toen dat de Realtek onboard niet echt moest onderdoen voor de Intel Pro Netwerkkaart, al lag de CPU bij de Realtek wel wat hoger.

Heeft het zin om in mijn computer een 2de netwerkkaart te gebruiken naast de Realtek on-board :?
Mocht dat zo zijn, dan hoor ik het graag van jullie hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-06 20:00
ik mis het nut van 2 netwerkadapters in 1 pc in een thuisopstelling waarbij de rest van je pc's slechts 1x 1gbit aankunnen, maar het is altijd leuk om te rommelen enzo, kun je op die switch 2 poorten trunken? en anders heb je een mooie kaart voor als er ooit onboard iets kaduuk gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
nielsl schreef op zondag 15 maart 2009 @ 12:53:
ik mis het nut van 2 netwerkadapters in 1 pc in een thuisopstelling waarbij de rest van je pc's slechts 1x 1gbit aankunnen, maar het is altijd leuk om te rommelen enzo, kun je op die switch 2 poorten trunken? en anders heb je een mooie kaart voor als er ooit onboard iets kaduuk gaat :)
Wat bedoel je precies op de switch met poorten trunken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nose
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-04-2018

nose

size matters

Moris schreef op zondag 15 maart 2009 @ 13:04:
[...]

Wat bedoel je precies op de switch met poorten trunken :?
Als je niet weet wat het is zal het wel niet kunnen :)

P R N D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Dus in dit geval, kan ik dan toch best de Intel netwerkkaart verkopen.
Jammer, dat ik er nu mijn broek weer aan moet scheuren :(
Pagina: 1