Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zit met een probleem, namenlijk dat ik mijn computer niet meer voorbij de POST krijg.
Na een videodriver update en een reboot zit het ding vast in een eeuwige POST loop waarbij ik nieteens de BIOS meer in kan.

Het bericht dat 1 seconde in beeld is:
"Scanning BIOS image in hard drive."

Het betreft de volgende setup:
Moederbord : Gigabyte GA-EX58-UD5
CPU: Intel Core i7 920 - 2.66Ghz
Videokaart: ATI Club 3D HD4870X2 2GB GDDR5 CTLR PCI-E
Geheugen: Corsair 6GB XMS3-1600,DDR3, 1600MHz,Lat 9-9-9-24,DHX,X58

Ik heb al geprobeerd het ding te resetten met de cl_cmos jumper en ook door er gewoon 15 minuten de knoopcell uit te halen. Bijde heeft geen effect want hij blijft steeds maar recoveren en rebooten.

Wat kan ik hier nog aan doen?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2009 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilos128
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:14
Ik vermoed dat je bios corrupt is. Een vriend van mij had hetzelfde probleem. Bij mijn vriend was het veroorzaakt door een kapotte voeding. Denk dat het niet zo maar op te lossen is...Mss eens andere voeding proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vreemd dat de bios corrupt is, aangezien het ding schijnbaar een dual bios heeft juist voor dit soort problemen.

Nog vreemder is het dat dit gebeurde na een videokaart update (ATI CATHALYST).
Dat heeft toch eigenlijk weinig met je bios temaken, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Kijk ook eens hier: BIOS checksum error en Dual BIOS wordt actief

Ik heb bijna hetzelfde gehad met een GA-EX58-UD4P alleen ik kon meestal wel opstarten. Uiteindelijk ging het bord wel niet meer aan :/

Je kan nog eens proberen de stroom van je voeding te halen, de powerknop een paar keer in te duwen en het BIOS te resetten maar bij mij was het bord gewoon stuk. Nu heb ik een Asus P6T Deluxe en geen problemen meer :) Volgens de medewerker van de winkel kwamen er wel bovengemiddeld veel Gigabyte X58 moederborden terug met BIOS problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Admiral Freebee schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 23:58:
Kijk ook eens hier: BIOS checksum error en Dual BIOS wordt actief

Ik heb bijna hetzelfde gehad met een GA-EX58-UD4P alleen ik kon meestal wel opstarten. Uiteindelijk ging het bord wel niet meer aan :/

Je kan nog eens proberen de stroom van je voeding te halen, de powerknop een paar keer in te duwen en het BIOS te resetten maar bij mij was het bord gewoon stuk. Nu heb ik een Asus P6T Deluxe en geen problemen meer :) Volgens de medewerker van de winkel kwamen er wel bovengemiddeld veel Gigabyte X58 moederborden terug met BIOS problemen.
Damn, ik had ook bijna de P6T maar die was overal out of stock..
Dit is goed balen, moet ik die hele kermis weer open gaan breken om dat bord eruit te slopen...

Hoelang duurt een RMA van gigabyte ongeveer?
Zit ik nu een maand zonder PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Hoelang een RMA bij Gigabyte duurt weet ik niet want ik heb hem omgeruild voor een ander moederbord aangezien ik geen zin had om na een paar maanden weer alles uit mijn computer te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik hem na 3 maanden nog omruilen voor een asus bordje dan?
Ik heb hem eind november gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Dat hangt van de coulance van de winkel in kwestie af. In principe zijn zij niet meer verplicht dat het bord binnen te nemen en het te proberen te laten repareren/vervangen door een gelijkaardig model. Alleen als je kan aantonen dat er een structureel probleem is met dat model moederbord kan je aanspraak maken op een ander model maar dan zal je in dit geval toch al eerst twee keer een probleem moeten hebben gehad vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Stop er eens een USB stick in met daarop de juiste biosimage.
Dit lijkt veel op een misflash, wat ik vaker dan eens prima op deze manier heb kunnen verhelpen nadat ik de bios om zeep had geholpen (en ja, dat waren opzettelijke misflashes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
In dit geval zou dan de backup BIOS wel goed moeten werken en een correcte BIOS image moeten terugzetten. Die kan je namelijk niet flashen. Maar hij kan het uiteraard proberen. Kost weinig moeite :)

[ Voor 17% gewijzigd door Admiral Freebee op 13-03-2009 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel een stickje, maar moet dat ding dan niet USB als boot device hebben staan om daarmee op te starten?

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2009 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Nee, zou niet nodig moeten zijn.
Alleen de biosimage erop gooien in de root van het ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn bord staat niet op hun website?
Ik heb de UD5P, en ik zie alleen de UD5 staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-06 11:41

the_RJ

Banana Hammock!

Moederbord : Gigabyte GA-EX58-UD5
Uit je eigen startpost. Volgens mij bestaat de UD5P niet met X58 chipset, ik heb een UD5P, maar dat is een 790FX chipset, voor zover ik weet is dat de enige UD5 van Gigabyte die er een P'tje bij heeft (edit, P45 of AM2+ chipset heeft geen UD5 versie, dus de X58-UD5 en de 790FXT-UD5P zijn direct de enigen).

[ Voor 51% gewijzigd door the_RJ op 13-03-2009 00:46 ]

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
the_RJ schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 00:41:
[...]
Uit je eigen startpost. Volgens mij bestaat de UD5P niet met X58 chipset, ik heb een UD5P, maar dat is een 790FX chipset, voor zover ik weet is dat de enige UD5 van Gigabyte die er een P'tje bij heeft (edit, P45 heeft geen UD5 versie, dus de X58-UD5 en de 790FXT-UD5P zijn direct de enigen).
Oeps, je hebt helemaal gelijk, ik heb een gewone UD5.
Op de handleiding staat namenlijk UD5/P en die heb ik erbij gepakt om te zien wat ik moet doen,
vandaar de vergissing.

Ik ben een stickje aan het bakken.
Mischien werkt het. Hij zoekt immers naar een BIOS image op een harddrive.

Update:
Helaas pindakaas, hij ziet de stick niet, het lijkt erop of hij nieteens de moeite neemt om drives te bekijken.
Ik heb alle andere drives er al uit getrokken.
Die zit goed vast volgens mij.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2009 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coady
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-08 21:11
Is het inmiddels al gelukt om het systeem werkend te krijgen?

Ik heb momenteel exact hetzelfde probleem. Bij mij begon het na installatie van Java in Vista waarna ik het systeem wilde herstarten maar deze niet meer up kwam. Ook bij mij heeft het clearen van de CMOS geen enkel effect.
Opmerkelijk is dat wanneer ik de 2 12volt stekkers (linksboven naast de CPU) los trek het systeem wel aan blijft staan. Maar natuurlijk is het systeem dan niet bruikbaar.

Ook had ik al geruime tijd bij het opstarten dat de melding "Main BIOS checksum error" tevoorschijn kwam. Het systeem functioneerde, ondanks deze melding, wel helemaal naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ik had exact hetzelfde probleem Sard0niX. En het bord was gewoon defect. Ik heb werkelijk alle onderdelen buiten de CPU vervangen en bij niets werkte het. Alleen als ik de processorvoeding uittrok, bleef het systeem draaien maar hij bootte dan natuurlijk niet. Ik heb het moederbord gewoon terug gedaan en een ander merk gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-09 12:12
Ik heb deze topic net gelezen..

Ik zit met het zelfde probleem.

Scanning BIOS image in hard drive.

Ik heb mijn bios geflashed omdat hij mijn e8400 niet ziet. Via Qflash van gigabyte zelf in de bios. Heb ik met succes de bios geupdate.. vervolgens deze melding!
is hier niets meer aan te doen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Een topic schoppen omdat je hetzelfde probleem hebt op een ander bord is niet de bedoeling. Post alleen in oude topics als je daadwerkelijk wat toe te voegen hebt, 'ik heb het ook' is geen nuttige toevoeging.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.