Ik heb 2 jaar een Acer Laptop gekocht met Windows XP Home editie. De recovery bestanden van XP staan op een verborgen partitie. Eenmalig is het mogelijk om een recovery CD te branden. Het brandproces mislukte, met als gevolg dat ik deze mogelijkheid verspild heb. Maw ik heb geen recovery cd.
Ik heb de volgende partities:
-: verborgen partitie met daarop Recovery bestanden Windows XP Home (grootte 5 GB)
-c: lege partitie, hierop had ik XP maar deze heb ik verwijderd
-d: Volle partitie met enkel data, zoals films, muziek, doc's etc.
Ik wil graag windows XP installeren van mijn verborgen partitie. Mijn probleem is dat bij het opstarten F10 of ALT + F10 niet toegang geeft tot de verborgen partitie. Wel weet ik 100% zeker dat de verborgen partitie nog de recovery bestanden bevat, ik heb deze niet verwijderd/geformatteerd. In windows kan je normaal gesproken, eventueel met behulp van een boot prog, de verborgen partitie zichtbaar maken, maar omdat ik geen Windows meer heb is dit niet mogelijk. Via BIOS kan ik ook niet aanvinken om vanaf een verborgen partitie te booten. In mijn BIOS zijn mijn partities uberhaupt niet zichtbaar.
Mijn vraag is hoe kan ik windows XP installeren vanaf de verborgen partitie?
Alvast bedankt
Bram
Ik heb de volgende partities:
-: verborgen partitie met daarop Recovery bestanden Windows XP Home (grootte 5 GB)
-c: lege partitie, hierop had ik XP maar deze heb ik verwijderd
-d: Volle partitie met enkel data, zoals films, muziek, doc's etc.
Ik wil graag windows XP installeren van mijn verborgen partitie. Mijn probleem is dat bij het opstarten F10 of ALT + F10 niet toegang geeft tot de verborgen partitie. Wel weet ik 100% zeker dat de verborgen partitie nog de recovery bestanden bevat, ik heb deze niet verwijderd/geformatteerd. In windows kan je normaal gesproken, eventueel met behulp van een boot prog, de verborgen partitie zichtbaar maken, maar omdat ik geen Windows meer heb is dit niet mogelijk. Via BIOS kan ik ook niet aanvinken om vanaf een verborgen partitie te booten. In mijn BIOS zijn mijn partities uberhaupt niet zichtbaar.
Mijn vraag is hoe kan ik windows XP installeren vanaf de verborgen partitie?
Alvast bedankt
Bram