Toon posts:

XP installeren vanaf verborgen partitie?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 jaar een Acer Laptop gekocht met Windows XP Home editie. De recovery bestanden van XP staan op een verborgen partitie. Eenmalig is het mogelijk om een recovery CD te branden. Het brandproces mislukte, met als gevolg dat ik deze mogelijkheid verspild heb. Maw ik heb geen recovery cd.

Ik heb de volgende partities:
-: verborgen partitie met daarop Recovery bestanden Windows XP Home (grootte 5 GB)
-c: lege partitie, hierop had ik XP maar deze heb ik verwijderd
-d: Volle partitie met enkel data, zoals films, muziek, doc's etc.

Ik wil graag windows XP installeren van mijn verborgen partitie. Mijn probleem is dat bij het opstarten F10 of ALT + F10 niet toegang geeft tot de verborgen partitie. Wel weet ik 100% zeker dat de verborgen partitie nog de recovery bestanden bevat, ik heb deze niet verwijderd/geformatteerd. In windows kan je normaal gesproken, eventueel met behulp van een boot prog, de verborgen partitie zichtbaar maken, maar omdat ik geen Windows meer heb is dit niet mogelijk. Via BIOS kan ik ook niet aanvinken om vanaf een verborgen partitie te booten. In mijn BIOS zijn mijn partities uberhaupt niet zichtbaar.

Mijn vraag is hoe kan ik windows XP installeren vanaf de verborgen partitie?

Alvast bedankt

Bram

• Heiden
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-12-2025
Installeren vanaf een verborgen partitie gaat 'm niet worden vrees ik. Waarom download je niet gewoon een windows cd'tje, er zit immers gewoon een licentie op je kast geplakt (als het goed is). Deze kun je dan gewoon gebruiken, je windows installatie blijft dan dus netjes legaal.

|Mijn systeem

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik windows xp legaal downloaden dan?

Alvast bedankt

• PixelJunkie
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-05-2025
Het downloaden zelf is niet echt legaal, als je hem met jouw sleutel installeert wel.

Het is alleen wel lastig om een Home OEM CD/DVD te vinden denk ik, succes daarmee!

... Nieuwsgroepen, torrents, Google!! ;)

Meer kan ik niet zeggen denk ik!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Familie, vrienden, kennissen, collega's, buren....

Vast wel iemand te vinden die je even aan een 'backupje' kan helpen.

8)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 14:03:
Waar kan ik windows xp legaal downloaden dan?
Technet Plus Direct 3 maanden gratis

Lijkt me ook wel handig dan ;)
En een stuk verstandiger dan allerlei suggesties die hier gedaan worden.

PS: Acer heeft volgens mij ook een Bestel-CD optie, waarmee je achteraf de disks kunt aanvragen.
Dat al geprobeerd? Kost je wel verzendkosten, maar dat is wel de nette manier.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1