Toon posts:

Goedkope laptop om 1080p op HDTV te kijken

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik zoek een zo'n goedkoop laptop mogelijk om probleemloos 1080p (x246) op mijn TV te kunnen kijken. Met desktops is het me duidelijk welke processors dit aankunnen. Alleen welke processor voor laptops heb ik minimaal nodig? Volgens mij is een goede videokaart onbelangrijk. Ik hoef ook niet per se een HDMI uitgang. Gewoon lekker goedkoop via DVI. Games zijn zeer onbelangrijk.
Verder is mijn wens om makkelijk van mijn laptop te kunnen leren/lezen (ebooks). Dit doe ik namelijk bijna dagelijks

Alvast bedankt voor de reacties

• epTa
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 27-11-2025
Je wilt dus eigenlijk maar twee dingen met je laptop?
Namelijk tv kijken waar je normaal een mediacenter voor hebt en voor ebooks een tablet pc.

Als je geen zin hebt in videokaart decodering (werkt echt =P) dan moet je gewoon een redelijk sterke cpu hebben.
Hier een Intel T9300 (2,5Ghz) en deze gebruikt max 50% cpu @ 1080p.
Met mijn Quadro een 1080p film decoderen werkt ook prima en dan gebruikt mijn cpu nog maar 4%.

Dus mijn tip, zoek tablet met redelijk sterke processor. Weet niet of die er (nog) zijn, maar ik denk dat het de beste oplossing is. Anders gewoon goedkope laptop waar je puur om de processor afgaat.

Flickr | And I still wonder if you ever wonder the same

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:09
Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat de CSL dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in [NBBG] Basis Notebook - december 2008. Probeer echter eerst wel wat componenten uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen?. Ook de BBG (te vinden op tweakers.net) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua componenten.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goed systeem. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.

Dit topic is gesloten.