Toon posts:

Installpatch op Aspire One

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Misschien kan iemand mij bij het volgende helpen.
Als ik een uitvoeringsprogramma (exe.bestand) wil openen dan klik ik op openen met "installpatch". Daarna krijg ik de melding " Wilt u het updatereparatieprogramma installeren" en als ik dan op OK klik krijg ik de melding " het reparatiebestand is niet beschikbaar".
Hierdoor is het mij niet mogelijk enig programma op m'n acer te zetten en te laten uirtvoeren.
Hoe los ik dit probleem op?
Graag van iemand een reactie.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:03
Welk besturingssysteem staat er op de notebook?

Ik ben bang dat je Linux gebruikt (Linpus distro) en Linux kent geen .exe's, die zijn alleen geschikt voor Windows. Nu proberen ze met onder andere Wine wel Windows programma's en daarmee exe's te laten draaien onder Linux, maar een echt groot succes is dat niet te noemen, tenminste, niet voor alle programma's.

[ Voor 77% gewijzigd door GENETX op 11-03-2009 18:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad heb ik er Linpus op zitten.
Kan ik er ook een ander besturingssysteem opzetten, bijvoorbeeld een uitgeklede versie van windows xp (ik noem maar wat, net of ik er verstand van heb)?
Maar hoe krijg ik het dan op de Acer?
Volgens mij kan ik er toch alleen maar een USB-stikje indouwen?
iIk ben wel een echte leek op dit gebied.
Graag even een ideetje hoe anderen dit opgelost hebben.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-01 16:02
Tja, dan kun je Windows installeren, er staan genoeg guides en dergelijke op internet om dit te doen. Google geeft al bijna 5 miljoen resultaten.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:03
Ja, via een USB stick moet je dit gaan installeren. Hoe, er zijn zoals alex3305 al aangeeft zat guides op het web. Ook kun je kijken in de ervaringen topics:

[Ervaringen] Acer Aspire One - Deel 2 (Van jou notebook)
[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 8 (Van de Asus, maar kent wel een goede guide iig en verschil zou het niet moeten maken denk ik).

Ik zou zeggen, probeer het eens. Het zal niet makkelijk zijn voor een leek wellicht. Maar wees een beetje creatief en gewoon DOEN, kapot gaat ie toch niet van software ;) . Anders kun je het beste wellicht een computerdeskundige uit je kenniskring er bij halen. Meer als de guides kunnen we niet doen.

Ik sluit dit topic omdat we eigenlijk wat meer inzet op GoT verwachten. OMtrend dit geval is namelijk genoeg te vinden. Je moet er nu met de guides wel uitkomen en als je vragen hebt kun je die beter kwijt bij de deskundigen in het Aspire One topic die dit wel vaker voorbij moeten zien komen / zelf hebben gedaan.

Dit topic is gesloten.