Hoe te meten hoeveel mem pc nodig heeft?

Pagina: 1
Acties:
  • 277 views

• metallicelmo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05-2021
Bestaat er een programma die kan checken hoeveel % er van de werkgeheugen wordt gebruikt tijdens het gamen bijvoorbeeld? Ik speel nu Far Cry 2 met 2x 1024 GEIL DDR2-667 dual-channel geheugen (CL3-4-4-4-8)

Mijn vraag is eigenlijk of het voor games zin heeft om dit te verdubbelen naar 4 GB... (4 identieke modules)
Het spel draait prima maar ik vraag me af of meer geheugen wel zin heeft.. Ik kan dit niet meten zeg maar..
Ik draai overigens Windows XP 32 bit dus ik weet nu al dat hij problemen gaat krijgen met herkennen van meer geheugen..

specs:
Asus P5Q Pro
E8400 @ 3 ghz
GEIL 2048 mb ddr2 667
Geforce 9800GTX+
WD Raptor X harddisk

[ Voor 8% gewijzigd door metallicelmo op 11-03-2009 15:29 ]

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:56
Perfmon en taskman.

Verwijderd

Meer als 3.2 GB ga je met 32-bit sowieso niet kunnen aanspreken. Geheugen is echter zo goedkoop dat 4GB in je bak stoppen amper duurder is dan 2GB.

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Daarnaast kan Everest een prima uitkomst bieden, kan je tevens zien wat je CPU load is...

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:02

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

XP 32-bits geeft geen 'problemen' hoor met 4 GB, het gebruikt alleen slechts 3,2 GB (ongeveer).
Verder geen enkel issue.

Of je het echter gaat merken in games, geen idee...

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Toevoeging op bovenstaande posters: Het is geen must dat het 4 identieke modules zijn.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit staat letterlijk in de FAQ, met plaatjes en al :)

PMG FAQ

Lijkt me niet echt een topic voor nodig.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.