Toon posts:

Nieuwe PC samenstellen

Pagina: 1
Acties:
  • 195 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of ik het hier goed geplaatst heb, anders graag even verplaatsen.

Eisen
- online pokeren/snel internetten/muziek luisteren/films kijken/etc, verder geen gekke dingen
- gamen hoeft dus helemaal NIET
- Harde schijf: 1 TB is zat, wil wel mirror (Raid 1)
- snel grote databases verwerken (kan oplopen tot 50 GB aan databases)
- Ik moet er 2 schermen aan kunnen hangen (30" + 22")

Iemand heeft dit voor me samengesteld, reacties hierop?
Budget is zo'n 700-800 euro

AMD Phenom II X4 920 € 180
Koeler: Scythe Mugen 2 € 35
Moederbord: Asus M3A78-T € 123
Geheugen: Corsair 2x2GB DDR2 SDRAM PC6400 € 50
Harde schijf: WD Caviar Black 640 GB 2 stuks € 148
Videokaart: Sapphire Radeon HD 4670 € 75
DVD: Samsung SH-S223F € 20
Antec Sonata Elite Zwart € 86
Cooler Master Real Power M520 € 60

Totaal: ~€780

Ik heb gehoord dat ATI minder goed is dan Nvidia, meer ervaringen hiermee?
Is het zo dat een NVidia beter draait icm Intel?

Is een videokaart van 1 GB nodig als ik niet game, of is het geldverspilling?

Hoorde dit van iemand die wel verstand van heeft:
Ziet er mooi uit.

Er kloppen alleen een aantal dingen nog niet.
De socket (voetje) van de processor is een AM3, het moederbord is een AM2, dit past (volgens mij) niet!
Als je voor deze processor wilt gaan dan kan je op dit bord geen DDR2 geheugen gebruiken. Hier past alleen DDR3 in.(hogere prijs)
Verder zou ik voor een onboard grafische chip gaan. Op deze manier hoef je geen aparte videokaart te kopen.
Reacties hierop??

Ik denk ook dat ik er nog een extra DVD speler koop, zodat ik ook kan kopieren, is toch geen geld.

Heel erg bedankt alvast voor de reacties! :)

btw als jullie meer willen weten hoor ik het graag.

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-12-2025
Hoi Gilbert1989! Welkom bij GoT,

Als je even snel de sticky's bovenaan het subforum had gekeken had je gezien dat losse topics in deze vorm, aka wat moet ik hebben, wat is het beste voor mij, etc niet toegestaan zijn.

Lees eventjes het CSL beleid door ( http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1226743 )
en *LET OP* wat moet ik kopen? ( http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1329999 )

Van de tweakers hier word wat meer inzet verwacht, ga guides af, zoek op benchmarks wat het beste voor jou is. Ook is de BBG ( maandelijks terugkerende post met door tweakers.net / users samengesteld systeem ( Game / Basis / Multimedia en workstation + 1 extra vaak ) een goede referentie.

veel succes!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:56

Thandor

SilverStreak

Welkom op GoT :)

Zoals het CSL beleid ons laat zien, zijn dit soort standaard 'welke moet ik nemen?'-topics eigenlijk niet de bedoeling op GoT. Je kunt het beste de Best Buy Guides (voor jou is reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie maart 2009 een goede, of zie [BBG] Best Buy Guide topicoverzicht) ter hand nemen, daar worden namelijk nieuwe systemen samengesteld die een tijdje meekunnen. In de topiclijst van CSL staan zogenaamde [BBG aanschaf] topics waar je jouw BBG samenstelling kunt laten controleren. Ook kun je HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen? raadplegen. In de HOWTO wordt onder andere uitleg gegeven over het zoeken naar hardware, reviews en benchmarks. Zo zijn er speciale websites die hardware testen en hier verslag van uitbrengen. Tweakers.net brengt zelf ook reviews uit en bezoekers van Tweakers.net hebben ook de mogelijkheid om hun zegje te doen over iets in de product reviews :).

Overigens is ATi prima. Combinaties van AMD, Intel, nVidia en ATi gaan allemaal goed samen. Verdiep je ook even het 'kaliber' videokaarten. Je hebt geen high-end kaart nodig en veel MB's erop is ook nutteloos. Met een 128MB kaart zou je al meer dan goed genoeg overweg kunnen. Het enige wat er mee gebeurd is 2D en dat vereist niet zo veel. On-board kan natuurlijk ook maar dan is twee DVI poorten wel fijn ;). Omdat je databases wilt gebruiken is het handig om een vlotte harde schijf te hebben.

Al met al zijn er veel bronnen, waaronder ook de productpagina's van fabrikanten, die je kunt raadplegen om te kijken welke producten goed zijn. Zet alle gevonden informatie even op een rij en ga afwegen (prijs, features, prestaties, etc.). Het enige wat je dan nog te doen staat is het bestellen, opbouwen en tweaken van de nieuwe hardware ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.