Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daaan_1992
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-09 22:44
Afbeeldingslocatie: http://www.phonemag.com/blog/wp-content/uploads/2008/10/lg-renoir.jpg
Omdat hier nog geen topic voor was en ik graag mijn ervaringen zou willen delen:)

De LG renoir is een telefoon die al paar maanden te koop is en een concurrent vormt voor bijvoorbeeld de samsung pixon met zijn 8 megapixel camera. De telefoon heeft veel mogelijkheden!

Specs
Merk / Type
Merk LG
Type Renoir
Model Candybar
Kleur Black

Netwerk
GSM netwerk EDGE, GPRS, GSM, HSDPA (3G), UMTS (3G)
Netwerk frequentie 850, 900, 1800, 1900, 2100
Data- / gegevensoverdracht
Bluetooth v2.0 with A2DP
IR-link N/A
Wi-Fi (WLAN) Ja
USB Ja
Fax / Data N/A

Display
Hoofddisplay Color TFT
Kleuren scherm 262.144 kleuren
Grootte 76.2 mm.
Resolutie 240x400 pixels
Cover display Ja

Geheugen
Intern geheugen N/A
Uitbreidbaar geheugen 8GB
Geheugen sloten Ja
Opslagmedium MicroSD

Prestaties
Batterij Standard battery, Li-Ion
Stand-by tijd N/A
Gesprekstijd N/A
Bellen
Tril-functie Ja
Foto ID Ja
Beltonen MP3, Polyfone
Camera
Camera Ja
Megapixels 8.0 megapixels
Maximale fotoresolutie 3264x2448 pixels
Digitale zoom 16x
Optische zoom Nee
Autofocus Ja
Flitser Ja
Video opnemen Ja
Tweede (front) camera Ja
Messaging
SMS Ja
MMS Ja
T9 tekstvoorspelling Ja
E-mail Ja
Internet browsing Ja
Entertainment
FM radio Nee
Java Ja
Audio speler AAC, MP3
Video speler DivX, MPEG4, xVID
Functies
Beltonen toevoegen Ja
Organizer functies Alarm, Calendar, Calculator, , Document viewer (DOC, XLS, PDF), Notes, Organiser, To-do list, Stopwatch, Voice memo, World clock
Video call Ja
Overige bijzonderheden Built-in handsfree, Games, GPS, Geo-tagging, Face/Smile/Blink detection, Handwriting recognition, TV-out
Formaat
Gewicht 114 g.
Afmetingen (H x B x D) 107.8x55.9x13.9 mm.

Reviews
http://www.portablegear.nl/reviews/LG_Renoir.htm
http://www.bellen.com/Nieuws/lg-kc910-renoir-review.aspx
productreview: LG KC910 Renoir Blauw review door Avalaxy

Filmpje

Foto's
Afbeeldingslocatie: http://photos-a.ak.facebook.com/photos-ak-sf2p/v193/35/39/752971037/n752971037_608784_7402.jpg
Afbeeldingslocatie: http://nokian97.nl/afb/lg%20renoir.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.gsmhelpdesk.nl/img/news/main/2241.jpg

offtopic:
Ben geen topicstart maker maar wou graag een topic over deze telefoon en er was geen topic over. Dus deze topicstart is niet van topkwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marciagillian
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-08-2024
Ik heb lang zitten twijfelen tussen de LG Renoir en de Samsung M8800 Pixon. Ik had namelijk de LG Cookie (als tussenoplossing) en de Samsung F480 Touch Wiz. UIteindelijk ben ik voor de LG Renoir gegaan.

Ik had verwacht dat het touchscreen net zo makkelijk zou reageren als die van de LG Cookie, maar helaas moest ik hier harder op drukken. Ook qua widgets en andere kleine dingen vind ik de LG Cookie fijner. Maar als je voor een 8 Mp camera gaat, is dit zeker een goede keuze.
Ik heb geen navigatie programma verwerkend gekregen op dit toestel, waarschijnlijk heb ik niet goed genoeg gezocht op internet. Verder vond ik het wel een fijn toestel alleen het touchscreen irriteerde mij dusdanig dat ik toch maar ben overgestapt naar de Samsung M8800 Pixon.
De LG Cookie blijft mijn tweede toestel en ben erg benieuwd naar het volgende toestel van LG dat uit gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daaan_1992
Ik vind het touchscreen gewoon goed reageren hoor, zelfs met de beschermfolie die ik er overheen heb gedaan..

Verder ben ik zeer tevreden over deze telefoon behalve dat hij vaak vastlopers heeft wat soms wel vervelend is want dan moet je de batterij er eve uithale en weer opnieuw aanzetten om hem te gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marciagillian
daaan_1992 schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 15:27:
Ik vind het touchscreen gewoon goed reageren hoor, zelfs met de beschermfolie die ik er overheen heb gedaan..

Verder ben ik zeer tevreden over deze telefoon behalve dat hij vaak vastlopers heeft wat soms wel vervelend is want dan moet je de batterij er eve uithale en weer opnieuw aanzetten om hem te gebruiken
Hij reageert ook goed alleen moet je harder drukken dan op de Cookie. Ik denk dat dat voor velen geen probleem is hoor, alleen ik irriteerde mij eraan. Op beide had ik een screenprotector van Brando. Vastlopers heb ik gelukkig niet gehad toen ik hem had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds enkele maanden ben ik ook bezitter van de KC 910 van LG. Alleen heb ik best spijt van mijn keuze aangezien hij enorm traag is met het laden van zijn gegevens. Telkens als ik hem van zijn vergrendeling haal en mijn telefoonboek kies (of wat dan ook), dan moet ik enkele seconden lang wachten totdat ik een reactie zie van mijn telefoon.

Maargoed, ik heb alleen maar een telefoontje zodat ik bereikbaar ben of als er een noodsituatie optreed. Die 8 megapixel camera is leuk maar voor fotografie ga ik toch mijn normale digitale camera gebruiken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Laatst online: 15:43
Mooie TS, blij dat er eindelijk een Renoir topic is :)

Ik heb een aantal vragen, maar die kan ik me zo snel niet voor de dag halen. 1 Klein vraagje om mee te beginnen:

Als ik QWERTY toetsenbord gebruik en een dakje wil typen ( ^ ) dan moet ik eerst switchen naar numeriek, en dat is nogal ruk. Kan dat op een of andere manier ook in QWERTY?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Avalaxy schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 23:21:
Mooie TS, blij dat er eindelijk een Renoir topic is :)

Ik heb een aantal vragen, maar die kan ik me zo snel niet voor de dag halen. 1 Klein vraagje om mee te beginnen:

Als ik QWERTY toetsenbord gebruik en een dakje wil typen ( ^ ) dan moet ik eerst switchen naar numeriek, en dat is nogal ruk. Kan dat op een of andere manier ook in QWERTY?
Ik ben bang dat dat de enige oplossing is. Ik weet wel dat als je je telefoon verticaal in je handen hebt en dat je de cijfer '1' wilt hebben, dat je de '1-toets' even ingedrukt moet houden om de '1' te krijgen. Maar of het ook mogelijk is heel snel een '^' op een letter te krijgen, bijvoorbeeld de ê, î, ô, et cetera, ben ik op dit moment nog niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daaan_1992
Is het iemand gelukt om hotmail werkend te krijgen op de renoir?

Je kan nu toch pop gebruiken zonder plus account? Ik heb deze instellingen gebruikt maar hij wil niet gaan verbinden.
pop3.live.com. @ 995
smtp.live.com. @ 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:05
Is er iemand die MMS aan de gang heeft op het T-Mobile netwerk? Ik heb alles al geprobeerd. De klantenservice verwijst naar de website. Als ik daar het toestel kies en instellingen verzenden dan gebeurt er niks. Als ik een sms-je naar 1300 stuur met 'mms lg kc910' of elke andere combinatie waarin 'kc910' of 'renoir' voorkomt dan krijg ik een sms terug dat het toestel niet wordt herkend.

Ik heb zelfs al geprobeerd om handmatig een toegangspunt te definieren met de gegevens van de T-Mobile website, maar het zal duidelijk zijn dat dat ook niet werkt. Verzonden MMS-jes blijven hangen in de inbox, ontvangen MSS-jes komen binnen als sms en blijven dan hangen op 'even geduld'.

Wie heeft het aan de praat en kan me vertellen hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04-2023
ik zit ook te kijken naar de Renoir of de Pixon. de camera boeit me niet zo heel veel, maar wil wel graag muziek luisteren, via mijn draadloze (a2dp) bluetooth headset, een HBH-DS970.

deze heb ik momenteel gekoppeld met een LG Cookie, maar dat is dus helaas waardeloos, geluid is gewoon slecht, nauwelijks bas. LG zegt "is die headset wel compatible met de LG dan?" en sony zegt "wij kunnen niet garanderen dat de headset compatible is met de Cookie, vraag LG".

hierdoor ben ik bang dat de Renoir hetzelfde probleem zal hebben. heb helaas nog niemand gevonden die een renoir heeft in combinatie met een bluetooth stereo headset, dus als iemand die combo wel heeft, hoor ik het graag. aan de headset ligt het niet, in combinatie met een motorola V8 geeft ie prima geluid en plenty bas

ander voordeel van de renoir boven de pixon: wifi

[ Voor 6% gewijzigd door JarlSX op 15-03-2009 17:41 ]

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marciagillian
Ik heb de LG Renoir gehad en heb een Sony DRBT20NX. Deze werkte prima en het geluid was zeker goed. Ik heb geen problemen gehad met pairen en volume was goed te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

daaan_1992 schreef op zondag 15 maart 2009 @ 13:20:

Je kan nu toch pop gebruiken zonder plus account? Ik heb deze instellingen gebruikt maar hij wil niet gaan verbinden.
pop3.live.com. @ 995
smtp.live.com. @ 25
Heb je wel voor SSL gekozen?
En voor uitgaande mail heb je TLS nodig.

[ Voor 5% gewijzigd door job op 15-03-2009 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04-2023
@marciagillian: thanks! daar kan ik wat mee.

geluid was dus goed, ook voldoende bas?

je _had_ een renoir, waarom dan weggedaan?

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Het geluid van de Renoir is heerlijk, mits je goede oordopjes hebt iig. Ik gebruik ze zelf met Sennheiser CX95 oordopjes die ik aan heb gesloten op dat meegeleverde connectording. Heerlijke bass ook.

Alleen dat Dolby Mobile slaat nergens op, wat een pokkegeluid produceert dat zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daaan_1992
Hotmail werkend op de renoir:) (Ik was vergete SSL en TSL aan te zetten)
Dan kan ik nu eindelijk bijlagen openen op me telefoon, dat kon in de mobiele webversie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

JarlSX schreef op zondag 15 maart 2009 @ 17:28:
ik zit ook te kijken naar de Renoir of de Pixon. de camera boeit me niet zo heel veel, maar wil wel graag muziek luisteren, via mijn draadloze (a2dp) bluetooth headset, een HBH-DS970.

deze heb ik momenteel gekoppeld met een LG Cookie, maar dat is dus helaas waardeloos, geluid is gewoon slecht, nauwelijks bas. LG zegt "is die headset wel compatible met de LG dan?" en sony zegt "wij kunnen niet garanderen dat de headset compatible is met de Cookie, vraag LG".

hierdoor ben ik bang dat de Renoir hetzelfde probleem zal hebben. heb helaas nog niemand gevonden die een renoir heeft in combinatie met een bluetooth stereo headset, dus als iemand die combo wel heeft, hoor ik het graag. aan de headset ligt het niet, in combinatie met een motorola V8 geeft ie prima geluid en plenty bas

ander voordeel van de renoir boven de pixon: wifi
Ik heb de Renoir met een Motorola S9, werkt goed.

Ik ben geen audiofiel, maar het geluid is goed genoeg voor mij.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marciagillian
JarlSX schreef op maandag 16 maart 2009 @ 01:13:
@marciagillian: thanks! daar kan ik wat mee.

geluid was dus goed, ook voldoende bas?

je _had_ een renoir, waarom dan weggedaan?
Ja hoor ook de bass was voldoende.

Ik heb de Renoir weggedaan voor een Pixon omdat ik het touchscreen niet zo fijn vind.
Ik heb ook een LG Cookie (tijdelijke oplossing) gehad en het touchscreen van die telefoon werkte fijner.
Ik hoefde er niet zo hard op te drukken als op de Renoir, maar ja, dat is natuurlijk persoonlijk.
Het touchscreen van de Pixon werkt voor mij fijner als die van de Renoir.
Verder verschillen de telefoons niet zoveel van elkaar, behalve dat de Renoir wifi heeft en de Pixon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchco
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-12-2015

Dutchco

Gadget freak

Beste tweakers,

Ik heb ook even een Renoir in gebruik. Wat een heerlijk toestel. Helaas krijg ik bij nieuwe e-mail géén geluidsmelding (You've got mail) terwijl ik deze melding wél krijg bij inkomende sms berichten.

Bij mail krijg ik overigens wel de pop-up op het startscherm, maar verder blijft het héél stil.

Zie ik ergens een setting over het hoofd?

Gadgetfreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Obvious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-08 23:10
ik ga de renoir ook mischien halen, vond hem wel heel erg plastic aanvoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Oh ik heb nog een vraagje... Ik heb ineens heel vaak als ik een smsje krijg dat de telefoon alleen trilt en een soort raar geluidje maakt terwijl hij gewoon op het normale profiel staat en ik een berichttoon heb ingesteld.

Soms hoor ik wel een geluidje en soms niet...

Weet iemand wat dat kan zijn?

Ik vermoedde dat ik geen geluidje hoor wanneer ik een applicatie op de achtergrond heb draaien, maar volgens mij klopt dat niet... Nog niet echt kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Obvious
  • Laatst online: 21-08 23:10
ik heb wel vaker gehoord dat het ringtone volume erg laag ligt bij de renoir,
mischien kun je bij het mp3'tje zelf het volume wat omhoog zetten,

maar weet iemand of de bouwkwaliteit een beetje delijk is of is het echt een licht, plastic speelgoed ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchco
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-12-2015

Dutchco

Gadget freak

De kwaliteit is best goed wat mij betreft. Maar vergelijk het niet met een Nokia ofzo, want dan heb je meer het gevoel met speelgoed te maken te hebben.

Na een dag of 4 ben ik toch heel goed te spreken over de Renoir. De foto's zijn echt top. Het touchscreen werkt nauwkeurig maar reageert soms wel wat traag. Het laat zich overigens gemakkelijk met de vinger bedienen. Ach, waar hebben we het eigenlijk over....De instellingen van bijvoorbeeld e-mail daar moet je wel ff voor gaan zitten. Zeker niet moeilijk, maar wel even je aandacht erbij houden.

Wat ik écht een pluspunt vindt zijn de profielen, een aantal standaard en 3 vrij instelbaar. Je kunt ze ook nog eens getimed laten switchen. Dit is per dag en tijd vrij in te stellen. Handig, de Renoir schakelt bij mij om middernacht naar Flightmode en om 7 uur weer terug. Errug handig dus.

Jammer dat ik nog altijd geen audiomelding krijg bij nieuwe mail, maar daar kan ik mee leven.

Overigens; het geluid van de MP3 speler is met wat tweaken gemakkelijk te verhogen. Kijk maar eens op dit forum. Daar staan nog veel meer handige tips en tricks op. <Klik>

Wat mij betreft is de Renoir een ondergewaardeerde telefoon die juist héél veel te bieden heeft! Zeker een telefoon om in je overwegingen mee te nemen!

[ Voor 9% gewijzigd door Dutchco op 20-03-2009 12:53 ]

Gadgetfreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ik ben van plan Custom Firmware in m'n Renoir te flashen (deze: http://www.mygreatphone.c...lease-v11g-new-stuff.html) omdat deze een hoop verbeteringen brengt en ook snelheidswinst, wat zeker erg welkom is aangezien dit ding nogal traag is...

Nu vraag me ik me alleen af welke versie van LGMDP ik moet gebruiken... LGMDP_Euro of LGMDP_Open?

Heeft iemand hier ervaring mee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danoj
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-10-2023
Mijn broer heeft een LG Renoir maar hij krijgt maar geen verbinding met ons internet.
Weet iemand hoe dit kan en weten jullie mischien de oplossing van dit probleem?

het is namelijk zeer vervelend.

[ Voor 4% gewijzigd door een moderator op 26-03-2009 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trobbelsjoeter
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-01-2024
Danoj schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 09:55:
Mijn broer heeft een LG Renoir maar hij krijgt maar geen verbinding met ons internet.
Weet iemand hoe dit kan en weten jullie mischien de oplossing van dit probleem?

het is namelijk zeer vervelend.
Als je eens informatie geeft of je wel je WiFi ontvanger aan hebt staan.
Kun je vervolgends wel je Wifi verbinding zien?

Dit zijn namelijk de eerste stappen om te verbinden met wifi. Ik weet niet uit mijn hoofd hoe je Wifi aan zet op de Renoir. Mocht je wifi niet aan hebben staan en/of niet weten hoe dat moet, kun je misschien je handleiding raadplegen.

PS. Oh ja, ik geloof dat je bij de Renoir boven in die balk moet klikken om wifi aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
trobbelsjoeter schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 11:30:
[...]

PS. Oh ja, ik geloof dat je bij de Renoir boven in die balk moet klikken om wifi aan te zetten.
Dat kan, maar het staat ook gewoon in het menu B) Onderste tab..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trobbelsjoeter
Hopelijk krijgt hij nu verbinding met zijn wifi kanaal...

Meteen een grotere vraag betreft de GPS:

Er zijn namelijk nog geen grote merken welke een navigatieprogramma voor de RENOIR hebben gemaakt.
Denk hierbij aan "TomTom, Route66, Sygic"

Ik ben op zoek naar een (gratis) goed werkend navigatiesysteem voor de RENOIR.
-Ik bedoel dan geen google maps, want google maps gebruikt het internet om de kaarten weer te geven.

Weet iemand een leuk programma'tje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Heb je Wisepilot al getest?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trobbelsjoeter
Wow mooi programma!!
Ik ga hem dit weekend op de tel van m'n vriendin zetten!

Wel jammer dat je er flink voor moet betalen.
Gratis programma's sta ik nog altijd voor open!

Maar nogmaals: dit programma ziet er wel gelikt uit. _/-\o_

EDIT:
WISEPILOT is an off-board navigation system for mobile phones..
Off-board navigatie, wat is dat?

Effe googlen en ik zie het volgende.
Off-board navigatie: routeplanning via gprs-verbinding

Helaas valt Wisepilot dus buiten de boot, want mijn meissie heeft geen GPRS abbo.
Ik zoek iets wat géén internet verbinding nodig heeft.

[ Voor 32% gewijzigd door trobbelsjoeter op 26-03-2009 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
trobbelsjoeter schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 13:53:
[...]

Wow mooi programma!!
Ik ga hem dit weekend op de tel van m'n vriendin zetten!

Wel jammer dat je er flink voor moet betalen.
Gratis programma's sta ik nog altijd voor open!

Maar nogmaals: dit programma ziet er wel gelikt uit. _/-\o_

EDIT:
[...]

Off-board navigatie, wat is dat?

Effe googlen en ik zie het volgende.
Off-board navigatie: routeplanning via gprs-verbinding

Helaas valt Wisepilot dus buiten de boot, want mijn meissie heeft geen GPRS abbo.
Ik zoek iets wat géén internet verbinding nodig heeft.
WeTravel: http://we-travel.co.cc/

Kijk ook eens op Navigatiesysteem gebasseerd op JAVA met offline kaarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danoj
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-10-2023
trobbelsjoeter schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 11:30:
[...]

Als je eens informatie geeft of je wel je WiFi ontvanger aan hebt staan.
Kun je vervolgends wel je Wifi verbinding zien?
De wifi staat wel aan.
Hij krijgt gewoon geen verbinding.
weet iemand anders nog een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij werkt we travel niet. Ik heb alles via de instructies geïnstalleerd en vervolgens geeft ie 'No maps' aan. en geeft ie een bepaalde hoeveelheid km/h aan. Iemand een oplossing. Trouwens ook geprobeerd op een ander merk telefoon, doet het ook niet. Zal dit aan het programma liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allen,

Vanwege een contractverlenging zoek ik een nieuw toestel en ik twijfel tussen een LG Renoir en een T-Mobile MDA Compact IV. Ik heb een lichte voorkeur voor de Renoir vanwege de standaard aanwezige ondersteuning voor Divx en Xvid. Voordeel van de MDA is de mogelijkheid om via Wifi en SecureW2 te kunnen verbinden met het WLAN-netwerk op mijn werk, iets dat volgens mij niet kan met de Renoir. Ik vind dit echter minder belangrijk.

Nu weet ik inmiddels dat er voor de MDA tools zijn om de boel zodanig af te richten dat internet alleen via Wifi gebruikt kan worden. Dat is voor mij handig omdat ik geen internetabonnement wil naast mijn belbundel. Kan dit ook met de Renoir? Ik wil voorkomen dat mobiel internet van mijn provider wordt gebruikt indien ik per ongeluk in de trein de browser opstart. Ik vermoed dat het toestel vanwege contractverlenging bij T-Mobile voorzien is van branded software met nare magenta icoontjes die verbinding willen zoeken met internet... >:)

Wie heeft hier ervaring mee? Ik heb er nog niks over kunnen vinden (maar wellicht heb ik niet goed gezocht).

M.vr.Gr.
Geoffrey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ik meldde hier een tijdje geleden dat er vaak geen ringtone afgespeeld werd bij het ontvangen van een sms; ik ben er nu uit onder welke omstandigheden dat is:

- Als ik bezig ben met mijn telefoon hoor ik wel geluid.
- Als ik niet bezig ben met mijn telefoon en het display dus uit is hoor ik geen geluid.

Iemand enig idee of dat verband heeft met een of andere setting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daaan_1992
Avalaxy schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 18:29:
Ik meldde hier een tijdje geleden dat er vaak geen ringtone afgespeeld werd bij het ontvangen van een sms; ik ben er nu uit onder welke omstandigheden dat is:

- Als ik bezig ben met mijn telefoon hoor ik wel geluid.
- Als ik niet bezig ben met mijn telefoon en het display dus uit is hoor ik geen geluid.

Iemand enig idee of dat verband heeft met een of andere setting?
Hm ik zou het niet weten,ik hoor zelf altijd de sms toon. Heb zelf een ander probleem. Ik krijg op de stille stand helemaal geen bericht bij een smsje(behalve op het display). Als ik gebeld word gaat de telefoon gewoon trillen maar bij sms niet.. Weet iemand waar deze instelling zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben misschien ook van plan de LG Renoir aan te schaffen.
Maar zit nog te twijfelen of ik het wel moet doen.

Want, ik wil graag een mobiele telefoon die er strak uitziet en handig in gebruik is, maar ook een mobiel die geluid goed en mooi afspeelt. En met dat laatste zit ik een beetje bij de LG Renoir, want ik heb nu een aantal mensen gesproken die deze mobiele telefoon hebben en die zeiden dat het geluid niet echt bijster goed is.

Wat is jullie mening hierover?
Goed geluid, of bagger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.Chopin
  • Laatst online: 13-07 23:20
Hoi,

ik heb de LG renoir nu ook, mede om zijn opnamekwaliteit. Fijne telefoon btw.
Nu valt het mij helaas op, dat wanneer ik een video opneem en deze afspeel, de video een tikkend geluidje maakt. Alsof er een metronoom aanstaat. Heeft dit te maken met laag omgevingsgeluid of is er een instelling hiervoor? Het lijkt wel alsof het tikkende geluid op de maat meegaat van het knipperende 'Opnemen'. Tijdens het opnemen hoor je niets, maar zodra de video wordt afgespeeld hoor je het. Ook op de pc.

Heeft iemand hier meer last van? en als het je nog niet is opgevallen het even kunnen testen? want ik ben benieuwd of ik de enige ben. Het zou jammer zijn als het aan mijn telefoon lag, maar nog vervelender als dit bij alle KC910's zo blijkt te zijn.

alvast bedankt :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daaan_1992
Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 19:08:
Ik ben misschien ook van plan de LG Renoir aan te schaffen.
Maar zit nog te twijfelen of ik het wel moet doen.

Want, ik wil graag een mobiele telefoon die er strak uitziet en handig in gebruik is, maar ook een mobiel die geluid goed en mooi afspeelt. En met dat laatste zit ik een beetje bij de LG Renoir, want ik heb nu een aantal mensen gesproken die deze mobiele telefoon hebben en die zeiden dat het geluid niet echt bijster goed is.

Wat is jullie mening hierover?
Goed geluid, of bagger?
Ik ben geen 'audiofiel', maar ik vind het geluid goed. Beter als mijn mp3 speler, die van philips is. Voor een mobiele telefoon dus gewoon goed. Alleen het geluid uit de speaker klinkt minder maar uit de oordopjes vind ik het goed.
f.Chopin schreef op donderdag 09 april 2009 @ 18:43:
Hoi,

ik heb de LG renoir nu ook, mede om zijn opnamekwaliteit. Fijne telefoon btw.
Nu valt het mij helaas op, dat wanneer ik een video opneem en deze afspeel, de video een tikkend geluidje maakt. Alsof er een metronoom aanstaat. Heeft dit te maken met laag omgevingsgeluid of is er een instelling hiervoor? Het lijkt wel alsof het tikkende geluid op de maat meegaat van het knipperende 'Opnemen'. Tijdens het opnemen hoor je niets, maar zodra de video wordt afgespeeld hoor je het. Ook op de pc.

Heeft iemand hier meer last van? en als het je nog niet is opgevallen het even kunnen testen? want ik ben benieuwd of ik de enige ben. Het zou jammer zijn als het aan mijn telefoon lag, maar nog vervelender als dit bij alle KC910's zo blijkt te zijn.

alvast bedankt :)
Ik heb dat geluidje niet... Of ik hoor het niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of de LG KC910 Renoir micro SDHC ondersteund?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2009 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PhilipsFan schreef op zondag 15 maart 2009 @ 13:29:
Is er iemand die MMS aan de gang heeft op het T-Mobile netwerk? Ik heb alles al geprobeerd. De klantenservice verwijst naar de website. Als ik daar het toestel kies en instellingen verzenden dan gebeurt er niks. Als ik een sms-je naar 1300 stuur met 'mms lg kc910' of elke andere combinatie waarin 'kc910' of 'renoir' voorkomt dan krijg ik een sms terug dat het toestel niet wordt herkend.

Ik heb zelfs al geprobeerd om handmatig een toegangspunt te definieren met de gegevens van de T-Mobile website, maar het zal duidelijk zijn dat dat ook niet werkt. Verzonden MMS-jes blijven hangen in de inbox, ontvangen MSS-jes komen binnen als sms en blijven dan hangen op 'even geduld'.

Wie heeft het aan de praat en kan me vertellen hoe?
Een beetje laat, maar misschien voor jou of anderen nog eens van nut indien de instellingen nog niet zijn gevonden:

https://www.t-mobile.nl/p...q=algemene%20instellingen

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2009 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trobbelsjoeter schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 11:58:
Hopelijk krijgt hij nu verbinding met zijn wifi kanaal...

Meteen een grotere vraag betreft de GPS:

Er zijn namelijk nog geen grote merken welke een navigatieprogramma voor de RENOIR hebben gemaakt.
Denk hierbij aan "TomTom, Route66, Sygic"

Ik ben op zoek naar een (gratis) goed werkend navigatiesysteem voor de RENOIR.
-Ik bedoel dan geen google maps, want google maps gebruikt het internet om de kaarten weer te geven.

Weet iemand een leuk programma'tje?
Een (nog) niet zo fijn bericht hierover...

Ik heb een e-mail naar LG gestuurd met de vraag of er een stand alone navigatie software beschikbaar is voor de LG Kc910 Renoir die niet gebruik maakt van GPRS maar alleen de ingebakken GPS.

Het antwoord daarop was kort: Nee die is er niet.

De enige alternatieven zijn Amaze en Wisepilot die beiden nog GPRS en dus een internetverbinding nodig hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2009 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Avalaxy schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 20:54:
Ik ben van plan Custom Firmware in m'n Renoir te flashen (deze: http://www.mygreatphone.c...lease-v11g-new-stuff.html) omdat deze een hoop verbeteringen brengt en ook snelheidswinst, wat zeker erg welkom is aangezien dit ding nogal traag is...

Nu vraag me ik me alleen af welke versie van LGMDP ik moet gebruiken... LGMDP_Euro of LGMDP_Open?

Heeft iemand hier ervaring mee? :)
[Bijdehandmodus]
Diegene die een verbinding maakt is de juiste.... Klinkt logisch, maar indien je de verkeerde versie gebruikt maakt die gewoon géén goede verbinding.
[/Bijdehandmodus]

Je moet ook de IMEI te zien krijgen, zie je die niet, maar staat wel de 'Emergency modus' onderin vermeld, dan gebruik je toch de verkeerde versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deviltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Mijn vriendin heeft sinds enige tijd een lg renoir. Op zich een aardig toestel. Helaas af en toe wat problemen met de browser en e-mail ophalen.
Ik dus de pc-suite opstarten om te kijken of ik hem kan updaten (zoals bij een Nokia).
Echter kan ik in dat programma helemaal niets vinden over de firmware.

Is er een officiele manier om de firmware te upgraden?

Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martend
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-02-2018

martend

m11x,SG-M,I7K @ 127.0.0.1

deviltje schreef op maandag 04 mei 2009 @ 21:19:

Is er een officiele manier om de firmware te upgraden?
Ja! die is er ;)

Even naar de LG Mobile site gaan, bovenin de rode balk op product klikken, dan in het uitklapmenuutje kiezen voor: handleiding en software.
De rest wijst zich dan vanzelf.

[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 12-05-2009 08:50 . Reden: aanhef/groeten/danken niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mhp
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-09 07:21

Mhp

martend schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 20:02:
[...]

Ja! die is er ;)

Even naar de LG Mobile site gaan, bovenin de rode balk op product klikken, dan in het uitklapmenuutje kiezen voor: handleiding en software.
De rest wijst zich dan vanzelf.
Is het jou al gelukt om te upgraden? Bij mij blift de software zeuren dat er een probleem is met de telefoon/verbinding.

BTW: ik wil upgraden van V10j naar V10k.

[ Voor 2% gewijzigd door een moderator op 12-05-2009 08:51 . Reden: aanhef/groeten/danken niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-09 21:27
Heeft er al iemand VOIP software aan de praat gekregen? Skype lijkt de enige te zijn die werkt, maar ik lees ook verhalen over Nimbuzz, maar kan geen goede versie vinden.

Ik zit al op 13d, weliswaar niet via de officiële weg maar goed O-) Voor de tweakers onder ons:

Check deze site en volg de stappen: hier

Hier kun je de firmware vinden: hier

Maak wel een volledige backup van je phone! Mocht het fout gaan dan kun je het nog altijd herstellen: hier

@MHP Wanneer je de sim card en MicroSD card verwijdert werkt het wel, althans dat was bij mij het probleem destijds.

[ Voor 75% gewijzigd door MrX_Cuci op 12-05-2009 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mhp
  • Laatst online: 10-09 07:21

Mhp

@MHP Wanneer je de sim card en MicroSD card verwijdert werkt het wel, althans dat was bij mij het probleem destijds.
Inmiddels is het upgraden gelukt. Telefoon uit, sd-card eruit, sim laten zitten btw, usb-kabel in de pc en updaten werkte. Duurde wel lang (30 minuten) maar nu draai ik v10K. Kun je me vertellen wat het voordeel is van v13d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
Bij de tweede link staan de voordelen tov van de officiële firmware release. Sneller browsen en minder langzaam waren voor mij de redenen om de onofficiële firmware te gebruiken. Plus een aantal toegevoegde apps die er standaard niet in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*spam*

[ Voor 93% gewijzigd door Ginz op 15-05-2009 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daaan_1992
MrX_Cuci schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 00:48:
Heeft er al iemand VOIP software aan de praat gekregen? Skype lijkt de enige te zijn die werkt, maar ik lees ook verhalen over Nimbuzz, maar kan geen goede versie vinden.

Ik zit al op 13d, weliswaar niet via de officiële weg maar goed O-) Voor de tweakers onder ons:

Check deze site en volg de stappen: hier

Hier kun je de firmware vinden: hier

Maak wel een volledige backup van je phone! Mocht het fout gaan dan kun je het nog altijd herstellen: hier

Thanks voor de tip!
Heb nou ook 13d goed draaien op mijn renoir!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een enorm probleem, tijdens een leuk zeil-uitje is m'n tas uit de boot gevallen met daarin m'n headset. Weet iemand waar ik een nieuwe kan kopen? Op internet kan ik alleen de universele LG oordopjes vinden.
Maar ik vind deze in-ear veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is ook je converter in het water gevallen, want dan kan je gewoon andere in-ear kopen van een andere merk (wel 3.5jack). En er staat een advertentie op marktplaats die zo'n converter verkoop. Alleen wel met normale oordopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
Inmiddels is 13e unofficial verschenen met verbeteringen in de cam kwaliteit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowRide
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-07 12:55
Ik wil met mijn renoir op de tv mijn foto's kunnen weergeven.
wie weet hoe dit moet.
ik heb geprobeerd met zon kabel voor scart en die in mijn 3.5 jack van headset maar dan hoor ik alleen het geluid als ik bijv. ergens op druk (dus geen beeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand enig idee waar ik foto's kan vinden voor het uit elkaar halen van mijn renoir?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2009 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Hoezo heb je foto's nodig dan? Met een schroevendraaier kom je een heel eind toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ik heb hem al een eind uit elkaar, maar ik weet niet hoe ik nu verder moet :P wil hem namelijk niet slopen.

het is inmiddels al gelukt.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2009 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derville
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-08 15:12
mijn oude d900 met sim-only is kapot, dus dacht ik eraan om een nieuw los toestel te halen. Ik ga binnenkort naar peru en daarvoor wou ik, naast de camera van mijn vriendin, graag nog een eigen 'fotocamera' hebben. Daarom ben ik aan het twijfelen tussen de LG Renoir en de Samsung Pixon. Andere opties zijn natuurlijk ook welkom. Er lijkt me weinig verschil tussen te zitten, daarom zou ik graag horen wat de voordelen en nadelen ten opzichte van elkaar zijn. Misschien zegt het feit dat er 3 pagina's voor de LG en 24 voor de Samsung zijn al genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2009 @ 22:47:
Is ook je converter in het water gevallen, want dan kan je gewoon andere in-ear kopen van een andere merk (wel 3.5jack). En er staat een advertentie op marktplaats die zo'n converter verkoop. Alleen wel met normale oordopjes.
Bedankt, maar mn telefoon is ook nat geworden en doet het helemaal niet meer. Dan maar een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg me hotmail niet aan de praat helaas:(
hij maakt wel verbinding... maar verder als ''autoriseren'' komt ie niet.

Weet iemand de oplossing??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• highking
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-02-2022

highking

Langharig tuig

Ik denk er ook aan een Renoir aan te schaffen, nu de prijs van het apparaat redelijk begint te worden.

Wat ik mij echter afvraag: Ik zie her en der verschillende typeaanduidingen. Sommige sites spreken van de KC910, anderen spreken van een KC910i. Zit er verschil tussen beide, of is het gewoon dezelfde telefoon? Ik kan mij zomaar voorstellen dat de 'i' een verbeterde/beter gevulde/vernieuwde uitvoering is?

Een ander ding: De stylus. In een filmpje zag ik dat die in een los zakje is meegeleverd. Is deze ook in de telefoon zelf te plaatsen? Of is 'ie überhaupt niet nodig?

Edit:
Om mijn eerste vraag meteen maar zelf te beantwoorden (gisteren kon ik er nog niets over vinden... :X), de KC910i is een facelift model, maar de veel winkels noemen hem nog gewoon KC910.
http://www.engadgetmobile...-and-we-get-it-on-camera/

Wat ik wel waardeloos vind is dat de lens-cover verdwenen is bij het facelift-model. :(

[ Voor 25% gewijzigd door highking op 29-06-2009 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daaan_1992
,
highking schreef op maandag 29 juni 2009 @ 22:32:
Ik denk er ook aan een Renoir aan te schaffen, nu de prijs van het apparaat redelijk begint te worden.

Wat ik mij echter afvraag: Ik zie her en der verschillende typeaanduidingen. Sommige sites spreken van de KC910, anderen spreken van een KC910i. Zit er verschil tussen beide, of is het gewoon dezelfde telefoon? Ik kan mij zomaar voorstellen dat de 'i' een verbeterde/beter gevulde/vernieuwde uitvoering is?

Een ander ding: De stylus. In een filmpje zag ik dat die in een los zakje is meegeleverd. Is deze ook in de telefoon zelf te plaatsen? Of is 'ie überhaupt niet nodig?

Edit:
Om mijn eerste vraag meteen maar zelf te beantwoorden (gisteren kon ik er nog niets over vinden... :X), de KC910i is een facelift model, maar de veel winkels noemen hem nog gewoon KC910.
http://www.engadgetmobile...-and-we-get-it-on-camera/

Wat ik wel waardeloos vind is dat de lens-cover verdwenen is bij het facelift-model. :(
Stylus is helaas niet in de telefoon zelf te plaatsen maar de telefoon is prima mee te werken zonder stylus!

Verder ben ik wel tevreden over het model en de kwaliteit van de foto's, behalve dat ze bij de minste beweging onscherp worden.
Edit:
Over het kapje van de lens, er komt nog steeds stof onder dus dat die mist bij de i-versie is geen ramp.
Derville schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 03:33:
mijn oude d900 met sim-only is kapot, dus dacht ik eraan om een nieuw los toestel te halen. Ik ga binnenkort naar peru en daarvoor wou ik, naast de camera van mijn vriendin, graag nog een eigen 'fotocamera' hebben. Daarom ben ik aan het twijfelen tussen de LG Renoir en de Samsung Pixon. Andere opties zijn natuurlijk ook welkom. Er lijkt me weinig verschil tussen te zitten, daarom zou ik graag horen wat de voordelen en nadelen ten opzichte van elkaar zijn. Misschien zegt het feit dat er 3 pagina's voor de LG en 24 voor de Samsung zijn al genoeg?
Het feit dat de telefoon minder populair is snap ik ook niet helemaal. Uit eigen ervaring kan ik vertellen dat het een goede telefoon is maar hij bijvoorbeeld bij lange na niet bij de iphone komt. (is ook 2 keer zo duur) Met de samsung pixon is die goed te vergelijken. Bij mij liep de telefoon vaak vast maar dat was veel minder na een firmware update. Met de pixon heb ik verder geen ervaring.

[ Voor 2% gewijzigd door daaan_1992 op 30-06-2009 00:05 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• highking

highking

Langharig tuig

Die pixon heb ik ook heel even in beeld gehad, maar die moet het zonder wifi doen, en dat was voor mij persoonlijk nou juist een eis. Dat het ding een goede camera heeft is voor mij een leuk extraatje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom geen arena, alleen de camera is ietsje minder maar verder lijkt'ie toch een stuk beter ik kon bij mijn abbo (vodaphone 22,50/mnd) kiezen tussen deze 2 ( allebei gratis) maar de arena was los een stuk duurder

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2009 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• highking

highking

Langharig tuig

Ik zie voor de meerprijs die een Arena kost niet veel voordeel aan dat ding, en juist die 8MP camera vind ik wel interessant. Ik heb hem daarom zojuist maar besteld.

We gaan het beleven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar op de arena draait nu al een linux kernel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• highking

highking

Langharig tuig

Inmiddels heb ik de mijne gisteren binnen gekregen. Mooi ding!

Wel de oude uitvoering, maar daar kan ik niet echt mee zitten omdat ik juist dat schuifje voor de camera wel een fijn idee vind. Daarnaast heeft deze versie geen 8GB kaartje meegeleverd, maar daar kan ik mij voor een verschil van 140 euro met de winkelprijs niet zo druk om maken. Daarnaast zat er al een 2GB kaartje in mijn oude telefoon dus die zit nu mooi in de Renoir.

Ik heb er alleen een Portugese handleiding bij, dus dat is wat lastig. De winkel vermeldt dat achteraf overigens ook op zijn site. Dat wordt dus even een belletje naar LG voor een Nederlands-of Engelstalige handleiding. 8)7

Even een vraagje over de browser: Ik heb een aantal standaard favorieten van Hi in de lijst staan, en die zijn op het eerste gezicht niet te verwijderen. De optie ontbreekt, terwijl ik zelf-aangemaakte favorieten wel kan wijzigen en verwijderen.
Ik denk dat deze zijn meegekomen met de sms'jes die Hi stuurt voor de Internetconfiguratie... achteraf ben ik dus niet blij dat ik die geaccepteerd heb gezien ik thuis toch van wifi gebruik maak. Iemand een idee hoe ik die dingen eruit krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMuts
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-08 16:46
Mijn vrouw heeft deze telefoon sinds kort en kan er alles mee op internet maar mijn vraag is kan je er ook Adbobe flash filmpjes mee afspelen? Hij wil wel de plugin downloaden maar op welke windows versie draait deze telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• highking

highking

Langharig tuig

Ik zou het ook wel interessant vinden om te weten welk OS er nu op de Renoir draait. In ieder geval geen Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

highking schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 14:10:
Ik zou het ook wel interessant vinden om te weten welk OS er nu op de Renoir draait. In ieder geval geen Windows.
LG's eigen A-Class.

Geen Android, Geen Symbian, en geen Windows dus.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al een tijdje de LG Renoir. Bevalt prima.

Sinds ff heb ik bij google maps de melding: Bron is niet beschikbaar.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

highking schreef op zondag 05 juli 2009 @ 11:45:
Inmiddels heb ik de mijne gisteren binnen gekregen. Mooi ding!

Wel de oude uitvoering, maar daar kan ik niet echt mee zitten omdat ik juist dat schuifje voor de camera wel een fijn idee vind. Daarnaast heeft deze versie geen 8GB kaartje meegeleverd, maar daar kan ik mij voor een verschil van 140 euro met de winkelprijs niet zo druk om maken. Daarnaast zat er al een 2GB kaartje in mijn oude telefoon dus die zit nu mooi in de Renoir.

Ik heb er alleen een Portugese handleiding bij, dus dat is wat lastig. De winkel vermeldt dat achteraf overigens ook op zijn site. Dat wordt dus even een belletje naar LG voor een Nederlands-of Engelstalige handleiding. 8)7

Even een vraagje over de browser: Ik heb een aantal standaard favorieten van Hi in de lijst staan, en die zijn op het eerste gezicht niet te verwijderen. De optie ontbreekt, terwijl ik zelf-aangemaakte favorieten wel kan wijzigen en verwijderen.
Ik denk dat deze zijn meegekomen met de sms'jes die Hi stuurt voor de Internetconfiguratie... achteraf ben ik dus niet blij dat ik die geaccepteerd heb gezien ik thuis toch van wifi gebruik maak. Iemand een idee hoe ik die dingen eruit krijg?
Over de kaart die je niet kreeg. Ik had een Renoir gekocht van 2call, en had toen geen 8GB SDHC kaart gekregen. Ik had ernaar gevraagd en had toen toch een 4GB SDHC kaart gekregen. Dus ik zou er even naar vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Ik heb via www.getjar.com een aantal programmas en games gedownload.
Dit zijn dus .jar bestanden. Ik heb ze eerst geprobeerd gewoon in de folder van de games en applicaties te zetten, en daarna kijken of ik ze kon installeren via de telefoon zelf...maar wanneer ik kijk bij 'Mijn spelletjes en toepassingen' en bij 'mijn dingen , etc..' zie ik de install files niet staan. Dus helaas..dat gaat niet...

Dus probeer ik het via het programma wat bij de telefoon geleverd word : LG PC Suite II
Ik ga naar JAVA toepassing en kies dan de JAR files die ik wil installeren..maar zodra ik eentje aanklik en op OK druk als ie wil installeren krijg ik deze error

Kan geen verbinding maken met de mobiele telefoon. Controleer de COM-poort
en maak verbinding met het venster in-actief

Waardeloos........

De enige manier is om op internet te gaan met de foon en dan op www.getjar.com de file zelf te downloaden...zodra ik de file aanklik dan installeert ie ook gelijk, en zo moet het ook.
Hoe kan ik dit fixen? Wat houd die error in?

[ Voor 65% gewijzigd door devilsnight op 28-07-2009 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze telefoon zo juist besteld.
Eigenlijk had ik de hoop al opgegeven ivm met de navigatie software *offline software* voor java.

Nu kom ik eigenlijk op de volgende pagina terecht.
http://www.nav4all.com/

Volgens de hoofdpagina word de LG renoir nog niet ondersteund, maar zodra je op de link klikt zie je dat de renoir er inmiddels tussen staat.

http://www.nav4all.com/mo...2576&adev=Windows:windows nt&wlng=dut

Heb ik het nu goed dat het om een JAVA based offline navigatie programma gaat?
Aangezien ik er namelijk geen data/internet bundel bij heb genomen is dat wel belangrijk.

*edit* net gelezen dat de navigatie software wel werkt op dit toestel maar net zoals de andere over internet loopt :-(

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2009 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Ik snap er niks , maar de accu-duur lijkt nogal kort zeg....

Vorige week donderdag in de ochtend om 3:30 was de foon volledig opgeladen.
En vrijdagavond zag ik dat er nog maar twee streepjes waren, dus heb ik de foon
uitgezet(omdat ik in londen was en geen oplader bij me had,omdat ik had
begrepen dat de stroom daar heel anders is)en in de ochtend van zaterdag weer
aangezet. In de middag was ie volledig leeg.......

Mijn broer die ook mee was naar Londen had zijn Iphone met zich mee..en zondagnacht was die nog niet leeg.
Is de accu dan zo slecht ? Vind dit echt kwalijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-07 21:27
toevallig bluetooth en wifi aan laten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het volgende probleem,

Als ik een DIVX of XVID afspeel gaat dat niet soepel, het lijkt alsof hij ipv 30pfs maar op 15fps draait.
Ik kan ook geen instellingen vinden om dit aan te passen.

Dit probleem heb ik zowel met video bestanden op het interne geheugen als op een externe kaart.
Zie ik iets over het hooft of is de ranoir niet snel genoeg om het vloeiend af te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeosBeing
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Laat maar, blijkbaar leest niemand dit topic meer, was al twee weken oud toen ik postte.

[ Voor 93% gewijzigd door BeosBeing op 24-08-2009 08:48 . Reden: zelfde bericht nu elders geplaatst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Hey mensen,
als ik een foto of liedje krijg toegestuurd via Bluetooth wordt dit op mijn telefoon opgeslagen, maar ik kan het niet met mijn computer van m'n telefoon afhalen omdat die bestanden simpelweg onzichtbaar zijn. Heeft iemand een idee waar ik ze kan vinden? Ik heb namelijk wat foto's op m'n telefoon die ik graag op m'n pc wil zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• highking

highking

Langharig tuig

De mijne valt al sinds dag 1 regelmatig uit... echter alleen als het ding in mijn broekzak zit. Eerst dacht ik dat de blokkering er te gemakkelijk vanaf ging, maar enkele dagen geleden heb ik een geluid ingesteld voor afsluiten, en die krijg ik niet te horen. Het ding valt dus echt abrupt uit.

Ligt 'ie op tafel, doet 'ie het na 3 dagen nog... zit 'ie in mijn broekzak, valt 'ie soms meerdere malen per dag uit... zeer irritant.

Meer mensen hier last van? Of heb ik weer eens een maandagmorgen bagger exemplaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awas34
  • Laatst online: 26-09-2009
highking schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 11:29:
De mijne valt al sinds dag 1 regelmatig uit... echter alleen als het ding in mijn broekzak zit. Eerst dacht ik dat de blokkering er te gemakkelijk vanaf ging, maar enkele dagen geleden heb ik een geluid ingesteld voor afsluiten, en die krijg ik niet te horen. Het ding valt dus echt abrupt uit.

Ligt 'ie op tafel, doet 'ie het na 3 dagen nog... zit 'ie in mijn broekzak, valt 'ie soms meerdere malen per dag uit... zeer irritant.

Meer mensen hier last van? Of heb ik weer eens een maandagmorgen bagger exemplaar?
Blijkbaar gaat het uit/aan knopje steeds uit wanneer je loopt. Dus niet meer in je broekzak stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awas34
Avalaxy schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 01:05:
Hey mensen,
als ik een foto of liedje krijg toegestuurd via Bluetooth wordt dit op mijn telefoon opgeslagen, maar ik kan het niet met mijn computer van m'n telefoon afhalen omdat die bestanden simpelweg onzichtbaar zijn. Heeft iemand een idee waar ik ze kan vinden? Ik heb namelijk wat foto's op m'n telefoon die ik graag op m'n pc wil zetten :)
Je kan kan via PC suite die je erbij heb gekregen. Je bestanden naar je computer kopieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• highking

highking

Langharig tuig

awas34 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 15:20:
Dus niet meer in je broekzak stoppen.
Dat ik daar niet aan gedacht heb! 8)7

Ik had de stille hoop dat toetsblokkering wellicht gecombineerd kon worden met het ingeven van de pin-code, maar helaas lijkt dat ook niet mogelijk... misschien dan toch maar zo'n suf hoesje eromheen doen. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awas34
highking schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 15:33:
[...]

Dat ik daar niet aan gedacht heb! 8)7

Ik had de stille hoop dat toetsblokkering wellicht gecombineerd kon worden met het ingeven van de pin-code, maar helaas lijkt dat ook niet mogelijk... misschien dan toch maar zo'n suf hoesje eromheen doen. :'(
Ik heb zowieso een hoesje er omheen. En dan gaat die nog in de tas. Heb er geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee allemaal!

Ik heb ook de LG renoir, en vroeg me af of ik het 'betaalde' internet van T-mobile uit kan zetten?
Ik wil graag alleen via Wifi internetten, maar volgens mij springt hij soms automatisch over naar betaald?
Alvast bedankt voor de hulp! ;)

xx Anouk

Verwijderd

Hallo
Ik heb zojuist mijn LG renoir geupdate, maar nu is het ineens een T-Mobile mobieltje geworden. Weet iemand hoe ik hem terug naar normale LG renoir v10j version kan zetten.
Ik heb nu V10h

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• highking

highking

Langharig tuig

Mijn probleem lijkt inmiddels opgelost... ik had al een mail gestuurd naar de winkel, duurde 10 dagen voor ik antwoord kreeg dat ik hem op de site kon aanmelden! |:(
Punt was allen dat ik bang was dat ze hem op de testbank zouden leggen, en na 2 dagen zouden roepen: hij doet het nog! Maar goed...

Ik heb het apparaat even uitgezet, batterij verwijderd. Toen zag ik dat een van de 3 contactjes wat naar binnen gedrukt was. Die met een pennetje ietsjes naar buiten getrokken. Voelde niet echt lekker aan, dus mijn vermoeden was dat als het al zou helpen, het pinnetje bij de minste schok weer terug zou schieten... dat valt dus mee, hij staat nu alweer ruim een week aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Ik heb een vraagje over de fotocamera.

Ik zou graag wat advies krijgen over hoe ik mooie fotos kan maken als ik binnen in huis zit. En dan vooral van een game die ik aan het spelen ben bijvoorbeeld. Laatst wilde ik een foto maken van een game, en qua kleur en verlichting kwam het totaal niet overeen met wat ik zelf zag. Welke settings moet ik aan/uitzetten in de foon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Waarom zou je met een camera foto's gaan maken van een spelletje? :P Screenshots anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Avalaxy schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 18:29:
Waarom zou je met een camera foto's gaan maken van een spelletje? :P Screenshots anyone?
Tja als je het echt wilt weten. Ik zat in een thread op de gametrailers.com forum, en die thread ging over hoe games op jou tv eruit zagen. Post your screenshots thread, zeg maar. Maar ik bedoel ook gewoon in het algemeen. Buiten maakt de Renoir fantastische fotos, zeeeer scherp en mooi. Maar binnen toch echt duidelijk minder. Dus graag wat advies....moet de flitser aan/uit? Etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Is dit normaal?

Ik heb gisteravond mijn LG aan de lader gegooid..vanochtend uiteraard helemaal vol. Ik heb een paar videos opgenomen met de camera en echt binnen twee uur is de batterij gewoon leeg....dit kan nooit kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
devilsnight schreef op zondag 04 april 2010 @ 14:02:
Is dit normaal?

Ik heb gisteravond mijn LG aan de lader gegooid..vanochtend uiteraard helemaal vol. Ik heb een paar videos opgenomen met de camera en echt binnen twee uur is de batterij gewoon leeg....dit kan nooit kloppen.
Is bij mij ook zo. Accuduur is om te huilen. Hoe oud is je toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• highking

highking

Langharig tuig

Heeft de mijne geen last van. Normaal gesproken ruim een week op een volle accu (bel weinig, Internet nog minder en doe weinig tot niets met foto/video).
Als ik dan een keer wat met multimedia doe gaat het uiteraard harder, maar dan nog houdt 'ie het wel een paar dagen vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Mja jij zegt zelf al dat je er bijna niks mee doet, dan gaat elke telefoon lang mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvm071
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-07 17:48
Is wel mooi telefoontje heb hem zelf ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jansen_dubai
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-11-2021
job schreef op zondag 15 maart 2009 @ 20:56:
[...]

Heb je wel voor SSL gekozen?
En voor uitgaande mail heb je TLS nodig.
je moet de smtp niet op live.com zetten maar op je provider- v/d simkaart(voda, t-mob, kpn) smtp.kpnXXX.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jansen_dubai
daaan_1992 schreef op zondag 15 maart 2009 @ 13:20:

pop3.live.com. @ 995
smtp.live.com. @ 25
je moet de smtp niet op live.com zetten maar op je provider- v/d simkaart(voda, t-mob, kpn) smtp.kpnXXX.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jansen_dubai
Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 09:26:
waarom geen arena, alleen de camera is ietsje minder maar verder lijkt'ie toch een stuk beter ik kon bij mijn abbo (vodaphone 22,50/mnd) kiezen tussen deze 2 ( allebei gratis) maar de arena was los een stuk duurder
ik ga voor de cam 8mp. was erg veel toen
Pagina: 1