Navigatiesysteem gebasseerd op JAVA met offline kaarten

Pagina: 1
Acties:
  • 1.400 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een java based navigatiesysteem waarbij de kaarten gewoon opgeslagen worden op de geheugenkaart.

Ik weet dat er softwarepakketten zijn die doormiddel van GPRS hun kaarten ophalen, alleen ik wil gewoon een pakket kopen en daarna niets meer uitgeven, ik vind dat GPRS gedoe maar niets.

Nu zijn er genoeg pakketten als tomtom e.d. maar deze draaien niet op mijn nokia 6230i, het MOET dus java zijn.

Wie weet welk pakket ik nodig heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:19
Ik ben hier ook naar opzoek. Heb nog niets gevonden. IK heb deze vraag ook gesteld in een ander forum. Hoop dat deze software bestaat!

Heb jij al iets gevonden wat er op lijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Nav4All werk wel via java, echter download het contineu zijn kaarten via GPRS. Dit kan natuurlijk oplopen in kosten. Neem ander eens een kijkje in dit topic: [Nav4All] Gratis navigatie op je Telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb gezien dat vdo ook bezig is met het ontwikkelen van een soortgelijk systeem als NAV4ALL, spijtig genoeg zie ik het niet zitten om een gprs abbo af te sluiten hiervoor.

Heel het net afgeschuimd op zoek achter een goed alternatief alla tomtom voor javasystemen maar zonder resultaat. Ik vrees dat ze gewoon nog niet bestaan...

Spijtig want ik bezit een k750i en zou dolgraag gebruik maken van gps...

Grtz Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Ik denk niet dat er ook maar 1 bedrijf is die dat zal gaan ontwikkelen. (maar ik kan het fout hebben)

Als je navigatiesoftware ontwikkel die op basis van Java is, dan is dat volgens mij niet echt makkelijk en goed te beveiligen. Java spellen kan je ook overal krijgen. Nou zou je dat kunnen oplossen door een online koppeling te maken met een server, zodat je je ergens in moet loggen oid.

Een offline, op Java gebasseerd programma lijkt mij niet een project waar je als bedrijf in ga investeren.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 14:31
Om het nog maar niet te hebben over de performance van dat soort Java dingetjes.

Beveiliging is wel omheen te komen - IMSI/IMEI locked - maar het rendement is simpelweg te laag. Gezien de performance zullen maar weinig mensen belangstelling hebben. Bovendien, mensen die er geld voro over hebben kunnen zich ook een echte smartphone/treo veroorloven.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJoe
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-08 13:22

CyberJoe

Only visiting this planet

Even een behoorlijke schop. Ik vroeg mij af of dit er nu misschien wel is of aan zit te komen.

Ja ik heb ook een computer.

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:39
Ginz schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 19:38:
Ik denk niet dat er ook maar 1 bedrijf is die dat zal gaan ontwikkelen. (maar ik kan het fout hebben)

Als je navigatiesoftware ontwikkel die op basis van Java is, dan is dat volgens mij niet echt makkelijk en goed te beveiligen. Java spellen kan je ook overal krijgen. Nou zou je dat kunnen oplossen door een online koppeling te maken met een server, zodat je je ergens in moet loggen oid.

Een offline, op Java gebasseerd programma lijkt mij niet een project waar je als bedrijf in ga investeren.
Mwah, de route66 mobile en tomtoms worden ook allemaal gekraakt... Denk dat het toch ook wel interessant kan zijn om een dergelijk java pakket te ontwikkelen. Bescherming heb je redelijk zelf in de hand (ook al helpt java niet nee) en uiteindelijk zal je product toch wel gekraakt worden... maar je boort er wel een hele grote markt mee aan.

Aan de andere kant zullen de mensen die voor de wat simpelere mobieltjes gaat (non-smartphone) waarschijnlijk ook niet snel een som geld voor zoiets uitgeven.

Maar om op de vraag terug te komen... Het bestaat niet en volgens mij is het niet in ontwikkeling ook ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJoe
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-08 13:22

CyberJoe

Only visiting this planet

Ik heb er wel een gevonden, maar deze levert alleen aan bedrijven die het zelf op de markt willen brengen: http://www.idevio.com/

Ik heb ze gemaild om te vragen hoe ik aan hun product kan komen en ik kreeg het volgende antwoord van hun CEO:

Thanks for your mail, unfortunately there are no comsumer applications built on RaveGeo available in the Netherlands yet. Meanwhile you could have a look at Nav4All, Amaze, Appello Wisepilot or Wayfinder Earth.

Thanks,
Patric
--
Patric Nordström | CEO | Idevio | www.idevio.com | +46 31 779 09 60 office
---

Ja ik heb ook een computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:34

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Misschien een tip voor jezelf (of mensen die er mee willen beginnen): www.openstreetmap.org geeft een gratis kaart (de wereld is nog niet echt volledig, voor Nederland zijn binnenkort alle gegevens van AND ingeladen). Je kunt daar natuurlijk een Java routeplanner op bouwen. De data die achter de kaarten zit is door middel van API calls uit de database op te vragen.

Signatures zijn voor boomers.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:20

JB

Cédric roelt!

Ben er ook al langere tijd naar op zoek, heb zelf een Blackberry en er zijn genoeg pakketten voor maar allemaal met GPRS. Is het zoveel meer werk om dit te maken? Snap gewoon niet dat er niks beschikbaar is om dit met offline kaarten icm een GPS ontvanger te kunenn doen.

Mijn boefje is liev!

• GrooV
  • Laatst online: 10-09 16:03
JB schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 12:11:
Ben er ook al langere tijd naar op zoek, heb zelf een Blackberry en er zijn genoeg pakketten voor maar allemaal met GPRS. Is het zoveel meer werk om dit te maken? Snap gewoon niet dat er niks beschikbaar is om dit met offline kaarten icm een GPS ontvanger te kunenn doen.
Java op mobile toestellen is J2ME, niet de normale Java die J2SE heet. Mobile java toepassingen zijn een soort van midlets welke nog 1000x slomer draaien dan op een pc. Ik heb een keer een Java spelletje gemaakt met 1 afbeelding op de achtergrond, 240x nog wat ofzoiets. Mijn Qtek S200 met WM5 kon dit niet afspelen met plaatje (zonder wel), laat staan complete kaarten renderen.

• JB

JB

Cédric roelt!

GrooV schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 17:19:
[...]

Java op mobile toestellen is J2ME, niet de normale Java die J2SE heet. Mobile java toepassingen zijn een soort van midlets welke nog 1000x slomer draaien dan op een pc. Ik heb een keer een Java spelletje gemaakt met 1 afbeelding op de achtergrond, 240x nog wat ofzoiets. Mijn Qtek S200 met WM5 kon dit niet afspelen met plaatje (zonder wel), laat staan complete kaarten renderen.
Hoe werkt het downloaden via GPRS dan precies? Daar word toch ook de kaart zichtbaar, of staat de java hier los van om het zo maar te zeggen?

Mijn boefje is liev!

• GrooV
  • Laatst online: 10-09 16:03
Hmm, kennerlijk kan het wel. Maar iig geen tomtom 3d view. http://thinkwhere.wordpre...e-4-the-open-data-effect/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 23:10
Het topic is een beetje oud, maar ik heb wel het antwoord:

Wayfinder Navigator 7. Je koopt de licentie (levenslang), download het programma naar je telefoon (moet wel gps module hebben, kan je kopen icm software) en klaar.

De kaarten kun je in 1x downloaden en op je telefoon bewaren zodat het navigatieprogramma niet steeds op internet gaat!

Ideaal systeem wat mij betreft.

TMC info, nou flitsers haal ik wel binnen via RSS op mijn telefoon (flitsservice.nl) zelfde geld voor file info. En verder kan je natuurlijk POIs instellen/downloaden. Ook gesproken routes! Ik ga het binnenkort aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Jazco2nd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 00:01:
Het topic is een beetje oud, maar ik heb wel het antwoord:

Wayfinder Navigator 7. Je koopt de licentie (levenslang), download het programma naar je telefoon (moet wel gps module hebben, kan je kopen icm software) en klaar.

De kaarten kun je in 1x downloaden en op je telefoon bewaren zodat het navigatieprogramma niet steeds op internet gaat!

Ideaal systeem wat mij betreft.

TMC info, nou flitsers haal ik wel binnen via RSS op mijn telefoon (flitsservice.nl) zelfde geld voor file info. En verder kan je natuurlijk POIs instellen/downloaden. Ook gesproken routes! Ik ga het binnenkort aanschaffen.
Heb je een adresje waar je het allemaal hebt aangeschaft?

Mijn boefje is liev!

Pagina: 1