Videokaart kiezen (Low profile)

Pagina: 1
Acties:
  • 3.942 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:15
PC:

Antec NSK1480
Asus M3A78EM
AMD 7750 BE
2GB OCZ geheugen.
Windows XP

Op dit moment gebruik ik deze pc als mediacenter, voornamelijk om 720p films te kijken en muziek te luisteren..

Nu wil ik echter af en toe ook een spelletje spelen, maar gezien de afmetingen van mijn behuizing past er alleen een low profile kaart in, ik heb de volgende gevonden:

Sapphire HD3650 HDMI:

http://www.alternate.nl/h...he+kaarten&l2=PCIe&l3=ATI

Grafische chip
Type Radeon HD3650
Snelheid 725 MHz
Stream Processors 120
Shader Model 4.1
DirectX Versie 10.1
OpenGL Versie 2.0

Geheugen
Capaciteit 512 MB aanwezig
Type DDR2
Snelheid 1000 MHz
Interface 128 bit

Sapphire HD4550

http://www.alternate.nl/h...Sapphire/HD4550/-1075762/

Grafische chip
Type ATI Radeon HD4550
Snelheid 600 MHz
Stream Processors 80
Shader Model 4.1
DirectX Versie 10.1
OpenGL Versie 2.0

Geheugen
Capaciteit 512 MB aanwezig
Type GDDR3
Snelheid 1800 MHz
Interface 64 bit

Dit zijn de snelste kaarten die ik kan vinden, er bestaat wel een 9600GT in low profile http://www.hardware.info/...8009600GT_in_low_profile/ en http://galaxytech.com/Pro...sp?id=193&class1=1&class2 maar helaas kan ik deze nergens vinden. Daarnaast is het mooi meegenomen wanneer het een Ati wordt, ivm CrossFireX (Geen eis trouwens).

De HD3650 is sneller qua chip, maar moet het weer afleggen qua geheugensnelheid. Hij heeft echter wel 128Bit geheugen tov 64 van de HD4550. Daarnaast is het eigenlijk doodzonde dat de HD3650 DDR2 heeft.

Het zijn sowieso beiden geen echter gamekaarten, maar wel de snelste die ik kan vinden bij een (web)shop.

Ik kan geen goede vergelijkingen tussen beide kaarten vinden, heb dus geen goed idee over wat de beste keuze is..

Galaxy GeForce 8600GT Low Profile waar te koop? -> Daar wordt er gepraat over een 8600GT, deze lijkt me sowieso sneller dan de 3650 of de 4550.

Hier http://www.azerty.nl/prod...644/nx8600gt-mtd256e.html wordt de kaart ook aangeboden maar is hij helaas niet meer leverbaar.

http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=343400 -> Daar wordt hij nog wel aangeboden, in het topic wordt gezegd dat dit wel de low profile is, ondanks de foute afbeelding, ik heb Komplett al gemaild en wacht op antwoord..

Wellicht iemand die een andere kaart gezien heeft, of meer duidelijkheid heeft over de prestaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Ik heb mijn oog laten vallen op de HD4670 van Sapphire, de Ultimate edition wel te verstaan, deze is volgens mij niet langer dan een mATX moederbord...

nieuws: Sapphire lanceert passief gekoelde HD4670 Ultimate

the size of the card, which measures just 7.5 inches in length -> 7,5 inch = 19,05 cm
http://www.overclock3d.ne...s_sapphire_hd4670_512mb/3
Edit: Ah Low Profile, als in hoogte :P My bad!

[ Voor 63% gewijzigd door Neodymium op 10-03-2009 13:00 ]

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:15
Het gaat mij niet zo zeer om de lengte, die heb ik wel.. Maar om de hoogte, deze is dus te hoog, qua afbeelding in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

PowerColor HD4650 512MB DDR2 (LowProfile)
http://www.powercolor.com...atures.asp?ProductID=5217

Ik heb alleen nog geen Nederlandse shop gezien die deze verkoopt

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
je kan beter wel iets snellers hebben als dat.
128bit en ddr3 is echt een vereiste.
Misschien dat ik vanavond even op zoek ga.
mooi plaatje met afmetingen (hoogte) van je kast zou wel mooi zijn.

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Die 9600GT kan prima, bij de 9800GT zou ik zorgen voor een goede airflow in de kast. Erg belangrijk met enthousiast-hardware!

Het hangt natuurlijk ook af van je budget. Als je écht goed bezig wilt zijn, dan pak je deze:
pricewatch: Gigabyte GV-R485MC-1GI

Of je koopt ''gewoon'' een simpele HD4850 en mikt er een Arctic S1 Rev 2 op. Dan is het ook passief en heb je waarschijnlijk nog lagere temperaturen ook ;)

Edit: en topics schoppen binnen 24 uur vindt men hier niet netjes. Dan weet je dat.

[ Voor 8% gewijzigd door Jejking op 11-03-2009 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Jejking schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 00:12:

Het hangt natuurlijk ook af van je budget. Als je écht goed bezig wilt zijn, dan pak je deze:
pricewatch: Gigabyte GV-R485MC-1GI

Of je koopt ''gewoon'' een simpele HD4850 en mikt er een Arctic S1 Rev 2 op. Dan is het ook passief en heb je waarschijnlijk nog lagere temperaturen ook ;)
tuurlijk zijn dat perfecte kaarten om te gamen, maar de TS schrijft dat hij op zoek is naar een low profile kaart.. gaat niet werken niet dus....

ik heb zelf een 3650 gehad, is voor de wat oudere spelletjes ok, fifa of zo wil nog best, cod ging ook nog aardig op 1360x768, maar verwacht er niet teveel van. icm een athlon x2 op 2,2 GHz haalde hij bij mij 4000 3dmarks06 in vista 32, icm een e2180 op 3,33 GHz en overklok op de gpu haalde ik net geen 6000 punten in xp32, moet er wel bij zeggen dat dat een gddr3 uitvoering was van msi

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Low profile verstond ik onder: passief. Formaat valt onder hetzelfde verhaal, weer wat geleerd :)

De kleine, snelle, zuinige en stille oplossing:
pricewatch: Sapphire Ultimate HD 4670 512MB GDDR3 PCI-E

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/1232663487.jpeg

Deze kaart rolt de 8600GT aan alle kanten op (om nog niet te spreken van de kaartsuggesties van de TS) en kan vaak mee met een 9600GT.

[ Voor 15% gewijzigd door Jejking op 11-03-2009 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Overigens heeft 1000MHz geheugen met een 128-bit geheugenbus meer bandbreedte dan 1800MHz geheugen met een 64-bit geheugenbus. Een verdubbeling van de geheugenbus is ook een verdubbeling van de theoretische bandbreedte.

De HD4670 is inderdaad een mooie keuze. In 2D modus verbruikt hij niet veel en hij kan toch redelijk goed mee met spellen nog. Natuurlijk mag je er geen superhoge prestaties van verwachten want het is geen HD4870 maar toch :)

[ Voor 34% gewijzigd door Admiral Freebee op 11-03-2009 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Laatst online: 05-04 21:23

Wiethoofd

Broadcast TOM

De snelste Low-profile-kaart die er op dit moment is, is inderdaad die 9600GT dacht ik, een 8600GT voor in een HTPC is not-done!
Dit lijstje van low-profile kaarten in de pricewatch kan je waarschijnlijk beter helpen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Is deze kaart ook te hoog? Anders is dit wel een goed kaartje voor je doeleinden. pricewatch: Sapphire HD 4830 512MB GDDR3 PCI-E

edit: Card Dimension 12.5 x 24.6 x 4 cm (HxWxD) (geen idee of dat in je kast past)

[ Voor 16% gewijzigd door Dj-sannieboy op 11-03-2009 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11:14

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Jejking schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 12:01:
Low profile verstond ik onder: passief. Formaat valt onder hetzelfde verhaal, weer wat geleerd :)

De kleine, snelle, zuinige en stille oplossing:
pricewatch: Sapphire Ultimate HD 4670 512MB GDDR3 PCI-E

[afbeelding]

Deze kaart rolt de 8600GT aan alle kanten op (om nog niet te spreken van de kaartsuggesties van de TS) en kan vaak mee met een 9600GT.
Dit is ook geen low-profile kaart hoor. Low-profile wil zeggen halve hoogte, niet halve lengte.

/edit:
bedankt @ Wiethoofd! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Laatst online: 05-04 21:23

Wiethoofd

Broadcast TOM

Misschien handig voor de mensen die het concept 'Low profile' niet snappen: Wikipedia: Low-profile (half-height) card

Afbeeldingslocatie: http://www.trustedreviews.com/images/article/inline/4942-IMG6700s.jpg
Het linkerdeel is full-sized, het rechtse deel is half height/low-profile.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Wiethoofd schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 12:14:
Misschien handig voor de mensen die het concept 'Low profile' niet snappen: Wikipedia: Low-profile (half-height) card

[afbeelding]
Het linkerdeel is full-sized, het rechtse deel is half height/low-profile.
bedankt, alleen jij hebt ook niet echt gelezen, want de snelste kaart die ik kon vinden is de 9800gt ;)

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153419

Bij een echte Low Profile kaart zit ook een aparte bracket om deze in lage kasten te monteren.
Meestal vervalt er dan 1 aansluiting die met kabeltje aangesloten zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puggie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-02-2024
Powrskin schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 21:03:
[...]

bedankt, alleen jij hebt ook niet echt gelezen, want de snelste kaart die ik kon vinden is de 9800gt ;)
Het leek me al sterk dat die 9800GT uit Wiethoofd zn lijstje een Low Profile kaart was... Dit is dan ook niet het geval, het staat verkeerd in de Pricewatch. En als je de beschrijving van de fabrikant checked, dan staat er ook niets over vermeld. Het plaatje spreekt ook voor zich, eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MobiDroid©
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09-2024
Heeft er al iemand ervaring met de "Sapphire HD4550"
ik sta op het punt zo een kaart aan te schaffen, als vervanging van de kaart die in me
Acer Aspire X1700 , de NVida kaar die hier in zit uit de fabriek, zorgt alleen voor problemen.

En wil deze dus gaan vervangen met een andere low-profile kaart,
kom hier bij uit op de Sapphire HD4550 & Asus EAH4550/DI/512MD3

Sapphire is pasief gekoeld, dat is iets wat mij interesanter lijkt.
Maar gaat dat misschien tenkoste aan wat brakkere software dan de Asus?

Gebruikt iemand de deze Sapphire misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
BioNrg schreef op zondag 05 april 2009 @ 13:53:
Heeft er al iemand ervaring met de "Sapphire HD4550"
ik sta op het punt zo een kaart aan te schaffen, als vervanging van de kaart die in me
Acer Aspire X1700 , de NVida kaar die hier in zit uit de fabriek, zorgt alleen voor problemen.

En wil deze dus gaan vervangen met een andere low-profile kaart,
kom hier bij uit op de Sapphire HD4550 & Asus EAH4550/DI/512MD3

Sapphire is pasief gekoeld, dat is iets wat mij interesanter lijkt.
Maar gaat dat misschien tenkoste aan wat brakkere software dan de Asus?

Gebruikt iemand de deze Sapphire misschien?
Ik heb een Sapphire HD4550 in mijn simpele HTPC gezet. Werkt lekker snel zat en ja passief.
De rest van de hardware: SN18000G (Via C7 1,8GHz) met 2GB PC6400 en 120GB 7200RPM 2,5¨ HDD en DVD rw.

Voordeel is ook dat dit keertje lekker zuinig is en gewoon full hd makkelijk aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-04 16:00

jbr

Right back @ ya

Dit is volgens de specs en plaatjes ook een Low-Profile, maar het enige is dat er een full-height bracket op de afbeeldingen wordt getoond: http://dollarshops.eu/product/Sparkle/SX98GT512D3L-NM/full

De vraag is dus of er een low profile bracket bijgeleverd wordt, anders zit je nog te klooien.

//edit: ik heb Sparkle een mailtje gestuurd over de bracket, maar ik vond intussen een site met een review waarin tenminste wel vermeld wordt wat er in de doos zit, itt wat er op de site van Sparkle / in de manual wordt vermeld... : http://www.geeks.com/deta...d=SX98GT512D3L-NM&cat=VCD
Low profile bracket included

[ Voor 37% gewijzigd door jbr op 14-04-2009 15:24 ]

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qanthony
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 29-04 21:23
De 8600GT van Point of View (aangeboden op komplett.nl) wordt NIET geleverd met Low Profile brackets. De bracket die op de kaart is gemonteerd is gewoon full sized en past dus NIET in bijvoorbeeld een slimline kast van Dell (zoals mijn C521). Ik was dus genoodzaakt om de kaart terug te sturen.

Ik heb nog overwogen om de low profile kit van XFX aan te schaffen maar mij werd verteld dat dit niet zou passen.. ben dus nog steeds op zoek naar een goede low profile kaart voor CS:Source en The Elder Scrolls: Oblivion! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:16
Asus RADEON HD4670;

http://www.btecanada.com/...f55318326bafe326f83cfce50

Gek genoeg staat ie niet op de site van Asus zelf.

edit:
Overigens heb ik dit gevonden door met Google naar afbeeldingen te zoeken met de trefwoorden; low profile radeon hd4670.

[ Voor 25% gewijzigd door NitroX infinity op 23-05-2009 00:26 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Volgens mij klopt dat prentje ook niet. De HD4670 gebruikt nu niet zoveel stroom, maar je kan hem niet passief koelen met zo'n klein koelblokje hoor. In de specificaties staat dan zelfs weer dat het een HD4850 is 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door Admiral Freebee op 23-05-2009 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:16
Je hebt gelijk, het lijkt me dat het een afbeelding is van een 3450 die ze ook te koop hebben. Mijn fout, komt ervan als ik laat post :+

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel050
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-07-2023
En laat ik nu op zoek zijn naar een low profile video kaart voor een HP dc7700p Small Form Factor PC ;-)

Ik wil hem gebruiken om op mijn TV films te bekijken, via een HDMI verbinding op een Full HD tv (32 inch)

Ik neem aan dat er een aantal mensen uit deze thread er ondertussen 1 hebben?

Dus graag suggesties/ervaringen.

EN NATUURLIJK NOG EEN GELUKKIG 2010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gauntlet
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-04 21:32
Kan je niet werken met een flexibele pci-e raiser en dan een full pci-e videokaart nemen? (mits wat modwerk uiteraard).

Dan kan je steken wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel050
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-07-2023
Dank je voor de reactie!

Maar dan raak ik teveel slots kwijt, ik kan nu 4 low-profile kaarten plaatsen, als ik met een riser ga werken (bovendien is de riser die hiervoor mechanisch geschikt is erg duur) hou ik maar 2 over.

Ik heb nu:
1 PCI-uitbreidingsslot
2 PCI-uitbreidingsslot
3 PCI Express x16-uitbreidingsslot
4 PCI Express x1-uitbreidingsslot

Dus eh, ik zoek dus een low-profiel video kaart,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem dan **LET OP** Welke videokaart moet ik kopen? eens door.
Er is meer dan zat low profile spul te vinden, dus op basis van die kaarten met de gevonden benchmarks lijkt het me dat je daar een prima keuze uit kan maken.

Ik ga dit topic sluiten, omdat we verwachten dat een tweaker ten eerste zelf z'n keuze kan maken, ten tweede omdat het een onnodige schop is van een topic. Een reactie in een oud topic zien we graag alleen als het relevant is. 'ik zoek dat ook' is in elk geval geen relevante reactie.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.