• MrMancunian
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-04 15:18
Hoi,

We hebben hier een PC staan met een Asus P5K-V moederbord en een Antec SL350P voeding. Het moederbord heeft 24 pinnen, maar de voeding heeft er maar 20. Nu zit de stekker er wel in, en de PC werkt ook, maar is dit een veilige (lees: betrouwbare, niet-voor-problemen-zorgende) oplossing? M.a.w. Kan het kwaad om deze opstelling zo te laten of moeten we gewoon een nieuwe voeding aanschaffen met genoeg pinnen (of een nieuw moederbord natuurlijk :+)

Thnx,

Steven

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:05

Haan

dotnetter

Staat gewoon heel duidelijk in de FAQ uitgelegd hoor: PMG FAQ

Of wat dacht je van [search=20 24 pin]

[ Voor 19% gewijzigd door Haan op 10-03-2009 09:50 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Volgens mij kan het geen kwaad, maar het is ook mogelijk om gewoon een verloop stukje te kopen..

En ik weet het egt niet zeker, maar kan je die 4 pins aansluiting er niet naast kwijt (niet proberen op alleen mijn advies)

Verwijderd

Kijk is aan de andere kant van je moederbordje, daar zit dat gat voor die andere 4pinner

suc6 ;)

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:05

Haan

dotnetter

Waar lezen jullie dat de TS een 4-pins stekker over heeft? Hij heeft gewoon een oude voeding met maar 20 pinnen in plaats van de huidige 24, en komt er dus eigenlijk 4 tekort

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Dat is dan wel een heeeeule oude voeding!

• MrMancunian
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-04 15:18
Haan schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 09:56:
Waar lezen jullie dat de TS een 4-pins stekker over heeft? Hij heeft gewoon een oude voeding met maar 20 pinnen in plaats van de huidige 24, en komt er dus eigenlijk 4 tekort
Yup, ik kom er 4 tekort. De link die je postte roept dat het stabiliteitsverlies kan geven. Kan ik daaruit opmaken dat ik gewoon een nieuwe voeding moet kopen?

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-05 20:14

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 10:00:
Dat is dan wel een heeeeule oude voeding!
Nee hoor, hooguit een paar jaar.

TS: Je kan ook verloopstekkers kopen die die pinnen ook van stroom voorzien.
Maar eerlijk gezegd, als het werkt, dan werkt het. Als je niet zwaar gaat overklokken of stabiliteitsproblemen krijgt, dan zou ik lekker deze voeding gewoon gebruiken.

[ Voor 39% gewijzigd door mace op 10-03-2009 10:08 ]

• Joor
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09-2024
MrMancunian schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 10:05:
[...]

Yup, ik kom er 4 tekort. De link die je postte roept dat het stabiliteitsverlies kan geven. Kan ik daaruit opmaken dat ik gewoon een nieuwe voeding moet kopen?
Je kunt gewoon een verloopje kopen voor € 2,-

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit staat inderdaad letterlijk in de PMG FAQ.
Dit topic gaat daarom dus ook op slot
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.