ik heb een probleempje op het werk.
Werkgever heeft in het regelement opgenomen dat er geen usb sticks de werkvloer mogen worden meegenomen.
Nu is het geval dat ik er dus standaard 1 aan mijn sleutelbos heb hangen.
Nu begon de bewaking te zeuren dat ik er dus 1 bij heb, waarna ik heb gemeld dat ik zelf wel uitmaak wat ik aan mijn sleutelbos hang.
Hier waren ze niet blij mee, maar ik ben gewoon weg gegaan naar huis toe.
Nu is mij het nut van deze regel compleet niet duidelijk, en volgens mij niet eens rechtsgeldig??
zijn er meer bedrijven waar dit soort vreemde regelgeving wordt gehandhaafd?
en wat is de reden hiervoor??
Als achtergrond informatie:
Het gaat hier over het sony warehouse in tilburg.
Om het magazijn uit te kunnen moet je door een metaaldetectiepoort vanwege diefstal preventie.
Wat ik ook logisch vind uiteraard, want er zijn veel mensen die proberen iets ongeoorloofd mee te nemen.
Op de kantoren voor in het pand (buiten magazijn) gelden deze regels niet.
De betreffende usb stick is NIET van het merk sony.
Werkgever heeft in het regelement opgenomen dat er geen usb sticks de werkvloer mogen worden meegenomen.
Nu is het geval dat ik er dus standaard 1 aan mijn sleutelbos heb hangen.
Nu begon de bewaking te zeuren dat ik er dus 1 bij heb, waarna ik heb gemeld dat ik zelf wel uitmaak wat ik aan mijn sleutelbos hang.
Hier waren ze niet blij mee, maar ik ben gewoon weg gegaan naar huis toe.
Nu is mij het nut van deze regel compleet niet duidelijk, en volgens mij niet eens rechtsgeldig??
zijn er meer bedrijven waar dit soort vreemde regelgeving wordt gehandhaafd?
en wat is de reden hiervoor??
Als achtergrond informatie:
Het gaat hier over het sony warehouse in tilburg.
Om het magazijn uit te kunnen moet je door een metaaldetectiepoort vanwege diefstal preventie.
Wat ik ook logisch vind uiteraard, want er zijn veel mensen die proberen iets ongeoorloofd mee te nemen.
Op de kantoren voor in het pand (buiten magazijn) gelden deze regels niet.
De betreffende usb stick is NIET van het merk sony.
omdat het kan!