E-mailproblemen KPN

Pagina: 1
Acties:

• TafkaT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11 17:43
Sinds afgelopen vrijdag heb ik een probleem met het versturen (forwarden) van binnengekomen emails bij KPN.
De situatie is als volgt:
Email komt binnen op 1 emailadres en wordt vanaf daar automatisch doorgestuurd naar 1 of meerdere andere emailadressen aan de hand van berichtregels in Outlook Express.
Ik realiseer me dat dit geen elegante oplossing is, maar het werkte dus altijd perfect.

Echter worden deze dus sinds afgelopen vrijdag niet meer geaccepteerd door de mailserver van kpn. Ik krijg namelijk hierop de melding "552 "received:" header counts exceeds max".

Heb inmiddels contact gehad met de helpdesk, en daar wordt aangegeven dat het aan mijn firewall ligt, wat naar mijn mening een dooddoener is, aangezien er geen enkele wijziging in de situatie op het netwerk is.

Een zoektocht op internet bracht me wel naar:
http://community.pmail.com/forums/15656/ShowThread.aspx

Hier zijn dus mensen met hetzelfde probleem, alleen betreft het hier gebruikers van eigen mailservers, en heb ik niets aan de oplossing die aangedragen wordt. Iemand een idee voor een oplossing?

edit: http://kassa.vara.nl/port...&frm=463965&cat=606&pid=1
Ook hier wordt hetzelfde probleem omschreven

[ Voor 5% gewijzigd door TafkaT op 09-03-2009 18:56 . Reden: toevoeging link kassa ]

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Waarom stel je dan geen forward in op je kpnmail zelf? Nu zul je elke keer outlook express hiervoor moeten opstarten, maar voor zover ik nu zie, wil je gewoon de mail die op je kpn-adres binnenkomt doorsturen naar je hotmail. Maak gewoon bij kpn een forward aan, en klaar ben je.

PSN: djmurcielago

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 13:02
"552 "received:" header counts exceeds max".
geeft het aan wat de reden is. Het lijkt er op dat een te groot som data aan headers wordt verstuurd bij de doorstuurmail. Dat zij kunnen betekenen dat je te veel geadresseerden hebt. Probeer het eens in delen met enige tijd er tussen.

@Murcielago:
Die mogelijkheid is er niet bij KPN geloof ik, althans niet naar heel veel personen te gelijk.

[ Voor 15% gewijzigd door Joen op 09-03-2009 23:18 ]

• TafkaT
Joen schreef op maandag 09 maart 2009 @ 23:17:
[...]
geeft het aan wat de reden is. Het lijkt er op dat een te groot som data aan headers wordt verstuurd bij de doorstuurmail. Dat zij kunnen betekenen dat je te veel geadresseerden hebt. Probeer het eens in delen met enige tijd er tussen.
Het probleem doet zich al op bij 1 geadresseerde, de mailserver weigert simpelweg elke automatisch geforwarde mail. Op het kassaforum wordt trouwens dit geschreven:
Helaas, wat je wilt kan niet (meer) bij KPN/Planet. In hun zoveeslte poging tot spambestrijding die wederom klantenbestrijding is geworden (KPN/Planet weigert al lang hardnekkig vele legitieme mails af te leveren door hun volledig dolgedraaide spamfiltermethoden), hebben ze nu kennelijk een beveiliging toegevoegd die het maximaal aantal Received-regels begrenst. Ik merkte het net doordat een klant van mij geen mails meer vanuit zijn bedrijfsnetwerk via Planet kan sturen (hier zit een aantal tussenstappen in voor de virusscanner enz). Als je mail doorstuurt, voeg je ook een received-regel toe en dat mag dus niet meer.

Dus, de oplossing van je probleem is: Zoek een betere provider. :) Of alleen een andere mailserver, maar die moet je dan wel via een niet-standaard poortnummer kunnen bereiken, want het gebruik van andere (lees: wél functionerende) mailservers wordt uiteraard ook niet toegelaten.
Opvallend is trouwens dat een handmatig geforwarde mail wel doorgelaten wordt (de received headers worden dan blijkbaar leeggegooit.) Is er een truc om de autoforwards hetzelfde te laten doen?
Murcielago schreef op maandag 09 maart 2009 @ 23:09:
Waarom stel je dan geen forward in op je kpnmail zelf? Nu zul je elke keer outlook express hiervoor moeten opstarten, maar voor zover ik nu zie, wil je gewoon de mail die op je kpn-adres binnenkomt doorsturen naar je hotmail. Maak gewoon bij kpn een forward aan, en klaar ben je.
Het gaat om een mailadres waarop meerdere klanten mailen, en aan de hand van de afzender wordt een kopie naar een bepaald mailadres doorgestuurd.

[ Voor 20% gewijzigd door TafkaT op 10-03-2009 00:25 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Joen schreef op maandag 09 maart 2009 @ 23:17:
[...]

geeft het aan wat de reden is. Het lijkt er op dat een te groot som data aan headers wordt verstuurd bij de doorstuurmail.
Neen, die error houdt in dat er zich te veel 'Received:' headers in de mail bevinden. Met andere woorden: je mailtje gaat te vaak tussen servers heen en weer of wordt te vaak door verschillende servers geforward naar elders.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-11 21:03
Waarschijnlijk gebruik je als uitgaande server mail.wxs.nl of een alias daarvan.

Dit moet je aanpassen naar smarthost.direct-adsl.nl.

Dit heb ik gisteren gedaan (ok, wel op een bedrijfsmailserver, maar het werkt).

Blijkbaar is er vrijdag iets veranderd aan die mail.wxs.nl waardoor het weer eens brak is.

• TafkaT
Arnout schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 10:11:
Waarschijnlijk gebruik je als uitgaande server mail.wxs.nl of een alias daarvan.

Dit moet je aanpassen naar smarthost.direct-adsl.nl.

Dit heb ik gisteren gedaan (ok, wel op een bedrijfsmailserver, maar het werkt).

Blijkbaar is er vrijdag iets veranderd aan die mail.wxs.nl waardoor het weer eens brak is.
Ja, werkt! Bedankt!

Verwijderd

Dit zal inderdaad wel met de strijd tegen spam te maken hebben. Als je in je spam-filter zen.spamhaus.org gebruikt zul je ook zien dat er tig mailservers van KPN op hun blacklist staan, terwijl je andere providers (chello, ziggo) daar niet zo vaak ziet staan.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 15:50:
Dit zal inderdaad wel met de strijd tegen spam te maken hebben. Als je in je spam-filter zen.spamhaus.org gebruikt zul je ook zien dat er tig mailservers van KPN op hun blacklist staan, terwijl je andere providers (chello, ziggo) daar niet zo vaak ziet staan.
KPN heeft ook wel wat meer abonnees met dus meer spyware/virussen en andere spambots op de computers. Dat is op zich verklaarbaar ;)

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-11 21:03
CyBeR schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 15:54:
[...]

KPN heeft ook wel wat meer abonnees met dus meer spyware/virussen en andere spambots op de computers. Dat is op zich verklaarbaar ;)
Beetje jammer dat het hele idee van de relay was om juist ervoor te zorgen dat klanten minder schade zouden ondervinden van spammers/bots e.d.

Blijkbaar is ze dat nog steeds niet gelukt (inmiddels alweer een dikke 3 jaar geleden: [Planet] Mail probleem: mail.planet.nl blacklisted)

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Meer om te zorgen dat niet steeds hele netblocks in de blocklists komen. De virusjes die zelf proberen te mailen houd je daar wel mee tegen (en open relays ook). Echter dingen die 'netjes' via de relays mailen zijn weer wat lastiger tegen te houden. Maar je kunt ze dan iig wel detecteren (1000 mails per uur is te veel voor een persoon) en alsnog tegenhouden.

Pagina: 1