[Planet] Mail probleem: mail.planet.nl blacklisted

Pagina: 1
Acties:
  • 4.960 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:22
De laatste tijd is het steeds vaker raak: mail wil niet via Planet verzonden worden omdat de ontvangende partij de mail weigert omdat de mailserver van Planet op een blacklist staat.
Your message cannot be delivered to the following recipients:

Recipient address: info@xxx.nl
Reason: Remote SMTP server has rejected address
Diagnostic code: smtp;554 The IP Address of the sender (195.121.247.9) was found in
a DNS blacklist database and was therefore refused. Remote system:
dns;mail.xxx.nl (TCP|195.121.247.9|39812|xxx|25)
Dit is echt behoorlijk vervelend, je mail kan op dat moment gewoon niet verzonden worden.
Ik heb dit al meerdere malen aangemeld bij Planet maar of ze begrijpen het probleem gewoon niet of ze zijn er te beroerd voor om er iets aan te doen.

Na een paar uur werkt het soms wel weer, maar dat is geen oplossing. Als je gaat kijken waarom die mailservers op een blacklist komen, dan komt dat meestal omdat er vanaf een Planet IP spam wordt verzonden (ik denk van consumer ADSL accounts).

Dit probleem heb ik trouwens bij Wanadoo ook... maar daar is de oplossing eenvoudiger: Wanadoo heeft zo'n 6 SMTP servers staan, als je een niet standaard server pakt is het probleem opgelost. Dit kan bij Planet helaas niet, Planet heeft 1 DNS voor mail: mail.planet.nl. Probeer je een SMTP server direct aan te spreken vanuit het netwerk dan lukt dat niet.

Vraag: is dit een reden om het ADSL contract vroegtijdig en direct te beëindigen? Een wanprestatie van de kant van Planet?

Alvast bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Als je als eerste stap eens (telefonisch) contact opneemt met planet? Ik weet zeker dat ze er wel iets aan zullen doen :)

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Buzzz
  • Laatst online: 21:59
Ik gok dat ook een reden is dat allerlei scriptjes lek zijn die op hun webservers lek zijn. Waar ik nu werk, zien we dat regelmatig. Klanten die hebben brakke scriptjes die door bots gevonden worden en vervolgens voor spam geexploit worden. Dit zorgt er dan weer voor dat gelijk de smtp server op de blacklist komt (de ene keer sneller dan de andere). Vervolgens moeten de scriptjes van die klant weer uitgezet worden, kortom weer boze klant en het spam kwaad is al geschied.

Ik vraag me dan ook af hoe geldig dit argument is, ze kunnen het altijd gooien op dat ze hun best doen en dat het binnen een paar uur weer werkt. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat het niet beter kan.

edit:

******@******* ~ $ dig -x 195.121.247.9
;; ANSWER SECTION:
9.247.121.195.in-addr.arpa. 86354 IN PTR smtp18.wxs.nl.

Goh, zouden er ook nog een smtp1 t/m 17 zijn? ;)
Misschien kun je daar 1 van gebruiker op dezelfde manier als bij Wanadoo

[ Voor 28% gewijzigd door DJ Buzzz op 24-01-2006 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunameh
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-06 09:31
Ik denk dat het niet volledig aan de kant van Planet ligt.

Aangezien er in jou copy/paste stond dat jou ip adres in de dns blacklist staat, zou je toch wel iets niet goed gedaan moeten hebben, maar goed, ik zou ze gewoon is bellen.

Wat is een ander woord voor synoniem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
djbuzzz schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 08:22:
edit:

******@******* ~ $ dig -x 195.121.247.9
;; ANSWER SECTION:
9.247.121.195.in-addr.arpa. 86354 IN PTR smtp18.wxs.nl.

Goh, zouden er ook nog een smtp1 t/m 17 zijn? ;)
Misschien kun je daar 1 van gebruiker op dezelfde manier als bij Wanadoo

Arnout schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 08:15:Dit kan bij Planet helaas niet, Planet heeft 1 DNS voor mail: mail.planet.nl. Probeer je een SMTP server direct aan te spreken vanuit het netwerk dan lukt dat niet.
SMTP servers die de buitenwereld kent, kun je dus niet direct gebruiken vanuit het Planet netwerk, je MOET dus mail.planet.nl gebruiken.
Je kan ook proberen zelf mail te verzenden (dus direct vanaf jouw IP naar een andere mailserver) maar dat is ook niet aan te raden: veel mailservers zeggen dan: jouw IP adres komt uit een ADSL ip-range, daar komt veel spam vandaan, daag.

domi235 schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 08:20:
Als je als eerste stap eens (telefonisch) contact opneemt met planet? Ik weet zeker dat ze er wel iets aan zullen doen :)
Al 2x een incident aangemeld via de website, 2x incidentnummer gehad, maar 2x afgesloten zonder reden. Ook al een keer abuse@planet.nl gemaild, geen reactie.

Heb net gebeld, zodat ik formeel contact met hen heb gehad. Wat was de reactie: wij kunnen hier niks aan doen. Daar sta je dan 15 minuten voor in de wacht bij een 0900 nummer. Klote helpdesk dus, net zoals ik had verwacht. :(
Het enige wat kon, was een klachtenformulier invullen. Dat heb ik dan maar laten doen, maar ik heb er echt heel heel weinig vertrouwen in, Planet is gewoon een braindead ISP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:41
Ik heb dit laatst ook gehad bij Planet toen ik mail wilde sturen...
Voorlopig is het "pas" 1 keer gebeurd, maar als het vaker gaat gebeuren stap ik zeker op...
Alleen mijn opzegtermijn ligt ergens in november... ff w88 dus

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik vind om eerlijk te zijn dat je niet zo moet zeuren. Het probleem ligt toch echt bij de klanten die spam versturen. Planet zal echt hun best wel doen om van die blacklist af te komen hoor, of denk je dat ze daar graag op staan ? :)

Daarnaast gebeurd dit bij zoveel providers.. als jij weet hoe je binnen een paar minuten van een blacklist komt zullen ze dat best graag willen horen ;)

chello op blacklist spamcop
@Home mailservers op DNS blacklist
BBeyond ADSL netblock in SPAM-block lijsten
wanadoo smtp wordt geblocked (spam). En nu ?
Mailserver Wanadoo al dagen op blacklist

[ Voor 30% gewijzigd door Glashelder op 24-01-2006 09:29 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_E_O
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-06 19:39
Staan in ieder geval op de spamcop blacklist: http://www.spamcop.net/w3...=blcheck&ip=195.121.247.9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
As we speak is Planet alweer geblacklisted...

http://www.spamcop.net/w3...eckblock&ip=195.121.247.9

Dit betekent op dit moment dat iedere klant van Planet geen mail kan verzenden naar bijvoorbeeld XS4ALL (ook een KPN dochter, die de zaken wel goed voor elkaar heeft), en inmiddels steeds meer andere (kwaliteits) providers.

Even voor de record:
Listing History
In the past 73.2 days, it has been listed 18 times for a total of 12.4 days
Zie ook:

http://www.abraxax.com/html/spamcop.html
Verdere analyse en beoordeling Planet Internet
Een groot deel van de Planet Internet SMTP servers, totaal negen stuks stonden geregistreerd. Dit schijnt volgens het SpamCop rapport regelmatig op te treden.

[ Voor 36% gewijzigd door Arnout op 24-01-2006 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Arnout schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 09:29:

http://www.spamcop.net/w3...eckblock&ip=195.121.247.9

Dit betekent op dit moment dat iedere klant van Planet geen mail kan verzenden naar XS4ALL (ook een KPN dochter, die de zaken wel goed voor elkaar heeft).

Zie ook:

http://www.abraxax.com/html/spamcop.html

[...]
en als je de gewone hostname mail.planet.nl gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34043

planet verhelpt geen klachten van consumenten alleen van bedrijven.
planet is liever lui dan moe
van die gasten hoef je echt geen service meer te verwachten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Anoniem: 34043 schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 16:00:
planet verhelpt geen klachten van consumenten alleen van bedrijven.
planet is liever lui dan moe
van die gasten hoef je echt geen service meer te verwachten :(
Hahaha, daar hebben we onze oude Planet-basher weer. Ben jij het nu nog niet zat om alle Planet topics op te zoeken en daar te lopen zeuren?

Ontopic
Heel misschien kan je wel de DDSL mailrelay gebruiken: smarthost.direct-adsl.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Arnout schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 09:29:
As we speak again al nergens meer. Alle echte ISP's doen er zo veel mogelijk aan om uit die blacklists te blijven en er ook zo snel mogelijk uit te geraken mocht 't gebeuren. Zo niet heeft een ISP als planet enkele duizenden klanten binnen 10 minuten aan de telefoon hangen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Glashelder schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 09:25:
Ik vind om eerlijk te zijn dat je niet zo moet zeuren. Het probleem ligt toch echt bij de klanten die spam versturen.
maar daar heb jij als klant niks mee te maken, dat is het probleem van planet, niet het probleem van de klant die een mailtje wilt versturen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
Glashelder schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 09:25:
Ik vind om eerlijk te zijn dat je niet zo moet zeuren. Het probleem ligt toch echt bij de klanten die spam versturen. Planet zal echt hun best wel doen om van die blacklist af te komen hoor, of denk je dat ze daar graag op staan ? :)
Nee, de klanten die spam versturen zijn de oorzaak. TS heeft een contract met Planet en mag dus in alle redelijkheid verwachten dat Planet actief maatregelen tegen dit soort praktijken neemt. Dat Planet dat niet doet is slecht en daardoor een probleem voor TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132088

MuddyMagical schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 23:56:
[...]

Nee, de klanten die spam versturen zijn de oorzaak. TS heeft een contract met Planet en mag dus in alle redelijkheid verwachten dat Planet actief maatregelen tegen dit soort praktijken neemt. Dat Planet dat niet doet is slecht en daardoor een probleem voor TS.
Planet doet er niets aan? Ze staan nu anders niet meer op de blacklist hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Tropos schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 23:36:
[...]

Hahaha, daar hebben we onze oude Planet-basher weer. Ben jij het nu nog niet zat om alle Planet topics op te zoeken en daar te lopen zeuren?

Ontopic
Heel misschien kan je wel de DDSL mailrelay gebruiken: smarthost.direct-adsl.nl
Nope... deze wordt geresolved als mail.wxs.nl (dezelfde als mail.planet.nl).
root@mail:~# telnet smarthost.direct-adsl.nl 25
Trying 195.121.6.51...
Connected to mail.wxs.nl.
Escape character is '^]'.
220 psmtp02.wxs.nl -- Server ESMTP (iPlanet Messaging Server 5.2)
CyBeR schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 23:43:
[...]

As we speak again al nergens meer. Alle echte ISP's doen er zo veel mogelijk aan om uit die blacklists te blijven en er ook zo snel mogelijk uit te geraken mocht 't gebeuren. Zo niet heeft een ISP als planet enkele duizenden klanten binnen 10 minuten aan de telefoon hangen.
Als je naar de statistieken van de Planet servers kijkt bij o.a. spamcop dan zie je dat de servers regelmatig geblacklist worden. Dat unlisten gaat soms automatisch en hoeft niet perse door de sysadmin in gang worden gezet. Op dit moment is de smtp18.wxs.nl 18x geblacklist wat neerkomt op eens in de 4 dagen! En dan voor 8 a 10 uur lang.

Daarnaast: heel veel doorsnee consumenten weten niet eens waarom hun mail geweigerd wordt! Zelfs in dit topic is er een reply van iemand die het niet heeft begrepen (Tsunameh in "[Planet] Mail probleem: mail.planet.nl b...").

Dit geeft al een beetje aan dat er niet duizenden mensen aan de lijn zullen hangen wanneer er geblacklist wordt. En die mensen die bellen (zoals ik gisteren) worden met een kluitje het riet in gestuurd: "wij kunnen er niks aan doen", "u moet even een paar uur wachten dan is het probleem weer verholpen" en "het is een probleem maar ik kan er geen incident van maken".

Tijgertje komt misschien wat trollerig over, maar hij heeft een punt: Planet blijft op dit gebied erg in gebreke. Het serverbeheer zal er zeer matig zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Arnout op 25-01-2006 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Arnout schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 08:56:
Daarnaast: heel veel doorsnee consumenten weten niet eens waarom hun mail geweigerd wordt! Zelfs in dit topic is er een reply van iemand die het niet heeft begrepen (Tsunameh in "[Planet] Mail probleem: mail.planet.nl b...").

Dit geeft al een beetje aan dat er niet duizenden mensen aan de lijn zullen hangen wanneer er geblacklist wordt.
Dat ben ik niet met je eens. Niet kunnen mailen is de allereerste reden waarom een klant zijn ISP belt. Hij belt dan niet met de mededeling dat ie niet kan mailen omdat de mailserver geblacklisted is, dat klopt. Hij belt wel om te melden dat ie niet kan mailen en dat het hem niet kan schelen wat de oorzaak is, maar dat het nu opgelost dient te worden.
En die mensen die bellen (zoals ik gisteren) worden met een kluitje het riet in gestuurd: "wij kunnen er niks aan doen", "u moet even een paar uur wachten dan is het probleem weer verholpen" en "het is een probleem maar ik kan er geen incident van maken".
De helpdesk medewerker kan er in dit geval ook helemaal niets aan doen. Hij / zij kan een incident aanmaken die wordt gesloten zodra de server unlisted is. Het enige wat wellicht op lange termijn in effect sorteert is klachten aan (laten) maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-06 23:12

Brons

Fail!

Tsja, en weer geblacklist. Ik snap niet dat je niet gewoon een willekeurige smtp server van hun kan gebruiken, of dat ze meer IP's hebben voor hun servers voor het geval dat ze een blacklist krijgen.

E-mail is (imo) een van de belangrijkste dingen die je als ISP kan leveren, en dan om de zoveel tijd geblacklist zijn is niet handig.

Trouwens, er valt ook wat over spamcop en consorten te zeggen, een ISP kan er niet altijd evenveel aan doen dat een van zijn klanten gecracked is en mail begint te versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Brons schreef op maandag 06 februari 2006 @ 21:43:
Trouwens, er valt ook wat over spamcop en consorten te zeggen, een ISP kan er niet altijd evenveel aan doen dat een van zijn klanten gecracked is en mail begint te versturen.
Vind het maar wat goed wat ze doen... dit verplicht zulke *** ISP's als Planet om eens wat meer te doen dan achteroverleunen en elke call na verloop van tijd te sluiten en dan af te wachten of ze er nog iets van horen....

Heb twee weken geleden een klacht laten aanmaken voor dit probleem, nog niks gehoord. Zal ook wel zo blijven.
Heb nu genoeg actie ondernomen, volgende stap is een aangetekende brief om het contract te beeindigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-06 10:36

Roeligan

Feyenoord

Tropos schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 10:13:
[...]

De helpdesk medewerker kan er in dit geval ook helemaal niets aan doen. Hij / zij kan een incident aanmaken die wordt gesloten zodra de server unlisted is. Het enige wat wellicht op lange termijn in effect sorteert is klachten aan (laten) maken.
Dat is dus het probleem... foutief problem management. Als een incident meerdere malen voorkomt met een soortgelijke oorzaak, is het geen incident meer. Een incident is op zich staand dit is een problem, en die moet structureel opgelost worden.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-06 11:04
Arnout schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 08:15:

Vraag: is dit een reden om het ADSL contract vroegtijdig en direct te beëindigen? Een wanprestatie van de kant van Planet?
Het is niet planet die het niet verzend voor je en storing heeft op de mailserver(s), maar de ontvangende partij die van jou en andere planet abonnees blijkbaar geen mail wenst te ontvangen. Het is hun keuze, hun probleem (en jouw probleem blijkbaar).

Niet de schuld van planet. Al zit je er bovenop als ISP kan je niet voorkomen dat door één klant die voor een uurtje een virus heeft op het systeem of moetwillig spam verstuurt dat spamcop je registreerd. De andere partij blokkeert keihard op die lijst van spamcop, gewoon stom van de ontvangende partij.

Wat ze beter kunnen doen is aan de hand van die lijst de mail als mogelijke spam aanmerken door het subject te voorzien van **SPAM** bijvoorbeeld. Dan kan de ontvanger zelf filteren hier op en zo dus de mail altijd ontvangen.

Dus omdat iemand de spamcop lijst onhandig gebruikt en dus geen mail accepteerd en spamcop zo onhandig is om een uitgaande mailserver van een ISP op te nemen in de lijst denk jij dat je van je abonnement af kan :+

[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 08-02-2006 08:44 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
bjck schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 08:43:
[...]

Dus omdat iemand de spamcop lijst onhandig gebruikt en dus geen mail accepteerd en spamcop zo onhandig is om een uitgaande mailserver van een ISP op te nemen in de lijst denk jij dat je van je abonnement af kan :+
Het ligt toch echt anders.

1. Planet geeft mij geen reactie. Niks, nadda. Als ze met jouw verhaal kwamen aanzetten dan hadden we i.i.g. een discussie.

2. Systemen komen niet zomaar op de lijst. Er moet vanaf de mailserver in kwestie spam zijn verzonden naar een spam trap van spamcop in dit geval.

3. XS4ALL hanteert o.a. spamcop. Waarom lukt het XS4ALL wel om hun systemen uit de blacklists te houden en planet niet? Juist, omdat Planet NIKS doet. Het interesseert ze niet.

Je kan nu niet meer zeggen dat de ontvangende partij het probleem veroorzaakt.

Vroeger was het simpel: een mailserver moet gewoon mail accepteren. Nu de strijd tegen spam georganiseerde vormen aan neemt (bijv. spamcop) zie je een splijting optreden in email land: of je bent als ISP met spam bestrijding bezig of niet. Ik denk dat je als braindead ISP als Planet (die dus niet mee doet aan de strijd tegen spam (ja alleen die suffe mailrelay oplossing, dat dan weer wel)) steeds meer met dit probleem te maken krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Arnout schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 08:54:
[...]

Het ligt toch echt anders.
Nee hoor.
2. Systemen komen niet zomaar op de lijst. Er moet vanaf de mailserver in kwestie spam zijn verzonden naar een spam trap van spamcop in dit geval.
Ook. Maar het is ook mogelijk om zelf spamcomplaints naar spamcop in te sturen. En dat kan ook gebeuren door iemand die een mailinglist niet meer leuk vindt. (Ervaring).
3. XS4ALL hanteert o.a. spamcop. Waarom lukt het XS4ALL wel om hun systemen uit de blacklists te houden en planet niet? Juist, omdat Planet NIKS doet. Het interesseert ze niet.
Omdat XS4ALL gewoon de SMTP poort naar buiten heeft openstaan. Volgens mij gaat er daardoor minder spam via hun mailservers en meer direct, zodat hun servers uit de blacklists blijven.
Je kan nu niet meer zeggen dat de ontvangende partij het probleem veroorzaakt.
Zeker wel. Het is niet planet's fout dat de ontvangende partij jouw mailtje niet wil accepteren. Blacklist of niet, daar hebben zij verder geen invloed op.

Dus zoals bjck ook al zei, met een zooi grammaticale fouten: Nee, dit is geen reden om je contract te beeindigen. Planet heeft niets met die blacklists te maken, en ook niet met de andere partijen die ze gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik vraag me af wat de TS als ultieme oplossing ziet.. Poort 25 is dicht, er draait een spamfilter..wat wil je nog meer?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:08
deze problemen spelen al een aantal maanden.

Planet heeft een aantal mailservers staan met namen als smtp25.xs4all.nl, smpt18.xs4all.nl etc. Onze bedrijfsemail en mijn prive email lopen via planet. Zo nu en dan krijg je wat terug. Al 100x over geklaagd bij planet, ze zijn er mee bezig. Volgens mij loopt de mail random eruit, 9 van de 10 gaan god en dan opeens krijg je weer wat terug met de mededeling black listed.

Ik vind het overigens een heel slechte zaak dat een provider als planet cq xs4all dit soort dingen overkomt. Ze kunnen toch gewoon de stekker uit die server trekken en pas weer inzetten op het moment dat het opgelost is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanski82
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-06 07:42
Het probleem waar het eigenlijk door woord veroorzaakt is door mensen die de mail sever de provider gebruiken/misbruiken om (news brieven) te versturen (cq 50 ~ 1000 berichten per x) en gewoon mensen die hun pc besmet zijn met virus en die via de mail server van de ISP gaan lopen versturen.

Tegen deze laatste groep vind ik dat daar tegen HARD op getreden moet worden (uiteraard na een goede voorlichting).

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-09-2024
Wat begin ik een ontzettende hekel aan Planet te krijgen.

Wij staan nu al 5 dagen op de blacklist, we hebben alle protocols en regels nagelopen om te zien waarom wij (weer) op de blacklist stonden. Helaas stond onze foutmelding er niet tussen (er is een lijst met foutmeldingen zodat je kunt zien wat je fout doet) dus weten wij ook niet wat wij volgens Planet fout hebben gedaan.
Ik hoor jullie al denken "Heb je weer van die sentimentele klanten..", nee dus. Wij doen helemaal niks verkeerd, draaien regelmatig online virusscans en Ad-Aware SE, ik heb nog nooit iemand of iets ge DDoS'ed of gehackt, en aan spam doen wij ook niet. Hierbij komt ook nog eens dat mijn moeder zelfstandig ondernemer is; ze werkt erg veel thuis en communiceert veel via e-mail. Dit wordt dus ontzettend bemoeilijkt door de blacklist problemen.

We hebben in totaal 4 ontzettend beleefde e-mails geschreven aan "abuse@planet.nl" en ook één keer gebeld. Zoals ik al dacht zei de juffrouw bij de helpdesk dat we moesten mailen, omdat zij ons niet kon helpen.

Ik denk dat het tijd is om over te stappen aangezien dit geen service is voor een vaste klant (we zijn al 4 jaar klant bij Planet) en aangezien wij tegen de 40 euro betalen voor een 3MB aansluiting.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Waar heb je het over? Planet is op dit moment niet geblacklist ergens dus als jij dat wel bent ligt dat aan jou en kan planet daar niets aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-04 11:39

Mathizsias

Drizzt

Genoeg meldingen aan je provider brengen dan werken ze er meer aan, Spamcop wordt door providers gebruikt om spammers op eigen netwerk te pakken en dat kan ook tegen ze werken...
Nee, een externe bron blokkeerd jouw product waar Planet niet direct controle over heeft. Spam en virus distributie via smtp is een serieus probleem en ik weet zeker dat Planet hier aan werkt.
Opmerkingen zoals 'Ik ga geen 15min in de wacht staan bij een helpdesk' terwijl jij een hele duidelijke melding voor die gasten kan maken, vind ik onzin. Als zij de meldingen niet krijgen en de nono's niet bellen dan wordt er echt niets opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ach ik heb het bij een klant ook gehad die altijd maar dan ook altijd vanaf vroeger eerst de mail maakt en pas wanneer hij dat wil gaat mailen dus dat heeft tot een abuse nu tot gevolg omdat er 25 mail in een keer uit gaan. Dus meteen blacklist terwijl dat niet terecht was.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Jedi_Pimp schreef op zondag 04 maart 2007 @ 20:34:
Wij staan nu al 5 dagen op de blacklist, we hebben alle protocols en regels nagelopen om te zien waarom wij (weer) op de blacklist stonden. Helaas stond onze foutmelding er niet tussen (er is een lijst met foutmeldingen zodat je kunt zien wat je fout doet) dus weten wij ook niet wat wij volgens Planet fout hebben gedaan.
Verstuur je de mail wel via de smarthost? (mail.planet.nl)
Want daar gaat dit topic over.

[ Voor 3% gewijzigd door Arnout op 05-03-2007 08:09 ]

Pagina: 1