hmm erg jammer, bij mij zit er zo'n hele (lomp) grote van ZeptoShop op
Wat betreft de kwaliteit die je noemt komen sommige punten overeen met mijn ervaring met de 6224W.
Wat betreft de harddisk, zowel bij DenneD (goh, er was toch nog iets positiefs mogelijk) en bij Zepto DK was het geen probleem als ik even aangaf dat ik de laptop zonder harddisk opstuurde. Ik zou het gewoon even vragen, het schijnt bij veel meer merken mogelijk te zijn om je harddisk bij reparatie thuis te laten...
Geen ervaring met de wifi kaart van Zepto, maar dat is wel de reden waarom ik voor de Intel kaart ben gegaan. Met Intel heb ik wel redelijk het vertrouwen dat er een goed werkend wifi kaartje in zit, en verder ook zekerder van een goede werking onder Linux.Sadieka schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 14:12:
- De wifi-kaart (Zepto eigen) werkt erg slecht, deze is vaak aan het reconnecten.
Klopt, ook bij de 6224W. Ik had al redelijk snel toetsafdrukken in m'n scherm staan. Heb er niets aan gedaan eigenlijk, tijdens gebruik valt het ook niet op ofzo alleen bij zwarte schermen. Na een van m'n reparaties had ik ineens een prachtig nieuw scherm, dus weer steeds het bescherm dingetje ertussen gedaan, na een volgende reparatie had iemand blijkbaar het scherm 'schoon' gemaakt met een vuile zakdoek ofzo, het zag er werkelijk niet meer uit ;P.- Er zit te weinig speling tussen het scherm en het toetsenbord waardoor ik afdrukken van de toetsen in mijn scherm krijg
Hier niet echt problemen mee met de 6224W, hoewel ik het kleine dingetje toch wel regelmatig laat schieten.- Het lipje van het scherm voor het dichtdoen loopt erg stroef.
Wat betreft de harddisk, zowel bij DenneD (goh, er was toch nog iets positiefs mogelijk) en bij Zepto DK was het geen probleem als ik even aangaf dat ik de laptop zonder harddisk opstuurde. Ik zou het gewoon even vragen, het schijnt bij veel meer merken mogelijk te zijn om je harddisk bij reparatie thuis te laten...
Ik dacht mijn zepto 6625 binnen te doen voor reparatie maar als ik de slechte verhalen hierover hoor dan denk ik dat toch niet te doen.
Het probleem is dat de vga uitgang niet werkt. Heeft nooit gewerkt van in het begin helaas.
Verder begint hij erg warm te worden, dus wil ik hem even uit elkaar halen. Volgens mij waren hier ooit foto's te vinden van een 6625 die open ging maar ik kan ze niet meer terugvinden. Iemand een link?
@CLB oke smooth thx
Het probleem is dat de vga uitgang niet werkt. Heeft nooit gewerkt van in het begin helaas.
Verder begint hij erg warm te worden, dus wil ik hem even uit elkaar halen. Volgens mij waren hier ooit foto's te vinden van een 6625 die open ging maar ik kan ze niet meer terugvinden. Iemand een link?
@CLB oke smooth thx
Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.
Heb alleen foto's van m'n 6224W... Maar zo moeilijk is 't niet..
Schroefjes aan de onderkant eruit, toetsenbord eruit en stofzuigen maar!
Schroefjes aan de onderkant eruit, toetsenbord eruit en stofzuigen maar!
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Voor zover ik weet is de service / reperatie wel goed hoor.dread schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 14:28:
Ik dacht mijn zepto 6625 binnen te doen voor reparatie maar als ik de slechte verhalen hierover hoor dan denk ik dat toch niet te doen.
@CLB oke smooth thx
Had ze gister aan de telefoon en volgens hen is het een software probleem! Verder kwam ik erachter dat het klepje van de HD niet onder de sticker zit, dus die schroef ik er zo eerst even uit
Wat dan, alleen het RAM ofzo?
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Mijn Znote 6324W had ik oorspronkelijk ook gekocht met het wifi kaartje van Zepto. Hierop zit een Atheros chip en die kreeg toch goeie commentaren voor zover ik me nog kan herinneren. Dat bleek achteraf zonder meer een foute keuze geweest want die bleek, net zoals je al heb ondervonden, instabiel. Uiteraard is dat afhankelijk zijn van zowel de drivers alsook het AP dat je gebruikt maar uiteindelijk zelf maar besloten om deze te vervangen door een pricewatch: Intel WiFi Link 5300 en sindsdien gebruik ik nog zelden UTP ...Sadieka schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 14:12:
[...]
- De wifi-kaart (Zepto eigen) werkt erg slecht, deze is vaak aan het reconnecten.
Ja Ram en misschien Processor? hij zit over het middelste klepje.CLB schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 17:15:
Wat dan, alleen het RAM ofzo?
Ik heb hem inmiddels opnieuw geïnstalleerd (Windows 7) en hij lijkt goed te werken, ook de Wifi kaart is vooralsnog een stuk stabieler. Onder Xp en Vista kon ik hem ook niet laten hibernaten (na het opstarten werkte vrijwel niets meer) maar dat is nu ook opgelost!
Vanmiddag eens kijken of hij ook de drivers van mijn printertje accepteert
Er zijn wel een aantal dingen die me gelijk opvielen en die ik erg netjes vind van Windows 7:
- zonder fabrieks-drivers werkt mijn videokaart toch gelijk goed, resolutie kan gewoon naar maximaal.
- het touchpad werkt ook gelijk met alle functies (scrolbar bedienen)
- De Optical out werkt gelijk
Qua drivers hebben ze het dit keer dus een stuk beter aangepakt, ondanks dat ik de early-release versie heb. Het systeem werkt vooralsnog een stuk sneller dan XP en Vista en de gebruiksvriendelijkheid is een stuk verbeterd t.o.v. Vista. Hoewel er meer Aero achtige effecten inzitten lijkt dit toch niet ten koste te gaan van de batterij, terwijl Vista Aero zo een half uur kon schelen.
Alleen jammer dat Windows Small Business server 2008 het nog niet aan kan
Ik heb vorige maand mijn nox ook opgestuurd ivm defecte speakers. Netjes teruggekregen en de linker speaker werkt weer 100%. De rechter daarentegen is niet te gebruiken omdat het geluid kraakt als een gek. Zepto live chat is al erg lang niet beschikbaar, heel fijn. Op de mail wordt ook niet gereageerd... ook heel fijn vooral omdat het nieuwe schooljaar weer is begonnen.
Gelukkig is de rest bruikbaar maar vind het vreemd dat ze een laptop terug durven te sturen terwijl niet alles 100% werkt.
Gelukkig is de rest bruikbaar maar vind het vreemd dat ze een laptop terug durven te sturen terwijl niet alles 100% werkt.
Mini review na het gebruik:
Inmiddels al weer twee jaar in het bezit van m'n Zepto 6224w en ben al aan 't rondkijken voor een vervanger.
Hoewel ik geen ervaring heb met de extreme problemen hierboven heb ik wel last gehad van andere punten:
- De fan werkt als een stofzuiger, vorig jaar heb ik er een flink tapijt uit moeten halen (de koelroosters waren geheel afgedekt)
- Sinds kort schuift het lipje van m'n scherm erg stroef.
- M'n keyboard begint steeds vaker te haperen, vooral de toetsen BHN en de spatiebalk mist hij steeds vaker (ook de pijltjes toetsen doen soms lastig).
- De helderheid van m'n scherm lijkt achteruit te gaan. Dit is vooral duidelijk te zien als ik het vergelijk met andere laptops hier op 't werk (bjiv. Thinkpads van een jaar oud).
- De fan van m'n laptop lijkt vaker aan te slaan. Bij gewoon kantoor werk blijft de fan op de middelste stand blazen en de lucht is lauw / warm. (Overigens heb ik de laptop vorige maand nog open gemaakt en de fan zag er nog schoon uit).
- Wat de behuizing betreft, alle geverfde iconen (linksonder) waren binnen 2 a 3 weken weg (
) waarschijnlijk door de combi pols + horloge band. De plastic behuizing heeft een hoop overleeft, helaas vorig jaar wel tijdens een bustripje een kleine deuk opgelopen aan de achterzijde van 't scherm (op de rand).
Op zich heb ik best veel plezier gehad van m'n laptop en vooral voor school en werk was 't een ideale en handzame laptop.
Inmiddels al weer twee jaar in het bezit van m'n Zepto 6224w en ben al aan 't rondkijken voor een vervanger.
Hoewel ik geen ervaring heb met de extreme problemen hierboven heb ik wel last gehad van andere punten:
- De fan werkt als een stofzuiger, vorig jaar heb ik er een flink tapijt uit moeten halen (de koelroosters waren geheel afgedekt)
- Sinds kort schuift het lipje van m'n scherm erg stroef.
- M'n keyboard begint steeds vaker te haperen, vooral de toetsen BHN en de spatiebalk mist hij steeds vaker (ook de pijltjes toetsen doen soms lastig).
- De helderheid van m'n scherm lijkt achteruit te gaan. Dit is vooral duidelijk te zien als ik het vergelijk met andere laptops hier op 't werk (bjiv. Thinkpads van een jaar oud).
- De fan van m'n laptop lijkt vaker aan te slaan. Bij gewoon kantoor werk blijft de fan op de middelste stand blazen en de lucht is lauw / warm. (Overigens heb ik de laptop vorige maand nog open gemaakt en de fan zag er nog schoon uit).
- Wat de behuizing betreft, alle geverfde iconen (linksonder) waren binnen 2 a 3 weken weg (
Op zich heb ik best veel plezier gehad van m'n laptop en vooral voor school en werk was 't een ideale en handzame laptop.
Net het verlossende e-mailtje ontvangen van Zepto, inmiddels was m'n laptop daar al iets meer dan 3 weken. Ik krijg een Zepto ZNote 7000 aangeboden (link). Deze staat volgens mij nog niet heel erg lang op de site, iemand die iets meer weet van deze notebook? Er zijn verder ook weinig configuratie mogelijkheden, het lijkt wel een standaard waar je verder niets aan kan aanpassen. Niet dat ik dat direct zou willen, de basis configuratie is al beter dan m'n 6224W (2Ghz, 2GB, 80GB SATA). 15.4" is wel net iets groter dan 14.1" maar eigenlijk kan ik daar niet zo'n probleem meer mee hebben...
Geen ideeen, is gewoon een soort van Zepto Nox A15 qua specs... Mooi apparaatje wel!
Zelf was ik in de running voor een nieuwe batterij, had niet aan de site gedacht dus even 'n mailtje gestuurd..
Stonden dus op de site (vergeten te kijken) maar 109,- voor een 6 cells accu... Pffjew zeg, dat is wel pittig
Zelf was ik in de running voor een nieuwe batterij, had niet aan de site gedacht dus even 'n mailtje gestuurd..
Stonden dus op de site (vergeten te kijken) maar 109,- voor een 6 cells accu... Pffjew zeg, dat is wel pittig

Weet iemand waar ik een goedkoop (alternatief) accu kan kopen voor mijn Zepto Znot 6625WD? Want mijn accu is lui geworden en binnen 10 min leeg.

Anoniem: 318543
Is er nou al iemand of iets van een guide om de GraKa te vervangen/upgraden van de ouwere Zepto's (in mijn geval de 6625).
Zal toch vast een gedurfde twiekert mee aan de slag zijn geweest ergens?
Zal toch vast een gedurfde twiekert mee aan de slag zijn geweest ergens?
Waar ga je een nieuwe GPU vandaan halen? Heb je uitgezocht over het uberhaupt wel kan?
Is het een MXM-module en zoja welke? Kan me namelijk niet voorstellen dat je al 'n GPU hebt liggen
Is het een MXM-module en zoja welke? Kan me namelijk niet voorstellen dat je al 'n GPU hebt liggen
Anoniem: 318543
Nou ik las over de upgradability van de nieuwste Zepto notebooks (Nox etc), en al surfende kwam ik allerlei laptop-insteekkaartjes van mobile Nvidia en ATI GPU kaartjes tegen in de internetshops. Dus was ik al aan het dromen over het vervangen van de 8600GT voor een ATI HD 4750 Mobility of nieuwere Mobile Geforce 9600M GT ofzo.
Ik dacht, zolang er al een interface met een Geforce 8600GT inzit, kan die eruit en een nieuwere GPUkaart erin. Ik begrijp uit je reactie dat dat wat te naief en optimistisch was?
Ik dacht, zolang er al een interface met een Geforce 8600GT inzit, kan die eruit en een nieuwere GPUkaart erin. Ik begrijp uit je reactie dat dat wat te naief en optimistisch was?
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 318543 op 17-09-2009 14:17 ]
Uhm search yourself?
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=123390
http://www.mxm-upgrade.com/
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=123390
http://www.mxm-upgrade.com/
Hallo mede-tweakerts
ik probeer nu al een flinke tijd mijn Znote G15a aan te melden (oude naam nox15)
probleem deed zich al na een maand voor, ik krijg alleen het BIOS scherm te zien, geen doorstart dus...
netjes een mail gestuurd en daarin heb ik de woorden sticker en voided laten vallen (i.v.m. backup van data moest ik deze gewoon doorkrassen)
vervolgens over en weer heen een weer gebitch over de garantie bla
na een vraag of we misschien toch als normale mensen hier naar kunnen kijken geen reactie...
ik dacht ok prima, dan geen reactie.
heb nu de sticker volledig verwijderd en weggepoetst. en weer een nieuwe mail gewijd aan zepto contact
met probleem - type laptop en nummer van de laptop. hierop heb ik een mailtje terug dat ze willen hebben
maar toch de complete factuur ingescand en als bijlage toegevoegd.
er staat namelijk ook een SNR op, aan de hand hiervan moeten ze lijkt mij toch ook wel kunnen zien waar dat ding heen is gegaan e.d.
nog geen reactie verder.
hebben jullie nog adressen/contacten binnen Zepto die wellicht wat bespoediging kunnen verzorgen?
of toch maar via de live chat aanmelden?
ik probeer nu al een flinke tijd mijn Znote G15a aan te melden (oude naam nox15)
probleem deed zich al na een maand voor, ik krijg alleen het BIOS scherm te zien, geen doorstart dus...
netjes een mail gestuurd en daarin heb ik de woorden sticker en voided laten vallen (i.v.m. backup van data moest ik deze gewoon doorkrassen)
vervolgens over en weer heen een weer gebitch over de garantie bla
na een vraag of we misschien toch als normale mensen hier naar kunnen kijken geen reactie...
ik dacht ok prima, dan geen reactie.
heb nu de sticker volledig verwijderd en weggepoetst. en weer een nieuwe mail gewijd aan zepto contact
met probleem - type laptop en nummer van de laptop. hierop heb ik een mailtje terug dat ze willen hebben
- ordernummer of
- customer number
maar toch de complete factuur ingescand en als bijlage toegevoegd.
er staat namelijk ook een SNR op, aan de hand hiervan moeten ze lijkt mij toch ook wel kunnen zien waar dat ding heen is gegaan e.d.
nog geen reactie verder.
hebben jullie nog adressen/contacten binnen Zepto die wellicht wat bespoediging kunnen verzorgen?
Live Chat FTW, ben ik heel goed mee geholpen
en begrijp eigenlijk ook niet zo goed waarom je zo'n hele omweg gemaakt hebt..
en begrijp eigenlijk ook niet zo goed waarom je zo'n hele omweg gemaakt hebt..
@CLB heb nog een 6 cell liggen van de nox15 serie nog belangstelling?
misschien tikje of top.
misschien tikje of top.
Weet niet of die compatible is met m'n 6224W...GDOG1986 schreef op donderdag 17 september 2009 @ 14:32:
@CLB heb nog een 6 cell liggen van de nox15 serie nog belangstelling?
misschien tikje of top.
geen idee, is overigens ook een witteCLB schreef op donderdag 17 september 2009 @ 14:41:
[...]
Weet niet of die compatible is met m'n 6224W...
Live chat is al een tijdje buiten gebruik. Ik heb laatst een poging gedaan via de Deense chat, maar daar kunnen ze niets voor je doen. Nadat ik het vroeg konden ze wel intern een bericht doorgeven of iemand contact met me wilde opnemen, dat heeft tot nu toe steeds goed gewerkt. Ik heb ook opgemerkt dat het een stuk makkelijker zou zijn als ze de internationale chat weer zouden openen, werd doorgegeven maar ik verwacht niet echt dat dat gaat gebeuren eigenlijk. Ze willen dat je mailed (waarna je een tijdje op reactie mag wachten) of belt.GDOG1986 schreef op donderdag 17 september 2009 @ 14:29:
[..]
Ik zie nu dat bij de Nox alles onder 1 klepje zit aan de onderkant, niet erg handig eigenlijk. Bij mij was het namelijk geen probleem (bij een 6224W) om de harddisk uit de laptop te laten bij een RMA..
Je hebt je Zepto bij de ZeptoShop gekocht als in de winkel in Nederland? Waarom informeer je daar dan niet over reparatie? Je hebt immers helemaal geen klant/ordernummer bij Zepto DK. Als ze problemen maken daar weet ik uit ervaring dat als je je verhaal bij Zepto DK voorlegt het geen probleem is dat ze daar een RMA doen.
wat bedoel je precies met het laatste stukje? waar is "daar een RMA doen"PowerSp00n schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 12:19:
[...]
Je hebt je Zepto bij de ZeptoShop gekocht als in de winkel in Nederland? Waarom informeer je daar dan niet over reparatie? Je hebt immers helemaal geen klant/ordernummer bij Zepto DK. Als ze problemen maken daar weet ik uit ervaring dat als je je verhaal bij Zepto DK voorlegt het geen probleem is dat ze daar een RMA doen.
ik heb bij zeptoshop geinformeerd, maar die gaven aan dat ze het niet konden verhelpen. en dus zou ik naar zepto DK moeten voor RMA (wat in mijn beleving ook raar is) .
heb op een ander forum al een melding gelezen dat ze een JTAG moesten uitvoeren op het BIOS bij iemand anders. (ja dat noemt men ook wel hardwarematig cicuit aan elkaar knopen, via een interface, om zo een PROM te resetten of te programmeren, net gister op Wikipedia opgezocht en wat ik ervan begreep)
Een winkel mag je nooit doorsturen naar de fabrikant voor het verkrijgen van de garantie. Je hebt met ZeptoShop NL een koopovereenkomst, ze zijn verplicht jou de garantie te geven en af te handelen. Gezien je Nox nog binnen de 2 jaar garantie moet vallen, dat ZeptoShop zegt het niet te kunnen verhelpen is het probleem van ZeptoShop NL.GDOG1986 schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 16:10:
wat bedoel je precies met het laatste stukje? waar is "daar een RMA doen"
ik heb bij zeptoshop geinformeerd, maar die gaven aan dat ze het niet konden verhelpen. en dus zou ik naar zepto DK moeten voor RMA (wat in mijn beleving ook raar is) .
heb op een ander forum al een melding gelezen dat ze een JTAG moesten uitvoeren op het BIOS bij iemand anders. (ja dat noemt men ook wel hardwarematig cicuit aan elkaar knopen, via een interface, om zo een PROM te resetten of te programmeren, net gister op Wikipedia opgezocht en wat ik ervan begreep)
Wat betreft het laatste stukje, Zepto DK wil je best helpen met je probleem als je dit volledig voorlegt (en dus ook aangeeft dat je notebook niet bij Zepto DK gekocht is). In mijn geval had ik een eerste RMA bij DenneD gedaan (waar ik de notebook gekocht had), ik kreeg een 'gerepareerde' terug inclusief barst, niet werkende touchpad en niet werkende speakers. Probleem bij Zepto DK voorgelegd en dat ik ze bij DenneD niet meer vertrouw, een RMA bij Zepto DK was vervolgens geen enkel probleem.
ok dank voor de info. zit er ook weer sterk aan te denken de nederlandse zeptoshop maar aan te schrijven om mijn probleem (wat eigenlijk hun probleem is) voor te leggen en dan regelen ze idd maar wat.
al met al ben ik mijn laptop 1,5 maand "kwijt"
met deze info kan ik iig weer verder. zo nog even op de site van de consumentenbond kijken naar garantie etc.
hou jullie op de hoogte
al met al ben ik mijn laptop 1,5 maand "kwijt"
met deze info kan ik iig weer verder. zo nog even op de site van de consumentenbond kijken naar garantie etc.
hou jullie op de hoogte
naar de NL retailer gemailt en vervolgens over onderstaande gebeld. dit is nieuw dus dat gaan we maandag dan maar uittesten.
De helpdesk van Zepto is veranderd en is niet meer de live chat, maar in plaats daarvan bel je : +4570204804 dit is de Zepto helpdesk hotline kies 9 voor Engels en zodra je de helpdeskmedewerker te spreken krijgt dan meld je het model, serienummer, aankoopdatum, probleem en je naam en adres gegevens zei zullen dan een pickup regelen voor jou.
Het notebook wordt afgehaald, gerepareerd en teruggezonden.
Laat ons even weten dat alles gelukt is.
De helpdesk van Zepto is veranderd en is niet meer de live chat, maar in plaats daarvan bel je : +4570204804 dit is de Zepto helpdesk hotline kies 9 voor Engels en zodra je de helpdeskmedewerker te spreken krijgt dan meld je het model, serienummer, aankoopdatum, probleem en je naam en adres gegevens zei zullen dan een pickup regelen voor jou.
Het notebook wordt afgehaald, gerepareerd en teruggezonden.
Laat ons even weten dat alles gelukt is.
Nu naar Dk gebeld en deze hebben een RMA opgezet, moet de UPS tags nog krijgen maarr het klonk al een stuk hoopvoller
dank voor de adviezen. mocht ik een update hebben dan horen jullie dat
groet
groet
Hoe verloopt je RMA GDOG1986?
Mijn 6224W is inmiddels al bijna 2 maanden weg, een maandje terug kreeg ik een Znote 7000 aangeboden door de RMA Manager maar verder nooit meer iets van hem gehoord. Een aantal keer telefonisch contact gehad over de status, RMA is nu niet meer binnen Zepto maar een extern bedrijf. Die begonnen laatst met de reparatie van m'n 6224W maar als Zepto eerst een Znote 7000 aanbied is dat niet de bedoeling wat mij betreft. Over die replacement konden ze me niet veel vertellen en daar zouden ze ook contact voor opnemen met Zepto, tot nu toe zonder al te veel resultaat. Communicatie schijnt erg lastig te worden daar, maandag maar eens bij een van de andere Zepto Telnrs kijken of ik iets wijzer kan worden...
Mijn 6224W is inmiddels al bijna 2 maanden weg, een maandje terug kreeg ik een Znote 7000 aangeboden door de RMA Manager maar verder nooit meer iets van hem gehoord. Een aantal keer telefonisch contact gehad over de status, RMA is nu niet meer binnen Zepto maar een extern bedrijf. Die begonnen laatst met de reparatie van m'n 6224W maar als Zepto eerst een Znote 7000 aanbied is dat niet de bedoeling wat mij betreft. Over die replacement konden ze me niet veel vertellen en daar zouden ze ook contact voor opnemen met Zepto, tot nu toe zonder al te veel resultaat. Communicatie schijnt erg lastig te worden daar, maandag maar eens bij een van de andere Zepto Telnrs kijken of ik iets wijzer kan worden...
Hier even een update wat mijn RMA betreft.
Ongeveer 3 weken terug meerdere keren aan de lijn gehangen met verschillende medewerkers van Zepto. Allemaal konden ze niet veel doen wat het aanbod van de Znote 7000 betrof, de persoon die dat aanbod had gedaan was er niet en zou over 2 weken terug zijn.
Een aantal kregen het zelfs voor elkaar om me na het telefoontje te mailen dat mijn 6224W na het ontvangen van spare parts gefixed zou worden. Weer achteraan dus want dat was niet de bedoeling. Tot er iets meer dan een week terug de GLS voor de deur stond met, jawel, m'n 6224W. Leuk detail ook dat de adapter vergeten was. Na het weekend zou de RMA manager er weer zijn (vorige week).
Vorige week woensdag dus weer een belletje gedaan, gelukkig werd er totaal niet moeilijk gedaan. Die 6224W had helemaal niet naar mij terug verzonden moeten worden. Een Intel WLAN kaartje in m'n Znote 7000 in plaats van het Zpro kaartje en een gratis sleeve (omdat ik die voor m'n 14.1" ook had) was geen enkel probleem. Laptop is donderdag met UPS Express verzonden en ze stonden vrijdag voor 10.30 voor de deur. De 6224W gaat terug 'zodra ik tevreden ben' (zijn woorden)
.
Jammer dat het zo lang heeft moeten duren (meer dan 2 maanden) maar toch wel erg blij dat ik van die 6224W af ben die het afgelopen jaar 4x op RMA is geweest. En ik heb er nog eens een mooie voor terug ook
.
Ongeveer 3 weken terug meerdere keren aan de lijn gehangen met verschillende medewerkers van Zepto. Allemaal konden ze niet veel doen wat het aanbod van de Znote 7000 betrof, de persoon die dat aanbod had gedaan was er niet en zou over 2 weken terug zijn.
Een aantal kregen het zelfs voor elkaar om me na het telefoontje te mailen dat mijn 6224W na het ontvangen van spare parts gefixed zou worden. Weer achteraan dus want dat was niet de bedoeling. Tot er iets meer dan een week terug de GLS voor de deur stond met, jawel, m'n 6224W. Leuk detail ook dat de adapter vergeten was. Na het weekend zou de RMA manager er weer zijn (vorige week).
Vorige week woensdag dus weer een belletje gedaan, gelukkig werd er totaal niet moeilijk gedaan. Die 6224W had helemaal niet naar mij terug verzonden moeten worden. Een Intel WLAN kaartje in m'n Znote 7000 in plaats van het Zpro kaartje en een gratis sleeve (omdat ik die voor m'n 14.1" ook had) was geen enkel probleem. Laptop is donderdag met UPS Express verzonden en ze stonden vrijdag voor 10.30 voor de deur. De 6224W gaat terug 'zodra ik tevreden ben' (zijn woorden)

Jammer dat het zo lang heeft moeten duren (meer dan 2 maanden) maar toch wel erg blij dat ik van die 6224W af ben die het afgelopen jaar 4x op RMA is geweest. En ik heb er nog eens een mooie voor terug ook
Jongens laptop crashed. Xp opnieuw geïnstalleerd. Geen netwerkdriver dus kan drivees niet downloaden. Via ftp van zepto lukt niet VIA mijn htc. Kan iemand de netwerdriver van 6625wd naar bigdread at gmail.com. sturen? Zou echt super zijn. Thx
Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.
32 of 64 bit..
Ah redding is nabij.32
Nu nog zeggen welke module je hebt:
07/14/2009 02:26 Map .
07/14/2009 02:26 Map ..
05/23/2007 12:00 Map Gemtek_-_11mbit
03/08/2008 12:00 Map Intel_Pro_2100_3B_-_11mbit
03/08/2008 12:00 Map Intel_Pro_2200_BG_-_54mbit
03/08/2008 12:00 Map Intel_Pro_2915_ABG_-_54mbit
03/08/2008 12:00 Map Intel_Pro_3945_ABG_-_54mbit
06/13/2007 12:00 Map Intel_Pro_4965_AGN_-_300mbit
08/11/2008 12:00 Map Intel_WiFi_533_-_450Mbit
05/23/2007 12:00 Map MSI_54G_-_54mbit
05/23/2007 12:00 Map Realtek_8180L_-_11mbit
06/12/2007 12:00 Map Zepto_Wpro_BGN_-_300mbit
02/15/2008 12:00 Map Zepto_ZPro2_BGN_-_300mbit
12/21/2007 12:00 Map Zepto_ZPro_BGN_-_300mbit
10/28/2008 12:00 Map Zepto_Zpro2_-_HMC_BGN_-_300mbit
07/03/2009 02:07 Map Zepto_Zpro_BG_-_54mbit
07/14/2009 02:26 Map .
07/14/2009 02:26 Map ..
05/23/2007 12:00 Map Gemtek_-_11mbit
03/08/2008 12:00 Map Intel_Pro_2100_3B_-_11mbit
03/08/2008 12:00 Map Intel_Pro_2200_BG_-_54mbit
03/08/2008 12:00 Map Intel_Pro_2915_ABG_-_54mbit
03/08/2008 12:00 Map Intel_Pro_3945_ABG_-_54mbit
06/13/2007 12:00 Map Intel_Pro_4965_AGN_-_300mbit
08/11/2008 12:00 Map Intel_WiFi_533_-_450Mbit
05/23/2007 12:00 Map MSI_54G_-_54mbit
05/23/2007 12:00 Map Realtek_8180L_-_11mbit
06/12/2007 12:00 Map Zepto_Wpro_BGN_-_300mbit
02/15/2008 12:00 Map Zepto_ZPro2_BGN_-_300mbit
12/21/2007 12:00 Map Zepto_ZPro_BGN_-_300mbit
10/28/2008 12:00 Map Zepto_Zpro2_-_HMC_BGN_-_300mbit
07/03/2009 02:07 Map Zepto_Zpro_BG_-_54mbit
heb gewoon een broadband module uiteindelijk van internet gedownload en die deed het.
maar eh thx voor de hulp so far
maar eh thx voor de hulp so far
Zepto failliet, nu heb ik dus NET vorige week mijn laptop op laten halen voor reparatie, wat is de kans dat ik dat ding nu kwijt ben?

Achja.. Garantie op 'n 6224W kan ik me toch niet voorstellen..
Behalve op onderdelen die weer 2 jaar nieuwe garantie hebben gekregen (oftewel mijn hele laptop)
En waar heb je 'm naartoe gestuurd? Denemarken neem ik aan? Of de Zeptoshop?
Behalve op onderdelen die weer 2 jaar nieuwe garantie hebben gekregen (oftewel mijn hele laptop)
En waar heb je 'm naartoe gestuurd? Denemarken neem ik aan? Of de Zeptoshop?
denemarken, moet ook bekennen dat ik een Nox A14 van nog geen 1 jaar heb opgestuurd (verkeerde topic ik weet, maar kan nox topic niet vinden en het gaat immers toch over zepto)
Zoeken op 'Nox'...
Tevens is Zepto weg, maar een ander bedrijf zal alle garanties wel overnemen neem ik aan.. Gewoon afwachten..
Tevens is Zepto weg, maar een ander bedrijf zal alle garanties wel overnemen neem ik aan.. Gewoon afwachten..
Wel balen dat Zepto fallait is verklaart!

pfew dacht nog net mijn laptop op te sturen...
jammer jammer. was een merk dat mooie aparte dingen maakte..
hehe CLB jij bent snel
jammer jammer. was een merk dat mooie aparte dingen maakte..
hmm hoe kom je daarbij. Wat voor nut zou een andere bedrijf hebben de shit van een ander op te lossen?CLB schreef op woensdag 18 november 2009 @ 14:23:
Zoeken op 'Nox'...
hehe CLB jij bent snel
[ Voor 79% gewijzigd door dread op 18-11-2009 15:35 ]
Wat laat je..?dread schreef op woensdag 18 november 2009 @ 15:34:
pfew dacht nog net mijn laptop op te sturen...
hoe bedoel je?? wat let je ? Mijn laptop voor reparatie naar een failiet bedrijf opsturen?? Lijkt me op zijn zachts gezegd niet zo verstandig..
O je hebt het over Denemarken zelf? NL is een retailer, die kan het heus wel fixen
Zeptoshop offline gehaald
Aangezien alle databasekoppelingen wat betreffende voorraadindicaties in Denemarken nu ook niet 100%
actueel meer zijn, men nog niks weet over garantieovernames of over een eventuele doorstart van Zepto,
hebben de eigenaars van de Zeptoshop de website uit voorzorg offline gehaald.
Iedereen kent Friesland Computers nog wel die terwijl hij failliet was verklaard
nog een lopende website had waarop men gewoon nog nieuwe orders kon plaatsen.
Contact met de eigenaars van Zeptoshop.nl is uiteraard geen probleem: tel: 073-6312867
Aangezien alle databasekoppelingen wat betreffende voorraadindicaties in Denemarken nu ook niet 100%
actueel meer zijn, men nog niks weet over garantieovernames of over een eventuele doorstart van Zepto,
hebben de eigenaars van de Zeptoshop de website uit voorzorg offline gehaald.
Iedereen kent Friesland Computers nog wel die terwijl hij failliet was verklaard
nog een lopende website had waarop men gewoon nog nieuwe orders kon plaatsen.
Contact met de eigenaars van Zeptoshop.nl is uiteraard geen probleem: tel: 073-6312867
nou heb vandaag 3x geprobeert te bellen verspreid over de dag maar niemand aan de lijn 
Mijn laptop zou vorige week vrijdag door Zepto Denemarken opgehaald worden wegens het bekende Nvidea 8600M probleem. Nu maar hopen dat ik iets met Zepto Shop NL kan regelen, morgen weer bellen en anders zaterdag even op bezoek.
Mijn laptop zou vorige week vrijdag door Zepto Denemarken opgehaald worden wegens het bekende Nvidea 8600M probleem. Nu maar hopen dat ik iets met Zepto Shop NL kan regelen, morgen weer bellen en anders zaterdag even op bezoek.
indien iemand nog een scherm zoekt voor zijn 6625WD, ik heb er 1 liggen van een maand oud.. Opsturen naar zepto zal nu toch niet meer lukken
Gisteren na 2 1/2 jaar trouwe dienst is mijn 6224W overleden
Ik krijg enkel nog zwart beeld, volgens mij is het dus de grafische kaart die overleden is.
Nu wil ik deze dus zelf maar gaan vervangen. Op Ebay zijn genoeg 8600m GT's te vinden. Dus nu ben ik bezig met het open van de laptop, maar ik krijg de behuizing niet open....er zit ergens rond de microfoon/status ledjes ergens een schroefje/klemmetje verborgen....
Is er iemand die zijn 6224w ook al eens heeft opengemaakt en weet waar dat schroefje klemmetje zit?
En is de 8600m GT in de 6224w een standaard kaart? kan ik die zonder problemen vervangen met een 8600m GT van Ebay of moet ik ergens op letten?
Nu wil ik deze dus zelf maar gaan vervangen. Op Ebay zijn genoeg 8600m GT's te vinden. Dus nu ben ik bezig met het open van de laptop, maar ik krijg de behuizing niet open....er zit ergens rond de microfoon/status ledjes ergens een schroefje/klemmetje verborgen....
Is er iemand die zijn 6224w ook al eens heeft opengemaakt en weet waar dat schroefje klemmetje zit?
En is de 8600m GT in de 6224w een standaard kaart? kan ik die zonder problemen vervangen met een 8600m GT van Ebay of moet ik ergens op letten?
Ja ga de mijne ook eens open maken want de laatste tijd heb ik immens veel last dat hij steeds vastloopt. Al verscheidene keren opnieuw geïnstalleerd. Ik hoop dat hij vol stof zit vanbinnen zodat hij te warm wordt bij het spelen van games.
Je moet de cover aan uw status ledjes enzo eraf nemen. Heb hier ook lang op zitten zoeken.
Btw heeft je grafische kaart ook zo een 'inham' waarin je koeler past? Indien ja, vergeet dan maar dat je een grafische kaart gaat vinden die past...
Btw heeft je grafische kaart ook zo een 'inham' waarin je koeler past? Indien ja, vergeet dan maar dat je een grafische kaart gaat vinden die past...
Dank je, dat ga ik als ik thuis ben dan maar eens proberen. Of m'n grafische kaart een 'inham' voor de koeler heeft weet ik nog niet, omdat ik daarvoor eerst de laptop open moet maken, zodat ik de koeler eraf kan halen. Maar als jij een 6224W hebt/had en de jouwe had een inham voor de koeler, dan ben ik bang dat de mijne ook een inham heeftcrazyheinz schreef op maandag 07 december 2009 @ 11:29:
Je moet de cover aan uw status ledjes enzo eraf nemen. Heb hier ook lang op zitten zoeken.
ik had een 6615wd, maar ik verwacht dat dit hetzelfde zal zijn. Zit de koeler aan de linkerkant?
yep, de koeler zit aan de linkerkant. Op een ander forum zei een iemand dat de grafische kaart in een 6224w zit vastgesoldeerd aan het moederbord, dus waarschijnlijk is het het game over voor mijn 6224wcrazyheinz schreef op maandag 07 december 2009 @ 11:44:
ik had een 6615wd, maar ik verwacht dat dit hetzelfde zal zijn. Zit de koeler aan de linkerkant?
Wat was mijn 6324W fantastisch. Ik heb er bijna 2 jaar veel plezier mee gehad totdat deze kapot ging. Gelukkig had ik nog garantie tot ergens in februari 2010 en heb ik destijds met Zeptoshop contact opgenomen. Omdat zij van mening waren dat ze niet verantwoordelijk waren voor het regelen van de RMA ben ik doorgestuurd naar Zepto. Hier was ik uiteraard ontevreden mee maar toch heb ik zelf contact opgenomen met Zepto DK. Met hun heb ik mijn RMA geregeld en is deze naar Denemarken gegaan voor een reparatie.
Dat was zo'n 2,5 maand geleden. Ondertussen heb ik mijn laptop een keer terug gehad en was mijn originele klacht "mobo defect en dus geen beeld meer" zo goed als verholpen. De staat waar ik mijn laptop weer in terug heb gehad viel me op zijn zachts gezegd tegen. Er waren een paar toetsen half los of zelfs helemaal los,Mijn rechter usb-poort was kapot en mijn audio deed het niet meer.
Nadat ik dat geconstateerd had heb ik maar gelijk contact opgenomen met Zepto aangezien ik van Zeptoshop toch geen hulp verwachtte. Binnen een uur had ik alle benodigde spullen binnen om mijn laptop terug op te sturen naar Zepto en de man probeerde er nog een spoedreparatie van te maken. Ik natuurlijk blij dat mijn laptop gemaakt zou worden. De volgende dag werd deze opgehaald door de UPS en aangezien ik niet thuis was had mijn vader hem afgegeven. Ik tevreden omdat ik hoopte dat hij snel gemaakt werd. Dat tevreden zijn veranderde al snel aangezien ik hier op Tweakers.net las dat Zepto een faillissement had aangevraagd op de dag dat ik met een medewerker mijn RMA geregeld had.
Nu zijn we toch alweer 2,5 week verder en krijg ik de goede afdeling van Infocare maar niet te pakken. De Deense afdeling wil maar niet terug mailen en ook het speciale e-mailadres dat ze voor Zepto gebruikers hebben geopend wil maar geen reactie terug geven. Ik weet dat ik zelf de verzendkosten moet betalen en dit zou moeten regelen maar ik weet niet hoe. Ik dacht dat hun me daarmee wel konden helpen maar zonder antwoord weet ik ook het ook niet meer.
Ik wil heel graag mijn laptop weer terug. Heeft er iemand hier hetzelfde probleem dat zijn laptop nog in Denemarken ligt? En wat nou als ik hem weer terug heb? Waar zou ik dan mijn garantie nog kunnen halen?
Alvast bedankt!
Dat was zo'n 2,5 maand geleden. Ondertussen heb ik mijn laptop een keer terug gehad en was mijn originele klacht "mobo defect en dus geen beeld meer" zo goed als verholpen. De staat waar ik mijn laptop weer in terug heb gehad viel me op zijn zachts gezegd tegen. Er waren een paar toetsen half los of zelfs helemaal los,Mijn rechter usb-poort was kapot en mijn audio deed het niet meer.
Nadat ik dat geconstateerd had heb ik maar gelijk contact opgenomen met Zepto aangezien ik van Zeptoshop toch geen hulp verwachtte. Binnen een uur had ik alle benodigde spullen binnen om mijn laptop terug op te sturen naar Zepto en de man probeerde er nog een spoedreparatie van te maken. Ik natuurlijk blij dat mijn laptop gemaakt zou worden. De volgende dag werd deze opgehaald door de UPS en aangezien ik niet thuis was had mijn vader hem afgegeven. Ik tevreden omdat ik hoopte dat hij snel gemaakt werd. Dat tevreden zijn veranderde al snel aangezien ik hier op Tweakers.net las dat Zepto een faillissement had aangevraagd op de dag dat ik met een medewerker mijn RMA geregeld had.
Nu zijn we toch alweer 2,5 week verder en krijg ik de goede afdeling van Infocare maar niet te pakken. De Deense afdeling wil maar niet terug mailen en ook het speciale e-mailadres dat ze voor Zepto gebruikers hebben geopend wil maar geen reactie terug geven. Ik weet dat ik zelf de verzendkosten moet betalen en dit zou moeten regelen maar ik weet niet hoe. Ik dacht dat hun me daarmee wel konden helpen maar zonder antwoord weet ik ook het ook niet meer.
Ik wil heel graag mijn laptop weer terug. Heeft er iemand hier hetzelfde probleem dat zijn laptop nog in Denemarken ligt? En wat nou als ik hem weer terug heb? Waar zou ik dan mijn garantie nog kunnen halen?
Alvast bedankt!
probeer eens te mailen met Theis Jorgensen, die zit bij infocare en doet o.a. RMA's. Mij heeft hij heel goed geholpen 
Theis PUNT Jorgensen AT infocare PUNT dk
vervoer zal je helaas wel zelf moeten betalen, ik heb vervoer geboekt via boekuwzending.nl en dit koste mij 31 euro. inmiddels heb ik een UPS klanten nummer. UPS is iets goedkoper en hebben ook track&trace wat boekuwzending.nl niet heeft. Wel kan je gewoon met ze bellen als er iets niet goed gaat.
Theis PUNT Jorgensen AT infocare PUNT dk
vervoer zal je helaas wel zelf moeten betalen, ik heb vervoer geboekt via boekuwzending.nl en dit koste mij 31 euro. inmiddels heb ik een UPS klanten nummer. UPS is iets goedkoper en hebben ook track&trace wat boekuwzending.nl niet heeft. Wel kan je gewoon met ze bellen als er iets niet goed gaat.
Anoniem: 35899
Ik ben al een tijdje bezig mijn 6625 met kapotte videokaart gerepareerd te krijgen.
Hij is van juli 2007 dus al uit de garantie, hoewel het niet zo kan zijn dat zo'n duur apparaat na 2 jaar gewoon stuk is zonder aanleiding.
Vandaag kreeg ik echter een mail terug van zepto dat ze failliet verklaard zijn.
de website is ook niet meer te bereiken..
Als iemand nog van plan is zijn laptop naar zepto te sturen zou ik even goed opletten.
Hij is van juli 2007 dus al uit de garantie, hoewel het niet zo kan zijn dat zo'n duur apparaat na 2 jaar gewoon stuk is zonder aanleiding.
Vandaag kreeg ik echter een mail terug van zepto dat ze failliet verklaard zijn.
de website is ook niet meer te bereiken..
Als iemand nog van plan is zijn laptop naar zepto te sturen zou ik even goed opletten.
Anoniem: 251437
Heeft iemand dit bestandje 6224_z14N006.iso nog ergens liggen. Want die ftp-server van zepto ligt er ook uit. Het gaat over een biosupdate
Logisch maar ook wel erg slecht. Dit zou kunnen inhouden dat je geen drivers meer kan downloaden voor de zepto. Gelukkig heb ik ze nog allemaal binnengehaald. Ik zag de bui al hangen.Anoniem: 251437 schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 17:12:
Heeft iemand dit bestandje 6224_z14N006.iso nog ergens liggen. Want die ftp-server van zepto ligt er ook uit. Het gaat over een biosupdate
Het is zeker ook niet meer mogelijk om een accu voor de 6625 te kopen ergens?

Misschien heb ik die nog ergens op CD, kwestie van weer even een ISO maken. Ik zal vanmiddag even kijken of ik het tussen de stapels CDs kan vinden...Anoniem: 251437 schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 17:12:
Contact 'De Greef' even, die beheerden Zeptoshop.nl, heb vorige maand nog een 6224W batterij gekocht daar!nlboy schreef op maandag 14 december 2009 @ 10:19:
Het is zeker ook niet meer mogelijk om een accu voor de 6625 te kopen ergens?
Op de FTP server stond precies alleen 6224_z14N004a.iso. Ik heb op de dag van dat failliesement meteen heel de FTP leeggehaald en... aah wacht eens, ik heb hier opt werk maar een gedeelte staan. De andere helft staat nog thuis op m'n server. Ik kijk vanavond een keer.Anoniem: 251437 schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 17:12:
ok alle schroefjes liggen nu uit de laptop (6625WD). Maar hoe gaat dat toetsenbord eruit????
Het toetsenbord zit 'vast' met 6 lipjes (3 boven en 3 beneden) Aan de bovenkant zit er een paar mm speling tussen het toetsenbord en de behuizing en daar kun je als het goed is de lipjes zien. (aan de onderkant zitten ze op dezelfde plaats. als je mbv een schroevedraaier voorzichtig het toetsenbord omhoog duwt, zodat de speling tussen het toetsenbord aan de onderkant komt, dan komen de lipjes onderaan vrij en kun je het toetsenbord er vanaf beneden af zo uit halen.dread schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 09:20:
ok alle schroefjes liggen nu uit de laptop (6625WD). Maar hoe gaat dat toetsenbord eruit????
Thx man. je moest heel wat trekken zeg. HAd schrik het toetsenbord te beschadigen maar het is gelukt. Helaas niet veel stof binnenin.chrisO schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 09:30:
[...]
Het toetsenbord zit 'vast' met 6 lipjes (3 boven en 3 beneden) Aan de bovenkant zit er een paar mm speling tussen het toetsenbord en de behuizing en daar kun je als het goed is de lipjes zien. (aan de onderkant zitten ze op dezelfde plaats. als je mbv een schroevedraaier voorzichtig het toetsenbord omhoog duwt, zodat de speling tussen het toetsenbord aan de onderkant komt, dan komen de lipjes onderaan vrij en kun je het toetsenbord er vanaf beneden af zo uit halen.
Na ruim 1 1/2 week is mijn dood verklaarde Zepto 6224w weer tot leven gewekt.
Tijdens mijn zoektocht naar een geschikte opvolger voor mijn overleden Zepto stuite ik op een post op GOT waar iemand zijn overleden grafische kaart in de oven stopte om deze te 'fixen'. aangezien de grafische kaart van m'n Zepto overleden was en ik niks te verliezen had, dacht ik waarom niet...
laptop lag toch al uit elkaar in een hoekje van de kamer, dus hop moederbord ontdoen van al het plastic en schuim en in de combimagnetron.... 10 minuutjes op 180 graden... daarna 30 minuten afkoelen op het balkon.... vervolgens alle benodigde basis elementen (ram, cpu, coolers en beeldscherm aangesloten om te testen... en wtf..... ik zie het witte bootscherm met "Zepto'".... de 8600m GT leeft weer
Nu zoek ik alleen nog een programmaatje om de snelheid van de fan te kunnen instellen (forceren naar 100% )
Tijdens mijn zoektocht naar een geschikte opvolger voor mijn overleden Zepto stuite ik op een post op GOT waar iemand zijn overleden grafische kaart in de oven stopte om deze te 'fixen'. aangezien de grafische kaart van m'n Zepto overleden was en ik niks te verliezen had, dacht ik waarom niet...
laptop lag toch al uit elkaar in een hoekje van de kamer, dus hop moederbord ontdoen van al het plastic en schuim en in de combimagnetron.... 10 minuutjes op 180 graden... daarna 30 minuten afkoelen op het balkon.... vervolgens alle benodigde basis elementen (ram, cpu, coolers en beeldscherm aangesloten om te testen... en wtf..... ik zie het witte bootscherm met "Zepto'".... de 8600m GT leeft weer
Nu zoek ik alleen nog een programmaatje om de snelheid van de fan te kunnen instellen (forceren naar 100% )
[ Voor 6% gewijzigd door chrisO op 16-12-2009 10:02 ]
waw vet!! En wat is de gedachte erachter? Ik bedoel hoe komt iemand erop om zijn lappie in de oven te gooien?chrisO schreef op woensdag 16 december 2009 @ 09:59:
ik zie het witte bootscherm met "Zepto'".... de 8600m GT leeft weer
[ Voor 46% gewijzigd door dread op 16-12-2009 10:38 ]
door de hitte word het soldeer licht vloeibaar dacht ik, daardoor kan een los of slecht contact weer een goede verbinding maken.
zoiets was het als ik het me goed herinner maar pin me dr niet op vast
Dat is inderdaad wat er gebeurd.!GN!T!ON schreef op woensdag 16 december 2009 @ 12:28:
door de hitte word het soldeer licht vloeibaar dacht ik, daardoor kan een los of slecht contact weer een goede verbinding maken.
Het schijnt dat het een mythe was om defecte grafische kaarten te fixen...en iemand wiens grafische kaart kapot was gegaan en hem al vervangen had door een nieuwe, dacht waarschijnlijk waarom niet.... en heeft het geprobeerd...dread schreef op woensdag 16 december 2009 @ 10:38:
[...]
waw vet!! En wat is de gedachte erachter? Ik bedoel hoe komt iemand erop om zijn lappie in de oven te gooien?
M'n Zepto doet het tot nu toe weer goed.
De grafische kaart wordt op het moment tijdens gamen zelfs niet warmer dan +/- 95 graden, waar dit voorheen +/- 105 was.... Niet dat 95 graden celcius koud is, maar het is beter dan 105...
Het enige probleem nu is dat tijdens het demonteren bleek dat het linker scharnier gescheurd was... dus mocht iemand nog een defecte Zepto 6224w hebben en mij gelukkig kunnen maken met een scharnier....
Nou voor mij is het de laatste keer dat ik een Zepto neem (naja heb eigenlijk geen keus
), nadat mijn bluetooth het niet meer doet en de accuduur vrij kort is doet nu mijn DVD drive het niet meer....
what's next?

[ Voor 6% gewijzigd door nlboy op 21-12-2009 22:55 ]
Anoniem: 218188
Sinds een tijdje heeft ook mijn znote 6224W het begeven. Heb het probleem van het welbekende zwarte scherm. Aangezien Zepto failliet is richt ik me tot dit forum om eens te informeren of iemand een idee heeft, hoe mijn laptop nieuw leven in te blazen.
Heeft het zin om hem eens te laten nakijken bij een of andere computer winkel of is dit probleem gewoon niet meer te fixen? Het schijnt dat dit probleem wordt veroorzaakt door een defecte videokaart en heb hier al vaker gelezen dat deze niet tot zeer moeilijk zijn te vervangen. Aangezien ik nog even wil wachten met de kaart in de oven te stoppen
, hoop ik dat iemand hier een idee heeft wat te doen met mijn zepto. De znote van mijn broertje heeft overigens ook een probleem, wat waarschijnlijk ook te maken heeft met een gare videokaart. Hij ziet allemaal strepen en blokken op zijn scherm, waarbij het beeld dubbel te zien is op het beeldscherm.
Ik hoop dat iemand mij hiermee verder kan helpen hier, ook aangezien er al een tijd niet meer gepost wordt in dit topic.
Heeft het zin om hem eens te laten nakijken bij een of andere computer winkel of is dit probleem gewoon niet meer te fixen? Het schijnt dat dit probleem wordt veroorzaakt door een defecte videokaart en heb hier al vaker gelezen dat deze niet tot zeer moeilijk zijn te vervangen. Aangezien ik nog even wil wachten met de kaart in de oven te stoppen
Ik hoop dat iemand mij hiermee verder kan helpen hier, ook aangezien er al een tijd niet meer gepost wordt in dit topic.
Probleem van je broertje kan beste een invertercable zijn die loszit, dat zou je zelf eventueel kunnen checken.
Krijg je wel beeld als je je Zepto op een externe monitor aansluit? zo ja, dan is je backlight kapot of iets dergelijks, maar niet je videokaart, als je geen beeld krijg is je videokaart stuk en kan je gaan sparen voor een nieuwe laptop. (met de oven truuk kan je enkel je laptop tijdelijk herstellen ( 2 - 3 weken per keer) ik kan het weten, want ik heb het nu al voor de 4e moeten doenAnoniem: 218188 schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 12:48:
Sinds een tijdje heeft ook mijn znote 6224W het begeven. Heb het probleem van het welbekende zwarte scherm. Aangezien Zepto failliet is richt ik me tot dit forum om eens te informeren of iemand een idee heeft, hoe mijn laptop nieuw leven in te blazen.
Heeft het zin om hem eens te laten nakijken bij een of andere computer winkel of is dit probleem gewoon niet meer te fixen? Het schijnt dat dit probleem wordt veroorzaakt door een defecte videokaart en heb hier al vaker gelezen dat deze niet tot zeer moeilijk zijn te vervangen. Aangezien ik nog even wil wachten met de kaart in de oven te stoppen, hoop ik dat iemand hier een idee heeft wat te doen met mijn zepto. De znote van mijn broertje heeft overigens ook een probleem, wat waarschijnlijk ook te maken heeft met een gare videokaart. Hij ziet allemaal strepen en blokken op zijn scherm, waarbij het beeld dubbel te zien is op het beeldscherm.
Anoniem: 218188
Heb geprobeerd om deze op een extern scherm aan te sluiten met de fn knop van mijn zepto. Tot nu toe iig nog geen resultaat mee gehad. Is er ook nog een andere mogelijkheid om dit te proberen? Het heeft dus volgens jullie geen zin om, mocht idd die kaart kapot zijn, hem te laten nakijken bij een of andere shop?
Hoe kan ik het beste checken of dat probleem van mijn broertje aan die kabel ligt? Heb nog nooit op mezelf een laptop opengeschroefd, dus zou ook niet weten waar precies te beginnen/ kijken.
Iig bedankt voor jullie reactie!
Hoe kan ik het beste checken of dat probleem van mijn broertje aan die kabel ligt? Heb nog nooit op mezelf een laptop opengeschroefd, dus zou ook niet weten waar precies te beginnen/ kijken.
Iig bedankt voor jullie reactie!
Olla,
Ben misschien niet in het geheel juiste topic maar mijn Znote 6314w overhit met gamen en valt vervolgens spontaan uit... (verf bladerd af aan de onderkant van de hitte)
(hij is hier zogenaamd 2x voor gerepareerd) kan ik zelf hier wat aan doen of gewoon games algeheel vermijden?
1500euro en alleen maar gezeik
Ben misschien niet in het geheel juiste topic maar mijn Znote 6314w overhit met gamen en valt vervolgens spontaan uit... (verf bladerd af aan de onderkant van de hitte)
(hij is hier zogenaamd 2x voor gerepareerd) kan ik zelf hier wat aan doen of gewoon games algeheel vermijden?
Je externe beeldscherm zou zelfs zonder dat je op FN + F3 drukt beeld moeten geven tijdens het booten, dus waarschijnlijk is je grafische kaart overleden. Als een shop het al wil repareren, dan wordt het erg kostbaar aangezien ze het hele moederbord moeten vervangen...Anoniem: 218188 schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 16:15:
Heb geprobeerd om deze op een extern scherm aan te sluiten met de fn knop van mijn zepto. Tot nu toe iig nog geen resultaat mee gehad. Is er ook nog een andere mogelijkheid om dit te proberen? Het heeft dus volgens jullie geen zin om, mocht idd die kaart kapot zijn, hem te laten nakijken bij een of andere shop?
...
Dan zou ik als ik jou was er niet meer op gaan gamen. Doe je dat wel, dan verkort je serieus de levenstijd van je grafische kaart. De mijne is in z'n leven +/- 15-20 keer uitgevallen. Mijn Zepto heeft ook nog een tijdje op een laptopcooler gestaan, totdat die zelfs met de laptopcooler aan tijdens het gamen uitviel. Overigens heb ik nog nooit gemerkt dat de verf er aan de onderkant afbladerde....hoe heet wordt die dan wel niet?P-Nut schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 22:46:
Olla,
[ Voor 29% gewijzigd door chrisO op 26-02-2010 10:02 ]
Sinds vandaag heeft mijn 6625 het begeven met voor de derde keer het welbekende zwarte scherm probleem.
Dat wordt dus bakken in de oven aangezien de kans op garantie nu 0 is nu Zepto failliet is.
ChrisO, waar had je die post gevonden?
En heb je uitgebreide instructies voor het demonteren en bakken van de kaart?
Ik ga ook een poging wagen!
Alvast bedankt
Dat wordt dus bakken in de oven aangezien de kans op garantie nu 0 is nu Zepto failliet is.
ChrisO, waar had je die post gevonden?
En heb je uitgebreide instructies voor het demonteren en bakken van de kaart?
Ik ga ook een poging wagen!
Alvast bedankt
P-Nut schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 22:46:
Olla,

Op z'n tijd eens doorblazen met zo'n ding doet wonderen. Stof is killing voor koeling.
Met m'n 6615 ook wel eens gehad, even 't toetsenbord verwijderen en stofzuigen kan ook.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
steveman, leeft jouw 6615 nog, alles werkt?steveman schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 13:39:
[...]
Op z'n tijd eens doorblazen met zo'n ding doet wonderen. Stof is killing voor koeling.
Met m'n 6615 ook wel eens gehad, even 't toetsenbord verwijderen en stofzuigen kan ook.
M'n Go7600 is kaduuk, zit hard te twijfelen over de oven-trick...
Romanes eunt domus | AITMOAFU
ach de mijne loopt ook dagelijks vast. Volgens mij omdat hij te warm wordt. Gebeurd ook alleen bij het gamen.
Al vaak opnieuw geïnstalleerd en lcuht doorspoten. Niets werkt meer helaas. Grappige is dat het maar een keer per avond gebeurd nooit meer (klopt op hout)
Al vaak opnieuw geïnstalleerd en lcuht doorspoten. Niets werkt meer helaas. Grappige is dat het maar een keer per avond gebeurd nooit meer (klopt op hout)
Voor degenen die twijfelen over de oven truuk:
DOEN!
De mijne heb ik zojuist tot leven gewekt en dit bericht ben ik op m'n zepto 6625 aan het typen.
Ben heel benieuwd hoe lang hij het vol gaat houden.
Intussen wel aan het sparen voor een nieuwe laptop want dit is niet heel betrouwbaar vrees ik.
We gaan het zien!
Het is een kwestie van onderkant openschroeven, onderdelen verwijderen, nog meer los schroeven, CD speler verwijderen (tip: doe het laatje open voordat je hem los schroeft, kan je makkelijk de CD speler eruit halen).
Als half open is, kabeltjes voorzichtig lospielen totdat je hem helemaal open hebt.
De schroeven van de heatsink losmaken en 2 schroefjes van de graka losmaken is genoeg.
Dan je de 'kapotte' kaart eronder vandaan pielen en 10 minuten op 180 graden bakken.
Alles in omgekeerde volgorde weer terug en: voila!
Have fun
DOEN!
De mijne heb ik zojuist tot leven gewekt en dit bericht ben ik op m'n zepto 6625 aan het typen.
Ben heel benieuwd hoe lang hij het vol gaat houden.
Intussen wel aan het sparen voor een nieuwe laptop want dit is niet heel betrouwbaar vrees ik.
We gaan het zien!
Het is een kwestie van onderkant openschroeven, onderdelen verwijderen, nog meer los schroeven, CD speler verwijderen (tip: doe het laatje open voordat je hem los schroeft, kan je makkelijk de CD speler eruit halen).
Als half open is, kabeltjes voorzichtig lospielen totdat je hem helemaal open hebt.
De schroeven van de heatsink losmaken en 2 schroefjes van de graka losmaken is genoeg.
Dan je de 'kapotte' kaart eronder vandaan pielen en 10 minuten op 180 graden bakken.
Alles in omgekeerde volgorde weer terug en: voila!
Have fun
En je hebt zeker geen foto's gemaakt? Dat zou ik wel tof vinden
Volgens mij is mijn 6625 nu echt helemaal overleden.
Ik krijg hem niet meer aan de praat doet helemaal niets meer. Heb even de batterij eruit gehaald en proberen op te starten met alleen op de stroom.
Alleen op batterij, ook niets.
Als ik aan de voeding voel lijkt het wel of deze het niet doet. Hij is in ieder geval heel koud en volgens mij was dat ding altijd warm.
Jammer, echt balen.
Iemand in de buurt van amsterdam met een goede voeding zodat ik kan proberen of het daar aan ligt?
Edit:
Het probleem gevonden.Het ligt hem dus aan de voeding. Als ik de stekker uit de voeding trek en er weer in steek, gaat het lampje weer branden dat de voeding aan staat en het flikkert. Na verloop van tijd gaat het lampje uit en stopt hij met stroom geven aan de laptop.
Echt vaag. Elke keer als ik de stroomkabel uit de voeding trek en er weer insteek gaat hij ongeveer 3 seconden werken. Met al die zepto die hier stuk gaan. Heeft iemand nog een voeding (DUS NIET de batterij, echt de voeding) over? Of een alternatieve voeding die werkt op zepto's? Wie heeft raad?
Als ik de voeding niet in de laptop steek blijft hij het doen. Als ik de voeding in de latop steek gaat hij ongeveer 5 sec opladen en dan valt het lichtje uit. Als ik de batterij uit de laptop haal en en de voeding in de laptop steek blijft het lichtje van de voeding branden. Als ik de laptop opstart, valt het lichtje van de voeding weer uit. Wie weet wat hier aan de hand is?
Edit2 :
Deze voeding moet het zijn denk ik:
LITE-ON PA-1900-04 19V 4.74A 90W
Acer P/N: AP.A1003.001
Fujitsu-Siemens UWL: 76-010901-20 76-010900-5c
Input: 100-240VAC 1.5A 50-60Hz
Output: 19 4.7A 90W
Connector: Int. Diameter: 2.50mm
Ext. Diameter: 5.50mm
Dimensions: 132 x 58 x 29 mm
for HP, Compaq and Toshiba Notebooks

Het einde om de voeding in de laptop te steken ziet er een beetje raar uit maar dit zou moeten werken toch?
Edit: bovenstaande voeding gehaald en hij doet het weer !!
Ik krijg hem niet meer aan de praat doet helemaal niets meer. Heb even de batterij eruit gehaald en proberen op te starten met alleen op de stroom.
Alleen op batterij, ook niets.
Als ik aan de voeding voel lijkt het wel of deze het niet doet. Hij is in ieder geval heel koud en volgens mij was dat ding altijd warm.
Jammer, echt balen.
Iemand in de buurt van amsterdam met een goede voeding zodat ik kan proberen of het daar aan ligt?
Edit:
Het probleem gevonden.Het ligt hem dus aan de voeding. Als ik de stekker uit de voeding trek en er weer in steek, gaat het lampje weer branden dat de voeding aan staat en het flikkert. Na verloop van tijd gaat het lampje uit en stopt hij met stroom geven aan de laptop.
Echt vaag. Elke keer als ik de stroomkabel uit de voeding trek en er weer insteek gaat hij ongeveer 3 seconden werken. Met al die zepto die hier stuk gaan. Heeft iemand nog een voeding (DUS NIET de batterij, echt de voeding) over? Of een alternatieve voeding die werkt op zepto's? Wie heeft raad?
Als ik de voeding niet in de laptop steek blijft hij het doen. Als ik de voeding in de latop steek gaat hij ongeveer 5 sec opladen en dan valt het lichtje uit. Als ik de batterij uit de laptop haal en en de voeding in de laptop steek blijft het lichtje van de voeding branden. Als ik de laptop opstart, valt het lichtje van de voeding weer uit. Wie weet wat hier aan de hand is?
Edit2 :
Deze voeding moet het zijn denk ik:
LITE-ON PA-1900-04 19V 4.74A 90W
Acer P/N: AP.A1003.001
Fujitsu-Siemens UWL: 76-010901-20 76-010900-5c
Input: 100-240VAC 1.5A 50-60Hz
Output: 19 4.7A 90W
Connector: Int. Diameter: 2.50mm
Ext. Diameter: 5.50mm
Dimensions: 132 x 58 x 29 mm
for HP, Compaq and Toshiba Notebooks

Het einde om de voeding in de laptop te steken ziet er een beetje raar uit maar dit zou moeten werken toch?
Edit: bovenstaande voeding gehaald en hij doet het weer !!
[ Voor 69% gewijzigd door dread op 14-04-2010 14:11 ]
Je kan wel merken dat het over en uit is met Zepto
Mijn voeding had exact hetzelfde, heb em toen opgeladen met een voeding die een iets lager voltage gaf (toen de laptop uit stond) toen kon ik em weer gebruiken tot die vol was. (daarna had ik me 2e orginele weer gevonden)dread schreef op donderdag 08 april 2010 @ 09:31:
Je kan wel merken dat het over en uit is met Zepto
Toen ik me laptop had besteld had ik em met 2 orginele adaptors....een daarvan ligt nu dus in de hoek
Ik gebruik mijn Zepto anders nog dagelijks
[ Voor 4% gewijzigd door Ghostrider op 08-04-2010 09:58 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Inderdaad hier ook, nu zo'n 2 jaar in bezit, 1x 1,5 maand weggeweest voor reparatie en daarna weer op en top!
En de TS'er van de topics, ga na zo'n 2,5 jaar afscheid nemen van z'n laptopje...
Aanstaande maandag gaat die daadwerkelijk de deur uit, met veel pijn en moeite
Maar wel verkocht aan een Tweaker waar bij ik weet dat hij in zeer goede handen is, zoals het hoort
Nu op zoek naar een andere laptop die me zo kan bekoren en dat gaat heel heel heeeeel lastig worden
Aanstaande maandag gaat die daadwerkelijk de deur uit, met veel pijn en moeite

Maar wel verkocht aan een Tweaker waar bij ik weet dat hij in zeer goede handen is, zoals het hoort

Nu op zoek naar een andere laptop die me zo kan bekoren en dat gaat heel heel heeeeel lastig worden

* CLB typt nu z'n laatste post op z'n 6224W...
Ik zal je missen vriend, bedankt voor alle mooie momenten!
Ik zal je missen vriend, bedankt voor alle mooie momenten!

Even een klein kickje tegen dit topic gezien er uiteraard nog mensen zijn die een Znote gebruiken ondanks dat Zepto alweer in de geschiedenisboeken is bijgeschreven. Na een aantal jaren trouwe dienst te hebben gedaan heeft onze Zepto Znote 6324W zijn eerste echte hickup: de LCD vertoonde een week geleden vertikale gekleurde strepen. Leek me een typisch gevalletje van een kabelbreuk tussen de connector op het MB en de LCD dus ondertussen al aan de slag gegaan met het demonteren van de laptop. Ik ben al zover dat de ganse bovenste cover eraf is, alsook de voorkant (binnenkant) van het scherm. De bescherming over de scharnieren kreeg ik er nog niet af. Waar ik nu mee worstel is het probleem dat ik ondertussen helemaal geen beeld meer krijg. Ik vermoed dat de sensor denkt dat de laptop dicht is maar waar die nu toch? Iemand die hier ervaring mee heeft? Zou leuk zijn om 'em toch weer nieuw leven in te blazen, desnoods met een nieuwe LCD.
Note: Ja op een extern scherm werkt het nog perfect, t'is enkel de laptop zelve die niet mee wilt.
Note: Ja op een extern scherm werkt het nog perfect, t'is enkel de laptop zelve die niet mee wilt.
Sinds vandaag laad mijn grote accu niet meer op
gaat weer mooi. Heb hem altijd minimaal 1 keer per maand naar minstends 30% leeggehaalt. Hij was vandaag op 10% en wil dus niet meer hoger...lager nog wel maar daarna niet meer omhoog 
Mocht iemand tips hebben
Znote 6224W
Mocht iemand tips hebben
Znote 6224W
Asus Zenbook i7 256gb
Voor de mensen die nog onderdelen nodig hebben... heb 'n bunch overgenomen en binnengekregen:
Batterijen voor de Zepto Znote 6214W / 6314W / 6024W / 6224W / 6324W zwart:

TV-tuner inclusief antenne voor de Zepto Znote 6625WD

Ventilator Zepto Znote 6224W / 6324W

Intel Core Duo LF80537 CPU: 1,73GHz

Toetsenbord Zepto Znote 6214W / 6314W / 6024W / 6224W / 6324W zwart QWERTY

Toetsenbord Zepto Znote 6214W / 6314W / 6024W / 6224W / 6324W zwart AZERTY

Toetsenbord Zepto Znote 6025WD / 6625WD wit QWERTY

Adapters / opladers voor de Zepto Znote 6214W / 6314W / 6024W / 6224W / 6324W / 6025WD / 6625WD:

Barebone vd Zepto Znote 6625WD

Barebone vd Zepto Znote 6024W zonder scherm, voor de rest perfect in orde:

Barebone vd Zepto Znote 6024W voor de spareparts:

Bij interesse graag een PM / email! Ook voor andere Zepto stuff even een PM'etje / email, ga ik 't navragen!
Batterijen voor de Zepto Znote 6214W / 6314W / 6024W / 6224W / 6324W zwart:

TV-tuner inclusief antenne voor de Zepto Znote 6625WD

Ventilator Zepto Znote 6224W / 6324W

Intel Core Duo LF80537 CPU: 1,73GHz

Toetsenbord Zepto Znote 6214W / 6314W / 6024W / 6224W / 6324W zwart QWERTY

Toetsenbord Zepto Znote 6214W / 6314W / 6024W / 6224W / 6324W zwart AZERTY

Toetsenbord Zepto Znote 6025WD / 6625WD wit QWERTY

Adapters / opladers voor de Zepto Znote 6214W / 6314W / 6024W / 6224W / 6324W / 6025WD / 6625WD:

Barebone vd Zepto Znote 6625WD

Barebone vd Zepto Znote 6024W zonder scherm, voor de rest perfect in orde:

Barebone vd Zepto Znote 6024W voor de spareparts:

Bij interesse graag een PM / email! Ook voor andere Zepto stuff even een PM'etje / email, ga ik 't navragen!
[ Voor 61% gewijzigd door CLB op 25-05-2010 20:31 ]
Ik was nog opzoek naar een nieuwe accu en adaptor voor mijn 6625WD maar kan nog niet echt iets vinden nog enig idee waar die nog te krijgen zijn?
Adapters voor de 6625WD heb ik, het zijn er nog drie.. Accu's zou ik moeten nagaan, morgen ben ik weer thuis.
CLB schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 14:26:
Bij interesse graag een PM / email! Ook voor andere Zepto stuff even een PM'etje / email
Inmiddels van een medetweaker een 2 tal accu's over kunnen nemen, spontaan krijg ik de dikke accu ook weer opgeladen
die werkt ineens weer normaal. De kleine accu die ik nog had is helaas na een halfuur leeg. De nieuwe 2e hands werken prima
Asus Zenbook i7 256gb
Helaas kan ik jouw email niet zien in je profiel, zou jij mij een mail kunnen sturen met info mbt kosten voor adaptor en accu (als je die kunt regelen).CLB schreef op maandag 24 mei 2010 @ 15:34:
Adapters voor de 6625WD heb ik, het zijn er nog drie.. Accu's zou ik moeten nagaan, morgen ben ik weer thuis.
[...]