CLB's advertenties had ik net iets te laat gezien en dus naast een vervangend LCD gegrepen voor mijn Znote 6224W. Mocht iemand er zo nog ééntje hebben, just DM me! (LCD 1440x900 zoals in de 6224W / 6324W en Nox series).
Nog een berichtje aan de laasten der zepto bezitters 
Mijn 6625WD maakt sinds kort een heel erg luid lawaai en ik ga ervan uit dat de ventilator stuk is. Heeft iemand een idee welke ik moet bestellen en of hij makkelijk te vervangen is? Zou dat een specifieke ventilator voor de zepto zijn?
Mijn 6625WD maakt sinds kort een heel erg luid lawaai en ik ga ervan uit dat de ventilator stuk is. Heeft iemand een idee welke ik moet bestellen en of hij makkelijk te vervangen is? Zou dat een specifieke ventilator voor de zepto zijn?
Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.
Beste mede Zepto owners,
ben even aan het zoeken geweest maar niets kunnen vinden. Iemand enige idee of er windows 7 (64bit)Drivers zijn voor de 6625WD? of kun je voor elke component bij de fabrikant drivers zoeken? Heeft iemand hier ervaring mee?
alvast bedankt
ben even aan het zoeken geweest maar niets kunnen vinden. Iemand enige idee of er windows 7 (64bit)Drivers zijn voor de 6625WD? of kun je voor elke component bij de fabrikant drivers zoeken? Heeft iemand hier ervaring mee?
alvast bedankt
volgens mij zullen deze wel werken: http://www.zeptodrivers.com/znote-6615wd-vista/N00bi3 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 10:34:
Beste mede Zepto owners,
alvast bedankt
Anoniem: 172995
Iemand nog tips om aan een 'nieuwe' accu te komen voor een 6224W. Houdt het nog maar 5 min uit zonder aan de adapter te hangen.....
thanks voor enige tips,
thanks voor enige tips,
bedank voor je reactie maar de vista drivers heb ik al. Waren nl mee geleverd bij aankoop. maar werken die ook met W 7??crazyheinz schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 11:08:
[...]
volgens mij zullen deze wel werken: http://www.zeptodrivers.com/znote-6615wd-vista/
Is het overigens lastig om het beeldscherm te vervangen?
Ik ben nog steeds in bezit van een Zepto Znote 6224w alleen is het beeldscherm qua helderheid en kleurechtheid niet meer de top. Ik vermoed dat de backlight gewoon versleten is. Het beeld is gewoon een stuk donkerder en wit is eerder een soort van geel. (Vooral als ik het vergelijk met m'n huidige macbook is dat duidelijk te zien)
Heeft iemand hier al eens zo'n scherm zelf vervangen? Als het niet te duur is (<100 euro) zou ik best wel de moeite willen doen om er een nieuw paneel in te stoppen (uiteraard wel een 1440x900).
Ik ben nog steeds in bezit van een Zepto Znote 6224w alleen is het beeldscherm qua helderheid en kleurechtheid niet meer de top. Ik vermoed dat de backlight gewoon versleten is. Het beeld is gewoon een stuk donkerder en wit is eerder een soort van geel. (Vooral als ik het vergelijk met m'n huidige macbook is dat duidelijk te zien)
Heeft iemand hier al eens zo'n scherm zelf vervangen? Als het niet te duur is (<100 euro) zou ik best wel de moeite willen doen om er een nieuw paneel in te stoppen (uiteraard wel een 1440x900).
was ook aan het kijken voor mijn zepto te updaten naar win7. Iemand dit al gedaan?crazyheinz schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 11:08:
[...]
volgens mij zullen deze wel werken: http://www.zeptodrivers.com/znote-6615wd-vista/
bovenstaande link bracht mij naar deze site:
http://www.multiupload.com/QXCPEZ6SRD
en bij nod32 begonnen alle alarmbellen te rinkelen. kan iemand de drivers even op een ftp site zetten?
much appreciated..
Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.
Iemand de vista drivers van de zepto voor mij? Would be very gratefull!!dread schreef op donderdag 25 november 2010 @ 22:40:
[...]
was ook aan het kijken voor mijn zepto te updaten naar win7. Iemand dit al gedaan?
bovenstaande link bracht mij naar deze site:
http://www.multiupload.com/QXCPEZ6SRD
en bij nod32 begonnen alle alarmbellen te rinkelen. kan iemand de drivers even op een ftp site zetten?
much appreciated..
Die link gaat ook naar Vista drivers hoor =)
(en voor welke laptop heb je ze nodig, ik heb ook nog wel Vista drivers voor de 6224W...)
(en voor welke laptop heb je ze nodig, ik heb ook nog wel Vista drivers voor de 6224W...)
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Hey CLBCLB schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 12:00:
Die link gaat ook naar Vista drivers hoor =)
toen ik het pakket drivers dl sloeg mijn nod32 op tilt. Iets met trojan enzo. weet de exacte beschrijving niet meer maar het paket moest gequarantained worden.
Ik heb zelf de 6625WD. Heb jij win7 erop? Heb het lang uitgesteld maar het staat nu op mijn mediapc en het is echt een prachtig OS.
offtopic:
En ik krijg ook het netwerken niet aan de praat. Al vanalles aan win7 aangepast maar krijg het niet voor elkar dat ze elkaar zien. Moet iets over het hoofd zien maar win7 op mijn laptop gooien is dan ook een nuttig werkje
Beste mede-zepto'rs 
*3DDude is in het bezit van een 6625WD* welke nu circa 4 jaar trouwe dienst doet,
Kennis van mij had ook een zepto (zelfde type) alleen die doet niets meer, --> geen beeld output.. nou zat ik te denken om zijn cpu over te nemen hij heeft de T7700 en ik heb en T7300..
Dus dat zou wellicht een kleine speedbump kunnen zijn, koelpasta heb ik nog wel liggen hier.
*Vraag is is dat een beetje simpel te doen? (en ja ik heb wel is vaker een laptop open gemaakt, dan zat ik ook gelijk eraan te denken de 8600 gfx kaart van wat nieuwe coolpasta te voorzien :)*
Laptop draait nog wel maar is niet zo snel meer als vroeger, maarja je kan niet alles hebben,
ik blijf hem gewoon gebruiken totdat die echt het loodje legt, dan haal ik de hdd, en geheugen er wel uit en verkoop de onderdelen wel los ^_^.
Bedankt voor de zeptodrivers site, ik zocht nog de laatste BIOS (en ga nu checken of die van mij up-2-date is zeg maar
)
@t hierboven, fix de broadcom adapter, doe er een kabel in --> laat win7 updates zoeken naar optionele updates voor je componenten kan bijna niet fout gaan, zo heeft me N netwerkkaart op een atheros chipset ook de nieuwste driver via windows updates binnen gehaald
Zorg dus dat je Broadcom LAN het doet..
*3DDude is in het bezit van een 6625WD* welke nu circa 4 jaar trouwe dienst doet,
Kennis van mij had ook een zepto (zelfde type) alleen die doet niets meer, --> geen beeld output.. nou zat ik te denken om zijn cpu over te nemen hij heeft de T7700 en ik heb en T7300..
Dus dat zou wellicht een kleine speedbump kunnen zijn, koelpasta heb ik nog wel liggen hier.
*Vraag is is dat een beetje simpel te doen? (en ja ik heb wel is vaker een laptop open gemaakt, dan zat ik ook gelijk eraan te denken de 8600 gfx kaart van wat nieuwe coolpasta te voorzien :)*
Laptop draait nog wel maar is niet zo snel meer als vroeger, maarja je kan niet alles hebben,
ik blijf hem gewoon gebruiken totdat die echt het loodje legt, dan haal ik de hdd, en geheugen er wel uit en verkoop de onderdelen wel los ^_^.
Bedankt voor de zeptodrivers site, ik zocht nog de laatste BIOS (en ga nu checken of die van mij up-2-date is zeg maar
@t hierboven, fix de broadcom adapter, doe er een kabel in --> laat win7 updates zoeken naar optionele updates voor je componenten kan bijna niet fout gaan, zo heeft me N netwerkkaart op een atheros chipset ook de nieuwste driver via windows updates binnen gehaald
Zorg dus dat je Broadcom LAN het doet..
[ Voor 25% gewijzigd door 3DDude op 08-12-2010 00:14 ]
Be nice, You Assholes :)
CPU vervangen is wel simpel ja, zijn ook genoeg ervaringen / how-to's voor te vinden (op NoteBookReview)
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Jij had geen last van een viruswaarschuwing toen je de drivers wou downloaden?3DDude schreef op woensdag 08 december 2010 @ 00:11:
Bedankt voor de zeptodrivers site, ik zocht nog de laatste BIOS (en ga nu checken of die van mij up-2-date is zeg maar)
Thx voor de goede tip.btw
Heeft iemand win 7 draaien op een zepto?
[ Voor 9% gewijzigd door dread op 08-12-2010 13:25 ]
kheb MS Security Essentials maar ik had al de laatste BIOS.
CLB heb jij een exacte link waar iemand een cpu vervangt met how - to shizle ? of dat niet want het is niet echt terug te vinden..
Alvast bedankt
CLB heb jij een exacte link waar iemand een cpu vervangt met how - to shizle ? of dat niet want het is niet echt terug te vinden..
Alvast bedankt
Vandag eindelijk de tijd genomen om toch win7 64 bit te installeren. De drivers van vista werken prima zover(nog niet alles geinstalleerd btw).
BTW ik heb alle driver voor XP en Vista beide 32 en 64 bit voor diegene die het nodig hebben.
Hebben jullie ook dat de fan onder windows7 64bits zo goed als altijd vrij hard draait? ik gebruik de vista drivers maar heb bijna nooit dat de fan zacht draait.
Asus Zenbook i7 256gb
Heb laptop meetje verbouwd,
onder andere mijn cpu van T7300 naar T7700 geswitched, laptop schoongemaakt en nieuwe koelpasta erop en voorlopig weer gaan denk ik.
Oh van die zepto van een maat van me heb ik onderdelen te koop...
zie V&A aangeboden: Intel Core 2 Duo Mobile T7300
Mocht iemand spare parts nodig hebben, kunne we altijd wel wat regelen ^_^
onder andere mijn cpu van T7300 naar T7700 geswitched, laptop schoongemaakt en nieuwe koelpasta erop en voorlopig weer gaan denk ik.
Hier doet alles zoals het hoort. als je aan het typen bent voel de fan wel draaien maar ik hoor het niet.Ghostrider schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 15:39:
Hebben jullie ook dat de fan onder windows7 64bits zo goed als altijd vrij hard draait? ik gebruik de vista drivers maar heb bijna nooit dat de fan zacht draait.
Ik heb nog een toetsenboard nodig. de P toets van mijn zepto was er af gebroken dus heb ik seconden lijm gebruikt(was niet echt handig btw lol) nu zit ie een beetje vast en moet erg hard in drukken.3DDude schreef op zondag 12 december 2010 @ 01:33:
Heb laptop meetje verbouwd,
dus als jij of iemand anders eentje heeft hoor ik het wel.
[ Voor 51% gewijzigd door N00bi3 op 13-12-2010 10:23 ]
Ik heb nog wel nieuwe toetsenborden liggen, maar voor V&A is het topic niet de goede keuze =)
CLB heb je nog steeds adapters en accu's te koop?
Ok ik heb net 20 minuten erover gedaan om uit te vissen hoe ik jou een PM kan sturen zonder resultaat.CLB schreef op maandag 13 december 2010 @ 11:35:
Ik heb nog wel nieuwe toetsenborden liggen, maar voor V&A is het topic niet de goede keuze =)
kun je mij eentje sturen zodat ik die kan beantwoorden. Thanks
Je PM / DM staat niet aangevinkt bij je voorkeuren, zodoende kan ik jouw ook geen bericht sturen =)
hahahaha ok nu staat ie aan denk/hoop ik

[ Voor 15% gewijzigd door N00bi3 op 23-12-2010 16:09 ]
Leuk om nog eens te reageren in het zepto note topic.
Ik heb nog steeds de 6625wd naar alle tevredenheid draaien.
Nog steeds geen win7 erop staan maar dat gaat morgen gebeuren.
Moet ik daarvoor drivers hebben of loopt dat van een leien dakje? (nu de vista drivers aan het dl van de link van een jaar geleden
Duurt wel immens lang 
Ik heb wel de indruk dat het scherm minder wordt! minder licht. Dus begin volgend jaar toch maar eens op zoek naar een vervanger. Wordt moeilijk.
Ongeloofelijk hoe lang ik met deze laptop gedaan heb. Wat een kwaliteit was dit. Nog steeds draait hij lekker snel. Draai nu op xp en hoop dat ik met win7 niets moet inleveren.
Nog iemand die een zepto heeft voor dagelijks gebruik?
Ik heb nog steeds de 6625wd naar alle tevredenheid draaien.
Nog steeds geen win7 erop staan maar dat gaat morgen gebeuren.
Moet ik daarvoor drivers hebben of loopt dat van een leien dakje? (nu de vista drivers aan het dl van de link van een jaar geleden
Ik heb wel de indruk dat het scherm minder wordt! minder licht. Dus begin volgend jaar toch maar eens op zoek naar een vervanger. Wordt moeilijk.
Ongeloofelijk hoe lang ik met deze laptop gedaan heb. Wat een kwaliteit was dit. Nog steeds draait hij lekker snel. Draai nu op xp en hoop dat ik met win7 niets moet inleveren.
Nog iemand die een zepto heeft voor dagelijks gebruik?
Alles is goed gegaan met de vsta drivers.
2 gig geheugen voor win 7 is toch wat krap. Iemand een idee wat ik moet aanschaffen van geheugen? Ik dacht 2x 2 gig te kopen.
Weet iemand wat er in de 6625wd zit?
2 gig geheugen voor win 7 is toch wat krap. Iemand een idee wat ik moet aanschaffen van geheugen? Ik dacht 2x 2 gig te kopen.
gewoon ddr2 so dimm pakken de chipset kan niet hoger dan 667mhz ram aan dus pc5300 zou het moeten doen.dread schreef op maandag 12 december 2011 @ 21:12:
Alles is goed gegaan met de vsta drivers.
Mijn zepto ligt op de vuilstort al een tijdje
thx for reply3DDude schreef op maandag 12 december 2011 @ 23:15:
[...]
gewoon ddr2 so dimm pakken de chipset kan niet hoger dan 667mhz ram aan dus pc5300 zou het moeten doen.
Mijn zepto ligt op de vuilstort al een tijdje
Aaah jammer.
Ik heb even gekeken maar dat geheugen is nog vrij duur. Goedkoopste heb ik gevonden voor 29€ nieuw. (2gig)
Er zijn toch maar twee sloten he?
Prijzen die ze ook tweedehands vragen..
Denk dat ik hem maar laat op 2 gig totaal draaien. Momenteel werkt het wel.
Anoniem: 303530
'nog' vrij duur is het verkeerde woord. Het spul wordt niet/nauwelijks meer gemaakt, de prijzen gaan nooit meer zakken.
ha, ik had mijn zepto 6625wd afgeschreven nadat hij geen beeld meer gaf. voor dit moment kreeg ik soms allemaal blokjes random kleurtjes etc.
had hem in mijn kast gelegd en niks meer aan gedaan. tot ik op het idee kwam te onderzoeken wat er nu stuk is, wat blijkt.. die videokaarten hebben een productie fout waardoor als hij te warm wordt dit als resultaat kan krijgen (geen beeld meer weergeven etc).
blijkbaar kun je de processor verwarmen in de oven waardoor het soldeer tin weer goed hecht. ik had niks te verliezen en inmiddels al een macbook gekocht, dus ik heb hem uit elkaar geschroefd. de videokaart eruit gehaald (want dit is een aparte, niet op het moederbord geintegreerde.. maar ook niet een mxm II vervangbare door het formaat). en heb hem 7 minuten in de oven op 200 graden gelegd, met aluminium folie om alles behalve de processor.
ik vol verwachting weer de laptop in elkaar geschroefd en tot mijn verbazing kwam mijn dure zepto weer tot leven! en aangezien het hedendaags nog steeds een hele snelle laptop is, is hij gelukkig nog gewoon bruikbaar!
alleen de batterij is door zijn tijd heen. heeft iemand een idee waar deze nog verkrijgbaar zijn>?
had hem in mijn kast gelegd en niks meer aan gedaan. tot ik op het idee kwam te onderzoeken wat er nu stuk is, wat blijkt.. die videokaarten hebben een productie fout waardoor als hij te warm wordt dit als resultaat kan krijgen (geen beeld meer weergeven etc).
blijkbaar kun je de processor verwarmen in de oven waardoor het soldeer tin weer goed hecht. ik had niks te verliezen en inmiddels al een macbook gekocht, dus ik heb hem uit elkaar geschroefd. de videokaart eruit gehaald (want dit is een aparte, niet op het moederbord geintegreerde.. maar ook niet een mxm II vervangbare door het formaat). en heb hem 7 minuten in de oven op 200 graden gelegd, met aluminium folie om alles behalve de processor.
ik vol verwachting weer de laptop in elkaar geschroefd en tot mijn verbazing kwam mijn dure zepto weer tot leven! en aangezien het hedendaags nog steeds een hele snelle laptop is, is hij gelukkig nog gewoon bruikbaar!
alleen de batterij is door zijn tijd heen. heeft iemand een idee waar deze nog verkrijgbaar zijn>?
Klopt je kan de gpu bakken in de oven: en hopen dat hij weer contact maakt.Jor_den schreef op maandag 02 januari 2012 @ 15:24:
ha, ik had mijn zepto 6625wd afgeschreven nadat hij geen beeld meer gaf. voor dit moment kreeg ik soms allemaal blokjes random kleurtjes etc.
Ik heb ook een MBP
Succes met het zoeken van een accu die maken ze bijna niet meer. (heel misschien heeft CLB er nog eentje?
Btw je hebt dan mooi geluk dat het gelukt is, want mxm2 gfx kaarten waren best prijzig.
[ Voor 4% gewijzigd door 3DDude op 02-01-2012 15:36 ]
klopt jah, maar als ie nu weer uitvalt is het nog de moeite om de gpu te laten reballen.. mooi ding voor me ouders zolang ie het nog doet! heb overigens ook een plakkaat stof ophoping bij de fan weggehaald, en met het gebruik van alleen email en internet gok ik dat ie het nog wel een tijdje vol houdt zo.
heeft me ooit 1350 euro gekost, en hij is nog steeds sneller dan gemiddelde laptop dus vond het wel de moeite :-).
jah accutje is wel noodzaak nog, misschien nog deze eens mailen: http://www.zepto.com/
wie weet wat er uit komt.. ebay levert helaas niks op aan zepto accu's.
heeft me ooit 1350 euro gekost, en hij is nog steeds sneller dan gemiddelde laptop dus vond het wel de moeite :-).
jah accutje is wel noodzaak nog, misschien nog deze eens mailen: http://www.zepto.com/
wie weet wat er uit komt.. ebay levert helaas niks op aan zepto accu's.
3DDude schreef op maandag 02 januari 2012 @ 15:32:
[...]
Klopt je kan de gpu bakken in de oven: en hopen dat hij weer contact maakt.
Ik heb ook een MBP, de zepto ligt op de vuilstort ( na de cpu aan een maat gegeven te hebben en het geheugen te verkopen) en had geen zin er tijd en moeite meer in te steken. Mijn accu was gewoon echt superslecht: 10 minuten max en dan viel die uit
.
Succes met het zoeken van een accu die maken ze bijna niet meer. (heel misschien heeft CLB er nog eentje?)
Btw je hebt dan mooi geluk dat het gelukt is, want mxm2 gfx kaarten waren best prijzig.
Mij zepto 6625WD moest er ook aangeloven. Zondag haalde ik m op(lag bij mijn ouders) en kraag m niet meer aan de praat. De scherm doet het niet meer. Heb m aan een extern monitor gehangen en no dice dus denk dat het de video kaart naar de duvel is. Nou lees ik hier dat het vervangen van die dingen een ramp is alhoewel de berichten al wel een paar jaar oud zijn. En dat het bakken in de oven mss tijdelijk solaas biedt.
Ik ben aan het zoeken geweest maar kan nergens een nieuwe vinden. Hier in pricewatch zijn laptop videokaarten niet een sopgenomen of ben ik scheel?
Nu is mijn vraag: kan de laptop bij de grove vuil of zijn er meer permanente oplossingen voor voorhanden?
En kan iemand die het bakken al geprobeerd heeft even en duidelijke beschrijving geven wat je precies hebt gedaan?
Al vast bedankt.
Ik ben aan het zoeken geweest maar kan nergens een nieuwe vinden. Hier in pricewatch zijn laptop videokaarten niet een sopgenomen of ben ik scheel?
Nu is mijn vraag: kan de laptop bij de grove vuil of zijn er meer permanente oplossingen voor voorhanden?
En kan iemand die het bakken al geprobeerd heeft even en duidelijke beschrijving geven wat je precies hebt gedaan?
Al vast bedankt.
Oven truuk was helaas maar tijdelijk.
Heb de videokaart opgestuurd voor een 'reballing'. Maar helaas krijg ik nu helemaal geen signaal meer.
Als de video kaart is, als ik het goed zeg, een MXM II kaart. echter deze kosten +/- 250 euro, en past niet eens in de laptop door dat onze kaart een custom build vorm heeft vrees ik.
Heb de videokaart opgestuurd voor een 'reballing'. Maar helaas krijg ik nu helemaal geen signaal meer.
Als de video kaart is, als ik het goed zeg, een MXM II kaart. echter deze kosten +/- 250 euro, en past niet eens in de laptop door dat onze kaart een custom build vorm heeft vrees ik.
Iemand zijn Zepto Znote 6224W of 6324W op Windows 7 draaien?
Heb vandeweek een 6324W op de kop getikt, maar wil graag Windows 7 draaien, iemand nog 'n linkje?
Heb vandeweek een 6324W op de kop getikt, maar wil graag Windows 7 draaien, iemand nog 'n linkje?