Arita Dual layer DVD's goed?

Pagina: 1
Acties:
  • 917 views

• Bilel
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-11-2025
Titel zegt het al. Ik ben een lijstje voor mezelf aan het maken en arita kwam het goedkoopste uit.
Ik verwacht voor deze prijs niet dat ze de duurdere kunnen bijbenen.
25 stuks voor 15,25 (+5,75 verzendkost.), nou wil ik weten of iemand ervaring heeft met deze DVD's en of ze wel goede kwaliteit leveren?

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-02 11:48
Ik kan je wel vertellen dat de dual layer DVD's van MediaRange echt waardeloos zijn ;-)
Heb verder alleen ervaring met Arita single layer DVD's en deze zijn top!

• Bilel
Moning2 schreef op maandag 09 maart 2009 @ 16:02:
Ik kan je wel vertellen dat de dual layer DVD's van MediaRange echt waardeloos zijn ;-)
Heb verder alleen ervaring met Arita single layer DVD's en deze zijn top!
Das eigenlijk alles wat ik wou weten, ik zet ze nu in mijn winkelwagentje ;)
Btw, ik heb ook MediaRange (enige wat ze hier in de winkels verkopen aan Dual Layer), het branden van games ging goed, even kijken hoe ze lopen op mijn 360 vrijdag.
Anyway, bedankt.

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-02 11:48
Nou die van mij werkten na een weekje of 2 gewoon niet meer.. Soms bleven ze wel een maandje of 2 werken maar dan was het ook wel weer leuk geweest. Branden ging ook prima alleen cyclische redundantie fouten alom na enige tijd.
Heb er 10 getest (ja dure krengen, vond het toen wel leuk geweest ;) )

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-02 16:39
Heb hier ook ervaring met een spindle van 50 single-layer arita's. In principe top schijfjes op een paar na. Dit houd je echter wel bij de meeste merken (iig de betaalbare ;)) er zullen altijd een paar rotte in de box/spindle zitten..

één is geen, twee is één

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-02 16:53
Arita ben k persoonlijk niet over te spreken. Vind t ronduit prut. Dual Layers die of neit wllen branden of gewoon halverwege dr uit klappen. Of constant vol zitten met fouten. De normale single layers zijn soms na een week of 2 al niet meer te lezen of geven errors.

Heb nu al een aantal jaar Platinums en die zijn (op een aantal DL's, en dan spreken we over nog geen 10 op 4 jaar) eigenlijk perfect. Snel en blijven erg erg lang goed en bovenal geen errors en mislukkers!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-02 16:39
Speedlink schreef op maandag 09 maart 2009 @ 18:56:
Arita ben k persoonlijk niet over te spreken. Vind t ronduit prut. Dual Layers die of neit wllen branden of gewoon halverwege dr uit klappen. Of constant vol zitten met fouten. De normale single layers zijn soms na een week of 2 al niet meer te lezen of geven errors.

Heb nu al een aantal jaar Platinums en die zijn (op een aantal DL's, en dan spreken we over nog geen 10 op 4 jaar) eigenlijk perfect. Snel en blijven erg erg lang goed en bovenal geen errors en mislukkers!
Ik herken jouw problemen totaal niet. Met mijn single-layers word gesmeten, gekrast en als stofdoek gebruikt en ondanks de totaal onder gekraste schijfjes leest mijn lidl budget bagger dvd speler/pc ze nog steeds na 3 maand perfect...

Weet je zeker dat je geen ruk brander hebt ofzo? Mijn LG brander doet het prima en heeft er op de 50 nog net ééntje fout gebrand. Ik heb dan juist weer slechtere ervaring met platinum etc.. Het kan natuurlijk ook zijn dat je een slechte batch hebt gehad...

één is geen, twee is één

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Wackoz schreef op maandag 09 maart 2009 @ 18:50:
Heb hier ook ervaring met een spindle van 50 single-layer arita's. In principe top schijfjes op een paar na. Dit houd je echter wel bij de meeste merken (iig de betaalbare ;)) er zullen altijd een paar rotte in de box/spindle zitten..
Zolang de rotte niet duidelijk als zodanig gemarkeerd zijn, heb je dus helemaal niets aan zo'n spindle.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:37
Bij mij (en niet alleen bij mij overigens) is het altijd gezeik met dual layers DVD's. Op de 10 mislukken er doorgaans 2 of 3 met verschillende branders. Dit probleem komt vrij veel voor overigens. De beste ervaring heb ik met Verbatim dual layers, die worden dan ook op de meeste plaatsen aangeraden?

• Lampuhkap
Ik heb verscheidene branders gehad door de jaren heen, NEC, LG, Aopen, Plextor en mn huidige Samsungs (beide SH-S203D). En het probleem had ik op ALLE branders. Dual layers gingen op de meesten sowieso niet lekker. Eigenlijk op de laatste 4 samsung branders lopen ze t best. Ben toch ook al dik 8000 DVDs verder inmiddels denk k. Varierend van backup/data tot film.

De platinums zijn iig voor mij de goedkoopste/beste keus tot nu toe. Heb Arita, Pleomax,TDK. Philips. Samsung DVDs gehad en vond t allemaal nix. De TDKs waren overigens wel erg duurzaam maar nogal traag.

[ Voor 22% gewijzigd door Lampuhkap op 09-03-2009 19:25 ]

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:03
Het gaat bij B en C-Merken niet zozeer om het merk maar om de mediacode. Mediarange, Arita, Traxdata dat soort merken wisselen vaak van leverancier en maken hun media niet zelf ze stansen er hooguit hun eigen labeltje op. Meestal is de media afval van leveranciers waarbij het niet door de kwaliteitskeuring komt. Of het is goedkoper geproduceerd. Meestal hebben deze media, Ritek, Ricoh, of CMC-MAG mediacodes waarvan alleen de Ricoh nog redelijk is.

Daarom is het beter om media te kopen van bedrijven die hun media zelf produceren of waarvoor speciaal voor hun geproduceerd word voor de hoogste kwaliteit. De beste media is dan ook: Verbatim/Taiyo Yuden en redelijk zijn nog TDK en Sony omdat zij eigen media produceren met hun eigen mediacodes net als Taiyo Yuden. Verbatim media word geproduceerd door Mitsubishi Chemical Corp. (MCC- mediacodes)

De dual-layer dvd's van Verbatim zijn gewoon by-far de beste in de markt, omdat sony, tdk, en taiyo yuden geen dual-layer's maken of heel moeilijk verkrijgbaar zijn. Wel zijn deze merken duurder maar kwalitatief gezien veel beter.

Mijn advies daarom ook koop geen Arita, het kan zijn dan persoon A een goede ervaring heeft omdat hij/zij toevallig een batch had met goede mediacodes maar dit verschilt heel snel bij dit soort merken dus het kan heel goed zijn dat die DL van arita die jij krijgt troep zijn.

HD4Life @ Full-HD

• Bilel
Het ligt ook aan de snelheid die je brandt hoor. Als je op 8x brandt heb je een veel grote kans dat er fouten in zitten. Gewoon lekker op 2.4x max houden.

• Lampuhkap
ik brand altijd alles op 16x (single) en 8x (dual) daar zijn ze ook voro gemaakt, dus dat gaan ze hier doen ook!
Platinums pakken hier altijd volle snelheid zonder morren. :)

Verwijderd

Met alles hier tussenin 100% eens _/-\o_

Wil je wat centjes besparen? Prima, koop dan een van de erboven genoemde b-merken. Wil je kwaliteit? Luister dan naar Davidshadow13's verhaal en kijk verder niet meer om!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Davidshadow13 schreef op maandag 09 maart 2009 @ 19:49:
Het gaat bij B en C-Merken niet zozeer om het merk maar om de mediacode.
En daarmee is eigenlijk alles gezegd.

Omdat dit ook letterlijk in de FAQ staat, namelijk hier: OM FAQ, gaat dit topic op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.