Toon posts:

Welk geheugen kan ik plaatsen?

Pagina: 1
Acties:
  • 211 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn pc is 7 jaar oud en hij doet het nog prima. Het enige dat ik graag zou willen is mijn geheugen uitbreiden. Maar ik kan op internet nergens geheugen vinden voor mijn moederbord (Een VIA KT400-8235).

Dit zit er op het moment in: DDR-SDRAM PC-2100 (133 MHz) - [DDR-266], maar ik wil graag naar 512 of 2x 512MB

Bij de gegevens over het toe te passen geheugen staat:
The board supports 3 PC1600/2100/2700 184-pin DIMMs. The DIMMs is for DDR SDRAM only.

DDR SDRAM supports 64,128,256,512MB and 1GB DIMM modules.
1GB module using 512 MB technology
Do not mix the unbuffered and registered DDR SDRAM on DIMM1, DIMM2 and DIMM3.
This mainboard does NOT support ECC memory module.

Het enige dat me nog niet helemaal duidelijk is, is de snelheid van het geheugen. Als ik PC Wizard mag geloven ondersteunt mijn moederbord alleen maar 100 en 133mhz, maar in het schema in de handleiding staat weer DDR SDRAM 200/266/333MHz.

Ik dacht dat ik het wist, maar NOW I'M CONFUSED.

Welk geheugen kan ik nou plaatsen?

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:06

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

RAM FAQ
PMG FAQ

T staat allemaal duidelijk en volledig in de FAQs uitgelegd!

@ Kabelzaag: Nee, dat is handig. PC2100 is slecht te vinden, ooit aan de backward compatibility gedacht?

[ Voor 69% gewijzigd door Mad Marty op 08-03-2009 20:32 ]

Rail Away!

Verwijderd

DDR kan 2 keer informatie verzenden per kloktik, je 133 Mhz loopt dan effectief op 266 Mhz.
Ik denk dat je eerder de handleiding kan geloven, en dus 166 Mhz (333 Mhz dus), maar als je op safe wilt spelen kun je ook gewoon 133 Mhz (266 Mhz) nemen.

Veel succes, Kabelzaag

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kijk in de handleiding van je moederbord, daar staat het vaak prima in, en daarnaast bieden veel fabrikanten een prima QVL aan om te zien welke dimmen er in gaan werken.

Voor wat betreft de snelheden is het verstandig om de links die Mad Marty aanhaalt eens door te nemen als daar nog onduidelijkheden over zijn.

Deze gaat in elk geval dicht omdat dit een kwestie is van even in de handleiding kijken en kijken wat je nu precies nodig hebt.

Dit topic is gesloten.