Far from being some stuffy science, writing regular expressions is closer to an art.
Kun je dan niet beter ipv een geluidskaart daarheen verlengen een audio-kabeltje trekken?
sig
Ik heb gekozen voor 1 usb kabel, in plaats van meerdere audiokabels, toetsenbord, muis, USB (voor andere toepassingen), etc.
Far from being some stuffy science, writing regular expressions is closer to an art.

Het ligt aan de software waarmee je je mp3's mee afspeeld oof deze dat kan. Zo'n splitter van 2 euro voldoeet dus prima, en nooit geen gehannes dat als de USB geluidskaart er uit is, de settings weer goed te zetten.
Daarnaast werkt het dus altijd, omdat het een eenvoudige hardware oplossing is.
Ey!! Macarena \o/
Ik zoek het dus in een softwarematige oplossing en niet in hardware.
En dan wel met beide PC's (Ook degene die streamed) de muziek beluisterd.
(Als je niet beide op dezelfde methode afluisterd maar bij de PC die streamed de audio gaat monitoren dan loopt het geluid van de 2de luisterende PC achter).
[ Voor 3% gewijzigd door Da_maniaC op 08-03-2009 18:52 ]
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
... of begrijp ik je verkeerd?
Tenminste in combinatie met normale audio players.
Handigste is inderdaad een jack splitter want usb verlengen is een hell. Houd al op na enkele meters. Hierdoor kon ik mijn externe usb geluidskaart ook niet zo ver weg leggen. Haperend geluid ed.
[ Voor 3% gewijzigd door Twazerty op 08-03-2009 19:35 ]
Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.
Edit : met googlen op virtual audio cable vind je overigens nog meer zie ik net
[ Voor 28% gewijzigd door MEN-O op 08-03-2009 19:42 ]
Ik begreep dat je 2 PC's had, maar je hebt 1 PC met 2 interfaces.....J.Hollemans schreef op zondag 08 maart 2009 @ 19:31:
Ik heb maar 1 pc, met daarin 2 geluidskaarten...
... of begrijp ik je verkeerd?
Dan kan je ook Output Stacker gebruiken icm winamp.
[ Voor 17% gewijzigd door Da_maniaC op 08-03-2009 20:30 ]
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Met Winamp lukt het me. Alleen ik wil het dus graag applicatie onafhankelijk (ook voor bijvoorbeeld Media Player en Media Center).
Virtual Audio Splitter does the trick.
Voor de nieuwsgierigen onder ons:
- Stel VAC (line 1) in als standaard afspeelapparaat
- Start Audio repeater voor iedere gewenste output (in mijn geval 2 stuks)
- Stel Audio repeater instance 1 als volgt in:
- Input: VAC (line 1)
- Output: Gewenste geluidskaart/bestemming
- Stel Audio repeater instance 2 als volgt in:
- Input: VAC (line 1)
- Output: Gewenste geluidskaart/bestemming
- Stel Audio repeater instance n in als bovenstaande, etc.
Welke geluidskaart kan dit tegelijkertijd???Verwijderd schreef op zondag 08 maart 2009 @ 20:31:
Analoog @ Desktop en digitaal naar de woonkamer knallen
Dan heb ik ook wel interesse
Ik heb het inderdaad ook met een splitter gedaan en 15 meter cinch kabel naar de woonkamer, maar dan blijft helaas weinig geluidskwaliteit over
EDIT:
Oh ja, TS had 2 geluidskaarten. Ik heb er maar 1, en zou die wel willen vervangen voor een die analoog + digitaal tegelijk kan! Of is het eenvoudiger om er nog een oude geluidskaart bij te prikken?
[ Voor 16% gewijzigd door Shadow_Zero op 10-03-2009 16:31 ]
Elke in principe, alleen niet onder Vista! Onder XP werkt dit gewoon; tegelijkertijd analoog en digitaal.Shadow_Zero schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 16:29:
[...]
Welke geluidskaart kan dit tegelijkertijd???
Dan heb ik ook wel interesse
..........
Met Virtual Audio Cable zou het ook moeten lukken onder Vista en met de alternatieve cmedia drivers ook heb ik begrepen......
[ Voor 11% gewijzigd door Shadow_Zero op 10-03-2009 16:58 ]

bedoel je zo iets ?
Signature
Oftewel: het heeft niks met Vista te maken, maar met de audio playersTwazerty schreef op zondag 08 maart 2009 @ 19:35:
Vista kan maar 1 geluidskaart tegelijkertijd gebruiken voor audio output...
Tenminste in combinatie met normale audio players.
Er zijn de nodige DJ programma's in omloop waar je meerdere geluidskaarten naast elkaar kunt gebruiken, het moet dus wel kunnen mits je de juiste software hebt.
Onder XP kan ik 2 outputs tegelijkertijd gebruiken met ieder willekeurig programma.CyBeRSPiN schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 17:01:
[...]
Oftewel: het heeft niks met Vista te maken, maar met de audio players
Er zijn de nodige DJ programma's in omloop waar je meerdere geluidskaarten naast elkaar kunt gebruiken, het moet dus wel kunnen mits je de juiste software hebt.
Vista ben je verplicht 1 output te kiezen waardoor alles standaart door die ene output gaat. Een normale audio speler kan je niet over de andere uitgang gooien. Bv players zonder advanced audio settings e.d.
Heeft wel degelijk met vista te maken.
Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.
gelijktijdig digital en analog audio onder Vista
Zo gaat deze discussie toch een beetje een zijpad in door Shadow_Zero en daar wordt dan ook (netjes/vriendelijk) op gereageerd.
(en dit alles is enigszins cynisch bedoeld mocht je dat nog niet doorhebben)
Tenzij een van die keuzes voor digital out staat, lijkt het er niet op. Ik wil dus twee speakers analoog aansluiten (front speaker out) en nog een digitale coax verbinding naar mijn receiver in de woonkamer. Ik meende dat Sweex een geluidskaart had die het kon, althans, dat claimden ze zelf, maar het was een model dat niet meer gemaakt werd en detail info was er niet echt over te vinden ^^BGB4rn schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 16:59:
ik kan met mijn onboard realtek chippie 1 en het zelfde signaal over 2 verschillende poorten sturen , je kunt dan ook selecteren of het een microfoon is of output of een surround component, het is dan wel alleen op de front bussen .
[afbeelding]
bedoel je zo iets ?
Maar misschien dat ik eens mijn oude Soundblaster Live er bij prik en kijken of dat werkt!
Verwijderd
Misschien doen M-audio kaarten dit wel, omdat ik daar in XP juist wat met de mixer moet spelen.kaajee schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 16:53:
[...]
Elke in principe, alleen niet onder Vista! Onder XP werkt dit gewoon; tegelijkertijd analoog en digitaal.
Met Virtual Audio Cable zou het ook moeten lukken onder Vista en met de alternatieve cmedia drivers ook heb ik begrepen......
Zou de Sweex SC015 (http://www.sweex.com/SC015) tegelijkertijd analoge en digitale audio kunnen outputten? (vraag ligt ook al bij Sweex, ik hoop dat ze begrijpen wat ik bedoel