[D700] Nikon 28-200mm f/3.5-5.6G of Tamron AF 28-300mm F/3.5

Pagina: 1
Acties:
  • 352 views

• Belial_666
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-01 21:19
Na 5 jaar trouwe dienst gaat mijn D70s met pensioen. Hij begint wat kuren te krijgen zoals niet willen focussen, dan moet ik hem weer aan en uit zetten, en hij schrijft af en toe foto's half of niet weg.

Daarom na lang wikken en wegen besloten om een D700 te nemen in combinatie met een 1,8 50 mm.

Mijn D70s gebruikt ik op vakantie veel met een Nikon 18-200 VR vanwege het gemak, ik ben namelijk op vakantie en mijn camera wordt door de vrouw geaccepteerd maar niet de tas met lenzen.

Voor het gemak zoek ik dus een allround lens die de 18-200 VR kan vervangen op een FF.

Ik ben me er van bewust dat ik iets aan kwaliteit inlever wanneer ik voor een super-zoom ga maar dat heb ik er voor over om ook nog van mijn vakantie te kunnen genieten en niet alleen met fotografie bezig te zijn :P In combinatie met het feit dat ik niet wil wisselen op vakantie op mijn 50mm na dan. ik ga per dag geen 2-3 lensen mee zeulen. 50 mm mee en 28-200 mee en klaar

Kandidaten:
Nikon 28-200mm f/3.5-5.6G

+ 28-200 range
+ Nikon autofocus en metering
++ scherpte voor een super-zoom
++ boven verwachte prestaties voor 250-350 Euro nieuw prijs
+ 1,4feet focus

- plastic mount / build quality
- 5-10 jaar oud voor een super-zoom
- te langzame AF
- soft bij grote aperatures
-- bijna niet meer nieuw aan te komen dus 2de hands marktplaats

Nikon 28-200mm f/3.5-5.6D
++ build quality
-- 6 feet focus

Tamron AF 28-300mm F/3.5-6.3 XR Di VC
- Not so sharp
- Slow aperture at maximum zoom
- very bad CA and sharpness at corners
- prijs 500 Euro
- geen nikon metering

+ 28-300 (niet dat ik dat nodig heb die 100 mm extra)
+ VC
++ Recenter ontwerp voor een super-zoom (wellicht iets betere beeldkwaliteit) ??
+ metalen Mount

Van een Nikon camera en lens weer ik dat de metering altijd goed is en ik heb gelezen dat dat bij Nikon vs 3d party niet altijd goed gaat. Zijn er mensen die ook een Super-zoom op een FF gebruiken en welke heeft dan de voorkeur ?

Welke geeft voor een super-zoom de beste beeldkwaliteit ongeacht de prijs.

Ik neig naar een nieuwe 28-200G voor +/- 250-350 Euro, maar wil graag andere ervaringen horen en wellicht andere opties

Verwijderd

Het grote Nikonmount-objectieven-topic V8.0

Lijkt mij een veel betere plek om je vraag te beantwoorden/te stellen.

Maar goed, als je een D700 koopt, zou ik persoonlijk echt naar heel andere lenzen gaan kijken.

Als je budget vastligt, koop dan een D300 en een 18-200 VR. Dat levert een stuk meer kwaliteit dan wat je nu voorstelt.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Zie bovenstaande tip, zowel op apparatuur-gebied als topic-wise: dit kan prima in het Nikonmount topic :)

LinkedIn
Instagram

Dit topic is gesloten.