Nieuwe video kaart 512mb of 1GB

Pagina: 1
Acties:
  • 355 views

• RJP95
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-12-2023
mijn en9600gt is geen slechte video kaart maar is niet wat ik precies wil.
ik heb zitten kijken naar de ati hd4870 zitten kijken. maar moet ik de 1gb of de 512mb versie nemen.
ik weet dat hij erg snel is dus wat heeft 1gb ipv 512mb eraan toe te voegen.

een leek vraagt om hulp om het ff samen te vatten

Spartans don't die, they're only missing in action.

• Anonnymous!
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-03-2025

Anonnymous!

Are You Man or Mouse?

Ligt eraan of je een groot scherm heb, tot 22 ich voldoet 512 gewoon prima, maar als je de nieuwste games alles op zijn hoogst wil spelen op hoge resolutie dan heb je 1gb nodig, iets wat je zefl ook wel kan uitzoeken.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Bekijk de benchmarks met in je achterhoofd de resolutie en eyecandy die je verwacht van een videokaart en bepaal je keuze. Benchmarks: hier en hier.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05 13:11

MeNTaL_TO

The future is not set

Ik neem aan dat als je onder de 22" speelt (of meer je resolutie lager is dan 1650x1050) het extra geheugen ook gebruikt word voor textures en dat dus de 1GB (mits het zelfde geheugen gebruikt word) hij altijd sneller zal zijn.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• RJP95
ik heb een 19'' 1440x900 scherm dus dan voldoet 512 mb wel als ik het goed begrijp (ook bij crysis???)

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:13

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

RJP95 schreef op zondag 08 maart 2009 @ 15:10:
ik heb een 19'' 1440x900 scherm dus dan voldoet 512 mb wel als ik het goed begrijp (ook bij crysis???)
Voor prestaties bij games kun je het beste wat benchmarks opzoeken bij jouw favoriete games en gebruikte resolutie. Zo heb je alles netjes in een schema en kun je duidelijk de verschillen zien met andere kaarten :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• RJP95
Michael Knight schreef op zondag 08 maart 2009 @ 15:14:
[...]

Voor prestaties bij games kun je het beste wat benchmarks opzoeken bij jouw favoriete games en gebruikte resolutie. Zo heb je alles netjes in een schema en kun je duidelijk de verschillen zien met andere kaarten :)
ik zal kijken

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ik weet dat hij erg snel is dus wat heeft 1gb ipv 512mb eraan toe te voegen.

een leek vraagt om hulp om het ff samen te vatten
Zoek een willekeurige technische review op van een HD4870 met 1GB. Ter vergelijking zul je altijd de scores van 512MB naast die van 1GB zien. *Dat* is wat je eraan hebt, en zoals je dan zult zien hangt het af van welke spellen je doet en op welke resolutie je speelt of je er veel van gaat merken.

Sowieso ben je een beetje voortijdig met een topic als dit openen, hier staan nog veel tips mbt het uitzoeken van een kaart. Gezien je karige topicstart heb je daar blijkbaar nog niets mee gedaan. Begin daar eens mee, dan kom je geheid een stuk verder :)

Heb je dan nog specifieke deelvragen die je niet met eigen zoekwerk mbv dergelijke guides kunt beantwoorden, dan mag je daar zeker een topic voor openen. Maar laat dan duidelijk ziek wat je zelf allemaal al gedaan hebt dan.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.