Toon posts:

Problemen met Asusv7100 en Eizo Flexscan..!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb een Asus GF2 MX 32 mb en als monitor een EIZO flexscan 9070S. het volgende probleem is er aan de hand. Ik kan nadat ik alle goeie drivers etc heb geinstallt. in dit geval dus de asus6.31b gloof ik, geen fullscreen krijgen op beeldscherm in alle mogelijke resoluties. Hij houd gewoon een zwarte balk over aan weerszijde :( weet iemand hier een oplossing voor? en ja, ik heb detonator drivers geprobeerd, ook nix, ik heb zitten klooien met frequency.. ook nix.. en ook met de display utilities van de asus kaart zelf.. en je raad het.. ook nix :(

plz weet iemand hier een oplossing voor? kan de monitor niet samenwerken ofzo met de videokaart?

bij voorbaat dank

Verwijderd

Topicstarter
iemand?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:19
dat kun je vast wel in het osd van je monitor instellen (weet het niet, heb andere monitor)

Verwijderd

waar? onder boven zwarte balk? of links rechts? Heeft het niet te maken met je 'width & height' (kun je idd instellen op de monitor).

Verwijderd

Topicstarter
Zwarte balken links en rechts.. en onder en boven. ik heb op monitor zelf al op het wijdst en hoogst staan.. kan gewoon niet verder |:(

ook bij asus instellingen zelf kan ik beeld niet verder uit mekaar trekken..

• Statix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:03
oops ...sorry :)

Verwijderd

Heb je ook al verschillende schermresoluties geprobeerd? (800x600, 1024x768 1600x1200) en heb je al gekeken bij de instellingen van je kaart (in de tray staat een icoon van asus) waarbij je ook de breedte en hoogte kunt aanpassen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja had ik ook al geprobeerd ja. enne ik heb inmiddels ook al de helpdesk van Eizo gebeld in Nijmegen, stelletje luie flikkers zijn het. Ja meneer, er zijn zoveel videokaarten en ik ken ze ook niet allemaal dus ik kan u niet verder helpen. Ikke.. uh? asus GF2 MX? redelijk bekend toch? |:(

naja, niks wijzer dus nog. inmiddels wel een andere monitor erachter gezet, die draait perfect breed beeld. Lijkt dus echt op een conflict tussen EIZO monitor en de GF2 MX? bestaat zoiets?

Verwijderd

lijkt me sterk. Heel vreemd. Draait ie op een andere kaart wel goed?

Verwijderd

Topicstarter
ja.. das het vage juist, op een ATI kaartje getest, en daar draaide die eizo eerder ook altijd op, full screen...

Verwijderd

Op maandag 26 februari 2001 19:48 schreef Akorte het volgende:
Hoi, ik heb een Asus GF2 MX 32 mb en als monitor een EIZO flexscan 9070S. het volgende probleem is er aan de hand. Ik kan geen fullscreen krijgen op beeldscherm in alle mogelijke resoluties. Hij houd gewoon een zwarte balk over aan weerszijde :( weet iemand hier een oplossing voor? en ja, ik heb detonator drivers geprobeerd, ook nix, ik heb zitten klooien met frequency.. ook nix.. en ook met de display utilities van de asus kaart zelf.. en je raad het.. ook nix :(
plz weet iemand hier een oplossing voor? kan de monitor niet samenwerken ofzo met de videokaart?
bij voorbaat dank
Hallo, ik hoop dat je dit nog zult lezen.
Het is tot slot al een tijd geleden.
Ik ken dit probleem dus ook.
Mijn Eizo Flexscan F760iW (21") doet hetzelfde met mijn Gainward GF2MX.
Ben jij in de tussenliggende tijd al wat wijzer geworden?

Als ik zie dat je dit hebt gelezen zal ik wel wat meer vertellen, wellicht kunnen we dan samen eens doornemen wat we eventueel nog zouden kunnen proberen.
Full size bijvoorbeeld lukt bij mij redelijk, maar wel slechts in bepaalde lage ;( freqenties.
RayUno.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
Kep dezelfde symptonen hiero. Oplossing:
Andere refreshrate.
Met bijv. een refreshrate van 72 Hz heb ik ook zwarte balken, kan de instellingen maximaal wijzigen maar dan hou je nog een stuk over. Bovendien kan de monitor 'm dan niet vastleggen, dus verander je de resolutie en dan weer terug, dan staat het beeld wederom erg vaag.
Zet ik 'm dan op 75 Hz ipv 72 Hz, dan werkt het opeens wel. Beeld kan tot de rand en deze instellingen onthoud 'ie vanzelf voor deze resolutie en refreshrate.
Voor iedere resolutie heb ik wel een refreshrate die het niet goed doet. Probeer daar eens mee te klooien zou ik zeggen...

Mijn Home Cinema in aanbouw

Pagina: 1