Is de pfl9704 ook uitermate geschikt voor gaming? Gezien de responsetijd van 2ms lijkt het goed te zitten, maar wellicht zijn er meerdere factoren die in ogenschouw genomen moeten worden?
Die zijn er idd. De TV heeft "beeldverbeterings processen" die het beeld wat binnenkomt bewerken en pas daarna op het beeld tonen. Dit zorgt dus ook voor vertraging en kan voelen als lag. Voorbeeld hiervan is Natural Motion die op de 9704 zit, maar die kan je voor gamen gewoon uitschakelen. Beeld verbetering is bij gamen toch niet nodig aangezien het binnenkomende signaal dan meestal al van hoge kwaliteit is.Anoniem: 40776 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 19:19:
Is de pfl9704 ook uitermate geschikt voor gaming? Gezien de responsetijd van 2ms lijkt het goed te zitten, maar wellicht zijn er meerdere factoren die in ogenschouw genomen moeten worden?
Sterker nog, volgens mij zit er ook een "game mode" op. Die zorgt dan dat dit soort dingen uitstaan.
[ Voor 7% gewijzigd door Slugster op 27-08-2009 20:10 ]
Anoniem: 276348
Natuurlijk verstuurd ie per post...staat toch ook op de website...Anoniem: 301547 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 12:22:
@ destroyer2usa,
Gaf de belg deze prijzen in een keer of heb je onderhandeld?
Het klinkt zo goed dat ik nu nadenk over 46 inch.
Wil hij ze niet per post versturen?
Alvast bedankt
Hij mailde mij die uit zichzelf toe....vond het meteen zo'n mooie prijs dat ik meteen van het aanbod gebruik heb gemaakt en een 46pfl9704 heb gereserveerd.
520 euro onder de adviesprijs
[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 276348 op 27-08-2009 20:39 ]
Anoniem: 280735
Nieuwe software 000.026.038.022 - 2009-08-27 update voor de 32pfl9604 en ik denk ook de andere modellen in die serie.
Wat er precies is aangepast is nog niet vrijgegeven.
Hmm en toch maar even wachten met installeren denk ik.
Ik heb hem er op gezet en de TV heeft al 4 keer een harde reset gedaan.
Lijkt me dus niet echt stabiel deze versie.
[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 280735 op 27-08-2009 23:38 ]
Anoniem: 40776
Duidelijk verhaal, dank!Slugster schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 20:08:
[...]
Die zijn er idd. De TV heeft "beeldverbeterings processen" die het beeld wat binnenkomt bewerken en pas daarna op het beeld tonen. Dit zorgt dus ook voor vertraging en kan voelen als lag. Voorbeeld hiervan is Natural Motion die op de 9704 zit, maar die kan je voor gamen gewoon uitschakelen. Beeld verbetering is bij gamen toch niet nodig aangezien het binnenkomende signaal dan meestal al van hoge kwaliteit is.
Sterker nog, volgens mij zit er ook een "game mode" op. Die zorgt dan dat dit soort dingen uitstaan.
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe TV, wij gaan in oktober verhuizen dus dat zou dan een mooie gelegenheid zijn om de oude op straat te zetten. Nu lijkt mij de 40pfl9704 de beste optie (46 is echt te groot voor de huiskamer) dus mocht er iets van een inkoopactie worden gehouden zou dat zeker interessant zijn.
|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||
Anoniem: 301547
Net gelezen dat voor HD uitzendingen je op 2 meter kan zitten en voor sd op 5 meter bij 46"inch.
Maakt het weer lastig...........
Kheb ook offerte gevraagd voor alletwee
Maakt het weer lastig...........
Kheb ook offerte gevraagd voor alletwee
Anoniem: 76854
De (HD) Natural Motion zorgt ervoor dat 35mm film op 24 beeldjes per seconde geschoten goed word weergegeven zonder judder. Deze judder is vooral zichtbaar bij pans en bewegende objecten. De Natural Motion engine verdubbelt de 24 beelden naar 48 en interpolleert 2 extra beelden om zo een natuurlijkbewegender beeld te verkrijgen.
Dit zou mooi zijn, zeker omdat op die site nu een grote banner staat dat je kan gaan pre orderen en dan wel voor een prijs van 2199 euro voor de 40 inch 9704! Toch heel wat anders dan die 1800 euro....Anoniem: 311631 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 08:28:
de Philips 40pfl9704 vanaf eind September leverbaar bij http://www.fvdshop.be voor.... € 1819 incl. btw
Ben heel nieuwsgierig welke prijs het nu gaat worden!
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Anoniem: 315979
er komt nu ook een aktie vanuit philips dat je er een blue ray speler bij krijgt volgens mij de bdp9100.
en de winkelprijs voor de set is 2199
iemand?Game Error schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 17:50:
Ik zit te overwegen om de philips 32pfl5604 te kopen omdat deze vrij hoog scoorde op de meeste gebieden bij de consumentenbond tests van afgelopen zomer, nou geloof ik echter dat de consumentenbond ook niet alles is dus ik vroeg me af wat jullie mening over deze tv zijn? ik heb een verkoper bij de bcc erover gesproken dat ie nogal matig is en die drong mij nogal een samsung op. Ook vertelde hij dat de consumentenbond totaal onbetrouwbaar is omdat ze niet meer testen? is dit waar?
Maar kan ik echt een miskoop maken hiervan? Ik heb namelijk het idee dat het een vrij goede tv is in zijn prijsklasse.
Anoniem: 285895
Volgens mij heeft de 40pfl9704 een responstijd van 1ms ipv 2 ms.Anoniem: 40776 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 19:19:
Waar heb je dit gelezen? Gratis BD speler erbij klinkt wel interessantAnoniem: 315979 schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 09:04:
ik heb gisteren vernomen dat de 40pfl9704 vanaf ongeveer volgende week leverbaar is.
er komt nu ook een aktie vanuit philips dat je er een blue ray speler bij krijgt volgens mij de bdp9100.
en de winkelprijs voor de set is 2199
Heb zojuist een reactie gekregen van fvdshop.be en een prijs ontvangen van 1769 (voor de 40 inch). Heeft iemand ervaring met deze winkel? Klinkt namelijk wel erg aantrekkelijk!Anoniem: 311631 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 08:28:
de Philips 40pfl9704 vanaf eind September leverbaar bij http://www.fvdshop.be voor.... € 1819 incl. btw
Is dat niet alleen met de scanning backlight? Wat sowieso vrij nep is voor een responsetijd en daarbij alleen aan kan staan in combinatie met Natural Motion. Wat je natuurlijk tijdens het gamen uit doet.Anoniem: 285895 schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 09:21:
Volgens mij heeft de 40pfl9704 een responstijd van 1ms ipv 2 ms.
Hij wordt steeds leuker!Slugster schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 10:04:
Heb zojuist een reactie gekregen van fvdshop.be en een prijs ontvangen van 1769 (voor de 40 inch). Heeft iemand ervaring met deze winkel? Klinkt namelijk wel erg aantrekkelijk!
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Anoniem: 297979
Ik heb dit ook, en verder heb ik dat het grasveld 1 grote smurrie vlek als het beweegt. (erg irritant om naar te kijken).Anoniem: 303852 schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 22:10:
[...]
Met MPEG artefact reductie op uit is het wel een stuk beter, maar op 3,5 meter zie ik het nog wel. Bij 4 meter kijkafstand zie ik het nu niet meer.
Weet iemand of je hier wat aan kunt doen?
Na het spelen met de instellingen is dit (bijna) helemaal weg als ik het dynamic contrast uitzet. persoonlijk vind ik het beeld nu 100% beter zeker bij voetbal wedstijden.
mpeg artefact reductie is dan ook typisch iets wat je alleen hoeft te gebruiken wanneer je daadwerkelijk last hebt van mpeg artefacten (denk aan digitale tv met hele lage bitrate, zoals digitenne.)
Wanneer je gewoon een goed beeld/goede ontvangst hebt (digitale kabel, satelliet of analoge tv), dan zijn er geen mpeg artefacten en heeft die functie ook geen nut. En kan je hem idd het beste uitschakelen.
Wanneer je gewoon een goed beeld/goede ontvangst hebt (digitale kabel, satelliet of analoge tv), dan zijn er geen mpeg artefacten en heeft die functie ook geen nut. En kan je hem idd het beste uitschakelen.
Welke kabel provider heb jij? ik heb geen melding van nieuwe software. (Ziggo)Anoniem: 280735 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 21:49:
Nieuwe software 000.026.038.022 - 2009-08-27 update voor de 32pfl9604 en ik denk ook de andere modellen in die serie.
10x Canadian Solar 3.72Kwh SE Zuid, Apple
Changelog 8404:
Q5481_0. 26.38.22
Q5481_0. 26.38.22
- Only one analogue channel is stored after performing digital cable (DVB-C) installation. (Only applicable to country, Netherland)
- Digital cable services are stored in the wrong preset/position and analogue cable channels are not present in the channel list.
- Analogue cable channels are stored in the wrong preset/position in the channel list, after you have stored as new channel during analogue manual installation.
- Increase the maximum number of cable services stored in the TV memory from 500 to 700.
- The splash screen (Blue screen with PHILIPS logo) is removed when Ambilight is used as a lounge light. (Only applicable for Net TV models)
- The Philips Server is not available or cannot access Net TV. (Only applicable for Net TV models)
- After installation of digital (DVB-T) channels, the IP-EPG (Electronic Programme Guide) menu is empty. (Only applicable for Net TV models)
- Enable digital cable (DVB-C) functionality for Switzerland and Austria countries.
- Picture menu shows “HD Natural Motion” instead of “Perfect Natural Motion”. (Only applicable for 76x4, 78x4 & 86x4 series models)
- To disable Now and Next program banner after channel change. This is a new EPG
(Electronic Programme Guide) requirement.
Deze firmware is inderdaad minder stabiel. Al enkele reboots gehad. Met name bij digitale kanalen heb ik het idee.Anoniem: 280735 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 21:49:
Nieuwe software 000.026.038.022 - 2009-08-27 update voor de 32pfl9604 ...
Philips SW komt niet via Ziggo, maar via internet (of handmatig met USB)JJmac schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 11:21:
[...]
Welke kabel provider heb jij? ik heb geen melding van nieuwe software. (Ziggo)
ik heb ook deze prijs:
Beste
Ondertussen is er een aanpassing gebeurd. De 40" komt op 1769 en de 46" op 2240 euro, beide BTW incl. Verzending naar Nederland is geen probleem, de exacte kosten hiervoor kan ik u pas later laten weten (kennen de afmetingen van de dozen nog niet)
Met vriendelijke groeten
Robin
Kan iemand iets zinnigs zeggen over de kijkafstand of is dat gewoon persoonlijk, ik heb nu 32 inch op 4 meter.
bij 40 komt er dan aan beide kanten 10 cm bij.
Of is groter gewoon mooier?
Ik geloof ook niet dat nederland aan deze prijs kan tippen....
Beste
Ondertussen is er een aanpassing gebeurd. De 40" komt op 1769 en de 46" op 2240 euro, beide BTW incl. Verzending naar Nederland is geen probleem, de exacte kosten hiervoor kan ik u pas later laten weten (kennen de afmetingen van de dozen nog niet)
Met vriendelijke groeten
Robin
Kan iemand iets zinnigs zeggen over de kijkafstand of is dat gewoon persoonlijk, ik heb nu 32 inch op 4 meter.
Ik had gisteravond nog gekeken voor een update en toen stond er nog de Q5481_0. 26.38.14.nlrb schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 11:39:
Changelog 8404:
Q5481_0. 26.38.22Q5481_0. 26.38.21
- Only one analogue channel is stored after performing digital cable (DVB-C) installation. (Only applicable to country, Netherland)
Q5481_0. 26.38.17
- Digital cable services are stored in the wrong preset/position and analogue cable channels are not present in the channel list.
- Analogue cable channels are stored in the wrong preset/position in the channel list, after you have stored as new channel during analogue manual installation.
- Increase the maximum number of cable services stored in the TV memory from 500 to 700.
Q5481_0. 26.38.14
- The splash screen (Blue screen with PHILIPS logo) is removed when Ambilight is used as a lounge light. (Only applicable for Net TV models)
- The Philips Server is not available or cannot access Net TV. (Only applicable for Net TV models)
- After installation of digital (DVB-T) channels, the IP-EPG (Electronic Programme Guide) menu is empty. (Only applicable for Net TV models)
- Enable digital cable (DVB-C) functionality for Switzerland and Austria countries.
- Picture menu shows “HD Natural Motion” instead of “Perfect Natural Motion”. (Only applicable for 76x4, 78x4 & 86x4 series models)
- To disable Now and Next program banner after channel change. This is a new EPG
(Electronic Programme Guide) requirement.
Maar sinds vannacht dus een nieuwe update (Q5481_0. 26.38.22). Even snel via USB de tv updaten.
Als ik het zo hoor sla ik deze update nog maar even over. Hier al 2 mensen met crashen en op een ander forum ook al gelijksoortige problemen.
In de release notes staat niets over de problemen met CI+ icm Ziggo
Update: CI+ van Ziggo icm deze firmware werkt niet: http://ziggo-gebruikers.n...ead.php?t=20087&showall=1
Update: CI+ van Ziggo icm deze firmware werkt niet: http://ziggo-gebruikers.n...ead.php?t=20087&showall=1
En weer wachtenCodeIT schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 14:04:
Als ik het zo hoor sla ik deze update nog maar even over. Hier al 2 mensen met crashen en op een ander forum ook al gelijksoortige problemen.

9000-serie LCD-TV 42 inch 1080p Full HD digitale TV 42PFL9664H/12
ja,ik heb mijn 42pfl9664 daar enkele maanden gelden gekocht, prima service en goede verkopers. ben hem zelf gaan ophalen, uurtje rijden voor mij. het is geen echte webshop maar vergelijkbaar met bijv. de foka in rotterdam. prijs die mij is aangeboden is nog steeds onder de prijzen op kieskeurig.nl. Zou wel oppassen met het noemen van aanbiedingen icm de winkels op dit forum. Ze moeten van Philips de adviesprijs hanteren en dit kan hun leveringen van Philips schaden.Slugster schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 10:04:
[...]
Waar heb je dit gelezen? Gratis BD speler erbij klinkt wel interessant
[...]
Heb zojuist een reactie gekregen van fvdshop.be en een prijs ontvangen van 1769 (voor de 40 inch). Heeft iemand ervaring met deze winkel? Klinkt namelijk wel erg aantrekkelijk!
gratis bdp 9100 blue ray speler bij 9704 serie.
dit heb ik van de verkoper in mijn winkel.
setprijs 2199 euro.
gewoon in de winkels
setprijs 2199 euro.
gewoon in de winkels
Weet het niet met die belgen haha ik zou het zelf niet zo gauw doen als je er al helemaal moet karren ben je al flink wat geld kwijt en versturen zal ook een paar stuivers kosten.........
Da's 40" met BR-speler. Voor hetzelfde geld kan je ook 46" kijken, t'is maar wat je het belangrijkste vindt! Mijn mening: size does matterAnoniem: 315979 schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 16:44:
gratis bdp 9100 blue ray speler bij 9704 serie.
setprijs 2199 euro.
gewoon in de winkels
Anoniem: 276348
Benieuwd hoe dat straks dan gaat...Ik heb een aantal dagen geleden aldaar gekocht, gereserveerd en aanbetaald op een aanbod van 2179 nog voor de 46 inch en ook een bevestiging daarvan.Anoniem: 301547 schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 12:06:
ik heb ook deze prijs:
Beste
Met vriendelijke groeten
Robin
Mij lijkt dat ik een rechtsgeldige overeenkomst heb voor die prijs. Toch goed dat ik dan meteen heb toegehapt...
wat ik niet begrijp dat ik een toestel koop dat CI+ heeft en op de doos staat dat het ziggo gereed is zoveel problemen geeft . we moeten update,s halen van de site van philips .als je je belt met philips wordt er gezegt geen probleem meneer onze toestellen zijn gereed het wachten is op ziggo ,en ziggo zegt het ligt aan phillips .wat een zooitje in deze tijd van techniek .waarom komt ziggo en philips hier niet officieel niet mee naar buiten ? van mij mogen ze de + wel weg laten en de mensen van ziggo en philips weer een jaar naar de schoolbanken om alles en beetje beter onder de knie te krijgen .
Ik probeer NetTV aan de praat te krijgen op m'n 8404. Ik heb op het moment nog geen aansluiting in de huiskamer, dus probeer ik het aan de gang te krijgen via m'n iBook.
Op m'n laptop heb ik dus ingesteld dat het (draadloze) internet wordt gedeeld via de ethernetpoort. Als ik hier dan een andere computer op aansluit dan werkt dit gewoon naar verwachting. Echter als ik diezelfde kabel in m'n tv stop dan kan NetTV geen verbinding maken. Hij is constant 'bezig met verbinding maken'.
Op een andere laptop met Windows XP lukt het me al helemaal niet...
iemand tips?
Op m'n laptop heb ik dus ingesteld dat het (draadloze) internet wordt gedeeld via de ethernetpoort. Als ik hier dan een andere computer op aansluit dan werkt dit gewoon naar verwachting. Echter als ik diezelfde kabel in m'n tv stop dan kan NetTV geen verbinding maken. Hij is constant 'bezig met verbinding maken'.
iemand tips?
Anoniem: 55563
Uit de topicstart:
Is dit met recente firmware nog steeds zo? Mijn laptop heeft geen spdif-uitgang. DD/DTS kan dus alleen via HDMI maar als de tv het audio-signaal niet onbewerkt door kan sturen naar de receiver dan is dat een flinke tegenvaller.De bron voor beeld en geluid direct op de tv, via S/P-DIF-out (cinch) geluid weer terug naar de receiver.
De tv heeft het geluid nu correct vertraagd maar DD signalen worden terug gezet naar 2.0 (stereo) en DTS komt in het geheel niet door.
Waarom sluit je je laptop dan niet aan via de receiver? Of heeft die geen hdmi?
Anoniem: 308857
heb je een router of alleen een modum ?
Digital-DNA schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 17:15:
Ik probeer NetTV aan de praat te krijgen op m'n 8404. Ik heb op het moment nog geen aansluiting in de huiskamer, dus probeer ik het aan de gang te krijgen via m'n iBook.
iemand tips?
Nee helaas, zoals zoveel receivers.Raymond schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 22:39:
Waarom sluit je je laptop dan niet aan via de receiver? Of heeft die geen hdmi?
Anoniem: 316087
Welke blu ray speler zou je best nemen bij de 46PFL9704? ik had gedacht aan een Pioneer BDP-LX52 of Philips BDP9100
Ik heb in m'n slaapkamer een router (KPN Experia van Siemens) met wireless. In de huiskamer heb ik (nog) geen UTP-aansluiting. M'n laptop heeft wel wireless én een UTP-aansluiting, dus zou het theoretisch moeten werken de laptop het internet te laten doorsturen.Anoniem: 308857 schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 02:26:
heb je een router of alleen een modum ?
[...]
Anoniem: 313738
Volgens een ander forum is dit de change welke meekomt n.a.v. de vorige update (zie http://www.homecinema-fr.com/forum/viewtopic.php?p=173014881)
Q5481_0. 26.38.22
- Only one analogue channel is stored after performing digital cable (DVB-C) installation.
(Only applicable to country, Netherland)
Q5481_0. 26.38.21
- Digital cable services are stored in the wrong preset/position and analogue cable channels
are not present in the channel list.
- Analogue cable channels are stored in the wrong preset/position in the channel list, after
you have stored as new channel during analogue manual installation.
Q5481_0. 26.38.17
- The splash screen (Blue screen with PHILIPS logo) is removed when Ambilight is used as a
lounge light. (Only applicable for Net TV models)
Ik heb 38.22 net geinstalleerd maar geen problemen mee gehad hoor.
Q5481_0. 26.38.22
- Only one analogue channel is stored after performing digital cable (DVB-C) installation.
(Only applicable to country, Netherland)
Q5481_0. 26.38.21
- Digital cable services are stored in the wrong preset/position and analogue cable channels
are not present in the channel list.
- Analogue cable channels are stored in the wrong preset/position in the channel list, after
you have stored as new channel during analogue manual installation.
Q5481_0. 26.38.17
- The splash screen (Blue screen with PHILIPS logo) is removed when Ambilight is used as a
lounge light. (Only applicable for Net TV models)
Ik heb 38.22 net geinstalleerd maar geen problemen mee gehad hoor.
Kun je versie 38.22 ook installeren op modellen uit de 5000-serie? Die firmware blijft momenteel namelijk hangen op 38.14 en sinds die versie werkt o.a. de automatische weergave van de programma-info niet meer. Hopelijk is dat met versie 38.22 opgelost maar die moet natuurlijk wel werken.
Da's natuurlijk erg persoonlijk en afhankelijk van wat je wensen & eisen zijn....Anoniem: 316087 schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 09:07:
Welke blu ray speler zou je best nemen bij de 46PFL9704? ik had gedacht aan een Pioneer BDP-LX52 of Philips BDP9100
Ik ben zelf niet zo'n grote fan van Philps (behalve mbt de televisies!) dus ik zou voor de Pioneer gaan
Ik kan je vertellen dat dit idd is verdwenen op de nieuwe versie (38.22) en dus niet opgelost.Anoniem: 55563 schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 14:37:
sinds die versie werkt o.a. de automatische weergave van de programma-info niet meer. Hopelijk is dat met versie 38.22 opgelost maar die moet natuurlijk wel werken.
Toen ik het er even op had staan heb ik dit juist getest.
Het lijkt er op dat Philips er alles aan doet om deze functie er uit te slopen.
Waarom dat weet niemand.
Ik denk eerlijk gezegd dat ze serieus geheugen problemen hebben.
Anoniem: 307302
De hele inrichting van EPG op deze TV's is niet erg fraai. Zo is er een beperking van het aantal kanalen dat wordt opgeslagen en tevens wordt de beschrijving van een programma pas opgehaald wanneer er op afgestemd wordt. De beschrijving wordt dus niet in de EPG van de TV opgeslagen. Verder kwam de programma info naar mijn smaak te laat op het scherm (toen het nog wel werktte tijdens het zappen), pas nadat er beeld is. Vaak weet je bij een programmanaam al of je het wil kijken en kun je verder zappen naar de volgende zender voordat er beeld is. Dat is bij deze TV's dus niet mogelijk. Beetje jammer, maar Philips komt regelmatig met updates, dus wie weet...Anoniem: 280735 schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 14:51:
[...]
Ik kan je vertellen dat dit idd is verdwenen op de nieuwe versie (38.22) en dus niet opgelost.
Waarom dat weet niemand.
De software-ontwikkeling voor apparaten is wel vaker de bottleneck bij Philips lijkt het. Er staat hier bijv een paar jaar oude Philips divx/dvd-speler, de DVP720SA, en die werkte pas echt lekker na te hebben geëxperimenteerd met custom made firmware. Helaas is een tv met alle toeters en bellen van tegenwoordig een stuk complexer anders was dat ook in dit geval wellicht de oplossing. Tenzij de hardware in dit geval de beperkende factor is maar laten we vooral hopen van niet!
Kan iemand me even vertellen of de problemen ziggo icm een philips al enigsinds opgelost zijn of dat daar binnenkort een oplossing voor komt?
Ik heb al uitgebreid dit forum gelezen maar het word een beetje onoverzichtelijk na 80+ pagina's.
Binnenkort ga ik iig op m'n eigen en zit eraan te denken om een philips 42" te nemen icm ziggo of glasvezel van de kpn, maar als ik het dus goed begrepen heb is er een probleem tussen philips en de CI+ van ziggo?
Aanvulling: Bestaat dit probleem nou ook wanneer er een losse decoder is of is dit puur enkel en alleen voor het CAM/ CI+ gebeuren?
Ik heb al uitgebreid dit forum gelezen maar het word een beetje onoverzichtelijk na 80+ pagina's.
Binnenkort ga ik iig op m'n eigen en zit eraan te denken om een philips 42" te nemen icm ziggo of glasvezel van de kpn, maar als ik het dus goed begrepen heb is er een probleem tussen philips en de CI+ van ziggo?
Aanvulling: Bestaat dit probleem nou ook wanneer er een losse decoder is of is dit puur enkel en alleen voor het CAM/ CI+ gebeuren?
[ Voor 12% gewijzigd door ScytheNL op 31-08-2009 00:35 ]
Het zal best persoonlijk zijn maar ik zou voor geen goud 32" op 4 meter willen hebbenAnoniem: 301547 schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 12:06:
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Vuistregel: optimale afstand tot TV is ca. 3 maal de beelddiagonaalExirion schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 23:59:
[...]
Het zal best persoonlijk zijn maar ik zou voor geen goud 32" op 4 meter willen hebbenIk had 32" op 3 meter, tot een jaar geleden. Nu zit ik op 3.5 a 4 meter afstand met 47" en dat bevalt prima. Een maat groter (52") is geen noodzaak maar ik zou er geen nee tegen zeggen
De problemen tussen Philips/Ziggo zijn op dit moment (.22 firmware) niet opgelost. Naief als ik ben ga ik er nog steeds vanuit dat ze opgelost worden voordat de eerste CAMs op de markt komen. Uiteraard geldt dit hele verhaal alleen voor CAMs en niet voor externe decoders.Deathscythehell schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 23:50:
Kan iemand me even vertellen of de problemen ziggo icm een philips al enigsinds opgelost zijn of dat daar binnenkort een oplossing voor komt?
maak 'm dan wel even compleet:HaZee schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 01:20:
[...]
Vuistregel: optimale afstand tot TV is ca. 3 maal de beelddiagonaal
Vuistregel: optimale afstand tot TV is ca. 3 maal de beelddiagonaal voor SD materiaal.
Voor HD materiaal gaat die regel helemaal niet op.
Na de update naar 38.14 heb ik inderdaad ook opgemerkt dat deze functie met programma weergave eruit was gehaald (stond ook in de change-log als zijnde een 'nieuwe' EPG-functie beschreven).Anoniem: 280735 schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 14:51:
[...]
Ik kan je vertellen dat dit idd is verdwenen op de nieuwe versie (38.22) en dus niet opgelost.
Waarom dat weet niemand.
Ik heb gelijk contact gelegd met Philips om na te vragen hoe deze functie was ingericht. Ik ging er namelijk van uit dat men ergens een menu-optie had toegevoegd om de programmainfo aan/uit te zetten tijdens het zappen.De infobalk met het huidige en volgende programma na het schakelen tussen kanalen uitschakelen. Dit is een nieuwe EPG-functie (elektronische programmagids).
Er werd mij toen echter gemeld dat deze functie er vanaf deze update uit is gehaald en ook niet meer terug zal komen. Lijkt mij inderdaad op een geval van serieuze geheugen problemen. Erg jammer!! Je ziet trouwens ook dat de TV bij het vertonen van HD beeld erg veel moeite heeft met het verwerken van menu opdrachten (beetje 'laggie'), wat ook duidt op een geheugen issue.
Ik denk als we alles bij elkaar optellen (geheugen issues, problemen met nieuwe CI+ module, etc) dat we langzaam moeten gaan denken aan (toch maar) de overstap naar een losse HD-decoder
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 313738 op 31-08-2009 11:46 ]
Oke, even een aanvulling op mijn vorige bericht. Ik heb net even contact gehad met Philips over de infobalk die verdwenen was. Hij komt als het goed is wel weer terug.
M.a.w. de infobalk gaat weer terugkomen.Welkom bij Philips Chat, u chat met xxx. Hoe kan ik u helpen?
xxx: Goedemiddag.
Bezoeker: Goedendag
xxx: Waarmee kan ik u helpen?
Bezoeker: ik heb sinds kort een Philips TV (42PFL8654H/12)
Bezoeker: ik heb de software van deze TV bijgewerkt naar versie 38.22
Bezoeker: en nu is de informatiebalk met programmainformatie (die verschijnt tijdens het zappen) verdwenen
Bezoeker: kan ik deze nog terug inschakelen?
xxx: Ik neem aan dat u de on screen display bedoeld?
Bezoeker: klopt
xxx: Ik kijk het even voor u na.
xxx: Ik heb het voor u nagekeken en helaas had de on screen display niet moeten verdwijnen. Ze zoeken al naar een oplossing hiervoor. Tijdelijk kunt u op Info drukken en krijgt u ook de informatie te zien. Echter dient u dit dan per kanaal te doen waarvan u deze infomatie wil zien.
xxx: Dit is dus maar een tijdelijk oplossing.
Bezoeker: Oke, dank u wel. Maar dit betekent dat deze functionaliteit wel weer terug komt?
xxx: Die moet inderdaad wel weer terug komen ja.
Anoniem: 119536
Ik heb heb een Philips 37/pfl/8404 tv en wil Net TV aanzetten. In de beschrijving wordt gesproken over een e-mail adres dat ik in moet vullen. Maar zover kom ik niet eens.
Als ik net tv opstart blijft de tv zoeken naar een netwerk, hoewel ik een netwerk kabel heb aangesloten.
Elders in het menu wordt ook gewoon het ip-adres e.d. aangegeven, maar Net TV geeft geen reactie, wat doe ik fout?
Als ik net tv opstart blijft de tv zoeken naar een netwerk, hoewel ik een netwerk kabel heb aangesloten.
Elders in het menu wordt ook gewoon het ip-adres e.d. aangegeven, maar Net TV geeft geen reactie, wat doe ik fout?
Over die infobalk: de Philips medewerker vertaalde dat in "on screen display".
Kan het zijn, dat hij daarmee de weergave van de programmanaam bedoelde in plaats van de infobalk met het huidige en volgende programma na het schakelen tussen kanalen???
Hoop het niet, maar ja, je krijgt zo gauw misverstanden.
Kan het zijn, dat hij daarmee de weergave van de programmanaam bedoelde in plaats van de infobalk met het huidige en volgende programma na het schakelen tussen kanalen???
Hoop het niet, maar ja, je krijgt zo gauw misverstanden.
XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel
Okay we hebben al een mooie prijs van de belg van 1769 voor de 40pfl9704 maar hij is er nog niet.
http://www.benvandijk.nl/...PGP4_6ByZwCFVYt3godvHFnKA
Deze is uit voorraad leverbaar en ik wacht nog op een prijsje.
http://www.routershop.nl/carts/show
Volgens mij heb ik dan deze router nodig voor mijn pc en tv
Maar wat erg irritant is dat die C+ module er nog niet is.
Ik heb nog geen digitale HD televisie.
Straks heb ik zo`n kastje aangeschaft en kan ik hem na een maand weggooien.
Hoe zien jullie dit?
http://www.benvandijk.nl/...PGP4_6ByZwCFVYt3godvHFnKA
Deze is uit voorraad leverbaar en ik wacht nog op een prijsje.
http://www.routershop.nl/carts/show
Volgens mij heb ik dan deze router nodig voor mijn pc en tv
Maar wat erg irritant is dat die C+ module er nog niet is.
Ik heb nog geen digitale HD televisie.
Straks heb ik zo`n kastje aangeschaft en kan ik hem na een maand weggooien.
Hoe zien jullie dit?
Anoniem: 291978
hallo mensen ik heb een videocamera die ik op mijn pfl8684 heb aangelsoten met een rode en witte kabel alleen ik krijg geen signaal op mijn tv hoe werkt het?
Als Philips de problemen met de software en met name met het CI+-slot niet weet op te lossen dan kunnen ze wel eens voor een heel groot probleem komen te staan. Velen hebben deze tv's juist gekocht zodat ze straks geen losse decoder meer nodig hebben.
En nu we het toch over vermeende geheugenproblemen hebben: het viel me al op dat ook bij Digitenne het zappen naar gecodeerde zenders niet altijd even lekker loopt met regelmatig de melding dat er geen decoderkaart aanwezig is. Even doorzappen en weer terug naar dezelfde zender lost het probleem dan wel op maar dit is natuurlijk niet normaal!
En nu we het toch over vermeende geheugenproblemen hebben: het viel me al op dat ook bij Digitenne het zappen naar gecodeerde zenders niet altijd even lekker loopt met regelmatig de melding dat er geen decoderkaart aanwezig is. Even doorzappen en weer terug naar dezelfde zender lost het probleem dan wel op maar dit is natuurlijk niet normaal!
HDTV OTA boeit me dan ook totaal niet:
TV kijken doe ik alleen naar actualiteiten en stompzinnige shows
. Daar is SD / analoog ruimschootst goed genoeg voor.
Films, series & docu's die ik wel in HD wil zien, haal ik wel van een digitale offline bron (DVD/BR, download etc.).
TV kijken doe ik alleen naar actualiteiten en stompzinnige shows
Films, series & docu's die ik wel in HD wil zien, haal ik wel van een digitale offline bron (DVD/BR, download etc.).
Bij ben van Dijk is ie 1999 en toch niet op voorraad pfff. 2 weken zegt ie.
Als ze op voorraad liggen moet ie weer 2199 kosten??
Net besteld bij de belg.... Hoera
Als ze op voorraad liggen moet ie weer 2199 kosten??
Net besteld bij de belg.... Hoera
Ben van Dijk is dan sowieso ook gewoon duur...Was er vanmiddag ook even langs geweest en zag dat ze voor bijvoorbeeld de 42pfl7404H op 1099,- Euro zitten terwijl deze via internet al voor 725,- Euro te koop is.
Ze zouden me overigens, nadat ik zelf 2 keer had gebeld, nog terug bellen betreffende een vraag die ik had aangezien er geen verkopers beschikbaar waren voor de telefoon op te nemen. Ben alleen niet terug gebeld dus voor de service hoef je het nou ook niet echt te doen..
Heb er vanmiddag een half uur rond gelopen en naar verschillende tv's gekeken maar denk maar niet dat ik ook maar 1 verkoper heb gezien
Ze zouden me overigens, nadat ik zelf 2 keer had gebeld, nog terug bellen betreffende een vraag die ik had aangezien er geen verkopers beschikbaar waren voor de telefoon op te nemen. Ben alleen niet terug gebeld dus voor de service hoef je het nou ook niet echt te doen..
Heb er vanmiddag een half uur rond gelopen en naar verschillende tv's gekeken maar denk maar niet dat ik ook maar 1 verkoper heb gezien
Ik snap jouw standpunt, maar of het alleen aan Philips ligt...??Anoniem: 55563 schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 16:51:
Als Philips de problemen met de software en met name met het CI+-slot niet weet op te lossen dan kunnen ze wel eens voor een heel groot probleem komen te staan. Velen hebben deze tv's juist gekocht zodat ze straks geen losse decoder meer nodig hebben.
Het probleem wordt (in ieder geval mede) veroorzaakt door Ziggo, die eisen stelt, die niet in de CI+ standaard zijn opgenomen.
Ziggo geeft aan (zie het Ziggo gebruikersforum) daarvoor goede gronden te hebben. De bestaande CI+ standaard bevat naar hun mening onvoldoende voorschriften om tot een goede implementatie te kunnen overgaan. Vandaar dat Ziggo extra eisen stelt, die naar hun zeggen straks in een nieuwe versie van de CI+ standaard naar verwachting wel zullen worden overgenomen.
Ziggo loopt daarmee dus "voor de muziek uit". Philips heeft zich daarentegen (daar ga ik van uit) aan de actuele CI+ standaard gehouden.
Ergens in de komende weken wordt het dus "buigen of barsten" voor Philips of Ziggo.
Aan de ene kant hoop ik op met het Ziggo-signaal werkende Philips TV's. Aan de andere kant hoop ik dat Philips niet teveel functionaliteit van hun TV's inlevert om Ziggo te plezieren.
Van sommige Sony TV's is bijvoorbeeld bekend, dat daar het sorteren van programma's naar een zelf te bepalen volgorde verloren is gegaan om te kunnen voldoen aan de Ziggo-eisen.
Ik zeg niet, dat zoiets ook bij Philips staat te gebeuren, maar ik denk, dat niemand zit te wachten op een kreupele TV om te kunnen voldoen aan Ziggo-vereisten, die weinig met CI+ maar veel met de eigen Ziggo-voorkeuren te maken hebben.
XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel
Ik denk dat ik ook een externe decoder ga gebruiken aangezien Ziggo toch het opnemen van HD signalen gaat blokkeren via scart of andere opname apparatuur. En als ze het toe gaan laten worden de restricties die op CI+ staan waarschijnlijk op volledig gezet.(Sleutels die maar 6,12,24 of 48 uur actief zijn) Daar is het hele CI+ tenslotte voor gekomen. Je kunt dan een opgenomen bestand maar beperkt bekijken. Het bied helemaal geen extra mogelijkheden voor de gebruiker alleen maar extra duim schroeven. Dan ben je volgens mij beter af met een Humax 5050-C welke gelijk de mogelijkheid geeft de media naar een PC over te zetten of een externe harddisk.
pascalbulsing schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 11:41:
[...]
maak 'm dan wel even compleet:
Vuistregel: optimale afstand tot TV is ca. 3 maal de beelddiagonaal voor SD materiaal.
Voor HD materiaal gaat die regel helemaal niet op.
Maar goed, iedereen zal ook wel gewone TV kijken op z'n fullHD scherm en als je dichterbij gaat zitten krijg je in dat geval "pixelation". Van FullHD heb je dan inderdaad minder profijt .....
Voor een heel duidelijk overzicht: aangepast: link naar het originele plaatje
[ Voor 12% gewijzigd door HaZee op 31-08-2009 20:52 . Reden: link naar het originele plaatje geplaatst ]
Sommige dingen moet je niet uitleggen aan de dames, maar gewoon aanschaffen. Je kan 'm immers niet meer terug brengen en over die maand ruzie kom je ook wel overheen. Je hebt immers een leuk speledingetje om die tijd te overbruggen.HaZee schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 20:48:
[...]
Klopt, leg jij dat mijn vrouw ook even uit ?
![]()
Maar goed, iedereen zal ook wel gewone TV kijken op z'n fullHD scherm en als je dichterbij gaat zitten krijg je in dat geval "pixelation". Van FullHD heb je dan inderdaad minder profijt .....
Dus hup geen getrut met een 32" schermpje maar doe het gelijk goed en ga voor de 46PFL9704 en als je budget het toelaat de 52" variant.
Maar met de komst van Ned 1,2,3 HD is de eerste stap gezet en als ik het goed heb, zullen de commercielen in het 4e kwartaal volgen. Ook weer een argument om voor de 46/52" te gaan en de 32/37" varianten te laten voor wat ze zijn.
Ben ik met je eens. Als je te dichtbij gaat zitten zie je duidelijk de artifacts van de MPEG compressie.Maar goed, iedereen zal ook wel gewone TV kijken op z'n fullHD scherm en als je dichterbij gaat zitten krijg je in dat geval "pixelation". Van FullHD heb je dan inderdaad minder profijt .....
Ik zie dat niet meer op 3 meter van een 32" TV. Ik durf niet te zeggen of dat op een 42"+ TV minder is.
Ik vind 32" een goed formaat in een gewone huiskamer.
Nu moeten NL1, 2 en 3 HD alleen ook nog HD-materiaal gaan uitzenden. Tot op heden is het alleen het studio-gedeelte van Studio Sport en Studio Voetbal, en toevallig afgelopen week ook de Europese Supercup. Verder heb ik nog niets in HD gezien (op de Tour de France afgelopen zomer na).
Anoniem: 307302
Ik begrijp weinig van je verhaal. Hoe wil je via je Philips TV HD signaal gaan opnemen? En als dat al kan en het wordt geblokkeerd, dan gaat Ziggo dit nog wel toestaan dat je opgenomen programma's van je Humax naar je PC kunt kopiëren?Anoniem: 280735 schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 20:13:
Ik denk dat ik ook een externe decoder ga gebruiken aangezien Ziggo toch het opnemen van HD signalen gaat blokkeren via scart of andere opname apparatuur. En als ze het toe gaan laten worden de restricties die op CI+ staan waarschijnlijk op volledig gezet.(Sleutels die maar 6,12,24 of 48 uur actief zijn) Daar is het hele CI+ tenslotte voor gekomen. Je kunt dan een opgenomen bestand maar beperkt bekijken. Het bied helemaal geen extra mogelijkheden voor de gebruiker alleen maar extra duim schroeven. Dan ben je volgens mij beter af met een Humax 5050-C welke gelijk de mogelijkheid geeft de media naar een PC over te zetten of een externe harddisk.
Ik gok dat'ie van plan was om een recorder op een scart van de tv aan te sluiten om iets op te nemen.
Waarom je in vredesnaam een HD programma via scart wilt opnemen, is mij onduidelijk. En om je tv aan te zetten/aan te laten staan om iets op te nemen vind ik ook maar raar.
Misschien issie sportfanaat oid en wil'ie live-uitzendingen opnemen, voor als'ie er niet bij kan zijn?
Dan lijkt het me sowieso handiger om een abbo te nemen op een sportkanaal of tv-abbo met een uitzending-gemist functie. Lijkt me veel beter dan opnames via scart.
Waarom je in vredesnaam een HD programma via scart wilt opnemen, is mij onduidelijk. En om je tv aan te zetten/aan te laten staan om iets op te nemen vind ik ook maar raar.
Misschien issie sportfanaat oid en wil'ie live-uitzendingen opnemen, voor als'ie er niet bij kan zijn?
Dan lijkt het me sowieso handiger om een abbo te nemen op een sportkanaal of tv-abbo met een uitzending-gemist functie. Lijkt me veel beter dan opnames via scart.
Volgens mij komt het signaal gewoon uit de scart/hdmi op dit moment(Ik ben er niet zeker van moet ik zeggen). En tevens komt er een speciale CI+ module die met een memory kaartje (SD) opname kan maken. De Humax is een van hun eigen boxen en daar zit alleen nog maar Irdeto in en deze gaan ze echt niet van vandaag op morgen vervangen. dat kost gewoon te veel.Anoniem: 307302 schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 22:29:
[...]
Ik begrijp weinig van je verhaal. Hoe wil je via je Philips TV HD signaal gaan opnemen? En als dat al kan en het wordt geblokkeerd, dan gaat Ziggo dit nog wel toestaan dat je opgenomen programma's van je Humax naar je PC kunt kopiëren?
De tv heeft alleen maar hdmi ingangen, geen uitgangen.
Ok, ja zou kunnen ik heb dat nog niet uit geprobeerd.Raymond schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 22:51:
De tv heeft alleen maar hdmi ingangen, geen uitgangen.
Maar neemt niet weg dat de nieuwe CI+ totaal geen added value heeft voor de eind gebruiker en alleen maar restricties toevoegt aan het kijkplezier. Ik ben ook benieuwd naar alle kinderfouten die er in zullen zitten. Een van de eisen is namelijk dat de sleutels om met de module te kunnen praten in de chip van de TV ingebakken zitten. Deze mogen niet via updates kunnen worden aangepast. Dit om fraude met het systeem tegen te gaan. Je kunt je wel voor stellen als hier iets mis mee is wat er gebeurd.
Ik ben echt heel benieuwd.
Maar goed het hele CI+ verhaal hoort eigenlijk hier niet thuis. Het gaat hier tenslotte om de Philips LCD/Plasma TV's en daar is al genoeg om te doen.
Sinds de laatste update(pfl8684) zie ik geen groot philips scherm meer als ik de tv uitdoe op het scherm zelf.
Prima dus.
Prima dus.
Rood en wit zijn geluid. Geel is beeld.Anoniem: 291978 schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 16:42:
hallo mensen ik heb een videocamera die ik op mijn pfl8684 heb aangelsoten met een rode en witte kabel alleen ik krijg geen signaal op mijn tv hoe werkt het?
Anoniem: 316087
reply van philips
U heeft ons recentelijk gevraagd wanneer de 46PFL9704 uitkomt.
Ik kan u melden dat het toestel sinds 15 Augustus in productie is. Deze zullen zodoende uiterlijk midden September op de markt verschijnen.
Ik kan u melden dat het toestel sinds 15 Augustus in productie is. Deze zullen zodoende uiterlijk midden September op de markt verschijnen.
Anoniem: 75167
Ha, eindelijk! Nu nog de goedkoopste leverancier vinden en bestellen maarAnoniem: 316087 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 11:34:
reply van philips
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 75167 op 01-09-2009 11:45 ]
Van het Ziggo Gebruikers Forum mbt tot CI+ van resp 25 en 26 augustus:
enZoals elders ook te vinden is verwachten we de eerste batch volgende week binnen te krijgen. Na het verpakken met manual /smartcard e.d. zullen de CI+ starterspakketten volgens plan 2e helft september in de winkels liggen.
De dealers hebben 1 sample ontvangen. Met deze sample kunnen ze zelf wat ervaring opdoen. De echte leveringen naar de dealers zal over een paar weken plaatsvinden. Gisteren zou de eerste batch gelevert moeten zijn aan onze logistiek partner. De modules worden vervolgens verpakt met een smartcard en manuals en gaan dus vervolgens naar de dealers.
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 75167 op 01-09-2009 12:03 ]
Er is een VESA standaard waar de meeste LCD boeren zich wel aan houden. Het uitzoeken van een passende beugel is dus helemaal niet moeilijk. Het uitzoeken van de juiste beugel die voldoet aan je eisen (draaien, kantelen, plat zijn) is soms wel lastigAnoniem: 75167 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 11:43:
[...]
Ha, eindelijk! Nu nog de goedkoopste leverancier vinden en bestellen maarWandbevestigingsspullen worden zeker niet bijgeleverd, alleen de voet? Aangezien ik nog nooit een TV aan de muur heb gehangen weet ik niet hoe dat zit, zijn dat universele beugels oid?
[ Voor 43% gewijzigd door Slugster op 01-09-2009 12:06 ]
Ik heb mijn 47" 9703 versie dit weekend opgehangen met een eenvoudige vogel beugel. de VFW065Anoniem: 75167 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 11:43:
[...]
Ha, eindelijk! Nu nog de goedkoopste leverancier vinden en bestellen maarWandbevestigingsspullen worden zeker niet bijgeleverd, alleen de voet? Aangezien ik nog nooit een TV aan de muur heb gehangen weet ik niet hoe dat zit, zijn dat universele beugels oid?
Kost een paar tientjes en het zit als een rots. Ik hoef de tv niet te draaien en dergelijken. dus prima keuze voor mij
http://www.kieskeurig.nl/...5/prijzen/220524/#prijzen
Ik ben ook totaal niet handig, maar zelfs ik heb hem op de muur gekregen in een goed kwatiertje
kan je met een pfl8684 ook het scherm door tweeen delen, dus dat je 2 kanalen tegelijk kan kijken?
Ik kijk via kabelaar Caiw dat z'n signaal ongecodeerd doorstuurd, waardoor ik fijn zonder externe digitale hd-decoder kan kijken en de tv kan bedienen met slechts één afstandsbediening.
Een CI+ module voor smartcards om bijvoorbeeld film1 en sport1 in HD te kunnen bekijken is helaas nog niet beschikbaar. Of kan iemand daar meer over vertellen?
Een CI+ module voor smartcards om bijvoorbeeld film1 en sport1 in HD te kunnen bekijken is helaas nog niet beschikbaar. Of kan iemand daar meer over vertellen?
Die van mij hoeft ook alleen maar plat aan de muur te hangen, ik zal eens kijkenRoyK schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 12:06:
[...]
Ik heb mijn 47" 9703 versie dit weekend opgehangen met een eenvoudige vogel beugel. de VFW065
Kost een paar tientjes en het zit als een rots. Ik hoef de tv niet te draaien en dergelijken. dus prima keuze voor mij
Zie zojuist dat benvandijk.nl op de 9704 een gratis blueRay mee geeft.
BDP9100
http://www.benvandijk.nl/...Kf7wcyg0JwCFcIWzAodkgEHJQ
Volgens Expert gaat deze actie per 5-september in.
Men geeft echter geen verdere info.
Kan misschien iemand ergens nog wat info los peuteren?
BDP9100
http://www.benvandijk.nl/...Kf7wcyg0JwCFcIWzAodkgEHJQ
Volgens Expert gaat deze actie per 5-september in.
Men geeft echter geen verdere info.
Kan misschien iemand ergens nog wat info los peuteren?
[ Voor 30% gewijzigd door Hydraulic op 01-09-2009 15:31 . Reden: aanvulling ]
Dan is Ben toch niet zo duur hoor.
2200-315 (kelkoo)= 1885
Ik heb 1769 betaald maar verzending komt er nog bij. pfff can happen.
Zojuist ff bij Cardwriter gereden om de hd pvr van Humax te halen omdat die Ci+ module toch te lang zou duren en als je toch een kastje moet nemen dan maar eentje die kan opnemen.
Met lege handen weggegaan omdat ik zei dat ik allergisch was voor bijgeluiden en ze me vertelde dat je deze dan echt wel hoort en omdat ze zei dat de groothandel de modules al hadden liggen, over twee weken overal te koop.
Ik denk dat ik hem gewoon koop en hem in mijn 40pfl9704 prop, of is dat echt nutteloos?
2200-315 (kelkoo)= 1885
Ik heb 1769 betaald maar verzending komt er nog bij. pfff can happen.
Zojuist ff bij Cardwriter gereden om de hd pvr van Humax te halen omdat die Ci+ module toch te lang zou duren en als je toch een kastje moet nemen dan maar eentje die kan opnemen.
Met lege handen weggegaan omdat ik zei dat ik allergisch was voor bijgeluiden en ze me vertelde dat je deze dan echt wel hoort en omdat ze zei dat de groothandel de modules al hadden liggen, over twee weken overal te koop.
Ik denk dat ik hem gewoon koop en hem in mijn 40pfl9704 prop, of is dat echt nutteloos?
Philips heeft als het goed is ook een “Always straight” wall mount system. Da's eenvoudig monteren als het goed is. Iemand enig idee wat die kost en of die al leverbaar is?Anoniem: 75167 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 11:43:
[...]
Wandbevestigingsspullen worden zeker niet bijgeleverd, alleen de voet? Aangezien ik nog nooit een TV aan de muur heb gehangen weet ik niet hoe dat zit, zijn dat universele beugels oid?
Net philips gebeld.
De CI+ module werkt 1000% zeker zegt ie.
Ze worden niet goed van die indianenverhalen.
Philips heeft de actie voor een gratis Blue-ray speler bevestigd per telefoon.
benvandijk.nl had nog niet alle actie gegevens, maar het is ook volgens philips een actie welke je bij Philips moet claimen. Meestal geld dit alleen voor reguliere winkels.
Aanlevering 40pfl9704 was wat vertraagd, maar zou deze week toch binnen moeten komen.
benvandijk.nl had nog niet alle actie gegevens, maar het is ook volgens philips een actie welke je bij Philips moet claimen. Meestal geld dit alleen voor reguliere winkels.
Aanlevering 40pfl9704 was wat vertraagd, maar zou deze week toch binnen moeten komen.
Helaas heb ik al een goede blu ray speler
. Kun ze niet beter iets doen met 100 euro voordeel ofzo
een medewerker van ziggo zegt op de nieuwsgroep van ziggo dat philips geen stickers meer op de tv,s mag doen .begrijp jij het nog , ik nietAnoniem: 301547 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 18:16:
Net philips gebeld.
Anoniem: 305803
HELP - KWEETUTNIETMEER.... Heb een 32PFL9604H naar tevredenheid in de woonkamer. Computer en router staan boven op zolder. Wil NetTV en Media-bestanden op computer gaan gebruiken. Wireless werkt matig.
1. Heb een Mvix MX780HD Media Player besteld. Was dit eigenlijk wel nodig en is dit een goede keus geweest? Opmerkingen?
2. Overweeg een lange netwerkkabel te kopen (bv. UTP Ethernet patchkabel, Cat.5e , Molded Tules, 20 meter € 6,95, RJ45 connector, 8 draden, Totale lengte 20 meter) en via de niet meer gebruikte kabel-leidingen de TV op de router aan te sluiten. Is dit handig?
3. Zag als alternatief voor de netwerkkabel de Siemens Gigaset Homeplug AV 200 Duo (geen kabels maar via stopcontact). Zag echter in de specs dat deze compatible is met 802.3u, 802.1p, 802.1Q en mijn TV specs hebben het over 802.11g Gaat dit dan uberhaupt wel lukken?
4. Is de kwaliteit van mijn router nog van belang in deze hele discussie? Heb nu een Siemens SX551 (geleverd door KPN als 'Experia box', onderdeel van InternetPlusBellen).
Ben altijd benieuwd te weten naar de achtergronden van problemen en oplossingen maar zou ook graag een concreet advies hebben gebaseerd op bovenstaande. Mijn dank zal zeker groot zijn!
1. Heb een Mvix MX780HD Media Player besteld. Was dit eigenlijk wel nodig en is dit een goede keus geweest? Opmerkingen?
2. Overweeg een lange netwerkkabel te kopen (bv. UTP Ethernet patchkabel, Cat.5e , Molded Tules, 20 meter € 6,95, RJ45 connector, 8 draden, Totale lengte 20 meter) en via de niet meer gebruikte kabel-leidingen de TV op de router aan te sluiten. Is dit handig?
3. Zag als alternatief voor de netwerkkabel de Siemens Gigaset Homeplug AV 200 Duo (geen kabels maar via stopcontact). Zag echter in de specs dat deze compatible is met 802.3u, 802.1p, 802.1Q en mijn TV specs hebben het over 802.11g Gaat dit dan uberhaupt wel lukken?
4. Is de kwaliteit van mijn router nog van belang in deze hele discussie? Heb nu een Siemens SX551 (geleverd door KPN als 'Experia box', onderdeel van InternetPlusBellen).
Ben altijd benieuwd te weten naar de achtergronden van problemen en oplossingen maar zou ook graag een concreet advies hebben gebaseerd op bovenstaande. Mijn dank zal zeker groot zijn!
Als je optie 2 zonder al teveel problemen kunt realiseren dan zou ik 't mooi op die wijze doen. Stabiel en nergens van afhankelijk voor wat betreft de verbinding tussen de router en de Media Player. Die router heeft een ingebouwde switch dus het moet redelijk plug & play zijnAnoniem: 305803 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 21:22:
HELP - KWEETUTNIETMEER.... Heb een 32PFL9604H naar tevredenheid in de woonkamer. Computer en router staan boven op zolder. Wil NetTV en Media-bestanden op computer gaan gebruiken. Wireless werkt matig.
802.11 is een standaard voor draadloze netwerken en dus niet van toepassing als je een bedrade verbinding gebruikt. Die andere zijn andere standaarden (http://www.ieee802.org).
[ Voor 6% gewijzigd door Wouter! op 02-09-2009 00:03 ]
Gisteren is de bestelde 42PFL7674 geleverd (gekocht bij de ING rentepunten winkel). Achterop staat een sticker voor welke DVB-C netwerken de TV geschikt is en hier staat bij Nederland Ziggo vermeld...pa3fap schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 21:21:
[...]
een medewerker van ziggo zegt op de nieuwsgroep van ziggo dat philips geen stickers meer op de tv,s mag doen .begrijp jij het nog , ik niet
Tijdelijk heb ik mijn Alphacrypt kaart, die normaal in mijn FloppyDTV van de PC zit, erin gestopt. Na het invullen van netwerkfrequentie en netwerk ID had de TV binnen 5 minuten alle digitale en analoge zenders gevonden. Het werkt perfect!
mensen ik heb gisteren op mijn 37pfl8684 gemerk dat wanneer mijn tv een paar uur aan staat te warm word. aan de achterkant/bovenkant van mijn tv zie ik donkere zwarte plekken. Waarom zie ik dit??wat is dit?
Ik ben aan het kijken naar een nieuwe Philips LCD, maar wat is die vergelijkingssite van tweakers? Want ik kan die nergens vinden, maar ik weet dat hij heel makkelijk is.
Grrr, gevonden: http://koopinfo.nl/koopwijzer/tv
Grrr, gevonden: http://koopinfo.nl/koopwijzer/tv
[ Voor 13% gewijzigd door Aristos op 02-09-2009 10:31 ]
Kun je dit iets beter omschrijven? Zie je de zwarte plekken op de TV of op de muur?Anoniem: 291978 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 09:29:
mensen ik heb gisteren op mijn 37pfl8684 gemerk dat wanneer mijn tv een paar uur aan staat te warm word. aan de achterkant/bovenkant van mijn tv zie ik donkere zwarte plekken. Waarom zie ik dit??wat is dit?
Anoniem: 311838
Hoi Tweakers,
Het is gelukt!
Na lang zoeken en proberen, maar via mijn Linksys adapters heb ik internet en PC verbinding tussen de 47/8404 en mijn router en mijn PC. Draadloos (weliswaar via stroomnet), maar het scheelt weer kabels.
Het probleem bij mij was dat mijn router alleen bepaalde mac adressen toestaat de router te gebruiken, nu hebben beide linksys apparaten allebei een apart mac-adres. Nergens wordt hier iets van vermeld, maar goed, aldoende leert men. Na deze adressen "in" de router te hebben verwerkt, werkte Nettv. Nu ook via mediaplayer de pc zover gekregen dat deze de tv ziet en omgekeerd.
Eindelijk1 Voor vragen, stel ze gerust.
Edwin
Het is gelukt!
Het probleem bij mij was dat mijn router alleen bepaalde mac adressen toestaat de router te gebruiken, nu hebben beide linksys apparaten allebei een apart mac-adres. Nergens wordt hier iets van vermeld, maar goed, aldoende leert men. Na deze adressen "in" de router te hebben verwerkt, werkte Nettv. Nu ook via mediaplayer de pc zover gekregen dat deze de tv ziet en omgekeerd.
Eindelijk1 Voor vragen, stel ze gerust.
Edwin
Ik heb zo een module in de winkel en ik kan je vertellen dat philipsen met CI+ slot niet werken met de CI+ module, dus waar hij deze info vandaan haalt.Anoniem: 301547 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 18:16:
Net philips gebeld.
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
9/10 september is de 40pfl9704 leverbaar.
je krijgt er een blue ray speler bij (bdp9100)
2199 euro.
volgens verkoper winkel
je krijgt er een blue ray speler bij (bdp9100)
2199 euro.
volgens verkoper winkel
Anoniem: 63989
Vanmorgen zette ik mijn 8404 aan en werd er gezegd dat er een update klaar stond. Deze heb ik gedownload en geinstalleerd. Iemand enig idee wat deze update inhoud?
Zie een aantal posts terug...Anoniem: 63989 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 13:08:
Vanmorgen zette ik mijn 8404 aan en werd er gezegd dat er een update klaar stond. Deze heb ik gedownload en geinstalleerd. Iemand enig idee wat deze update inhoud?
Nou daar wordt je dan echt niet goed van, ik moet toch nog twee weken wachten maar ik ken mezelf een beetje en denk dat het erop neer komt dat ik en die module en een ontvanger ga kopen.OMD schreef op woensdag 02 september 2009 @ 12:33:
[...]
Ik heb zo een module in de winkel en ik kan je vertellen dat philipsen met CI+ slot niet werken met de CI+ module, dus waar hij deze info vandaan haalt.
Het is toch wel tries als je een mooie hd tv hebt en dan nog geen hd kan kijken.
Zigo zou eigenlijk moeten kiezen of ci+ of de oude alpha crypt zoals ze met oude modellen wel goed vinden.
nee op mijn tv. aan de bovenkant niet aan de zijkant of zo. ik voel dat het warm is en zwarte vlekken. Misschien omdat mijn tv nog nieuw is kan dit? moeten jullie maar eens achter jullie tv kijken wanneer deze een poosje aanstaat , je voelt dat het al best warm is geworden en misschien zien julie ook zwarte vlekken, nou het zijn eigenlijk geen zwarte vlekken. maar omdat de tv van achter zwart is lijken deze plekken zwarte olie vlekken. maar het is gewoon wat vochtig. misschien dat warm geworden plastic zulke tafarelen kan maken.Wouter! schreef op woensdag 02 september 2009 @ 11:29:
[...]
Kun je dit iets beter omschrijven? Zie je de zwarte plekken op de TV of op de muur?
Dit topic is gesloten.