Mail van XS4ALL naat Planet en KPN

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Al enkele dagen merk ik dat er mail wordt gereject door e-mail relaties van mij met als domain @planet.nl @hetnet.nl en @kpnplanet.nl

Eerst natuurlijk alles aan mijn kant gecontroleerd en als laatste wanhoopsdaad de helpdesk gebeld. Het enige wat die kunnen vertellen dat er op de mailservers van KPN "een probleem" is. Helaas kan ik er nergens op een storings-site iets van zien.

Zijn er meer XS4ALL (only) klanten die hier last van hebben of weet iemand de oorzaak hiervan en wellicht wanneer het opgelost wordt?

mvrgr,

William (dieevenmaaropdezaakmailtviawebmailindepauze) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Mail je via een eigen mailserver of gebruik je de XS4ALL servers?
Werkt sturen naar andere servers wel?
Staat de server waarvia je mailt op een blacklist?

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Robinski,

Nee ik heb geen eigen mailserver staan, maar mail via smtp.xs4all.nl en smtp.gmail.com
Ja de rest van de wereld is wel gewoon te mailen.
nee volgens de ongens van de helpdesk niet.

Voorbeeld van return bericht:

This is an automatically generated Delivery Status Notification

Delivery to the following recipient failed permanently:

xxxxxxx@planet.nl

Technical details of permanent failure:
Google tried to deliver your message, but it was rejected by the recipient domain. We recommend contacting the other email provider for further information about the cause of this error. The error that the other server returned was: 550 550 5.0.0 Mail rejected. (state 18).

Vreemd geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:41

servies

Veni Vidi Servici

Als ik het dus goed begrijp gaat het niet om een xs4all of een gmail email adres dus niet om bijvoorbeeld PA3GUW@xs4all.nl?

[ Voor 4% gewijzigd door servies op 06-03-2009 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Reverse DNS van een @planet.nl emailadres dat naar een xs4all smtp verwijst zou het probleem kunnen zijn, waarom gebruik je de smtp van planet zelf eigenlijk niet?

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Servies even een voorbeeld:

william.xxxxxxx@gmail.com mailt naar xxxx@planet.nl en binnen een paar seconde komt ie weer terug
william.xxxxxxx@xs4all.nl mailt naar xxxx@planet.nl en binnen een paar seconde komt ie weer terug

XS4All Only ADSL Basic met Speedtouch router, geen eigen maiserver, en alle machines brandschoon (eerst getest voordat ik ging navragen). Als ik bijvoorbeeld naar een andere xs4all.nl of gmail.com of bedrijfsnaamwerkgever.nl mail gaat alles prima.

Als iemand een idee heeft... graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor arjants,

Waarom moet ik als ik zelf een xs4all.nl account heb de smtp server gebruiken van planet? dan moet ik elke keer als ik een mial verstuur in de accountgegevens in Outlook 2007 mijn smtp server veranderen ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-08 14:23
arjants schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 14:58:
Reverse DNS van een @planet.nl emailadres dat naar een xs4all smtp verwijst zou het probleem kunnen zijn, waarom gebruik je de smtp van planet zelf eigenlijk niet?
Err? recipient = ontvanger hoor ;)

Raar inderdaad, KPN eens bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor JapyDooge,

Heb HetNet geprobeerd en mijn eigen helpdesk bij xs4all. Van HetNet krijg je hartklachten.... doen net of het aan mij ligt "u staat vast op een blacklist en heeft spyware... pfff arogante eerstelijns! Bij xs4all wisten ze van het probleem, kpn zou er mee bezig zijn, dus ik weer teruggebeld naar hetnet "nou daar weten wij niets van meneer, ik zie niets in mijn scherm staan. Een fijne middag nog. tuuttuuttuut.

Dus als jij een telefoonnumemr hebt van een KPN helpdesker die er verstand van zou kunnen hebben... graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even zomaar even wat zitten pingen Grappig die ipnr's:

M:\>ping mail.planet.nl

Pingen naar mail.wxs.nl [213.75.63.13] met 32 byte ge

Antwoord van 213.75.63.13: bytes=32 tijd=13 ms TTL=25

M:\>ping mailhost.hetnet.nl

Pingen naar mailhost.hetnet.nl [213.75.63.13] met 32

Antwoord van 213.75.63.13: bytes=32 tijd=12 ms TTL=25

M:\>ping mail.kpnplanet.nl

Pingen naar mailhost.kpnplanet.nl [213.75.63.13] met

Antwoord van 213.75.63.13: bytes=32 tijd=12 ms TTL=25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Denk dat het te maken heeft met de servers van planet.
Enigste wat je kunt doen is afwachten tot het opgelost is.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat denk ik ook, het blijft wel erug lastig als je redelijk wat vrienden, familie en vage kennissen heb die nogal KPN minded zijn qua e-mail en internet.... :-(

Zie mijn pleine ping test.. het is telkens hetzelfde IP-nummer welke mailserver je ook kiest.

Ga maar lekker aan mijn Landrovertje sleutelen van het weekend... die heeft geen IP-nummer :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Kijk hier ook maar eens!

[Planet / KPN SMTP] Mail komt bij bepaalde domeinen niet aan

Erg technisch (voor mij althans) maar het lijkt erop dat er iets bij de KPN "vreemd" is geconfigureerd.

laterrrrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 15:06
Dat is een ander probleem, namelijk mail sturen vanaf een KPN/Planet verbinding, gebruikmakend van de mailrelay van KPN/Planet i.c.m. met een afzenderadres buiten het KPN/Planet domein.
Jouw probleem gaat over het sturen naar KPN/Planet adressen. Ik kan trouwens gewoon mail afleveren op dat planet adres dat je in dat topic heb gepost...

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guuzz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-10-2022
foutcode 550 is een bekend probleem in onderzoek.
Grote kans dat de mail die verzonden wordt wel gewoon aankomt, dit heb ik bij mensen met deze foutcode vaker gehoord.
Verwijderd schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 14:46:
Hallo Robinski,

Nee ik heb geen eigen mailserver staan, maar mail via smtp.xs4all.nl en smtp.gmail.com
Ja de rest van de wereld is wel gewoon te mailen.
nee volgens de ongens van de helpdesk niet.

Voorbeeld van return bericht:

This is an automatically generated Delivery Status Notification

Delivery to the following recipient failed permanently:

xxxxxxx@planet.nl

Technical details of permanent failure:
Google tried to deliver your message, but it was rejected by the recipient domain. We recommend contacting the other email provider for further information about the cause of this error. The error that the other server returned was: 550 550 5.0.0 Mail rejected. (state 18).

Vreemd geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 15:06
Guuzz schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 15:21:
foutcode 550 is een bekend probleem in onderzoek.
Grote kans dat de mail die verzonden wordt wel gewoon aankomt, dit heb ik bij mensen met deze foutcode vaker gehoord.
55x is een permanente foutmelding. Zodra je die foutmelding krijgt hoort die mail niet aan te komen. Immers, het is een melding dat de mail niet kan worden aangenomen.
Normaal gesproken krijg je die foutmelding al na het geven van de 'RCPT TO' op SMTP command line, voor voordat 'DATA' wordt gegeven. Elke versturende mailserver stopt bij een 55x melding en licht de gebruiker daarover in. Dus heel knap als die mail dan wel aankomt bij de geadresseerde.

En hoe bedoel je 'in onderzoek'? Uit welke naam spreek je? KPN/Planet?

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joker
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Joker

Verwijderd schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 10:26:
Eerst natuurlijk alles aan mijn kant gecontroleerd en als laatste wanhoopsdaad de helpdesk gebeld. Het enige wat die kunnen vertellen dat er op de mailservers van KPN "een probleem" is. Helaas kan ik er nergens op een storings-site iets van zien.

Zijn er meer XS4ALL (only) klanten die hier last van hebben of weet iemand de oorzaak hiervan en wellicht wanneer het opgelost wordt?
Ook ik heb sinds een paar dagen problemen met de mail van KPN. Geen XS4All, maar voormalig Planet klant. Het probleem is wel anders (ik krijg regelmatig '552 Receive header counts exceeded' errors terwijl er maar een paar headers in staan), maar het lijkt er op dat er iets fout zit bij KPN. De helpdesk kon er niet veel mee, daarom maar wat logs opgestuurd. [Ik ben er inmiddels achter dat KPN intern liefst 8 mailhops toevoegd, dus dat verklaard mijn probleem wel zo'n beetje].

Bekijk eens alle headers van de geweigerde mail. In GMail kun je de bron van het emailtje bekijken door het te openen, de dropdown te selecteren naast Reply (rechterkant scherm) en te kiezen voor Show Original. Dan kun je hopelijk zien bij welke mailserver het fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baexem
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-08 14:45
Heb een soortgelijk probleem gehad met planet. Ik heb een oplossing gevonden in het opgeven van het ip van de smtp server in plaats van de volledige naam. Probeer dat eens?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshuakemper60
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:59
Ik heb precies hetzelfde probleem wat de forumstarter ook heeft, alle mailtjes naar een @planet.nl / hetnet.nl adres worden direct geweigerd met de code: 550 550 5.0.0 Mail rejected.

na diverse uurtjes op google ben ik nog niet tot een oplossing gekomen.
Misschien hier iemand die mij het verlossende antwoord kan geven?

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaVeNwg
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-08 22:34
Ook ik ondervind thans weer deze problemen. Heb er een klacht over ingediend bij Planet (afgelopen maandag). Hopelijk komt er snel een reactie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dottie
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-01-2021
Ook ik kan me bij dit rijtje aansluiten. Ik kan de hele wereld bereiken, met uitzondering van KPN en Planet. 2 SMTP servers geprobeerd (hosting en accessprovider) maar beide hebben hetzelfde resultaat.
Onze hostingprovider gebeld en die wist mij te vertellen dat het probleem toch echt aan de kant van KPN ligt. De KPN helpdesk komt niet verder dan het vertellen dat het 'inderdaad vervelend is' en hij niet de bevoegdheid heeft om in systemen te kijken om te zien waar het mis zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-06 15:50
In de afgelopen maanden is het al een aantal malen voorgekomen bij Planet/KPN (en ook naar XS4ALL soms).
Geen idee wat ze op dat moment doen . . . .

Het lost zichzelf meestal op met een dag of wat.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Pagina: 1